Pagina 13 van 27 Eerste ... 39101112131415161723 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ha, na een paar weken rust ben ik ook weer van de partij!
    Ik had 2w rust gepland, en omdat ik merkte dat mijn enkelpees heel veel minder gevoelig was, heb ik er nog een weekje aan geplakt om er misschien helemaal vanaf te zijn. Dat is niet het geval, maar bon. Dus na de inspanningstests en alles: TO WORK. En de eerste vragen doemen al op

Ik weet niet of iemand er hier meer van weet, maar ik ga het toch hier maar eens zetten. Dus de resultaten van de inspanningstest gaven aan dat ik de basisconditie moest uitbreiden, door heel trage loopjes (<8 km/u) tot ik geen HR-drift meer had. Nu heb ik een paar testen achter de rug, en de conclusie voor mij toch ietsjes anders. Als ik opgewarmd ben (dat was ik toen totaal niet), loop ik nu al al mijn loopjes zonder HR-drift. ALS ik rond de 6km/u loop (en ja, dat voelt zo traag als het klinkt).

Zou het dan kunnen dat die basisconditie er wél is, maar gewoon supertraag is? Omdat ik al een dik jaar geen intervallen meer doe, en alleen maar LSD en duurtraining? Want bij de ene test bleek dat eens ik opgewarmd was, ik 80min aan dezelfde HR liep. Dan lijkt het me niet dat ik nog veel baat heb bij een maand alleen maar die supertrage 40min, maar eerder bij nu al wat intervallen om die basistraining mee te trekken naar een sneller tempo?

Trouwens: Ja, ik besef dat ik er veel te diep aan het in duiken ben Het is ook maar voor een kader, want de invulling doe ik zelf wel.
    Ik heb uiteindelijk enkele weken geleden de start to run (5km) uitgelopen, en kon uiteindelijk relatief makkelijk 30 min lopen (wel geen 5km in deze tijd, dit tempo is imo erg hoog voor beginners). Ik merk nu wel dat ik zelf ook last heb van een HR drift. Ik probeer de laatste weken wat trager te lopen, maar trager dan +- 8km/u lukt me gewoon niet... Dit voelt heel geforceerd en onnatuurlijk aan, ik vraag me af hoe je erin slaagt om aan 6km/u te lopen? Enige tips?

Vlitser's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieperLever Bekijk bericht
    https://www.youtube.com/watch?v=9lebALBSpvc&

Misschien een toffe podcast voor jullie. Karel Sabbe was te gast bij Alex & Andries.
    Thanks voor de info! ideaal tijdens het volgende loopje

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Ik heb uiteindelijk enkele weken geleden de start to run (5km) uitgelopen, en kon uiteindelijk relatief makkelijk 30 min lopen (wel geen 5km in deze tijd, dit tempo is imo erg hoog voor beginners). Ik merk nu wel dat ik zelf ook last heb van een HR drift. Ik probeer de laatste weken wat trager te lopen, maar trager dan +- 8km/u lukt me gewoon niet... Dit voelt heel geforceerd en onnatuurlijk aan, ik vraag me af hoe je erin slaagt om aan 6km/u te lopen? Enige tips?
    Ja, ik heb er echt geen problemen mee, eigenlijk. Gewoon denken: Trager. Nee, nog trager. Neenee, trager. Het probleem is, als mijn gedachten afdwalen dat het automatisch telkens een beetje sneller gaat. Maar op zich is het soms op het horloge kijken, maar nu voel ik het wel al aan zelfs. Maar de tip die die kinesist me gaf, was dat je eigenlijk kunt kiezen: Ofwel trager lopen, ofwel stoppen en weer starten zodra de HR weer klimt. Een soort zelfgemaakte STR van 40min lang.

Dan is het de bedoeling dat je die 40min 3x na elkaar kunt lopen zonder dat je bent moeten stoppen voor de HR-drift. En dan kun je stilletjes opbouwen. Was wat zij zeiden, hè. Maar je ondergrens, je 2mmol-drempel, de aerobe drempel, die moet je daarvoor best weten natuurlijk. Dat gaat wel als percentage van je lactaatdrempel, die je met het trucje van hierboven kunt benaderen.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieperLever Bekijk bericht
    https://www.youtube.com/watch?v=9lebALBSpvc&

Misschien een toffe podcast voor jullie. Karel Sabbe was te gast bij Alex & Andries.
    Nice, thanks.
    Ik luisteren deze podcast wel vaker maar nu dus zeker!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    na weken uitkijken (en opbouwen) naar formele start van mijn marathonvoorbereiding voor Antwerpen … de eerste blessure in jaren aan mijn rekker. Extensieve duurloop die voor geen meter ging toch willen uitlopen en daar blijkbaar over mijn limiet gegaan. Resultaat: al drie weken pijn na het lopen en al paar keer moeten stoppen. Naar dokter geweest, verschil in lengte in benen kan trigger geweest zijn dus nu heel de "reutemeteut" van metingen, podoloog, zooltjes en tegelijkertijd lange rustperiode tot ik "niets" meer voel...

vrij deprimerend wel. pfew.

Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chimay123 Bekijk bericht
    Ik kan me inderdaad inbeelden dat het moeilijk is om trager dan 8km/h te lopen (dan kan je bijna even goed wandelen). Als je echt niet trager kan lopen, dan zou ik een combinatie doen van wandelen en lopen. Bv. 4/5 minuten lopen, 1/2 minuten wandelen (afhankelijk van hoe snel je hartslag stijgt en hoe snel hij weer normaal is eens je wandelt).

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E_wout Bekijk bericht
    na weken uitkijken (en opbouwen) naar formele start van mijn marathonvoorbereiding voor Antwerpen … de eerste blessure in jaren aan mijn rekker. Extensieve duurloop die voor geen meter ging toch willen uitlopen en daar blijkbaar over mijn limiet gegaan. Resultaat: al drie weken pijn na het lopen en al paar keer moeten stoppen. Naar dokter geweest, verschil in lengte in benen kan trigger geweest zijn dus nu heel de "reutemeteut" van metingen, podoloog, zooltjes en tegelijkertijd lange rustperiode tot ik "niets" meer voel...

vrij deprimerend wel. pfew.
    Dat is inderdaad zeer zuur... Vroeger wilde ik mijn vooropgestelde training ook altijd koste wat het kost uitlopen, met soms negatieve aspecten als gevolg. Ondertussen ben ik echter wat wijzer (toch op loop gebied) en laat ik gewoon lopen wanneer het niet gaat. Ofwel door te vertragen of door de training in te korten. 1 mindere training maakt geen verschil uit op lange termijn en bespaart u een hoop miserie. Voor u nu uiteraard een lagere troost, maar hoe dan ook succes, hopelijk gaat het snel beter.

@ Loser: Ik zou dus echt gek worden als ik zou proberen wat jij nu doet. Ik liep vroeger ook op hartslag, maar ging daar wel niet zo extreem in als u met uw “hr drift”. Ik zorgde er gewoon voor dat mijn hartslag laag bleef, maar wat fluctuatie stoorde mij gewoon niet, het gevolg is dat ik kon blijven lopen. Nadien kwam die stabiele hartslag vanzelf. Bij mij is het nu zelf zo dat ik echt een diesel locomotief ben geworden en mijn hartslag tijdens lange trainingen zelfs daalt aan identieke tempo’s. Ik ben nu misschien niet het beste voorbeeld als beginner, maar feit is gewoon dat uw lichaam aan elle soort inspanning went.

Don’t het me wrong, als je gelooft in de strategie en het leuk vindt, doe vooral zo verder, maar ik zou compleet krankjorum worden. Wetenschappelijk onderbouwde theorieën zijn top, maar lopen op gevoel blijft gewoon de Max (nogmaals, ik heb gemakkelijk spreken).

Ondertussen ben ik weer echt naar mijn topvorm aan het evolueren. Het lopen op asfalt verdwijnt gelukkig weer helemaal naar de achtergrond en het lopen in de Ardennen geeft mij weer de kracht en vertrouwen die ik nodig heb.

Normaal bereik ik volgende week de 4000km in 2020 en de 50.000 hoogtemeters naderen ook. Laat de ultra’s nu maar komen, ik ben er klaar voor.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Dat is inderdaad zeer zuur... Vroeger wilde ik mijn vooropgestelde training ook altijd koste wat het kost uitlopen, met soms negatieve aspecten als gevolg. Ondertussen ben ik echter wat wijzer (toch op loop gebied) en laat ik gewoon lopen wanneer het niet gaat. Ofwel door te vertragen of door de training in te korten. 1 mindere training maakt geen verschil uit op lange termijn en bespaart u een hoop miserie. Voor u nu uiteraard een lagere troost, maar hoe dan ook succes, hopelijk gaat het snel beter.

@ Loser: Ik zou dus echt gek worden als ik zou proberen wat jij nu doet. Ik liep vroeger ook op hartslag, maar ging daar wel niet zo extreem in als u met uw “hr drift”. Ik zorgde er gewoon voor dat mijn hartslag laag bleef, maar wat fluctuatie stoorde mij gewoon niet, het gevolg is dat ik kon blijven lopen. Nadien kwam die stabiele hartslag vanzelf. Bij mij is het nu zelf zo dat ik echt een diesel locomotief ben geworden en mijn hartslag tijdens lange trainingen zelfs daalt aan identieke tempo’s. Ik ben nu misschien niet het beste voorbeeld als beginner, maar feit is gewoon dat uw lichaam aan elle soort inspanning went.

