Pagina 68 van 88 Eerste ... 185864656667686970717278 ... Laatste

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielD4 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Rivierenhof, Vondensteinpark in Schoten, Noordkasteel, Sint-Annabos op Linkeroever. Ik woon zelf ook in Borgerhout en dit zijn mijn meest gekozen bestemmingen.
    Thanks! Rivierenhof ook al gedaan. Inderdaad wel een toffe route van 10km.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    een bekend ultraloper, maar niemand van dit forum die die man kent?
    zelf al tweemaal gebeten door een hond. Ben zelf een groot dierenliefhebber, maar mijn hond gaat steevast aan de leiband, ook gewoon vr zijn eigen veiligheid.
    Niets zo kut als je ergens in een bos loopt en een Duitse herder op je afkomt, terwijl zijn baasje 70m achter hem om de hoek op z'n Smartphone ligt te tokkelen

Voor ieders veiligheid, hond aan de leiband. Eeuwige discussie en politie treedt ook gewoon nooit op. Vandaag eens opgelet en tijdens mijn 20km loop 5 eigenaard met honden ontmoet, 4 ervan liepen los..Geeneen riep zijn hond tot bij hem.

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hopelijk brengt dit voorval nu ook een maatschappelijk debat op gang. Al te vaak "maar hij doet niets hoor" gehoord, terwijl een beest compleet loco op me afstormt en gelijk een dolle begint te blaffen. Als em niks zou doen, zou hij gewoon naast u blijven staan/zitten.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ken hem. .... (zou zelfs veggie/ of vegan zijn)Ik heb hier maar weinig begrip voor. Echt wel ziekelijk hoor imo. Mijn hond gaat ook altijd mee als ik ga lopen. En loopt ook veel "los" (voornamelijk in het bos). Ik probeer te anticiperen en lijn hem aan als ik iemand (met hond) zie afkomen.

*modedit*

Naam meer geanonimiseerd
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 23 november 2020 om 00:54

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    yep

Trainingsprogramma: geen, maar wel achteraf soms wat analyzeren
    Horloge: Garmin Fenix 5
    Hartslagmeter: Polar H10
    Footpod: Stryd
    Muziek: mp3 oortjes
    Veiligheid: decathlon looplicht (voor en achter)

en hopen dat volgend jaar de fenix 7 uitkomt, dan koop ik die met kaart functie!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vierkant Bekijk bericht
    Lopen is voor mij niet zomaar schoenen aantrekken. Zijn er hier nog 'geeks' die alles willen 'tweaken' met gadgets?

Trainingsprogramma: TrainAsOne (enkele jaren ervaring & marathon mee gelopen, super software!)
    Horloge: Garmin Forerunner 935
    Hartslagmeter: Polar H7 (veel beter dan polsmeting)
    Footpod: Stryd (voor een 100% exacte pace)
    Muziek: Jabra Move (zou graag een Aftershokz willen; boneconduction dus veiliger qua omgevingsgeluid)
    Veiligheid: Noxgear Tracer360 (moet nog binnenkomen; zeer benieuwd!)

Qua schoenen was ik zo tevreden van de Asics Dynaflyte 2 dat ik er nog 2 paar van heb gekocht in promotie dus dat hoeft voor mij niet baanbrekend te zijn.
    Kunnen jullie me iets meer vertellen over Stryd? Ik had eens wat informatie gezocht op de site en YouTube maar ik was niet meteen overtuigd.

Hoe accuraat is dat? Je kan je power output zien en Stryd houdt rekening met de wind? En moet je een abo nemen voor een trainingsprogramma op maat?

Ik ben trouwens van plan om een massage gun te kopen. Geen van +300 euro maar eentje van 60 euro. De commentaren op bol.com zijn positief.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-T Bekijk bericht
    Niets zo kut als je ergens in een bos loopt en een Duitse herder op je afkomt, terwijl zijn baasje 70m achter hem om de hoek op z'n Smartphone ligt te tokkelen
    Heb je de hond in kwestie eens bekeken? Dat beest zou met moeite uw been in zijn kaak krijgen, laat staan blijvende schade aanrichten.

Ben uiteraard geen fan van zo'n heksenjacht, maar die gast moet leren dat de wereld niet rond hem draait. Als je bij het minste dat je gestoord wordt al gaat doden, dan houd ik mijn hart vast... Het staat nogal in de sterren geschreven dat het doden van gezelschapsdieren een sterke predictor is voor psychopatisch gedrag. Zeker als je dan wegjogt terwijl dat beest ligt te janken en creperen door uw toedoen...

