Pagina 27 van 30 Eerste ... 172324252627282930 Laatste

Discussie: Fitness

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscaboy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je mag je ook niet te vaak wegen, een weekje stabiel blijven of een lichte schommeling is niet abnormaal. Je lichaam zal zich ook aanpassen aan je nieuwe eetgewoontes en minder energie verbruiken waardoor je minder gewicht zal verliezen.
    Uw lichaam verbruikt meer energie naargelang ge 1) meer weegt (want meer gewicht moeten verplaatsen = meer energie nodig) of 2) meer inspanning doet. Buiten wat hormonale parameters met een heel beperkte impact is het dat wel. Uw lichaam past zich niet aan aan uw eetgewoontes en het zal al zeker niet meer of minder energie verbruiken naargelang ge meer of minder eet. Tenzij ge zo weinig eet dat ge in starvation modus gaat misschien.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    @Kenneke10 ondertussen het al wat terug op de rails kunnen krijgen? Niet opgeven nu eh man, ge waart goed bezig!
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    692 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    @Kenneke10 ondertussen het al wat terug op de rails kunnen krijgen? Niet opgeven nu eh man, ge waart goed bezig!
    Goh kwa fitnessen niet, haal wel mij stappen per dag, mijn vrouw heeft ook operatie gehad deze week dus alle boodschappen moeten doen etc ( ze kan 1 arm niet bewegen ) maar zijn maar makkelijke excuses. Ik ben al ganze dagen bezig en om op rust te komen zet ik mij ps4 eens aan, hoop mid deze week terug te gaan

t0tec's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand tips voor sneller te recupereren na een workout?
    Ik heb nogal moeite om echt goed te recuperen na een workout. Ik ben begonnen met een PPL routine en ik kom van een 5x5 stronglift routine.

Ik heb volgende tips al gevonden:
    - binnen 30min tot een uur toch wat koolhydraten + iets suikerachtig (fruit) eten. (glycogeen gehalte opkrikken)
    - lichte cardio of wandeling (bloeddoorstroming)
    - minstens 8 uur slapen

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t0tec Bekijk bericht
    Iemand tips voor sneller te recupereren na een workout?
    Ik heb nogal moeite om echt goed te recuperen na een workout. Ik ben begonnen met een PPL routine en ik kom van een 5x5 stronglift routine.

Ik heb volgende tips al gevonden:
    - binnen 30min tot een uur toch wat koolhydraten + iets suikerachtig (fruit) eten. (glycogeen gehalte opkrikken)
    - lichte cardio of wandeling (bloeddoorstroming)
    - minstens 8 uur slapen
    Genoeg water drinken, genoeg eiwitten eten, genoeg slapen, stress management. Als ge dan nog te veel moeite hebt om te recuperen, workload van een van uw twee trainingssessies verlagen. Dus een heavy PPL reeks, een minder intensieve PPL reeks. Zes keer per week zwaar liften is imo pittig, zelfs bij zo'n splits.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Genoeg water drinken, genoeg eiwitten eten, genoeg slapen, stress management. Als ge dan nog te veel moeite hebt om te recuperen, workload van een van uw twee trainingssessies verlagen. Dus een heavy PPL reeks, een minder intensieve PPL reeks. Zes keer per week zwaar liften is imo pittig, zelfs bij zo'n splits.
    Het rustiger aan doen lijkt mij hier wel aan de orde, tenzij de voeding en de slaap slecht zitten. We zijn geen topsporters (vermoed ik), wij hebben nog een job en andere verplichtingen ook
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Allez ik zit weer goe in het blessureschuitje. (Weeral) impingement in m'n schouders en een scheur in mijn lies. Aka 6 maand PL-training in de vuilbak. :')

