Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn twee verschillende posts

De max set die ik haal is 20kg/6x bij bench press, en 15kg/6x bij incline bench press. Ik bouw meestal op vanaf 10kg, dus bv 10kg/12x, 12.5kg/10x, 15kg/8x, ... tot ik niet meer kan.

Bij de meeste oefeningen heb ik altijd wel een mooie groeicurve, maar bench press lag lastiger. Aangezien ik maar 2x naar de fitness kan per week heb ik voor thuis wat equipment gekocht zodat de frequentie (Dat ik kan per week) hoger kan.
    Ja ik snap wat frequentie is maar er stond in jouw post niet echt iets over. Die bench nu, hoe tel jij dat? Want een normale bar is 20 kg, jij telt die niet mee of hebben jullie echt baren van 10 kg?

Het is maar dat 80 kg lat pulldown, 88 kg lichaamsgewicht, en dan 20 of 40 kg bench x 6 niet echt in proportie is volgens mij. Het doel is kracht hé, niet moe zijn, doe eens gewoon 6 sets van 6 reps met een aangepast gewicht, de volgende training dan 6 sets van 3 met significant meer. Ga je toch echt wel meer aan hebben volgens mij.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Juist, 40kg is het totaal. En ik ga helemaal door tot ik de bar niet helemaal meer boven krijg, vaak doe ik de laatste set nog eens opnieuw met wat rust. 45kg als ik chance heb, maar Das echt het plafond.

Squats zitten aan 100kg/8x en deadlift aan 95kg/6x. Daar is de groeicurve heel wat mooier.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Juist, 40kg is het totaal. En ik ga helemaal door tot ik de bar niet helemaal meer boven krijg, vaak doe ik de laatste set nog eens opnieuw met wat rust. 45kg als ik chance heb, maar Das echt het plafond.

Squats zitten aan 100kg/8x en deadlift aan 95kg/6x. Daar is de groeicurve heel wat mooier.
    Squat en deadlift spreken grotere spiergroepen aan, dus daar ga je sneller stijgen in absoluut gewicht.

Maar ik blijf erbij, elke training tot uitputting zonder systeem is verre van optimaal. Jij bent al moe voor je eigenlijk gewichten gebruikt die ertoe doen. Het doel is progressie, niet moe worden (komt wel vanzelf ).
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou echt ook voor iets meer gestructureerd gaan dan 'elke oefening tot ik niet meer kan'. Als je ook echt efficiënt sterker wil worden dan doe je best minder reps met zwaardere gewichten ipv constant high volume te doen. Er zijn tried and tested programmas (zoals https://stronglifts.com/5x5/ bijvoorbeeld) die ook met lineaire progressie werken die als je ze afwerkt je ook al een hele weg verder gaan helpen (op een gestructureerdere manier.)

Ikzelf zit met het probleem dat ik op zoek ben naar een coach specifiek voor olympisch gewichtheffen maar die zijn heel zeldzaam hier. Ik overweeg een remote coach maar heb geen idee in hoeverre die hetzelfde kunnen bieden als een real life coach die je meermaals per week IRL ziet.
    no votes  

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tanuki_ Bekijk bericht
    Ik zou echt ook voor iets meer gestructureerd gaan dan 'elke oefening tot ik niet meer kan'. Als je ook echt efficiënt sterker wil worden dan doe je best minder reps met zwaardere gewichten ipv constant high volume te doen. Er zijn tried and tested programmas (zoals https://stronglifts.com/5x5/ bijvoorbeeld) die ook met lineaire progressie werken die als je ze afwerkt je ook al een hele weg verder gaan helpen (op een gestructureerdere manier.)

Ikzelf zit met het probleem dat ik op zoek ben naar een coach specifiek voor olympisch gewichtheffen maar die zijn heel zeldzaam hier. Ik overweeg een remote coach maar heb geen idee in hoeverre die hetzelfde kunnen bieden als een real life coach die je meermaals per week IRL ziet.
    Ik zal die 5x5 eens proberen, past mooi in mijn huidig schema. Heb de app geinstalleerd.
    no votes  

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trouwens, klein vraagje voor de kenners hier.

Ik heb het gevoel dat er meer in mijn deadlifts zit en dat mijn benen/rug/schouders best mee kunnen, maar dat ik die bar gewoon niet meer kan vasthouden op dat gewicht door mijn grip. Is dit een kwestie van meer grip training te doen? Of kan ik die bar mss beter vasthouden?
    no votes  

likes to kill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Overschakelen naar mixed grip of hook grip. Straps vermijden
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zorg wel dat je genoeg afwisselt bij een mixed grip, al vaak gelezen over mensen die een onevenwicht creëren en zo blessures krijgen (scheuren in de biceps bij de gedraaide arm). Deze zijn trouwens pure oplossingen, je zal sowieso ook aan je grip sterkte moeten werken.
    no votes  

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    140 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Graag verder in Deel 9 ondertussen
    PSN: Jonas89
    no votes  

Pagina 334 van 334 Eerste ... 234284324330331332333334

Tags for this Thread

Regels voor berichten