Don’t het me wrong, als je gelooft in de strategie en het leuk vindt, doe vooral zo verder, maar ik zou compleet krankjorum worden. Wetenschappelijk onderbouwde theorieën zijn top, maar lopen op gevoel blijft gewoon de Max (nogmaals, ik heb gemakkelijk spreken).

Ondertussen ben ik weer echt naar mijn topvorm aan het evolueren. Het lopen op asfalt verdwijnt gelukkig weer helemaal naar de achtergrond en het lopen in de Ardennen geeft mij weer de kracht en vertrouwen die ik nodig heb.

Normaal bereik ik volgende week de 4000km in 2020 en de 50.000 hoogtemeters naderen ook. Laat de ultra’s nu maar komen, ik ben er klaar voor.
    Haha, dat snap ik helemaal Ik ga het ook maar hoogstens een maandje zo doen, hoor. Want een weekje, en ik begin ook al de zin van het leven in vraag te stellen
    Op zich gaat het nog wel, maar van uitdaging zit er niet te veel in. En dan kunnen die 40min lang duren. Komt nu ook wat uit in een maandje een beetje afvallen, dus dan wil ik ook niet beginnen met ineens intervallen te pushen of zo. Denk ook nog altijd wel dat het op deze manier tot hetzelfde resultaat gaat komen, maar gewoon efficiënter.

4000km in 2020, en we zijn iets meer dan halfweg. Dat worden 100k hoogtemeters!
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Haha, dat snap ik helemaal Ik ga het ook maar hoogstens een maandje zo doen, hoor. Want een weekje, en ik begin ook al de zin van het leven in vraag te stellen
    Op zich gaat het nog wel, maar van uitdaging zit er niet te veel in. En dan kunnen die 40min lang duren. Komt nu ook wat uit in een maandje een beetje afvallen, dus dan wil ik ook niet beginnen met ineens intervallen te pushen of zo. Denk ook nog altijd wel dat het op deze manier tot hetzelfde resultaat gaat komen, maar gewoon efficiënter.

4000km in 2020, en we zijn iets meer dan halfweg. Dat worden 100k hoogtemeters!
    Het tweede deel van het jaar wordt qua trainingsvolume wel minder dan het eerste deel van 2020. Er staan nu namelijk wat ultra’s op de planning en dan moet ik tussen de wedstrijden door wat meer rusten.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Het tweede deel van het jaar wordt qua trainingsvolume wel minder dan het eerste deel van 2020. Er staan nu namelijk wat ultra’s op de planning en dan moet ik tussen de wedstrijden door wat meer rusten.
    Ik ben volgens mij al meer benieuwd dan u naar uw resultaten
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Ik ben volgens mij al meer benieuwd dan u naar uw resultaten
    Ik ben ook echt wel benieuwd , ik heb de laatste 6 maanden een gigantische sprong voorwaarts gemaakt en wil echt zien waar ik ergens strand op een competitieve 100k. Op de 100 mijl in september wordt het dan weer zaak om gewoon te finishen en geen fouten uit het verleden te herhalen.

Vrijdag vertrek ik voor 2 weken naar het zuiden van Frankrijk (in de buurt van Carcassonne), kijk er naar uit om daar nog eens bij 30 graden en meer te lopen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Kijk ik toch met zot veel bewondering naar hoor. 100 mijl begot, ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoeveel dat is al lopend.

Zelf ook nog aan het vorderen, de coach gooit gradueel de afstanden omhoog. Vandaag voor het eerst 15km gelopen en dit net binnen anderhalf uur dus ik ben dik tevreden. Ik heb ergens ook de 6:00/km in het achterhoofd voor de HM dus redelijk op schema. Nog 10 weken te gaan.

Edit: overigens, ik gaf enige tijd geleden aan dat ik mijn hartslag niet hoger kreeg dan 172. Vandaag toch tijdens een goed hellend stuk waarop ik m'n tempo niet wou lossen naar 182 gegaan, wat gezien mijn leeftijd van 37 aardig overeenkomt met de standaard formule. Dus ook daar tevreden mee

Laatst gewijzigd door eniac; 15 juli 2020 om 22:33
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sterk bezig Eniac! Knap hoe veel vooruitgang ge blijft maken!
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Inderdaad heel knap Eniac! Tof om uw vooruitgang te blijven zien en je bent vooral ook slim bezig, steeds geleidelijk aan blijven opbouwen zonder stappen over te slaan, top!

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Thx mannen. Ik heb nog getwijfeld om direct van de 10km naar de halve te gaan, maar het lukt goed tot nu. Ik volg wel nauwgezet het programma inderdaad, zodat ik niet uit overschatting te snel ga en daar schade mee doe.

Regels voor berichten