Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor mensen met kleine mannen zijn rollen uiteraard ook een zege.
    Ik rij ook alleen van einde herfst tot begin lente op rollen. Ik moet wel altijd opnieuw een stuk opbouwen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik kan inderdaad goed begrijpen dat je in de week ‘s avonds gewoon op de rollen ‘traint’. Dan kan je om 21u nog altijd beginnen als het niet anders kan + geen rekening houden met het weer.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Om echt gestructureerde trainingen te doen is er toch niets beter dan rollen?

In de week ga ik nu nog zelden buiten fietsen, 2 à 3 maal 1u-1u30 training op de rollen en dan kan ik nog zo veel genieten van mijn ritten buiten in het weekend want mijn conditie is zo veel beter dan moest ik diezelfde tijd in buiten fietsen 'investeren'. In realiteit kwam het er anders ook gewoon niet van.
    Helemaal gelijk hoor.

Ik merk het nu ook weer, de regelmaat van op de rollen trainen is weer weg en dat voel je heel snel!

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Rollen hebben absoluut hun voordelen, mensen met kinderen en kwalitatief betere training. Maar uiteindelijk fiets ik ook voor mijn plezier, ik krijg me niet gemotiveerd om me jarenlang iedere week een paar avonden op dat ding te zetten. In 2016 heb ik in de zomer veel op de rollen gereden met dat het een natte zomer was, toen was Zwift nog nieuw en spannend. In 2017 ook nog redelijk wat in de zomer gereden maar dat doe ik echt geen 5 jaar op rij. Dat zal ook wel aan mij liggen want ik volg genoeg volk op strava dat heel het jaar door op Zwift rijd, zeker in Amerika is dat vrij standaard.
    Rekening houden met het weer is er de laatste 3 jaar toch ook niet meer bij, het kan 25 graden zijn of 30 ... maar voor de rest zit er toch geen verschil op . Die ene avond op de maand dat het regent kan je wil skippen zeker.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Beste moment om dealtjes te scoren he, in de winter zoekt iedereen rollen.
    Beetje hetzelfde als tuinmeubilair kopen op het einde van de zomer
    Ik ben online maar 1 winkel tegenkomen die een Kickr Core op stock had, en die vraagt 100 euro meer dan de adviesprijs. Koopjes, rollen en corona zijn niet compatibel hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Rollen is goed voor in de winter als het snel donker is. Maar nu is het licht tot na 22u, dan ga ik liever 1u op de mountainbike rijden met wat trial stukken ertussen met kans op af en toe een druppel regen, dan thuis 1u15m liggen zweten in een claustrofobisch hok vol zoemgeluiden van de rollen en ventilators. Ik denk er niet aan om dezer dagen op rollen te kruipen.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Rollen zijn zeker beter. Maar met dit weer rij ik buiten...
    Ben geen prof...

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    hebben jullie dan een andere fiets voor de rollen?
    PSN: Jonas89

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Nope, achterwiel er uit en rijden maar. Als je je fiets onderhoud is dat qua ketting en tandwielen geen enkel probleem. Als je met dezelfde ketting en tandwielen blijft rijden en zelf nooit ontvet en het een zwarte plakboel wordt is het minder ideaal ja.

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Weet er iemand misschien leuke adresjes/accomodaties om op fietsvakantie te gaan in de Franse Alpen? Deze zomer (begin september) wil ik met de vriendin 1 weekje naar de Ventoux en nadien 1 week in de buurt van Briancon willen fietsen. Om daar o.a. Alpe d'Huez en Galibier te doen.

In de regio van de Ventoux ben ik al vaak genoeg geweest maar de (Franse) Alpen zijn redelijk nieuw voor mij. We zijn op zoek naar een leuke locatie met een buitenzwembad, met zoveel mogelijk kans op goei weer In de bergen durft dat op korte afstand van elkaar al redelijk uiteenlopen heb ik al gemerkt. Daarom misschien eerder in het dal.

Merci alvast

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ik had er ene, verkocht en ga nu weer een specifieke fiets maken die wss 90% enkel op de rollen wordt gebruikt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Weinig stilgestaan bij Corona idd. In normale tijden is het nu de moment op koopjes te doen als er iemand rollen online zet. Want weinig mensen zijn op zoek (veel aanbod minder vraag).

Ik heb een aparte rollenfiets. Is eentje die niet meer buiten mag wegens een barst in de kader, wel nog veilig genoeg voor op de rollen. En alhoewel ik liever nu ook buiten fiets, is het verschil echt wel voelbaar door minder op de rollen te zitten. Er zit minder structuur in de buitenritjes, en meestal zijn die eigenlijk te zwaar voor een deftige trainingsprikkel te hebben. Maar wel fun

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorro85 Bekijk bericht

In de regio van de Ventoux ben ik al vaak genoeg geweest maar de (Franse) Alpen zijn redelijk nieuw voor mij. We zijn op zoek naar een leuke locatie met een buitenzwembad, met zoveel mogelijk kans op goei weer In de bergen durft dat op korte afstand van elkaar al redelijk uiteenlopen heb ik al gemerkt. Daarom misschien eerder in het dal.

Merci alvast

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    Ik zou is zoeken in Briancon of Serre chevalier. Het zijn ski dorpen maar daardoor veel hotels die wss wel aan u eisen voldoen.
    In Serre che loopt er juist een drukke weg door het dorp, voor de rest is het dorp rustig.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Rollen zijn zeker beter. Maar met dit weer rij ik buiten...
    Ben geen prof...
    Die mannen rijden niet veel op de rollen hoor
    Als je powermeter hebt kan je ook wel buiten trainen op bepaalde plaatsen. Zo ben ik deze week gewoon rond meer van Keerbergen wat gaan rijden, buiten die 3 bochten moet je daar op 4.5km ook niet afremmen (en dan heb je een stopbord maar op zich kan je daar ook wel als er niemand komt aan 20 door). Heb geen klein mannen en 45 vakantiedagen, dan kruip ik niet op de rollen ze (tenzij het regent mss eens)

Vandaag nog anderhalf uur achter 3 profs gehangen

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Die mannen rijden niet veel op de rollen hoor
    Als je powermeter hebt kan je ook wel buiten trainen op bepaalde plaatsen. Zo ben ik deze week gewoon rond meer van Keerbergen wat gaan rijden, buiten die 3 bochten moet je daar op 4.5km ook niet afremmen (en dan heb je een stopbord maar op zich kan je daar ook wel als er niemand komt aan 20 door). Heb geen klein mannen en 45 vakantiedagen, dan kruip ik niet op de rollen ze (tenzij het regent mss eens)

Vandaag nog anderhalf uur achter 3 profs gehangen
    Niet veel op rollen? Evenepoel zit iedere dag op zwift. Zelfs nu in de zomer.

Je moet hem maar eens opzoeken in de companion app.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Je noemt er een. Van Avermaet en Naessens zitten daar volgens mij niet veel op (zie enkel gewone ritten op Strava)

Regels voor berichten