Pagina 88 van 88 Eerste ... 38788485868788

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mijn Garmin is precies geprogrammeerd om kapot te gaan na nog geen 3 jaar. Eerst de hartslag die zich vaak lijkt vast te klikken op mijn cadans in plaats van de hartslag, dan de barometer die steken laat vallen waardoor mijn hoogtemeting op niets trekt (positieve hoogtemeters lijken correct maar op een standaard tour heb ik 100 positieve hoogtemeters en 200 negatieve. Hoewel ik gewoon een rondje loop geeft het profiel aan dat ik 100 meter lager uitkom dan gestart, soms 70/80 meter onder zeeniveau...) en nu heb ik ook de indruk dat de batterij plots veel minder lang meegaat. Allemaal op een paar weken tijd.

Koone's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik hoop van wel want heb hetzelfde

Ik loop wel veel aan rustig tempo, als ik tempo opvoer voor een wedstrijd dan zie ik die VO2-max wel stijgen naar 52-53
    Stel mij de vraag hoe accuraat die VO2MAX van horloges is. Heb zelf "maar" een Fitbit, en die geeft nu 56 aan als Vo2Max. Hoogste was 57, schommelt meestal rond die 56 sinds enige tijd in ieder geval.
    Blijft ook natuurlijk een polsmeting qua hartslag, en daar zie ik toch vaak rare dingen. Eerste 10 minuten van een loopje schiet die geregeld de hoogte in, om dan pas te stabiliseren. Zo liep ik zondag 10 kilometer op mijn gemak, met als doelstelling iets onder de 130 hartslag te eindigen. Eerste 10 minuten had ik zogezegd een hartslag van 170, daarna stabiliseerde hij richting de 130 tot 125.

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    ik hoop van wel want heb hetzelfde

Ik loop wel veel aan rustig tempo, als ik tempo opvoer voor een wedstrijd dan zie ik die VO2-max wel stijgen naar 52-53
    50 is écht wel het maximum dat ik al ooit heb gehaald hoor.. Mijn trainingstempo is tussen de 5.30 en 6.00 over een afstand van 12 tot 15km meestal.. Laatste training iets vroeger moeten stoppen, kreeg pijn aan mijn voeten de laatste km's.. onderbenen ook wat maar vooral de voeten. Kan dat aan schoenen liggen die versleten zijn?
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)
    Dat is dus niet je VO2-max. Dat is een quasi-vaststaand punt dat je kunt meten. Al wat je op je horloge ziet, is berekend op basis van algoritmes, en niet gemeten.
    Zoiets zegt heel weinig, en al zeker in vergelijking met andere merken (en dus andere algoritmes).

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb hier ook een sporthorloge vraag

MIjn oog was gevallen op de garmin forerunner 245.
    MAAR
    Ik vind nergens eigenlijk echt terug hoe de gps werkt is dit een lijn die je moet volgen of is het effectief een kaart.
    Liefst zou ik een echte kaart hebben, Mijn eerste fiets computer was een garmin etrek 10 en ik ben toch vrij vaak gemist in België een land met 10 000 kleine wegjes .

Ik denk dat de fenix reeks die wel heeft
    Ik vind niet echt een optie op garmin website of andere website welke optie je moet aanklikken om enkel horloges te hebben met kaart (mag ook een ander merk zijn natuurlijk).

En is die dan ook handig als je niet altijd de gewone weg volg (dus bvb. bij traillopen (in de vlaamse ardennen bvb. of langere bergtochten). ?
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

Demonic Skull's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    245 is breadcrumb navigatie dacht ik. Dus ge ziet uw route en een pijltje en zolang ge er op blijft, is het ok. Maar heb er zelf geen dus niet 100% zeker

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Op welke max hartslag is lopen nog gezond?

Ik loop sinds maart vorig jaar 2 a 3 keer per week (afstand in het begin 6, laatste 2 maanden 7-9 km). Mijn gemiddelde snelheid schommelt tussen de 9 en de 10km/uur.

Tijdens mijn sessie daarstraks (9km) haalde ik een gemiddelde snelheid van 9,2 km/u en gemiddelde hartslag van 161. Ik stel mij vragen bij de accuraatheid van die hartslag, want ik heb al loopsessies gehad dat het veel moeilijker ging (en ik dus vermoedelijk ook een hogere hartslag had) ,maar dat mijn gemiddelde hartslag toch lager was ( en omgekeerd ook).

Horloge is Garmin Forerunner 35 van dikke 4 jaar oud. Hartslagmeter in de polsband, dus niet apart.

Nu, ik moet zeggen dat het daarstraks moeiteloos ging en ik op geen enkel moment echt "buiten adem" was.

Ik heb nu toch al verschillende maanden het gevoel dat er niet zo veel evolutie zit in mijn hartslag... Ik heb de gemiddelde nog nog lager gekregen dan 150-155.

Zagen jullie snel evolutie in de hartslag?

Greetz

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn veel factoren die de hartslag bepalen

- Je leeftijd
    - Polshartslag minder accuraat dan borsthartslag (hoef je nu niet meteen een borstband te kopen)
    - welk parcours heb je gelopen (meer of minder heuvelachtig / meer of minder wind / ..)
    - Je gezondheid (veel geslapen / beetje ziek of vermoeid ,
    - voeding en drank (en dan ook nog eens wat bvb. als je een energiedrank net voor je inspanning drinkt zal de hartslag beduidend hoger zijn)
    - Tjidstip van de dag
    - Temperatuur
    - ...

Normaal als je hartslag rond de 160 ligt vermoed ik dat je dat aan een aangename intensiteit vindt. (zou je wel een verbetering moeten kunnen zien in je gemiddelde snelheid of afstand
    Ik weet niet hoe je nu traint (ik vermoed gewoon 7-9 km lopen aan het zelfde tempo), maar als je het gevoel hebt dat er geen progressie meer inkomt probeer dan eens enkele interval training.
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Er zijn veel factoren die de hartslag bepalen

- Je leeftijd
    - Polshartslag minder accuraat dan borsthartslag (hoef je nu niet meteen een borstband te kopen)
    - welk parcours heb je gelopen (meer of minder heuvelachtig / meer of minder wind / ..)
    - Je gezondheid (veel geslapen / beetje ziek of vermoeid ,
    - voeding en drank (en dan ook nog eens wat bvb. als je een energiedrank net voor je inspanning drinkt zal de hartslag beduidend hoger zijn)
    - Tjidstip van de dag
    - Temperatuur
    - ...

Normaal als je hartslag rond de 160 ligt vermoed ik dat je dat aan een aangename intensiteit vindt. (zou je wel een verbetering moeten kunnen zien in je gemiddelde snelheid of afstand
    Ik weet niet hoe je nu traint (ik vermoed gewoon 7-9 km lopen aan het zelfde tempo), maar als je het gevoel hebt dat er geen progressie meer inkomt probeer dan eens enkele interval training.
    Ok bedankt!

Assioso's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Om opnieuw te beginnen joggen zou ik graag een nieuw paar schoenen kopen nu het solden zijn. Op zalando zie ik wel wat opties aan 40 of 50% korting bv de new balance fresh foam tempo die wel cool zijn. Ik zou vooral in het stad en in het park joggen (dus ga ook een beetje in de regen en door modder ploeteren) maar wanneer ik de kans heb, in het weekend bv wil ik meer bosweggetjes opzoeken met een zachte ondergrond. Wat voor schoenen heb ik nodig?

Regels voor berichten