Pagina 2 van 29 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Triathlon

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poche Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat vraag ik mij dus ook af. Speel al eventjes met het idee om hier eens mijn werk van te maken om getraind deel te nemen aan zo'n kwarttriatlon. Niet om een knalprestatie neer te zetten, maar gewoon om een doel te hebben om te trainen en zo'n kwarttriatlon uit te doen. Eens kijken wat ik aankan en wat niet. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om daar volledig als laatste te bengelen in zo'n wedstrijd, dus vandaar vraag ik me ook af of iedereen daar 'topprestaties' neerzet?

En wat zijn de basisbenodigheden? Hoe wordt de overgang gemaakt tussen zwemkleren, fietskleren en loopkleren?

Voorlopig nog veel vragen. Toevallig iemand een website voor 'beginners' of zo?
    Uw loopkleren zijn uw fietskleren zijn uw zwemkleren :P
    Dat is 1 tri pakske. Wetsuit kan je huren.
    Voor de rest enkel loopschoenen en fiets.

Tegenwoordig doet iedereen daar aan mee. Je moet gewoon 1 van de grotere wedstrijden nemen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klinkt eigenlijk nog wel leuk. 10 km lopen in een 50 minuten is niet onhaalbaar, van zwemmen heb ik geen idee en bij fietsen is 33 gemiddeld toch ook niet uitzonderlijk. Als je dan ook nog wat kan zwemmen ben je al niet laatste.

Edit: Jammer van de data van gelegenheden die niet al te ver van hier zijn: 21 juli in Kappelle-op-den-bos, dat is 20 dagen na de examens dus dan is de conditie helemaal niet top. In juni is Antwerpen is al even onhaalbaar.

tikketim's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat vraag ik mij dus ook af. Speel al eventjes met het idee om hier eens mijn werk van te maken om getraind deel te nemen aan zo'n kwarttriatlon. Niet om een knalprestatie neer te zetten, maar gewoon om een doel te hebben om te trainen en zo'n kwarttriatlon uit te doen. Eens kijken wat ik aankan en wat niet. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om daar volledig als laatste te bengelen in zo'n wedstrijd, dus vandaar vraag ik me ook af of iedereen daar 'topprestaties' neerzet?

En wat zijn de basisbenodigheden? Hoe wordt de overgang gemaakt tussen zwemkleren, fietskleren en loopkleren?

Voorlopig nog veel vragen. Toevallig iemand een website voor 'beginners' of zo?
    Niet iedereen zet topprestaties neer. Je hebt genoeg mensen die komen met het doel : ik finish , het maakt niet uit welke tijd. Ok je moet natuurlijk wel steeds aan het zwemmen , fietsen of lopen zijn. En niet peddelen als een hond , een zondagsritje doen en dan nog wat wandelen ..
    Ik ga in viersel zaterdag mijn eerste keer meedoen met een 1/8 triathlon. Daarin is bijvoorbeeld mijn doel om de 5 km lopen in 35 minuten te doen en het fietsen in minder dan 45 minuten. Had ik 2 keer zo veel getrained sinds ik vorig jaar ben beginnen sporten hadden die cijfers iets competitiever geweest natuurlijk. Maar ik doe gewoon mee omdat ik het leuk vind om te doen. En zo zou het ook moeten zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Uw loopkleren zijn uw fietskleren zijn uw zwemkleren :P
    Dat is 1 tri pakske. Wetsuit kan je huren.
    Voor de rest enkel loopschoenen en fiets..
    Is dat zo'n 'tri-pakske' onder uw wetsuit of is die wetsuit voor alle drie de sporten?

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

IznoGouD's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Blijkbaar mocht het wel met short. En blijkbaar kan ik makkelijk 1km zwemmen, dat wist ik niet van mezelf.
    Waar gaan de 1/4 triathlons allemaal door dit jaar & volgend jaar?

Ik vind voorlopig deze:

25/08/2013 1/4de Triatlon Viersel 1,5 - 40 - 10 Viersel
    01/09/2013 Bleukens Balen Ben Triatlon 1,5 - 40 - 10 Balen
    04/09/2013 Zwintriathlon 1 - 45 - 10 Knokke-Heist
    15/09/2013 1/4de Triatlon Mechelen 1,5 - 40 - 10 Mechelen
    22/09/2013 Kraftman Off-Road Triathlon Rotem 1,5 - 32 - 10 Rotem
    Viersel is een Flanders cub A wedstrijd en daar bovenop BK. In deze wedstrijd(en) zal het tempo dus redelijk hoog liggen.
    Als "beginner" kijk dan vooral naar recreatieve triatlons. Hier is de sfeer en strijd allemaal wat gemoedelijker.
    Zo kan je het wedstrijd gevoel gewoon worden en zit je niet voor de minste fout in de strafbox.
    Begin misschien ook eens met een 1/8 triatlon om de overgangen gewoon te worden.

Zwintriathlon is op 5min uitverkocht. Daar zitten alle toppers..

Kijk ook op VTDL website voor de meeste data en resultaten.

Pas op want als je gebeten wordt door het virus is het een verslaving :-)
    "...Loser's always whine about their best. Winners go home and **** the prom queen."

