Pagina 4 van 93 Eerste 123456781454 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Persoonlijk vind ik de Canyon voor zijn prijs echt een topper. De XC500 is wel iets lichter, maar ik heb op mijn MTB een Fox F32 en mijn vriendin een Reba en ik moet zeggen: ge merkt waarom Fox geld kost. Stukken waar zij al echt last heeft om tractie te houden zit mijn Fox nog vrolijk alles te volgen.
    Weet niet wat voor fiets jij hebt maar mijn aandrijving zit op mijn achterwiel.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StruikGewas Bekijk bericht
    Effe een vraagje:
    Ik en het vrouwtje willen een mountainbike kopen om af en toe eens samen een ritje te gaan doen. Ik ga niet online kopen, maar wil naar de fietswinkel hier in't dorp, of in de decathlon. (geen zin om naar fietswinkel van het dorp te gaan met online gekochte fiets).
    Wij moeten zeker niet de topmodellen hebben, maar de bedoeling is wel om effectief in de bossen met heuvels te gaan rijden
    Fietswinkel in het dorp verdeelt Trek. Is die Trek Marlin 5/6/7 iets of gaat die toch ondermaats zijn? Of toch eerder naar de X-caliber 8 gaan?
    Decathlon heeft zijn rockrider gamma, en met zijn 1000€ voor de Rockrider XC100 wel duurder dan de Trek Marlin series. Hoe scoren die tov de bovengenoemde Trek fietsen?
    In principe is budget geen issue.

Thanks!
    kheb een cube gekocht met SLX - XT afmontage voor 800 eur (was een eindereeks model), nu ondertussen alles al vervangen naar een single XT groep en zeer content van.
    wat ik maar wil zeggen voor 1000 eur kan je een iets betere afmontage hebben dan die NX groep,
    zeker de moeite om eens naar eindereeks modellen in de plaatselijke fietswinkel te gaan kijken (die welliswaar cube, merida, trek etc verdelen, ...)
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Weet niet wat voor fiets jij hebt maar mijn aandrijving zit op mijn achterwiel.
    Wie heeft het over aandrijving, een geveerde vork zorgt voor grip op het voorwiel bij oneffenheden.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Wie heeft het over aandrijving, een geveerde vork zorgt voor grip op het voorwiel bij oneffenheden.
    Tractie is uw vermogen overbrengen en dat zit op uw achterwiel. Grip is iets anders.
    En een Reba is geen slechte vork en voor velen al meer als voldoende
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Punt is dat je perfect weet wat er bedoeld wordt.

Een Reba is zeker weinig mis mee (ik heb er ene in mijn kona) en vergelijken met een vork die 2 à 3 maal zoveel kost houdt weinig steek natuurlijk...
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag op Thier de Coo Evenepoel die me voorbij raasde gelijk een gek om hem dan 200m verder stil te zien staan en naar adem te zien happen
    Ik terug erlangs kzeg nog goeiedag maar er kwam niks meer uit, dan boven ff gewacht misschien dat hem boven ook ff zou stoppen maar daar had em gene tijd meer voor
    en weg was ie , als hem gestopt was had ik wel een fotoke gevraagd

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Punt is dat je perfect weet wat er bedoeld wordt.

Een Reba is zeker weinig mis mee (ik heb er ene in mijn kona) en vergelijken met een vork die 2 à 3 maal zoveel kost houdt weinig steek natuurlijk...
    Eigenlijk niet nee.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Zucht. Mijn punt is dat mijn Fox nog perfect het wiel aan de grond houdt en stabiliteit en grip biedt wanneer haar Reba het moeilijk krijgt.
    Is daarom een Reba slecht? Nee zeker niet, slecht dat zijn van die "geveerde" fietsen met een SR Suntour met 2cm veerwerg op die 5kg weegt.
    Maar als het 100 EUR verschil is tussen een Reba en een Fox, dan is er bij mij zelfs geen discussie en kies ik de fiets met een Fox. Een F34 kost catalogus al 1000 EUR, als ge goed zoekt vindt ge ze los aan 6-700 EUR. Een Reba kost de helft ervan (granted, korting op RS is veel moeilijker te vinden dus netto onlopen ze misschien 200 EUR).

