Pagina 1 van 9 12345 ... Laatste
    De SkeEvN's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Calisthenics & Bodyweight

Zijn er nog mensen hier die dit doen?

Ik doe dit thuis doordat ik in de week al gemiddeld 2 keer ga gaan thaiboksen en geen zin heb om dan nog meer van huis weg te zijn om te trainen en het spreekt mij eerlijk gezegd ook zo veel niet aan om in een gym te gaan trainen + het is redelijk goedkoop en effectief.
    Ben dit eveneens beginnen doen doordat ik men lichaam beu was met vet overal en weinig energie en kracht. Op hetzelfde moment dat ik met calisthenics begonnen ben heb ik ook volledig men voedingspatroon aangepast en alle snoep zo goed als verbannen in huis.
    Hier op 9lives de overgewicht thread beginnen volgen en actief deelnemen en dit alles gecombineerd ongeveer heb ik in een 2 maand 11 kilo verloren en veel meer genieten van men lichaam en leven. De weg is nog lang maar dag per dag geraak je er wel.

wikipedia:
    Calisthenics - Wikipedia, the free encyclopedia

Alle begin is moeilijk maar door te blijven doorzetten en niet zomaar op te geven is alles mogelijk. In het begin kon ik amper 5 keer pompen (volledig "tegen" de grond) en nu zou ik kunnen blijven gaan bij wijze van spreken. Zelfde met crunches en dergelijke. Ben nu ook een 2 weken bezig met pull ups die wel vrij lastig zijn maar we zijn er nog maar mee begonnen eh.

Materiaal heb je normaal gezien niet echt nodig maar het helpt wel om comfortabel te trainen:
    -Push up stands / zodat je je push ups veel dieper kan doen en het intensiever wordt (kan je evengoed op zelfgemaakte dingen doen)
    -dik matje / dit kan je ook op een gewone mat of handoek doen
    -abwheel / als je ze correct uitvoert zet je zeer veel kracht op je core/abs + je maakt het zo intensief als je wil door bv op de knieën te doen ofwel standing rolls te doen
    -pull up bar / hiervoor heb ik zeer goedkoop 2 benchbars kunnen op de kop tikken (2dehands) en moet nog iets deftig maken om stabiel te zijn maar voorlopig leg ik men bar op een ladder en op een houten lat
    -stoelen of whatever voor dips te doen, iets wat je voor je eigen gemakt op schouderbreedte kan zetten en allebij evenhoog zijn

In het begin en nog altijd zelfs heb ik veel filmpjes bekeken van hoe je oefeningen perfect moet uitvoeren, motivatie filmpjes en volledige training schema filmpjes etc.

Mijn persoonlijke inspiratie die ik heb gevolgd in het begin zijn volgende:
    waar je trouwens ook zeer veel van leert

Bar Brothers:
    Lazar Novovic - YouTube
    https://www.facebook.com/BarBrothersDC
    motivational page van hun: https://www.facebook.com/workout.motivationdc

Barstarzz:
    To Help You, Make A Better You - YouTube
    https://www.facebook.com/Barstarzz

als ik over bepaalde oefeningen meer info wil hebben google/youtube ik dat (opgepast!: soms heb je de ene site zegt dit en de andere zegt dat, meer research kan nodig zijn)

Wat basic oefeningen:

Lunges
    Jumping Jacks / mountainclimbers / burpees
    Legraises / Sit-ups / Crunches
    Push-ups
    Pull-ups
    Squats
    Calf-raises
    Dips
    Plank

Nog wat sites:

Madbarz.com
    heeft een forum, routines, voedingstips, meer
    forum van barstarzz: BarStarzz Index page

Handige boeken:

convict conditioning
    Hier worden de grote oefeningen in 6 opgedeeld, The big six (pullups pushups squats handstand pushups bridges legraises)
    van the big six heb je nog eens 10 intensiteitsniveaus (progressions) van tegen de muur pushups tot 1 arm pushups
    er staat nog veel veel meer in! zeker een aanrader
    Laatst gewijzigd door Jonas89; 27 maart 2018 om 15:39
    Shooters speelde op pc me muis en keyboard . uit
    Vraag het op 9lives, wij googlen het wel voor je!

de Waaslandwolf's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor de liefhebbers, enkele boeken die de moeite wel eens waard zijn om door te lezen zijn:

- Convict Conditioning
    - Building the Gymnastic Body
    <Leprechaun3>iemand trouwens al iets opgevangen over het nieuwe album van CALIBAN ?
    vond The Dying Undress anders wel een heel goeie schijf van hen

<Carrion> k denk da ge the undying darkness bedoelt

iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de Waaslandwolf Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor de liefhebbers, enkele boeken die de moeite wel eens waard zijn om door te lezen zijn:

- Convict Conditioning
    - Building the Gymnastic Body
    snel eens bekeken en er is ook een 2de boek uit van convict conditioning met veel info over the flag

deel1 is 303 blz
    deel 2 356

building the gymnastic body 212 blz met veel blanco paginas en halv bladzijden amar door de vele foto's

en de boeken vind je gemakkelijk

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben in februari gestopt met naar de fitness te gaan wegens tijdsgebrek en had het plan om thuis wat verder te doen aan de hand van You Are Your Own Gym, maar helaas heb ik dat na twee weken al opgegeven. Ik ben gewoon te lui.

Ik heb beide boeken nu wel eens op men Kindle geüpload, misschien moet ik er toch eens werk van maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De SkeEvN Bekijk bericht
    Ben dit eveneens beginnen doen doordat ik men lichaam beu was met vet overal en weinig energie en kracht. Op hetzelfde moment dat ik met calisthenics begonnen ben heb ik ook volledig men voedingspatroon aangepast en alle snoep zo goed als verbannen in huis.
    Hier op 9lives de overgewicht thread beginnen volgen en actief deelnemen en dit alles gecombineerd ongeveer heb ik in een 2 maand 11 kilo verloren en veel meer genieten van men lichaam en leven. De weg is nog lang maar dag per dag geraak je er wel.
    Ben je ook effectief gaan diëten, of ben je alleen snoep en andere extremen achterwegen gaan laten?

iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyfius Bekijk bericht
    Ik ben in februari gestopt met naar de fitness te gaan wegens tijdsgebrek en had het plan om thuis wat verder te doen aan de hand van You Are Your Own Gym, maar helaas heb ik dat na twee weken al opgegeven. Ik ben gewoon te lui.

Ik heb beide boeken nu wel eens op men Kindle geüpload, misschien moet ik er toch eens werk van maken.

Ben je ook effectief gaan diëten, of ben je alleen snoep en andere extremen achterwegen gaan laten?
    Zo goed als alles wat ik vroeger at is veranderd.

vroeger:
    1 a 2 keer per week frieten met veel mayo
    zo goed als geen groenten en als het groenten waren was dit uit potjes me veel saus erond
    geen fruit
    enkel water op men werk
    geen sport
    enkel maar bier tijdens het uitgaan of cola indien 'k te zat was

nu
    zit er gemiddeld een maand tussen als ik nog eens frieten eet (meestal is het uit respect/verplichting dat'k wa frieten eet nu) en mayo laat ik achterwege sinds ik heb gezien hoeveel kcal erin zitten en vervangen door ketchup / pickles (wat ongeveer 6000% minder kcal en vet hebben)
    shitloads aan rauwe groenten die ik rauw / geblancheerd of gekookt opeet
    wisselen tussen patatjes / bruine rijst en volkoren pasta of wat ik laatste tijd meer doe is die achterwege laten en groeten + vlees combo doe
    2 a 3 stukken fruit per dag (meestal granny smith appels / appelsienen / bananen 's ochtens of voor een training / ananas )
    Water/spa 24/7
    gemiddeld probeer ik 2 keer te gaan thaiboksen in de week (3 is het doel maar heb nog veel dingen te doen in de week, en thaiboksen werkt zo goed als enkel cardio)
    calisthenics thuis zo goed als iedere dag dat ik niet ga gaan thaiboksen
    ben tevens ook heel veel nieuwe dingen beginnen eten dat ik vroeger absoluut niet graag at zoals tonijn/ pickles / havermout / champignons etc etc

Ik beschouw het als een gezonde levensstijl en niet zozeer een dieet. Uit persoonlijke ervaring hebben al de mensen die diëten rondom mij 0% slaagkans want ze doen dit om drastisch gewicht te verliezen en er even mooi op te staan en dan uiteindelijk de wil niet hebben om door te gaan en dus terug dik worden en alle bad stuff weer beginnen eten. Dus voor mij heeft diëten een negatieve klank.

Ondertussen ook al een heel stuk verder gelezen in convict conditioning en moet zeggen dat dit boek wel goed helpt en de progression van oefeningen beduidend effectief zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    convict conditioning thuis eens checken deze week. Had het filmpje van bar brothers al eens gezien, ziet er wel zotjes uit. Als mijn schouder terug in orde is mij eens terug aanzetten.

Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar doen jullie deze oefeningen? Hebben jullie thuis een baar ofzo?

iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thuis. Je kan zelf ook gemakkelijk een bar maken door een dikke rechte stok(eventueel bezem of schop) of ijzeren buis ofzo evenhoog te hangen. Wat ik gebruik staat in de beginpost. Kan eventueel foto'ke nemen indien nodig :')

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Interessant! Ik ben van de zomer voor 2,5 maand in België en was al aan het uitdokteren wat ik ging doen van gym (geen idee of er "10-beurten kaarten" bestaan voor gyms in België), maar ik ga hier op overschakelen, dat is duidelijk
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

iTrader
    1 (60%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    werkt dat ookmet sets en reps of is het gewoon voor zoveel keer?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In Convict Conditioning gaan ze alvast met reps werken in niveaus (10, 20, 30 als ik mij goed herinner) en dan naargelang het programma 1, 2, 5 sets. Ze verdelen de oefeningen onder in 6 categorieën en elke categorie kent 10 variaties op de oefening van makkelijk naar moeilijk.

iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals ze ook in het boek zeggen(maar ook daarbuiten) om pure strenght te kweken is je oefeningen TRAAG doen. Sinds ik dat boek lees doe'k dat dan ook en moet zeggen dat ik van 100 full legraises naar 30 gezakt ben door gewoon men oefening traag te doen dan zeer explosief, 2 seconden naar boven ff stop en dan terug 2 seconden naar beneden en de vloer niet raken. Wat ik wel doe zijn meer dan 2 sets zoals ze voorstellen want met 2 sets ga je zeer lang bezig zijn voor je verschil merkt imo.

Vandaag zijn de full/close pushups en flat straight legraises terug aan de beurt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben van plan volgende week maandag met het 2de programma (3x per week) te beginnen. Ik kom echt van 0, maar het eerste programma leek me nu wat weinig.

Ik ga ze wel volgen, mijn plan is om per 3 weken het aantal reps op te schroeven, tot aan het 3de rep niveau, en als ik mij daar comfortabel bij voel de volgende variatie in de oefening te proberen. Mijn doel is ook niet om richting een sterk afgetraind lichaam te gaan waar de spieren er op liggen, maar over iets meer dan 1 jaar moet ik dan toch ongeveer alle oefeningen gedaan hebben.

iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    pull ups gaan het traagst hier

Allemaal traag uitvoeren welliswaar
    horizontal pull ups 10 reps
    full pull ups overhand +- 3/4
    underhand pull ups +- 6/7

Hier is men "training park" nie op den renovatie brol letten :')
    Index of /skeevn/body_transformation/indoor training park

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een goed trainingsschema gevonden denk ik
    Max Capacity Training - 12 Week Bodyweight Workout Plan

Die pull up bar ga ik niet installeren. Ook geen plaats voor in huis. (komt ook niet voor in bovenstaand schema)

Pagina 1 van 9 12345 ... Laatste

Regels voor berichten