Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243
    Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Nice man!
    Moet inderdaad wel een hele ervaring zijn, iets waar je ook echt wel naar toe gewerkt hebt!
    Momenten om nooit te vergeten! Respect!

Wilde dieren zien is altijd wel magisch!

Geniet er maar eerst van voor je je terug smijt richting een volgend doel

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    42 Post(s)
    Mooi verhaal! En dikke proficiat nogmaals.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dikke proficiat Karry. Als ik al u exploten volg op strava verbaast het me niet dat je zoiets tot een goed einde kan brengen! Vooral mentaal moet het wel een hele opgave zijn om maar te blijven gaan.

Altijd leuk zo'n bromance, maar om nou van shirt te wisselen ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat volgt, was één van de mooiste momenten van het weekend. Ik en Tim hebben even naar elkaar gekeken en hebben elkaar de vraag gesteld wat we zouden doen. Hij heeft toen de prachtige woorden uitgesproken: "Fuck dees man, wij gaan diene zever tot een goed einde brengen". Het is heel moeilijk om te omschrijven, maar de verbondenheid die je op zo'n momenten voelt is fenomenaal. We hebben daar de tijd genomen om goed te eten, shirt te wisselen en batterijen voor de hoofdlamp mee te nemen en zijn terug vertrokken.

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Dikke proficiat Karry. Als ik al u exploten volg op strava verbaast het me niet dat je zoiets tot een goed einde kan brengen! Vooral mentaal moet het wel een hele opgave zijn om maar te blijven gaan.

Altijd leuk zo'n bromance, maar om nou van shirt te wisselen ...
    Zoals de voetballers na een match e , nee ging uiteraard om het wisselen van shirt met eentje uit de dropbag.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Nu wat nagenieten en mijn lichaam een weekje volledige rust gunnen en dan starten we aan de opbouw richting Legends trail (250km)...
    Ik heb het op de Discord ook vaak gezegd, maar ga het hier nog eens opnieuw zeggen, wat een^ waanzinnige knalprestatie.
    Ik heb het eerlijk gezegd met veel plezier gevolgd.
    Denk het solo afwerken nog veel moeilijker is omdat dan het mentale aspect nog veel zwaarder wordt dan het al o zo zware fysieke. Iets wat je hier tussen de lijnen door ook wel zegt denk ik.

Wanneer is de Legends Trail gepland? want de stap van 160km naar 250km lijkt me ook wel echt immens (alsof het nog normale loopafstanden kunnen genoemd worden )
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Ik heb het op de Discord ook vaak gezegd, maar ga het hier nog eens opnieuw zeggen, wat een^ waanzinnige knalprestatie.
    Ik heb het eerlijk gezegd met veel plezier gevolgd.
    Denk het solo afwerken nog veel moeilijker is omdat dan het mentale aspect nog veel zwaarder wordt dan het al o zo zware fysieke. Iets wat je hier tussen de lijnen door ook wel zegt denk ik.

Wanneer is de Legends Trail gepland? want de stap van 160km naar 250km lijkt me ook wel echt immens (alsof het nog normale loopafstanden kunnen genoemd worden )
    Dat is absoluut waar, al die echte ultralopers zeggen het mij allemaal: Een 100km kan je trainen, een 100mijl moet je gewoon doen. Het is echt een mentale strijd met uzelf. Alleen lopen overdag zou mij nog lukken, maar ik had beslist dat ik nooit de nacht alleen zou doorkomen. Dat is ook de reden dat ik lang heb gewacht aan de CP van km 107. Ik wilde daar de batterijen terug opladen om de nacht in te gaan met 2. Trouwens ook een kameraad, de steun die je dan aan elkaar kan geven is zeer belangrijk.