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben eens begonnen in de Sportoase in de buurt omdat ik lang geen krachttraining meer heb gedaan. Trainde vroeger puur op spiermassa en dan nog maar halfbakken, werd echter gedemotiveerd omdat het zonder roids niet haalbaar was om in 2 jaar uit te zien als de gemiddelde TML-ganger. Heb er anderzijds wel een hernia aan overgehouden, door verkeerde uitvoering neem ik aan. Andere sporten, voornamelijk lopen gedaan, en deal af en toe met een lopersknie. Niet onbelangrijk, ik heb ook een accident gehad waaraan ik een hersenletsel heb overgehouden. Artsen zeiden eens iets over mogelijke druk die kan ontstaan bij krachtinspanning en dat ik hiermee toch voorzichtig moet zijn.

Anyway, korte samenvatting van het onderzoek: wegen met schoenen uit, zelf je taille omtrek meten en zelf heupomtrek en zelf lengte geven. Voor mij toch wel een domper want de foutemarge is toch groot ma bon. Naderhand allerlei vragen invullen over mogelijke klachten bij het sporten, wat in het verleden gedaan van sport, etc. Als laatste bloeddruk meten en 2 minuten op een soort scan dat allerlei data weergaf.

Dit is het trainingsschema uiteindelijk en ik vraag me toch wel af wat jullie bevindingen zijn:

1. Squat ( oorspronkelijk niet erin, maar gevraagd of die erin mocht en dat mocht, yeay) - 3x12
    2. Naar beneden trekken op de Cable Station - 3x12
    3. Bankdrukken (oorspronkelijk niet erin, mocht erbij) - 3x12
    4. Roeien - driehoek 3x12
    5. Neerdrukken, smalle greep ( voelt ge in uw armen achteraan) 3x12
    6. Arm curl - lage pulley 3x12
    7. Achterwaartse uitvalspas en knie buigen naar de borst. 3x12
    8. ROMPROTATIE - MET BEIDE HANDEN DE PENDULUM LINKS EN RECHTS VAN HET LICHAAM BEWEGEN - VANUIT ZIT. 3x12
    9. Romp strekken - in buiklig 3x12
    10. Squat en Jerk ( oorspronkelijk zit deze erin, maar niet gedaan gezien ik al heb gesquat) 3x12
    11.PLANK OP HANDEN EN VOETEN OP DE BAL, BENEN INTREKKEN 3x12

Buh, ik wilde gewoon een lekkere fullbody training waar iedere spier tweemaal wordt aangepakt. Dit zijn trouwens de benamingen van hun app.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Ben eens begonnen in de Sportoase in de buurt omdat ik lang geen krachttraining meer heb gedaan. Trainde vroeger puur op spiermassa en dan nog maar halfbakken, werd echter gedemotiveerd omdat het zonder roids niet haalbaar was om in 2 jaar uit te zien als de gemiddelde TML-ganger. Heb er anderzijds wel een hernia aan overgehouden, door verkeerde uitvoering neem ik aan. Andere sporten, voornamelijk lopen gedaan, en deal af en toe met een lopersknie. Niet onbelangrijk, ik heb ook een accident gehad waaraan ik een hersenletsel heb overgehouden. Artsen zeiden eens iets over mogelijke druk die kan ontstaan bij krachtinspanning en dat ik hiermee toch voorzichtig moet zijn.

Anyway, korte samenvatting van het onderzoek: wegen met schoenen uit, zelf je taille omtrek meten en zelf heupomtrek en zelf lengte geven. Voor mij toch wel een domper want de foutemarge is toch groot ma bon. Naderhand allerlei vragen invullen over mogelijke klachten bij het sporten, wat in het verleden gedaan van sport, etc. Als laatste bloeddruk meten en 2 minuten op een soort scan dat allerlei data weergaf.

