Pagina 96 van 96 Eerste ... 46869293949596
    Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op telegraph+Galibier deed ik 2u15 , ma ik denk de gemiddelde 2u30-3u , en in Limburg zijn de wegen OK ja maar niks tov Nederlands Limburg daar vind ik het top

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L1ttleP1nkBunny Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ga binnenkort met mijn vriendin 3 dagen naar de Ardennen (streek Namen en streek Malmedy).

MTB gaat voor beide mee.

Nu ben ik zoek naar eenvoudige maar mooie (landschaps-)routes, aangezien mijn vriendin een absolute beginner is (hoe minder technische stukken hoe beter dus - ze zit bvb. nu op het niveau van Bonheiden, Lille-Beerse Blauw en Groen, etc.). Zelf altijd los het tegenovergestelde gedaan (de meest technische routes), waardoor ik enkel maar kan afgaan op de commentaren op mtbdatabase.

DUS.

Iemand ervaringen/suggesties?

Alvast bedankt!
    Alvast een algemene suggestie: zeg haar dat het OK is om af te stappen als ze het té vindt. Dat is bij mij en mijn wederhelft ook de afspraak. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet af en toe je grenzen moet kunnen verleggen, maar voor de een kan dat in grotere stappen dan voor de ander. Wij rijden, omwille van het landschap, heel vaak GR-wandelroutes (wit-rode strepen markering). In principe mag dat niet, maar als je ietwat wegblijft uit de downhill en enduro-meccas van dit land zit je volgens mij wel min of meer safe.

Dat gezegd zijnde, routesuggesties:

Rond Malmedy is zo'n beetje het MTB-mecca van ons landje. Daar zou ik dus absoluut niet afwijken van de vaste cross country MTB routes. Deze zijn qua moeilijkheidsgraad ongeveer allemaal gelijk IMHO, dus je kan gewoon kiezen op basis van lengte en/of hoogtemeters. De highlights voor mij zijn wel zo'n beetje de Warche-vallei en het kasteel van Reinhardstein, dus als je die kunt meenemen zit je gebeiteld. Ik heb al goede dingen gehoord over de routes rond Burg Reuland, maar heb die zelf nog niet gereden.

Namen is dan interessanter. Je kan eigenlijk al redelijk mooi en uitdagend fietsen net buiten de stad. Het stuk tussen Samber en Maas is zowat een ongekend stukje MTB-paradijs. Het is er zelden druk, maar de klimmen gaan er wel al pijn doen en je kan er al mooie lange afdalingen rijden. De routes rond Floreffe zijn best wel goed als je een GPS meeneemt (bewegwijzering is pover, maar het terrein maakt veel goed).

Tussen Namen en Andenne is ook nog goed MTB-terrein. Ik heb daar wel de vaste routes nog niet gereden, maar de toertocht van Fernelmont zoekt daar de maasvallei op. Er ligt een pad bovenaan de rotsen van Marche-les-dames dat heel goed te fietsen valt. Ik denk dat deze https://www.sitytrail.com/fr/trails/...che-les-dames/ dat stukje ook aandoet. Het vervolg op het pad bovenaan de rotsen is een heel chille maar vrij lange singletrack afdaling.

Laatste tip, maar daar ga je toch een beetje de auto voor moeten nemen (klein halfuurtje vanaf namen): GR125 vanaf Cerfontaine (veel parking nabij het marktplein) zuidwaarts naar Chimay, dan oostwaarts tot Boussu-en-Fagne om dan daar via de variante van GR125 terug te keren naar cerfontaine. Een kleine 60km, maar heel veel bos. Vooral het stuk in de vallei van de 'eau blanche' is fantastisch. Daar zit wel 1 heel steile afdaling in, maar ik heb hem kunnen fietsen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zijn er nog promocodes van Van Eyck actief?
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Alvast een algemene suggestie: zeg haar dat het OK is om af te stappen als ze het té vindt. Dat is bij mij en mijn wederhelft ook de afspraak. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet af en toe je grenzen moet kunnen verleggen, maar voor de een kan dat in grotere stappen dan voor de ander. Wij rijden, omwille van het landschap, heel vaak GR-wandelroutes (wit-rode strepen markering). In principe mag dat niet, maar als je ietwat wegblijft uit de downhill en enduro-meccas van dit land zit je volgens mij wel min of meer safe.

Dat gezegd zijnde, routesuggesties:

Rond Malmedy is zo'n beetje het MTB-mecca van ons landje. Daar zou ik dus absoluut niet afwijken van de vaste cross country MTB routes. Deze zijn qua moeilijkheidsgraad ongeveer allemaal gelijk IMHO, dus je kan gewoon kiezen op basis van lengte en/of hoogtemeters. De highlights voor mij zijn wel zo'n beetje de Warche-vallei en het kasteel van Reinhardstein, dus als je die kunt meenemen zit je gebeiteld. Ik heb al goede dingen gehoord over de routes rond Burg Reuland, maar heb die zelf nog niet gereden.

