Pagina 4 van 27 Eerste 1234567814 ... Laatste
    Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Klopt idd, halve marathon schema. Woensdag gestart en ik zou mijn eerste HM moeten lopen op 27/09 (mijn verjaardag ).

Ik doe de opwarming en afkoeling wel al lopend, maar duidelijk trager dan mijn trainingstempo. Maar ik denk dat ik nog teveel de fout maak om een sessie "licht hardlopen" toch te snel te doen (voor mijn doen dan).
    Het zou wel nog nuttig zijn dat de Garmin Coach wat meer aanwijzing geeft naar beoogd tempo (of beoogde hartslag), in functie van mijn profiel natuurlijk. Het helpt ook niet dat de titel van de run "hardlopen licht tempo" is en in de run details zelf hij daarvan maakt "lekker tempo". Maar voor mij is licht tempo en lekker tempo toch een duidelijk verschil

We zien wel, ik ga deze week de loopjes bewust wat rustiger houden.

VO2Max is ondertussen wel verder gestegen naar 46 nu, hij zet de fitnessleeftijd op 20 (??) en ik zit dan blijkbaar in de hoogste 30% voor leeftijd en geslacht. Ik had ook nog wat rondgelezen en blijkt dat die VO2Max aanduiding wel goed klopt met de realiteit. Het is wat het is, maar ik haal daar wel uit dat ik vooruitgang blijf maken en qua conditie niet slecht bezig ben. Met mijn historiek van chronisch slechte conditie al mijn hele leven is dat een gigantische opsteker.
    garmin heeft heel snel fitnessleeftijd van 20 aan
    de mijne was 49, nu weer 48. Als ik eens op asfalt loop, gaat die direct 2-3 omhoog en terug een week in het bos gaat die omlaag
    hij schat dat natuurlijk in met hartslag en tempo, houdt de ondergrond niet in rekening. (warm en koud weer is ook een verschil in de schatting!)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    garmin heeft heel snel fitnessleeftijd van 20 aan
    Welja, vooral die fitnessleeftijd kijk ik eigenlijk al even niet meer naar want realistisch lijkt me dat niet bepaald

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Bij mij momenteel een VO2 max van 63 en fitnesleeftijd van 20 (in de hoogste 1% voor mijn leeftijd geslacht). Dat van die 1% zal wel kloppen (zonder pretentieus te willen klinken), maar van de rest trek ik mij niets aan. zoals Vlitser aangeeft, laat Garmin uw VO2 max dalen als je bvb veel trails loopt. Wanneer ik vol gas geef op technisch terrein ligt mijn tempo nog altijd een pak lager dan bij normale loopjes op de weg, dan laat hij mijn VO2 max zakken, wat uiteraard niet klopt. Maakt niet uit, zolang ik mij goed voel en presteer zoals ik het wil, ben ik tevreden.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Bij mij momenteel een VO2 max van 63 en fitnesleeftijd van 20 (in de hoogste 1% voor mijn leeftijd geslacht). Dat van die 1% zal wel kloppen (zonder pretentieus te willen klinken), maar van de rest trek ik mij niets aan. zoals Vlitser aangeeft, laat Garmin uw VO2 max dalen als je bvb veel trails loopt. Wanneer ik vol gas geef op technisch terrein ligt mijn tempo nog altijd een pak lager dan bij normale loopjes op de weg, dan laat hij mijn VO2 max zakken, wat uiteraard niet klopt. Maakt niet uit, zolang ik mij goed voel en presteer zoals ik het wil, ben ik tevreden.
    inderdaad, als je veel op zelfde terein loopt is het wel tof om te zien dat die stijgt natuurlijk. Maar meestal voel je dat zelf ook wel aan dat je een sneller of met meer gemak loopt.

Pfff, er komt weer een Karry week aan! warm warm warm! wellicht wordt dat 's ochtends vroeg lopen

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Na twee weekjes rust, ga ik er vandaag eens terug invliegen. In elk geval toch eens proberen.

Trenara stapelt de verloren kilometers op in de resterende trainingen dus ik hoop dat de trainingen ook niet te zwaar worden nu.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goed op dreef voor mijn HM-training (normaal ben ik een crossfitter, dus doe zelden duurloop) en echt de smaak van het lopen te pakken... En nu heb ik een blessure aan mijn tibialis posterior. Fun!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlitser Bekijk bericht
    inderdaad, als je veel op zelfde terein loopt is het wel tof om te zien dat die stijgt natuurlijk. Maar meestal voel je dat zelf ook wel aan dat je een sneller of met meer gemak loopt.

Pfff, er komt weer een Karry week aan! warm warm warm! wellicht wordt dat 's ochtends vroeg lopen
    Voor mij komt die recht uit met m'n rustweek. Ik had 'n piek op nu zondag liggen, maar die is niet doorgegaan. En dan was het de bedoeling om 2w te rusten. Dus nu nog 1 volle week rust, en dan zien we.

Ondertussen ook de cardioloog weer gesproken, en het advies is nu officieel wel nog lopen, maar geen topinspanningen en niet in het rood tot na een paar andere testen. Naja, een intervalletje of zo moet nog wel lukken, maar dat komt dan misschien mooi overeen uit met het advies uit de looptest: werken aan de basis. Dan maken we maar van een nood een deugd!
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De horror-dagen voor de afstandsloper komen er weer aan.. 30 graden en meer.. daar bedank ik voor.. Ideaal voor een rustperiode. De zomer is sowieso niet mijn favoriete loopseizoen.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    De horror-dagen voor de afstandsloper komen er weer aan.. 30 graden en meer.. daar bedank ik voor.. Ideaal voor een rustperiode. De zomer is sowieso niet mijn favoriete loopseizoen.
    Hihi, zoals steeds kijk ik er weer naar uit om bij 30 graden of meer te lopen. Sokken, schoenen en een short (+ water), al de rest blijft in de kast liggen, heerlijk gewoon!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    de mijne ook niet!

Hihi, zoals steeds kijk ik er weer naar uit om bij 30 graden of meer te lopen. Sokken, schoenen en een short (+ water), al de rest blijft in de kast liggen, heerlijk gewoon!
    dat kan ook al bij 15 graden hoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier ook een relatief rustige week nu, na 3 weken aan 70km, ... ik voel aan mijn kuiten dat het nodig is (al kan dat ook aan die hoogtemeters van gisteren liggen die ik normaal zo goed als niet heb )

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ‘s Ochtends lopen is niets voor mij.. ook wel nog niet op doorgedaan, geniet er meer ‘s avonds van.

Enige wat ik nodig heb in dit weer is misschien een petje, om de felle zon wat af te houden in mijn ogen/gezicht.

PSN: BuYcKi

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    ‘s Ochtends lopen is niets voor mij.. ook wel nog niet op doorgedaan, geniet er meer ‘s avonds van.

Enige wat ik nodig heb in dit weer is misschien een petje, om de felle zon wat af te houden in mijn ogen/gezicht.
    Ik ben ook een late namiddag of zelfs avondloper, dan ben ik op mijn best.. tijdens de ochtend lopen ben ik loom en soms zelfs misselijk.. Mijn lichaam geraakt moeilijk op gang.
    Hack & slash hell yeah!!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geef mij maar vriestemperaturen, sneeuw of regen om in te lopen.. dan ben ik op mijn best ;-)
    Hack & slash hell yeah!!

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mja, loopt Karry dan niet meer in de bossen? Of heb ik dan een verkeerd beeld van je runs?

PSN: BuYcKi

Regels voor berichten