Dit is het trainingsschema uiteindelijk en ik vraag me toch wel af wat jullie bevindingen zijn:

1. Squat ( oorspronkelijk niet erin, maar gevraagd of die erin mocht en dat mocht, yeay) - 3x12
    8. ROMPROTATIE - MET BEIDE HANDEN DE PENDULUM LINKS EN RECHTS VAN HET LICHAAM BEWEGEN - VANUIT ZIT. 3x12
    10. Squat en Jerk ( oorspronkelijk zit deze erin, maar niet gedaan gezien ik al heb gesquat) 3x12

Buh, ik wilde gewoon een lekkere fullbody training waar iedere spier tweemaal wordt aangepakt. Dit zijn trouwens de benamingen van hun app.

Zou wat variëren met rep range, alles op 12 wordt misschien snel saai. Denk aan 8-12. Of 15-20 reps

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht

Bij verschillende van die oefeningen heb ik moeite om te begrijpen wat ze doen. Ik vind het wel vreemd dat ze je een fullbody schema geven en je zelf moet voorstellen om squat en bankdrukken erin te zetten.

Wat mij een beetje verontrust is dat je op twee jaar trainen een hernia hebt gekregen, let dan aub op dat je deze oefeningen goed uitvoert. Ook lijkt dit:
    ROMPROTATIE - MET BEIDE HANDEN DE PENDULUM LINKS EN RECHTS VAN HET LICHAAM BEWEGEN - VANUIT ZIT. 3x12
    mij een afgrijselijke oefening te zijn. Sowieso vind ik rotatieoefeningen maar niets, maar dit belast doen, ik weet het niet, zeker met een hernia. Die hersendruk weet ik niets van, maar bij een grote compound zoals squat zet je natuurlijk wel veel druk, of dit doorgaat naar de hersenen zou ik aan een dokter vragen.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Volgens mij is die halve boek aan uitleg van die “rotatieoefening” gewoon een russian twist. Is imho geen slechte oefening, helpt mij toch om m’n rug wat los te houden.

Ook die plank op een bal met voeten intrekken. Is overduidelijk weer zo’n schema van een PT die de hipste oefeningen die ‘m op youtube kon vinden erop heeft gezet. Squat, (romanian) deadlift, benchpress, overheadpress, pull ups. Meer heb je al bijna niet nodig om een full body schema in elkaar te flansen dat 100 keer beter en sneller resultaat gaat tonen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Volgens mij is die halve boek aan uitleg van die “rotatieoefening” gewoon een russian twist. Is imho geen slechte oefening, helpt mij toch om m’n rug wat los te houden.

Ook die plank op een bal met voeten intrekken. Is overduidelijk weer zo’n schema van een PT die de hipste oefeningen die ‘m op youtube kon vinden erop heeft gezet. Squat, (romanian) deadlift, benchpress, overheadpress, pull ups. Meer heb je al bijna niet nodig om een full body schema in elkaar te flansen dat 100 keer beter en sneller resultaat gaat tonen.
    Ah zo, dat valt dan inderdaad nog mee.

Verder volledig akkoord met de tweede paragraaf, het "nieuwe wonderoefening"-gehalte is groot, vooral als hij dan zelf moet vragen voor een squat en bench press.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Idd een typisch sportoase schema, heb daar tien jaar geleden ook nog getraind en ook zoiets gekregen toen.

Had ik toen geweten wat ik nu weet, ik had die kadee in z'n gezicht uitgelachen. Nuja, als ik toen wist wat ik nu weet was ik daar gewoon nooit gaan trainen.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    156 (99%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Is dit aan te raden na het sporten voor meer spiergroei of maar brol ?

https://www.nxtlevel.com/nl/eiwitrij...rdbei-x12.html

Of andere op de markt ?
    PSN: Jonas89

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zal wel helpen, op voorwaarde dat je over heel de dag voldoende eiwit binnen krijgt voor groei. Die drankjes zijn natuurlijk puur op eiwitgehalte vrij duur. Een pot wei isolaat zal op dat vlak een pak goedkoper uitkomen. Moet je natuurlijk wel zelf nog mixen dan.
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB

Tags for this Thread

Regels voor berichten