Daarom: als je zonder wrang gevoel 1400 EUR wil uitgeven, die Canyon is echt een topkeuze. Fatsoenlijk merk, goede afmontage, top voorvork.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    kheb een cube gekocht met SLX - XT afmontage voor 800 eur (was een eindereeks model), nu ondertussen alles al vervangen naar een single XT groep en zeer content van.
    wat ik maar wil zeggen voor 1000 eur kan je een iets betere afmontage hebben dan die NX groep,
    zeker de moeite om eens naar eindereeks modellen in de plaatselijke fietswinkel te gaan kijken (die welliswaar cube, merida, trek etc verdelen, ...)
    Ik kan u oprecht zeggen dat ik, op de remmen (SRAM TL) geen enkel issue heb met mijn NX groep op de Canyon Lux. Sinds hij uit Koblenz komt nog geen kabelnokje moeten aandraaien en geen misshift gehad. Enkel de 11-50 had ik liever als 10-50(51) gezien

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Zucht. Mijn punt is dat mijn Fox nog perfect het wiel aan de grond houdt en stabiliteit en grip biedt wanneer haar Reba het moeilijk krijgt.
    Is daarom een Reba slecht? Nee zeker niet, slecht dat zijn van die "geveerde" fietsen met een SR Suntour met 2cm veerwerg op die 5kg weegt.
    Maar als het 100 EUR verschil is tussen een Reba en een Fox, dan is er bij mij zelfs geen discussie en kies ik de fiets met een Fox. Een F34 kost catalogus al 1000 EUR, als ge goed zoekt vindt ge ze los aan 6-700 EUR. Een Reba kost de helft ervan (granted, korting op RS is veel moeilijker te vinden dus netto onlopen ze misschien 200 EUR).

Daarom: als je zonder wrang gevoel 1400 EUR wil uitgeven, die Canyon is echt een topkeuze. Fatsoenlijk merk, goede afmontage, top voorvork.
    Reba en die Fox van vergelijkbare prijs (32 float) hebben wel wat een andere insteek.
    Ik verkies de Reba. De Fox is meer 'floaty'. Reba is directer.
    Is echt persoonlijke voorkeur wat je het liefste hebt.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Bij een canyon komen altijd extra kosten bij (transport + pedalen + bidonhouders), bij andere merken gekocht bij FM is de prijs altijd goedkoper dan online (of heb je de extra's gratis) Dus 100 euro wordt al snel 250 euro verschil

Ik heb recon dus die is minder dan Reba en die volstaat voor mij prima. Nog niet gemerkt dat mijn wiel niet op de grond blijft, enkel achteraan maar heb ik geen vering (enkel isospeed). Betwijfel dat uw vriendin sneller rijdt dan mij, mss weegt ze gewoon te weinig
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 21 mei 2020 om 22:53

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Moest ze teveel wegen ze zou begot wat meer moeten gaan rijden

Floaty vind ik niet de juiste omschrijving voor een Fox, ze dempt gewoon beter en heeft standaard een zachtere rebound. Maar zonder controle en grip op te offeren.
    Rock Shox vorken zijn naar mijn goesting wat star, dat is met wat afstellen beter te krijgen maar even goed daarvoor is de interne constructie van een Reba gewoon niet te vergelijken. Een F34 is eerder te vergelijken met een SID. Die op zich ook echt een snelle en vrij starre vork is qua rebound, maar dempingsgewijs is dat echt dag en nacht met een Reba.
    Nogmaals, ik wil een Reba niet afbreken. Maar 100 EUR om te upraden naar een F34 en Deore XT ... dat is een koopje.

Die extra kosten: sorry maar 2 van de 3 zijn geen kosten he. Dat zijn accesoires die ge altijd moet kopen. En om nu te zeggen dat dat zo een probleem is, nen bidonhouder kost nog geen 10 EUR (2-3 als ge ze op aliexpress haalt) en pedalen hebt ge al SPD's voor 30 EUR.
    Transport ja se, dat is bij elke internet aankoop. Bij Canyon is dat 30 EUR.
    Dus daar komt echt geen 250 EUR bij he, als ge het wat uithangt met uw pedalen mss 100-150 EUR.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag zwaar gevallen toen ik een brug aan t opspurten was Ketting schoot door toen ik op mn trappers stond, vooral veel schaafwonden en beschadigde kledij. Maar mijn linkerhand heeft precies wel de grootste klap opgevangen en ziet er redelijk opgezwollen uit. Zelf vlees snijden of schoenen knopen gaat iig niet .. Naar huis rijden was ook met 1 hand.

Fiets lijkt ook vrij intact bizar genoeg, alleen m'n rechtershifter staat beetje naar binnen en hangt wel wat bloed aan mn stuur

Gaat een zeer pijnlijke nacht worden I'm afraid

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat lijkt mij ziekenhuiswerk
    Dat gaat morgen nog niet weg zijn
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hangt er van af, vorig jaar ook gevallen, de verwondingen lijken gelijkaardig, al was ik iets meer vlees kwijt.

Ik ben toen onmiddellijk naar de spoed gegaan, de schaafwonden werden daar goed gekuist en een foto genomen van mijn hand. Op de foto was te zien dat er op zich niets mis was. De dag nadien was dat ook effectief weg, de schaafwonden hebben langer geduurd

Door de foto was ik wel zeker.

Veel beterschap @lorro85 .

Regels voor berichten