Pagina 25 van 28 Eerste ... 152122232425262728 Laatste

Discussie: Triathlon

iTrader
    0
    Niet veel activiteit meer hier?
    Ik heb 2 jaar geleden verschillende 1/8 meegedaan, vorig jaar totaal niets gedaan (wel gesport maar geen triatlon).
    Sinds kort opnieuw mezelf kunnen motiveren om te trainen en mik om in augustus/september toch een 1/4 mee te doen. Begin juni eerste 1/8 gepland!

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had mijn eerste in Geel gepland, maar vergat te betalen en kreeg geen herinnering en werd gewoon geschrapt...

Ingeschreven voor Retie 25 juni (1/8) en Maaseik 16 juli(1/4) (én betaald )
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

iTrader
    5 (100%)
    Ik ben een fervente loper, maar wil zo in de zomer ook wel eens een 1/8 en 1/4 triathlon meedoen. Alleen heb ik geen wetsuit, is dit verplicht of hangt dit volledig van de watertemperatuur af? Iemand goede adressen in provincies Antwerpen of Vlaams-Brabant voor wetsuits. Wil een instapmodel kopen tegen een schappelijke prijs, maar zeker ook geen rommel.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben een fervente loper, maar wil zo in de zomer ook wel eens een 1/8 en 1/4 triathlon meedoen. Alleen heb ik geen wetsuit, is dit verplicht of hangt dit volledig van de watertemperatuur af? Iemand goede adressen in provincies Antwerpen of Vlaams-Brabant voor wetsuits. Wil een instapmodel kopen tegen een schappelijke prijs, maar zeker ook geen rommel.
    Het hangt af van de temperatuur. Wetsuit verplicht onder 14 °C en verboden boven 24 °C.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Huur eentje als het voor 1 keer is

iTrader
    0
    Ik zocht wel wat meer info. Tijdens mijn loopblessure ben ik iets ferventer gaan fietsen. En toen terug beginnen opbouwen in combinatie met elkaar.
    Ik heb al een marathon gelopen en aangezien ik afkomstig ben van izegem en ieder jaar de 1/4 triatlon zie passeren begon ik toch wat te dromen. Ondertussen al aan het voorbereiden geslagen. Ik zwem ondertussen 2x per week, 2x op de fiets in de week en 2x per week een loopje. Het bevalt me wel. Nog mensen met dezelfde plannen of goeie schema's?

Enkel wat vragen bij mijn voeding. Zou ik ergens extra carbs moeten gaan eten of proteine shakes?

Matja's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik gebruik momenteel de schema's van Trainerroad. Ze bieden naast fietsschema's ook triatlonschema's aan die ook op gebied van lopen en zwemmen invulling geven. Daarnaast hebben ze ook verschillende types van schema's voor opbouw. Zo heb je een base fase, build fase en specialty fase. De schema's volgen in principe elkaar op. Zo ben ik reeds in december gestart met een Base fase schema om in mei een halve triatlon te doen. Net begonnen met specialty fase.

dus plan is in mei halve triatlon van Leuven meedoen en in augustus de Alpe d'Huez triatlon

qua eten, belangrijkste is gezond en gevarieerd eten. Ik ga vooral op mijn gevoel af. Hoe meer ik sport hoe meer honger ik heb en hoe meer ik ga eten :-P.
    Na training wel belangrijk om bv. chocomelk te drinken als recuperatie (eiwitten en suikers) en ook uw koolhydraten opnieuw aan te vullen erna.
    Savonds voor slapengaan iets rijk aan eiwitten eten/drinken is ook niet slecht voor spierherstel (bv. een eiwit shake, platte kaas, ...) Ik doe bv. vaak yoghurt van alpro met een schep eiwitpoeder.

iTrader
    0
    Ik heb vorig jaar coaching genomen bij 185 – Coaching Center. Zwemtrainingen bij de lokale club. Ik heb zonder blessure de 10 Miles gelopen en een sprint en olympische afstand gedaan. Als ik tijd had gehad ging ik dit jaar voor de halve afstand, maar het was te druk deze winter. Zonder de juiste begeleiding is triatlon mi niet gezond.

