Pagina 28 van 28 Eerste ... 182425262728
    Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nog eens een kleine update: nadat ik vorig jaar in Chicago een time qualifier had gelopen voor de marathon in Berlijn, was het plan om Berlijn te lopen in september dit jaar. Jammer genoeg werd die al vroeg afgelast. Dan had ik me nog ingeschreven voor de marathon van Frankfurt (met de moed der wanhoop), maar ook die werd gisteren afgelast. Het zal dus heel moeilijk worden om een snelle marathon te lopen dit jaar.

Ik ben nog ingeschreven voor de marathon van Brugge, maar die zal ook wel afgelast worden. Het deelnemersveld is daar sowieso niet van de aard dat je goed omringd bent om een snelle marathon te lopen. Als ultieme back-up heb ik nog de kerstmarathon in Scherpenheuvel op 26 december, maar die zou ik sowieso niet voor een PR lopen.

We zijn nu aan het kijken om met enkele mensen een time trial te organiseren. Een PR zal er dit jaar vermoedelijk niet inzitten, maar ik zou toch heel graag nog eens proberen. De conditie is de laatste 2-3 maanden best goed, dus het zou jammer zijn om niet op zijn minst eens te proberen.
    Een echt heel snelle marathon zal er dit najaar niet meer inzitten bij mij, wegens nog een maar stevige ultra’s, maar als je graag een pacer of zo wil hebben, mag je mij altijd een seintje geven. Ik weet niet wat uw richttijd zal zijn, maar kan u sowieso wel een deel van uw marathon bijstaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ondertussen in Kroatië! Vandaag vertrokken voor een 2u duurloop maar vanwege de nog gebrekkige terreinkennis is het snel overgegaan in iets wat op anderhalf uur trail leek :')

Veel ruw terrein, op de duur stenen muurtjes aan het overklauteren etc. Ook veel hoogteverschil en ondanks het vroege uur al echt warm, dus rustig aan gedaan en op dat anderhalf uur eigenlijk maar een goede 10km afgelegd.

Maar wel dik geamuseerd eigenlijk en mooie dingen gezien.

Het materiaal heeft dus ook een goede doop gekregen. De gsm-gordel doet het uitstekend (totaal geen last van smartphone EN hij bleef droog ), blij dat ik de soft flask mee had.
    En de Hoka's, nu al zo tevreden mee. Zitten echt uitstekend!
    Welkom in mijn wereld, de wereld van de trage ultraloper die niet op zijn tempo en andere data let, heerlijk gewoon. Geniet er in ieder geval van, ziet er daar dik de moeite uit (afgaande op uw Strava). Ik vind dat echt het allerleukste, in een mooie omgeving vertoeven en de rest van de wereld even vergeten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Nog eens een kleine update: nadat ik vorig jaar in Chicago een time qualifier had gelopen voor de marathon in Berlijn, was het plan om Berlijn te lopen in september dit jaar. Jammer genoeg werd die al vroeg afgelast. Dan had ik me nog ingeschreven voor de marathon van Frankfurt (met de moed der wanhoop), maar ook die werd gisteren afgelast. Het zal dus heel moeilijk worden om een snelle marathon te lopen dit jaar.

Ik ben nog ingeschreven voor de marathon van Brugge, maar die zal ook wel afgelast worden. Het deelnemersveld is daar sowieso niet van de aard dat je goed omringd bent om een snelle marathon te lopen. Als ultieme back-up heb ik nog de kerstmarathon in Scherpenheuvel op 26 december, maar die zou ik sowieso niet voor een PR lopen.

We zijn nu aan het kijken om met enkele mensen een time trial te organiseren. Een PR zal er dit jaar vermoedelijk niet inzitten, maar ik zou toch heel graag nog eens proberen. De conditie is de laatste 2-3 maanden best goed, dus het zou jammer zijn om niet op zijn minst eens te proberen.
    die van Scherpenheuvel is idd geen om een snelle tijd te ambiëren. Zeker als er wat modder ligt, en vrij heuvelachtig onverhard rondje

heel kleinschalig ook, maar wel vaak ultralopers aan de start en de paar gekende lokale lopers, al ben ik nu de namen kwijt

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    En de Hoka's, nu al zo tevreden mee. Zitten echt uitstekend!
    Veel slechter dan die skechers kon wel niet natuurlijk
    Werkelijk van het eene uiterste in het andere