Voor mijn part hoeft hij zich niet te verontschuldigen als hij de hond omver loopt of vertrappeld als die in zijn baan komt. Het beest moet maar opzij gaan. Een lichte trap geven is ook not done maar nog enigszins verstaanbaar binnen een context. Maar met opzet doden? Weinig mensen die dit gaan goedpraten hoor. Ook al is het een beest.

En moest je toch aangevallen worden door een hond is het niet bepaald slim om die te doden. Iets zegt me dat de eigenaar dan helemaal niet meer zal tussenkomen in de medische kosten... XD
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielD4 Bekijk bericht
    Kunnen jullie me iets meer vertellen over Stryd? Ik had eens wat informatie gezocht op de site en YouTube maar ik was niet meteen overtuigd.

Hoe accuraat is dat? Je kan je power output zien en Stryd houdt rekening met de wind? En moet je een abo nemen voor een trainingsprogramma op maat?

Ik ben trouwens van plan om een massage gun te kopen. Geen van +300 euro maar eentje van 60 euro. De commentaren op bol.com zijn positief.
    Stryd zou buiten ow power weergeven en de nieuwste versie die daarbij ook rekening houdt met de wind, correcter zijn voor uw afstand en tempo weer te geven. Correcter dan GPS, zeker onder bomen, dichte bebouwing, tunnel, bochtig parcours, ...
    Trainingsprogramma kon je er zo uithalen zonder abo, denk ik.

Mijn massage gun komt van Aliexpress ook tevreden van.

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Om 160km ultra lopen te doen en te eindigen top 3 moet je ook wel redelijk gestoord zijn

Wat een ziek verhaal, zomaar voor de lol iemands huisdier doodsteken terwijl de baas er bij staat.
    Moet toch wel ergens iets zijn met die kerel dat zijn knoppen doorsloegen.. uit angst voor... ? altijd een mes/scherp voorwerp meenemen tijdens het joggen? Nog nooit gehoord tot nu..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Moet toch wel ergens iets zijn met die kerel dat zijn knoppen doorsloegen.. uit angst voor... ? altijd een mes/scherp voorwerp meenemen tijdens het joggen? Nog nooit gehoord tot nu..
    Misschien is hij ooit door een hond aangevallen geweest, levensgevaarlijk zwaargewond geraakt en heeft hij ooit maanden ervan moeten revalideren? You never know. En daardoor panische schrik gekregen voor honden en heeft hij sindsdien altijd een mes bij? Ik zeg maar wat hé! Als dan diezelfde hond voor de 20ste keer in uw benen bijt tijdens het lopen -ondanks herhaaldelijk de eigenaar aan te spreken- (maar het is toch zo ne lieve hond!), dan kan ik voorstellen dat je stoppen op een dag doorslaan.

Allé misschien is het wel gewoon ne zot, dat kan ook, we weten het momenteel (nog) niet hé.

Voor zover bekend, weet men de trigger nog niet, waarom hij die hond heeft doodgestoken tijdens het joggen.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Voor de kenners hier (excuses als het een idiote vraag is).
    Ben aan het kijken om een forerunner 245 music te kopen met black friday. Heb momenteel de polar H7 chest strap, ik ga ervan uit dat die samen werken? Of niet?
    En bijkomend, aangezien die H7 via bluetooth werkt, geeft dit problemen als ik én die chest strap én oortjes wil gebruiken? Of is dit geen probleem?

thanks!

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lasportiva Bekijk bericht
    Ik ken hem. .... (zou zelfs veggie/ of vegan zijn)Ik heb hier maar weinig begrip voor. Echt wel ziekelijk hoor imo. Mijn hond gaat ook altijd mee als ik ga lopen. En loopt ook veel "los" (voornamelijk in het bos). Ik probeer te anticiperen en lijn hem aan als ik iemand (met hond) zie afkomen.
    Uw hond mag niet loslopen dus uw anticiperen is gewoon complete bullshit. Hou hem aan de lijn en bespaar ons de miserie

Ben ooit zelfs aangevallen door een roofvogel (jop iemand moet die 'uit') en ken een toen prof die dat ook heeft voorgehad. Ik ben nog kunnen wegduiken maar hij was wel geblesseerd (niet samen en niet op zelfde plek). En die kerel van wie die vogel was had ook een loslopende hond en die liep echt soms km verder. Mijn pa heeft die eens met een Ippon op de grond gelegd toen we samen aan het lopen waren
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 23 november 2020 om 00:53 Reden: modedit, naam eruit gehaald

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je merkt alweer zeer fel in deze hele discussie wie een hond heeft en wie niet. Hun hond is altijd perfect afgetraind, net zoals die van hun als enige niet stinkt. Mede daardoor heb ik 't niet voor honden, die hun baasjes nemen dat allemaal net wat te serieus.