Als je cecemel drinkt, doe dan de magere want vet vertraagt de suikeropname. Ga niet te veel op je hongergevoel af buiten de maaltijden. Zorg ervoor dat je tijdens de maaltijden en de trainingen juist eet en drinkt, anders ga je overcompenseren voor je training.
    Laatst gewijzigd door Exorikos; 28 maart 2018 om 22:34

iTrader
    5 (100%)
    Na vorig jaar 2 kwart triathlons gedaan te hebben, staat dit jaar de halve van Leuven op het programma. Ik heb eind februari nog een marathon gelopen, dus ben nu aan het proberen om die conditie verder door te trekken maar dan met zwemmen en fietsen erbij. Mogelijks ga ik ook aan de Challenge van Geraardsbergen meedoen. Op m'n eten let ik niet direct, maar ik heb sowieso de gewoonte om heel gezond te eten (veel groenten en fruit), die extra shakes of dergelijke hebben geen enkel nut mijns inziens.

iTrader
    10 (92%)
    Begin met 1/8 en huur ter plaatse een wetsuit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Nu is nog tussenseizoen, trainingen op de club zijn gericht op techniek.

Met fietsen moet ik nog beginnen. Een van dezer dagen een Wahoo kopen. Ik ben toch van plan om enkel op rollen te trainen, nieuwe fiets is voor juni ouzo als de wedstrijden beginnen.

Hopelijk wat activiteit hier nu. Ben ook benieuwd naar de literatuur.

Veel succes.
    Ik verkoop mijn rollen, zal straks een foto posten (achteraan vast), mag weg voor €50, splinternieuw

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    10 (92%)
    Ik verkoop nog steeds deze: https://www.futurumshop.nl/tacx-blue...iABEgJL-PD_BwE

2 maal gebruikt

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0

Triatlon - recreant (Lopen, zwemmen, fietsen)

Dag iedereen

Aangezien ik hier geen forum vindt waarin alle drie de sporten gecombineerd wordt maak ik er maar een nieuwe aan.

Ikzelf ben een zeer actieve loper (1 jaar ervaring). Maar ik zou ook graag beginnen met zwemmen en fietsen. Deze drie sporten zou dan genoeg zijn om al mijn spieren te trainen, ook is dit alle drie zeer goed voor mijn conditie en hart.

Qua lopen heb ik genoeg ervaring.
    Ik zit vooral met veel vragen ivb beginnen met zwemtrainingen en fietstrainingen..

-Hoe begin ik hieraan?
    -Eerst proberen, dan pas investeren?
    -Hoe verbeter ik mijn houding?
    -Welk materiaal nodig?
    -Wat is een goede begin afstand om te starten met zwemmen en fietsen?
    Enzovoort..

Ik kan wel mededelen dat ik een slechte zwemmer ben. Mijn uithouding is zeer slecht en mijn schoolslag techniek is nog slechter.

Deel al jullie eigen ervaringen met de drie sporten!
    Alle tips zijn welkom.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    https://www.9lives.be/forum/sport/93...iathlon-8.html

Als ik het zo lees, zit er maar 1 ding op.

Een club in de buurt zoeken die uw basis kan vormen en kan begeleiden.

1 jaar ervaring met lopen is niet zo een brede basis. Bedenk dat je moet lopen na zwemmen en fietsen wat niet hetzelfde is als gewoon te gaan lopen.

Als je zegt dat je een slechte zwemmer bent, dan moet je al les volgen of bij een club begeleiding krijgen. Kan je borstcrawl? Indertijd dat ik een tijdje meegetraind heb, was borstslag uit den boze.

Qua materiaal, doe niet te gek. Voor je het weet, ligt het misschien stof te vergaren in een kast.

1/8ste triatlon lijkt me de meest logische keuze als start.

antHraxx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht

Qua materiaal, doe niet te gek. Voor je het weet, ligt het misschien stof te vergaren in een kast.

1/8ste triatlon lijkt me de meest logische keuze als start.
    Probleem is vooral dat fietsen... Ik loop al jaren en dat is relatief een goedkope sport (je bepaalt zelf natuurlijk hoe ver je hierin gaat) en spring af en toe eens het zwembad in. Ook hier: zwemshort + brilletje en je kan relatief vrij goedkoop de sport beoefenen. Voor een deftige fiets ben je toch al vrij snel veel geld kwijt en materiaal/kledij is ook duurder.. Dat weerhoudt mij voorlopig van triatlon.

Pagina 25 van 28 Eerste ... 152122232425262728 Laatste

Regels voor berichten