Lopen in Kroatië is wel geweldig inderdaad. Heb daar ook magnifieke rondjes gedaan.
    Geen schrik van covid trouwens?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Door het afgelasten van verschillende georganiseerde wedstrijden, ben ik er precies achter gekomen dat ik toch echt wel verschillende doelen per jaar nodig heb om naartoe te leven.
    Sinds de Trail des Fantomes nog maar 4 keer gaan lopen en nu met die hitte totaal geen zin, ook niet om 's avonds laat of 's morgens vroeg wat verkoeling te zoeken bij een loopje.
    12 september werd de halve marathon van A'pen dan nog afgelast, dus dan zou ik al naar die van Brugge moeten toeleven. Maar die zal ook wel afgelast worden...

DUS: GEEF MIJ EEN DOEL OM NAAR TE LOPEN
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Veel slechter dan die skechers kon wel niet natuurlijk
    Werkelijk van het eene uiterste in het andere
    Goh, die hebben uiteindelijk wel goed gediend hoor. Zaten ook aangenaam met veel demping, alleen ultrazachte zool waardoor die wel heel fel sleet...

Lopen in Kroatië is wel geweldig inderdaad. Heb daar ook magnifieke rondjes gedaan.
    Geen schrik van covid trouwens?
    Goh, nee. We zitten hier in een eigen huis met eigen zwembad in een heel rustige streek. Moeten hier heel weinig mensen zien. We gaan ook de meest toeristische trekpleisters mijden (hebben hier al zoveel gezien in vorige vakanties). In de winkels en dergelijke draagt iedereen ook mondmaskers.

sQuare's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trenara derbij pakken en een paar mildere tussendoelen stellen. Vooral opletter met blessures & overbelasting. Fietsen is écht iets anders dan lopen (zelf ook fietser ).
    8

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Idd, veel fietsers die zich blesseren omdat ze wel de conditie hebben maar de spieren/gewrichten anders getraind zijn.

Ik zoek hier eens raad bij de ervaren lopers. Ik heb het trainingsschema van de halve marathon (zelfde schema dat eniac nu aan het volgen is) voltooid. Plottwist, dat was ergens halverwege juli. Sinds dan mij op de verbouwingen geschoten en dus geen tijd gehad om de halve marathon daadwerkelijk te lopen.

Het zit nu ineens in mijn hoofd dat ik die vanavond wil lopen (om van mijn lijstje te schrappen). Hoe dom ben ik bezig? Puur op conditie zou het moeten lukken, heb dus enkel sinds 20 juli ofzo niet meer gelopen. Mijn verstand zegt van eerst nog eens tien km te lopen omdat het zo lang geleden is, maar langs de andere kant zal één extra training ook niet zoveel uitmaken?

Ik heb het gros van mijn trainingen met een buggy gelopen met de mini erin dus als ik die thuislaat zou dat conditioneel toch ook wat moeten schelen. Ik zou het misschien slim spelen en 2/3 rondjes in de buurt lopen om de bevoorrading gemakkelijker te maken.

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Een echt heel snelle marathon zal er dit najaar niet meer inzitten bij mij, wegens nog een maar stevige ultra’s, maar als je graag een pacer of zo wil hebben, mag je mij altijd een seintje geven. Ik weet niet wat uw richttijd zal zijn, maar kan u sowieso wel een deel van uw marathon bijstaan.
    Thanks voor het aanbod! Als we een time trial doen dan kan het zijn dat ik jou eens contacteer!

Afhankelijk van hoe de conditie evolueert zou ik mikken op een marathon iets sneller dan 2:44 (2:40 is te scherp denk ik, maar we zullen zien hoe de conditie evolueert). Dat zou dan een tempo rond 3:50 min/km zijn.

Jij loopt soms met de Hoka Carbon X zeker? Wat vind je ervan? Ik heb tot dusver enkel met "normale" (zonder carbon plaat) schoenen gelopen, maar ben nu toch eens aan het kijken naar de Hoka Carbon X en de Saucony Endorphin. Bij Runner's Lab hebben ze mijn schoonvader de Hoka Carbon X aangesmeerd (hij loopt max. 1 keer in de maand...). Hij heeft ongeveer dezelfde maat dus ik hoop dat ik hem eens kan testen.

Regels voor berichten