Namen is dan interessanter. Je kan eigenlijk al redelijk mooi en uitdagend fietsen net buiten de stad. Het stuk tussen Samber en Maas is zowat een ongekend stukje MTB-paradijs. Het is er zelden druk, maar de klimmen gaan er wel al pijn doen en je kan er al mooie lange afdalingen rijden. De routes rond Floreffe zijn best wel goed als je een GPS meeneemt (bewegwijzering is pover, maar het terrein maakt veel goed).

Tussen Namen en Andenne is ook nog goed MTB-terrein. Ik heb daar wel de vaste routes nog niet gereden, maar de toertocht van Fernelmont zoekt daar de maasvallei op. Er ligt een pad bovenaan de rotsen van Marche-les-dames dat heel goed te fietsen valt. Ik denk dat deze https://www.sitytrail.com/fr/trails/...che-les-dames/ dat stukje ook aandoet. Het vervolg op het pad bovenaan de rotsen is een heel chille maar vrij lange singletrack afdaling.

Laatste tip, maar daar ga je toch een beetje de auto voor moeten nemen (klein halfuurtje vanaf namen): GR125 vanaf Cerfontaine (veel parking nabij het marktplein) zuidwaarts naar Chimay, dan oostwaarts tot Boussu-en-Fagne om dan daar via de variante van GR125 terug te keren naar cerfontaine. Een kleine 60km, maar heel veel bos. Vooral het stuk in de vallei van de 'eau blanche' is fantastisch. Daar zit wel 1 heel steile afdaling in, maar ik heb hem kunnen fietsen.
    Thanks!

Afstappen is idd. de deal. En meestal rij ik dan met haar fiets naar beneden. Hetwelk altijd een avontuur is, aangezien zij met een XS rijdt, dus meer een BMX voor mij.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Net even gaan kijken naar strava segment Gladiator Hill.
    Twee keer gedaan; beste tijd 11:15.
    KOM: 5'44"
    Dat is al een heel stevige tijd.

Ik heb enkel ene van 14 minuten. Maar dat is nog met een 26" fietske en moeten afstappen.
    Ben er eens effectief opgereden tot boven, in de regen en zeiknat met een 29". Maar toen telde mijn segment niet om één of andere reden...

Die KOM tijd. Hoe ge dat kunt doen dat weet ik ook niet :-)

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Dat is al een heel stevige tijd.

Ik heb enkel ene van 14 minuten. Maar dat is nog met een 26" fietske en moeten afstappen.
    Ben er eens effectief opgereden tot boven, in de regen en zeiknat met een 29". Maar toen telde mijn segment niet om één of andere reden...

Die KOM tijd. Hoe ge dat kunt doen dat weet ik ook niet :-)
    Elektrische fiets of gefoefeld. Heb dat wel vaker, zeker MTB dat ik denk 'da kan nooit'

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik heb tijdens corona hier in de buurt wat Koms proberen te pakken. Gewoon reporten, soms klopt er maar de helft van de top 10. Je kan de poging analyseren, en meestal ziet je zo dat hun gps rare kuren maakt.

Moet wel zeggen dat ik ze zo goed als allemaal terug kwijt ben. Maar dan door mannen die gewoon beter/harder rijden als mezelf.

Edit: Even dat segment opgezocht, ziet er toch legit uit. Rijdt met hartslagsensor en wattagemeter. Die heeft in dezelfde route dat segment 3 keer gereden dus die kende wel goed het segment en zit op het einde aan 186HS... Dus zwaar in het rood gegaan wss
    Laatst gewijzigd door Japser; Vandaag om 13:39

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Elektrische fiets of gefoefeld. Heb dat wel vaker, zeker MTB dat ik denk 'da kan nooit'
    Ik merk dat vaak op enduro tracks dat er in het segment een haarspeldbocht zit en dat je op de KOM ziet dat ze die gewoon afgesneden hebben. En zeker met eMTB die tegenwoordig hun opmars doen gaan er veel segmenten kapot aan tijden die onrealistisch zijn voor gewone mtb's maar gezet zijn met eMTB's
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Ik merk dat vaak op enduro tracks dat er in het segment een haarspeldbocht zit en dat je op de KOM ziet dat ze die gewoon afgesneden hebben. En zeker met eMTB die tegenwoordig hun opmars doen gaan er veel segmenten kapot aan tijden die onrealistisch zijn voor gewone mtb's maar gezet zijn met eMTB's
    https://www.strava.com/segments/13907964 -> trapjes af maar mensen die steenweg volgen krijgen die KOM
    KOM is 137 km/u :o

Regels voor berichten