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IznoGouD Bekijk bericht
    Viersel is een Flanders cub A wedstrijd en daar bovenop BK. In deze wedstrijd(en) zal het tempo dus redelijk hoog liggen.
    Als "beginner" kijk dan vooral naar recreatieve triatlons. Hier is de sfeer en strijd allemaal wat gemoedelijker.
    Zo kan je het wedstrijd gevoel gewoon worden en zit je niet voor de minste fout in de strafbox.
    Begin misschien ook eens met een 1/8 triatlon om de overgangen gewoon te worden.

Zwintriathlon is op 5min uitverkocht. Daar zitten alle toppers..

Kijk ook op VTDL website voor de meeste data en resultaten.

Pas op want als je gebeten wordt door het virus is het een verslaving :-)
    Kan je dan bv. zwemmen met de kledij die je normaal draagt om te fietsen? Dat zit al wel redelijk strak maar misschien is die zeem niet zo handig als die nat is? Het truitje kan je misschien wel achterwege laten lijkt me.

Hoe strak moet je conditie zijn? Ik zie een "just for fun" duathlon in Hove deze zondag, maar ik ben niet gewend aan die korte afstanden. Ik heb de voorbije weken wel meerdere malen een tiental km gelopen en fiets ook 3 keer per week zo'n 70 km, maar volstaat zoiets? Ik rijd bijvoorbeeld nooit 8km zo hard mogelijk, noch loop ik 3km tegen de limiet.

Want eigenlijk is het seizoen gedaan lijkt het. Veel recreatief is er niet meer (behalve begin september maar dan ben ik er niet).

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is dat zo'n 'tri-pakske' onder uw wetsuit of is die wetsuit voor alle drie de sporten?

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
    Tri suit

Wetsuit

Uw tri suit hou je altijd aan. Anders sta je daar in uw bloten.
    Tri suit is gemaakt om te kunnen zwemmen, fietsen en lopen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Kan je dan bv. zwemmen met de kledij die je normaal draagt om te fietsen? Dat zit al wel redelijk strak maar misschien is die zeem niet zo handig als die nat is? Het truitje kan je misschien wel achterwege laten lijkt me.

Hoe strak moet je conditie zijn? Ik zie een "just for fun" duathlon in Hove deze zondag, maar ik ben niet gewend aan die korte afstanden. Ik heb de voorbije weken wel meerdere malen een tiental km gelopen en fiets ook 3 keer per week zo'n 70 km, maar volstaat zoiets? Ik rijd bijvoorbeeld nooit 8km zo hard mogelijk, noch loop ik 3km tegen de limiet.

Want eigenlijk is het seizoen gedaan lijkt het. Veel recreatief is er niet meer (behalve begin september maar dan ben ik er niet).
    Een trisuit heeft wel een zeem, maar dunner dan in een normale wielerbroek zodat die sneller droog is na het zwemmen en ook niet irritant wordt tijdens het lopen. Maar voor een eerste kwarttriathlon zou ik dat niet per se aanschaffen. Doe na het zwemmen gewoon een wielerbroek over je zwembroek (dat is niet ideaal maar voor een keertje zal dat wel lukken) en na het fietsen gewoon je wielerbroek vervangen door een loopshort. Het zou spijtig zijn als je er heel wat geld in investeert om er daarna achter te komen dat het niets voor jou is.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kost dat veel zo'n tri suit?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kost dat veel zo'n tri suit?
    Van 30-40 euro te beginnen en je kan natuurlijk zover gaan als je wilt (150-200 euro)

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moet je echt die 1/4 traithlon doen binnen 3u? Daarvoor moet je al serieus trainen hoor

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Z1 wil dus zeggen zwemmen enkel met de armen en zonder benen? Zijn er zo nog afkortingen in dat document? Waar kan je die verklaringen vinden? Vandaag moet ik volgens het schema fietsen aan 90 rpm, zijn dit 90 ronden per minuut? Hoe kan ik dit weten? Ik heb zo geen teller. Hoe snel is dit gemiddeld aub?

superiscch's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee Z1 (zone 1) wilt zeggen dat je het heel rustig moet doen. Best nog eens pagina 3 van dat schema opnieuw lezen...
    #NeverNotRunning: Next stop - IFF Marathon -- Twitter: @superiscch

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    90RPM is vrij weinig, het zijn inderdaad de omwentelingen per minuut. Als je geen cadansmeter hebt kan je het een minuut lang tellen op het tempo dat je normaal rijdt, dat geeft dan al een beeld van hoeveel rpm jij gemiddeld doet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Z1 wil dus zeggen zwemmen enkel met de armen en zonder benen? Zijn er zo nog afkortingen in dat document? Waar kan je die verklaringen vinden? Vandaag moet ik volgens het schema fietsen aan 90 rpm, zijn dit 90 ronden per minuut? Hoe kan ik dit weten? Ik heb zo geen teller. Hoe snel is dit gemiddeld aub?
    Je moet dat schema nu nog niet volgen als de wedstrijd pas begin volgend jaar is. Pas 3 maanden voor de wedstrijd beginnen met dit schema en tot dan basisconditie opbouwen. Het schema is zo gemaakt dat er gepiekt gaat worden naar de wedstrijd toe. Nutteloos om 3-4 maanden voor de wedstrijd al te pieken he

Pagina 2 van 29 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten