Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste
    superiscch's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen ga ik beginnen met Max Capacity Training - 12 Week Bodyweight Workout Plan. Niet echt om spiermassa bij te kweken, wel in functie van mn marathontraining

Ik ben benieuwd...
    #NeverNotRunning: Next stop - IFF Marathon -- Twitter: @superiscch

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik squat momenteel 95 kilo ( 3 x 10 ) + 1 set van 5 herhalingen met 110. Das echt het maximum, soms haal ik de 5 niet

Ik doe geen speciale oefeningen voor abs nu omdat ik nog altijd voel dat ze voldoende getraind worden bij optrekken, L-sit pullups en front levers. Als ik voel dat de spierpijn snel weggaat of niet aanwezig de dag erna train ik ze afzonderlijk. Tot nu toe nog nooit voorgekomen

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De SkeEvN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    zieter zoiezo al goed uit als je't mij vraagt
    abs en squats, hoever sta je daarmee?

klein motivatie filmpje gemaakt met men favoriete bar athletes!

calisthenics street workout motivation - YouTube

Dieje Chinees-achtige na de Bar Brotherzz vond ik wel serieus zot.

Ga ook deze week trachten te starten met Calisthenics, die Max Capacity Training lijkt me wel interessant maar dat is maar 48 minuten per week. Hoewel die 16 minuten (omwille van de weinig rustpauzes e.d.) heel zwaar gaan zijn, lijkt me dat toch nog een beetje aan de lage kant.
    Ga alleszins ook dat boekje "convict conditioning" ergens scoren, en dan kan ik eventueel naderhand als ik merk dat die 16 minuten per dag wat te weinig zijn, eventueel wat toevoegen.

Vanaf volgende week start ik wel in de avondploeg als orderpicker bij een magazijn (bakken tot 20 kg heffen, 7 uur lang, 6 dagen lang), dus kan zijn dat die 48 minuten per week wel genoeg gaan zijn
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo iedereen!
    Ik zou ook heel graag beginnen met calisthenics, maar weet niet echt hoe ik hieraan moet beginnen. Heb al maanden getraind met dumbbells etc.. Dus helemaal van nul start ik niet denk ik. Iemand die mij verder kan helpen bij deze nieuwe start?

Alvast bedankt !

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PepijnH Bekijk bericht
    Hallo iedereen!
    Ik zou ook heel graag beginnen met calisthenics, maar weet niet echt hoe ik hieraan moet beginnen. Heb al maanden getraind met dumbbells etc.. Dus helemaal van nul start ik niet denk ik. Iemand die mij verder kan helpen bij deze nieuwe start?

Alvast bedankt !
    Ik zou al beginnen met de eerste posts in deze thread te lezen en te kijken welke boeken en dergelijke er allemaal vermeld worden...

BLPGRN's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eens verschillende variaties op pull ups/push ups/sit ups/dips/.. proberen en kijken waar je startniveau ligt.
    Ik trainde ook volledig met gewichten en maakte toch noobgains (vooral in de rug) met wat simpele oef.
    Hail Seitan

switchblade's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er mensen uit West-Vlaanderen die dit doen? Ik heb mijzelf een jaar geleden een rek gekocht zodat ik thuis kan trainen, en doe deze sport reeds 2 jaar (maar veel te weinig dan ik zou willen door tijdsgebrek dankzij m'n werk)

Zelf ben ik ongeveer een 4tal maand op zoek naar een locatie (speelplein met klimrekken bvb) om te trainen, maar zonder resultaat. Ik passeer dagelijks in Gent (ik werk regio Brussel) dus mensen die ginder een plaats weten zijn met een bar wil ik ook wel mee afspreken.

Wel tof om te zien dat er _eindelijk_ nog mensen zijn die aan bodyweight training doen. Veel en veel toffer en belonend dan het traditionele powertrainen. + je komt nog eens buiten ook.

Ik volg geen programma of iets dergelijks en wissel vaak af tussen verschillende oefeningen. De manier waarop ik train is gewoon bij elke oefening pas beginnen tellen wanneer ik vermoeid raak. Het zijn tenslotte deze reps die tellen.
    Ook elke oefening gebeurt volledig clean, dus geen explosieve pushups of geen pullups waarbij ik de benen gebruik om momentum te creëren, om enkele voorbeelden te geven.
    Jammergenoeg steek ik -zoals ik reeds zei- veel te weinig tijd in deze sport waardoor ik dus echt niet vooruit geraak. Een trainingspartner zou dus echt wel nice zijn, maar rond deze sport is er in België echt geen community (of zelfs trainingsplek) daarvoor. Fitnesscentra zijn alvast niet meer aan mij besteed, ik weiger nog om geld uit te geven aal abonnementen om te trainen.
    Laatst gewijzigd door switchblade; 7 juli 2013 om 22:08
    PSN: tngninja
    Steam: tngninja

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn geimproviseerde pull up bar
    Twee klemmen op een nog niet weggewerkte steunbalk en een ijzeren staaf!

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
    Spark_

De SkeEvN's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    complimenten gekregen op men benen

Door men rechter boven rug blessure zal ik wss nu nog langer geen pullups meer kunnen doen en wss ook shoulders mogen vergeten voorlopig. Dus pushups abs dips en squats zullen het moeten doen.

De lenigheid om freestanding full pistol squat te doen is er nog niet maar we zijn close, doe ze het nog liefst op een stoel waar ik me kan begeleiden met de leuning indien nodig. Dipstand full legraises zijn ook aan het beteren.

'k Raad ook eens aan om deze te doen, ik gebruik men tablet om te volgen naast mij: Stomach destoyer by Jordan Hill - YouTube

en uw form zo goed mogelijk proberen te houden en tevens ook zo weinig mogelijk de grond proberen te raken als rustpauze!
    Na deze abs doe ik meestal nog eens paar keer 30 seconden flutters legraises dipstand legraises en dan max plank hold om af te werken.

Laatste tijd voor men legs ziet men training er zo uit:

Opwarmen met 50 jumping jacks gevolgd door 25 squats

20 full single leg ledge calf raises voor ieder been
    +15kg close squat x25
    +15 kg lunges x20 (10each)
    10 pistolsquats each leg (op stoel voor balance)
    meestel 4 a 5 sets

Rustig aan doen atm door de rug en hopen dat hij snel geneest dat'k terug pullups kan doen en men training een stap hoger in intensiteit kan brengen.
    Ga ook eens kijken om een incline pushup stand te maken met men extra bar dat ik liggen heb om de "onderste" zone van de pecs wat te doen werken.
    Laatst gewijzigd door De SkeEvN; 7 juli 2013 om 22:59
    Shooters speelde op pc me muis en keyboard . uit
    Vraag het op 9lives, wij googlen het wel voor je!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door switchblade Bekijk bericht
    Zijn er mensen uit West-Vlaanderen die dit doen? Ik heb mijzelf een jaar geleden een rek gekocht zodat ik thuis kan trainen, en doe deze sport reeds 2 jaar (maar veel te weinig dan ik zou willen door tijdsgebrek dankzij m'n werk)

Zelf ben ik ongeveer een 4tal maand op zoek naar een locatie (speelplein met klimrekken bvb) om te trainen, maar zonder resultaat. Ik passeer dagelijks in Gent (ik werk regio Brussel) dus mensen die ginder een plaats weten zijn met een bar wil ik ook wel mee afspreken.

Wel tof om te zien dat er _eindelijk_ nog mensen zijn die aan bodyweight training doen. Veel en veel toffer en belonend dan het traditionele powertrainen. + je komt nog eens buiten ook.

Ik volg geen programma of iets dergelijks en wissel vaak af tussen verschillende oefeningen. De manier waarop ik train is gewoon bij elke oefening pas beginnen tellen wanneer ik vermoeid raak. Het zijn tenslotte deze reps die tellen.
    Ook elke oefening gebeurt volledig clean, dus geen explosieve pushups of geen pullups waarbij ik de benen gebruik om momentum te creëren, om enkele voorbeelden te geven.
    Jammergenoeg steek ik -zoals ik reeds zei- veel te weinig tijd in deze sport waardoor ik dus echt niet vooruit geraak. Een trainingspartner zou dus echt wel nice zijn, maar rond deze sport is er in België echt geen community (of zelfs trainingsplek) daarvoor. Fitnesscentra zijn alvast niet meer aan mij besteed, ik weiger nog om geld uit te geven aal abonnementen om te trainen.
    Van waar ben je uit West-Vlaanderen? IK kom uit Wingene Als het toevallig dicht zou zijn wil ik zeker eens samen trainen!

switchblade's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door retsac Bekijk bericht
    Van waar ben je uit West-Vlaanderen? IK kom uit Wingene Als het toevallig dicht zou zijn wil ik zeker eens samen trainen!
    Eernegem, zo'n 30km van Wingene.
    PSN: tngninja
    Steam: tngninja

Kenzani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In Aalst heb je een parkje met bars. 3 verschillende rekken en errond nog een finse piste om cardio te doen :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben van West-Vlaanderen, Poperinge. Maar dicht van jullie beide lig ik in ieder geval niet.. Hier in België wordt er inderdaad niet veel aandacht aan besteed, wat heel jammer is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jammer, net iets ver om regelmatig samen te trainen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jammer, net iets ver om regelmatig samen te trainen.

Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

Regels voor berichten