NVDR: Dat beestje steken is natuurlijk zo fout als het maar kan, dat staat buiten kijf en los van alles.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Je merkt alweer zeer fel in deze hele discussie wie een hond heeft en wie niet. Hun hond is altijd perfect afgetraind, net zoals die van hun als enige niet stinkt. Mede daardoor heb ik 't niet voor honden, die hun baasjes nemen dat allemaal net wat te serieus.

NVDR: Dat beestje steken is natuurlijk zo fout als het maar kan, dat staat buiten kijf en los van alles.
    Raad eens dan?

Klopt inderdaad wel: een hond staat allicht onder een mens, maar sommige wackos eleveren hun hond boven vele andere mensen. Ze flappen er soms eens uit "ge zijt nog lager dan een hond" en lijken dat ook te menen. Ze kijken dan misnoegd als je niet opzij gaat voor hun viervoeter. Wie heeft er al wel niet gehoord dat ze "de rotzak gaan vinden en vermoorden" als hun hond overreden is op straat? Meer en meer zijn er. Het blijft niet langer beperkt tot 70-jarige viswijven. Zitten effectief op te roepen om die gast te lynchen, maar verder als een patat uitdelen en hem eens goed uitschelden zal er wel niet inzitten. Maar vanaf ze het morgen op't werk tijdens de koffie eens 20x kunnen zeggen hoe walgelijk dit wel niet is, checken ze hun twitter terug en fladderen ze naar het volgende schandaal, en kan die gast terug verder. Zal wel genoeg problemen krijgen. Het verbaast me dat hij al niet gecommuniceerd is wat zijn reden was. De stilte rond het motief is wel zeer pijnlijk. Want mensen gaan dat zelf invullen, en dan is "psychopaat" zo'n beetje de meest plausibele optie..

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Ik zal kort reageren over het hele voorval, maar wil er ook niet te veel woorden aan vuil maken omdat deze situatie in mijn ogen al veel te veel aandacht krijgt.

Enkele opmerkingen:

1) Een hond hoort aan de leiband, altijd, punt. Zeker wanneer je veel kans hebt wandelaars, lopers tegen te komen. Ik loop zelf heel veel en heb al 2 x een hond een stamp moeten geven omdat die naar mijn benen sprong. Kameraad hier in de buurt heeft zelfs al een beet in zijn kuit gehad. Gewoon not done, punt.

2) Het is uiteraard geen excuus om met een mes op zak rond te lopen. Het zou mooi zijn als we dat allemaal zouden doen.

3) Hoe de identiteit van die man gewoon te grabbel wordt gesmeten door o.a. de media is misselijkmakend. Sommige individuen en bevolkingsgroepen zijn bijvoorbeeld agressief naar de politie toe in België en veel verder dan “jongeren” gaat het dan bvb niet. Hier hebben we dan blijkbaar geen probleem om te zeggen van waar hij is, waar hij werkt, wat zijn initialen zijn, wat zijn passie is, enz... Tja, dan is het niet moeilijk zijn identiteit te achterhalen...

4) Hoe een groot deel van de bevolking weer op sensatie berust is blijkbaar. Vandaag 7 berichten gekregen van vrienden/familie met zijn Facebook profiel of betrail account met de vraag of ik hem ken en indien ja of ik dat zou zien aankomen. Wat is daar nu weer het nut van... Ik weet wie hij is, maar ken hem niet persoonlijk, maar als dat nu wel zo was, so what...

Nu naar belangrijkere zaken: Vandaag met het oog op mijn marathon binnen een dikke maand nog eens een 10k tempo loopje gedaan als test in 38:30. Ging super vlot en rekening houdend met het feit dat ik deze ochtend ook al had gelopen en gisteren 35km had gedaan, zeer tevreden dat ik dit zo vlot kon afwerken, met heel veel overschot. De snelheid komt duidelijk terug, dat stemt me zeer tevreden.

Om eens een andere uitdaging aan te gaan, gaan we met ons groepje komende zondag ook eens proberen een FKT te verbreken op een route van +/- 80km. Moeten nog de laatste details uitwerken, zeker zien dat er geen jacht is en zo. Zodra het 100% zeker is, post ik nog wel welke FKT het zal zijn. Het is niet de lastigste, doel is 10km/u lopen, wat wel moet lukken aangezien we alle 3 echt in vorm zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    met de vraag of ik hem ken en indien ja of ik dat zou zien aankomen. Wat is daar nu weer het nut van... Ik weet wie hij is, maar ken hem niet persoonlijk, maar als dat nu wel zo was, so what...
    So what? OK dan...

Regels voor berichten