Legends trail is 26/02. Ken ook wel redelijk veel volk dat daar al heeft aan deelgenomen en die zeggen allemaal dat dat eigenlijk een wandelwedstrijd is. De kans dat ik daarop faal is enorm, maar waarom de uitdaging niet aangaan. Heb de laatste jaren wel al wat ontgoochelingen gehad, maar als ik naar mijn parcours kijk, behaal ik mijn grote doelen toch. Misschien niet van de eerste keer (zoals de 100 mijl afstand), maar ik geraak er wel.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Proficiat, straffe kost!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat is absoluut waar, al die echte ultralopers zeggen het mij allemaal: Een 100km kan je trainen, een 100mijl moet je gewoon doen. Het is echt een mentale strijd met uzelf. Alleen lopen overdag zou mij nog lukken, maar ik had beslist dat ik nooit de nacht alleen zou doorkomen. Dat is ook de reden dat ik lang heb gewacht aan de CP van km 107. Ik wilde daar de batterijen terug opladen om de nacht in te gaan met 2. Trouwens ook een kameraad, de steun die je dan aan elkaar kan geven is zeer belangrijk.

Legends trail is 26/02. Ken ook wel redelijk veel volk dat daar al heeft aan deelgenomen en die zeggen allemaal dat dat eigenlijk een wandelwedstrijd is. De kans dat ik daarop faal is enorm, maar waarom de uitdaging niet aangaan. Heb de laatste jaren wel al wat ontgoochelingen gehad, maar als ik naar mijn parcours kijk, behaal ik mijn grote doelen toch. Misschien niet van de eerste keer (zoals de 100 mijl afstand), maar ik geraak er wel.
    Dat geloof ik, had wel effe een bang hartje toen je zo lang stopt bij het CP van 107km. Ik dacht toen echt wel van "het zou toch niet", zeker toen ik bij uwe kameraad nr. 68 ineens DNF zag staan. Maar ik begrijp wel goed dat je daar tijd nodig hebt om de nacht in te gaan. Ik zou het mij niet kunnen inbeelden om zo lang in de donker op onbekend terrein te navigeren.

Ik snap ook goed wat je zegt met de warmte, maar ik denk dat het weer van afgelopen weekend toch beter was dan het weer van komend weekend. 30u in de regen/wind/kou lijkt me toch nog zwaarder.

maar euhm, toch niet 26/02/2021 voor de Legends Trail? Is dat niet ongelofelijk snel al?

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dat geloof ik, had wel effe een bang hartje toen je zo lang stopt bij het CP van 107km. Ik dacht toen echt wel van "het zou toch niet", zeker toen ik bij uwe kameraad nr. 68 ineens DNF zag staan. Maar ik begrijp wel goed dat je daar tijd nodig hebt om de nacht in te gaan. Ik zou het mij niet kunnen inbeelden om zo lang in de donker op onbekend terrein te navigeren.

Ik snap ook goed wat je zegt met de warmte, maar ik denk dat het weer van afgelopen weekend toch beter was dan het weer van komend weekend. 30u in de regen/wind/kou lijkt me toch nog zwaarder.

maar euhm, toch niet 26/02/2021 voor de Legends Trail? Is dat niet ongelofelijk snel al?
    hé, onze karry kan dat hoor

maar hoe train je daar eigenlijk voor?
    want je kan niet gaan naar 200km trainingen per week hé

ik zal nog wat verder trainen richting die 100km
    nog een maandje!

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    20 Post(s)

Ons doel was echt enkel het finishen, dus we hebben bewust veel tijd genomen aan elke bevoorrading. Aan de laatste bevoorrading hebben we zelfs even ons hoofd op tafel gelegd om een powernap te doen. Gewoon om geen risico te nemen.

Over het weet heb je helemaal gelijk hoor, zelf was ik er super blij mee. Gewoon voldoende drinken en niet te zot doen en dan is dat geen probleem. Maar redelijk veel mensen hebben opgegeven met maagproblemen door de hitte. Er zijn er meerderen die de Legends trail hebben uitgelopen die gisteren hebben opgegeven omdat ze niets konden binnenhouden. Toont aan dat je op die afstand nooit safe bent.

Ik ga effectief al in 2021 deelnemen , nog 5 maanden voorbereiding dus. Ik ga uiteraard voor een finish, maar als dat niet lukt is het zo. Uit al die ultra’s leer je ontzettend veel, dus in het slechtste geval is het een extra ervaring.

Heb nog met Ivo Steyaert gesproken (o.a. winnaar gisteren) en hij vertelde mij dat hij zeker is dat ik fysiek in staat ben de LT te finishen, dat het gewoon een mental game wordt.

Trouwens, Ivo is een monster buiten categorie en vooral ook een ontzettend sympathiek en nederig persoon. Als je straffe stoten wil zien, moet je hem volgen. Bangelijke gast!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Trouwens, Ivo is een monster buiten categorie en vooral ook een ontzettend sympathiek en nederig persoon. Als je straffe stoten wil zien, moet je hem volgen. Bangelijke gast!
    Heb inderdaad zijn resultaat op de GE gezien, toch wel even om van achterover te vallen.

Maar hoe bereid je u nu verder voor op zo'n massa afstand die er ineens bijkomt? Meer lange trainingen doen?
    Verder ook ooit (belangrijk woord ) een doel om snelle tijden neer te zetten op de 160km of is het enkel finishen dat er op het programma staat?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dikke proficiat @Karry98 ! Wat een prestatie!

Vooraleer hij hier het relaas komt doen van zijn heldentocht kan ik ook nog even mijn verhaal doen

Het was dus een goed idee om mijn HM naar vandaag te schuiven. Weliswaar slecht geslapen (gisterenavond nog getafeld voor verjaardag van de vrouw... Veel te zwaar dessert, zware maag) maar de benen voelden uitstekend, kopje zat goed, temperatuur ideaal en wind was ok.

Target was sub 2u, pacing daarvoor ook uitgewerkt. Goed gelet op hartslag en continu gelet dat ik me niet forceerde maar toch van bij het begin 5-10s per km onder target pace kunnen lopen. Negative splits tot aan de laatste 2km, vermoeiing was er wel wat.

Uiteindelijk 1:57:28 voor m'n eerste halve. Ongelooflijk tevreden!

Sterk man, respect!!

en ook @Karry: wat een verhaal!

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mooi verhaal @Karry98.

Zodra Trenara komt met ultra afstanden, ga ik me daar ook eens aan wagen als ik de marathon ooit tot een goed einde heb gebracht.

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Heb inderdaad zijn resultaat op de GE gezien, toch wel even om van achterover te vallen.

Maar hoe bereid je u nu verder voor op zo'n massa afstand die er ineens bijkomt? Meer lange trainingen doen?
    Verder ook ooit (belangrijk woord ) een doel om snelle tijden neer te zetten op de 160km of is het enkel finishen dat er op het programma staat?
    Op zich zal mijn voorbereiding niet zo verschillend zijn, er is namelijk sowieso een limiet op de trainingen die je kan doen (qua afstand dan). Gewoon lange dagen blijven maken met de nodige ultra’s als voorbereiding. En voor de LT ook wel veel lopen in slecht weer. Waar mijn ambities voor de toekomst liggen weet ik nog niet goed, ik zit nu vooral in de ontdekkingsfase waarbij ik de limieten van mijn lichaam aftast.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Mooi verhaal @Karry98.

Zodra Trenara komt met ultra afstanden, ga ik me daar ook eens aan wagen als ik de marathon ooit tot een goed einde heb gebracht.
    In mijn ogen is de stap van de marathon naar de lage ultra afstanden (50k)heel erg klein. Afhankelijk van het type terrein kan dat heel snel. Daar heb je zelfs geen schema of zo voor nodig. Gewoon wat langer en trager lopen en mogelijks de voeding aanpassen.
    @eniac: Dikke proficiat! Ik had uw post gemist, maar het is top dat je uw doel hebt behaald. De indrukwekkende opbouw blijft lukken.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Proficiat aan beiden!
    Leuk ok zoveel vooruitgang te lezen (ja lees wel graag die iets uigebreidere posts in de voorbereiding)

Regels voor berichten