Pagina 34 van 92 Eerste ... 243031323334353637384484 ... Laatste

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vanaf wanneer wordt afdalen met carbon velgen eigenlijk gevaarlijk om het wiel kapot te remmen?

Kun je het al voor hebben op bvb de kemmelberg/rode berg bij slepend remmen? Of de Ardennen ?

Of is het enkel in het hooggebergte dat je er last van hebt?

Ik ben geen held in het afdalen, vandaar de vraag. Als je van de kemmel of rode berg alles los laat kun je daar ook al behoorlijke snelheden halen, maar met de wind van tegenwoordig ben ik daar bang van waardoor ik die plekken de laatste weken niet meer op zoek. Maar dat zijn dan afdalingen van 1,5km ofzo dusja ivm een echte berg van 20km is dat een pak minder.

Wat wel jammer is want ik woon er dicht bij en het is echt een leuke streek om in te fietsen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Het zit hem natuurlijk in de techniek van het remmen, de warmte opbouw is nefast, ook al heb je schrik in het dalen, af en toe de remmen loslaten en je gaat geen problemen hebben met je velgen.

Er zit ook veel verschil in welke carbon velg.
    De Chinese en import Chinees onder andere naam zullen beginnen afbladeren na km slepend remmen, de meer bekende merken later.
    Zeker de 'carbonvelgen' dewelke enkel een laag carbon op een aluvelg gelijmd is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Er staat zo'n filmpje op YouTube waar ze velgen van oa zipp laten exploderen. Ze drijven het wiel aan tegen 1200w en na 5 minuten explodeert de velg. 1200w is wel een immense kracht natuurlijk. Irl heb je ook momenten dat je de rem lost en je velg weer afkoelt. Kort hard remmen is sowieso beter als lang slepend.

Moesten de carbon velgen om de haverklap exploderen in bergachtige streken zouden de merken ze al lang niet meer verkopen.
    Een kameraad heeft tijdens de trois ballons iemand een velg weten vervormen, als je niet gewend bent van te dalen zou ik er daar nu ook niet mee gaan rijden. Waren ffwd wielen.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    3T heeft een nieuwe Exploro RaceMax uitgebracht. Een Aero gravel racer daarmee je alles kunt. En 'k vind hem serieus vet!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    3T heeft een nieuwe Exploro RaceMax uitgebracht. Een Aero gravel racer daarmee je alles kunt. En 'k vind hem serieus vet!
    Absoluut niet lelijk!! Enkel die zitbuis, daar kan menne kop niet rond. Al iets bekend van prijs? 3t is buiten mijn portemonnee vrees ik ..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    precies een fiets met een identiteitscrisis
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Hun topmodel komt met Fulcrum Racing 7 DB met een extern velgbreedte van 24mm, banden van 57mm ... en dan ga je het frame aerodynamisch optimaliseren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Absoluut niet lelijk!! Enkel die zitbuis, daar kan menne kop niet rond. Al iets bekend van prijs? 3t is buiten mijn portemonnee vrees ik ..
    Frame voor 3200€, volledige fietsen vanaf 4200€.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Hun topmodel komt met Fulcrum Racing 7 DB met een extern velgbreedte van 24mm, banden van 57mm ... en dan ga je het frame aerodynamisch optimaliseren
    Blijkbaar een "duivel doet al"-fiets, want ze komen ook met hun eigen carbonnen deep(er) section wielen voor gewone wegbanden.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aangezien er hier veel ervaren fietsers tussen zitten wou ik ook even de vraag hier neergooien naast het googelen. Hoeveel/wat eten & drinken jullie als jullie gaan fietsen? Net 3 uur gaan fietsen en de laatste 10km waren een lijdensweg.. Rap een pittazaak binnengesprongen voor een Cola, maar ik zou het toch graag vermijden in het vervolg.

Volgend op deze vraag, hoeveel verbrand je ongeveer met fietsen en nemen jullie al die calorieën terug op na het fietsen? Ik zat (volgens mijn horloge) aan een +- 2500 calorieën. Is dit realistisch of niet echt? Ik probeer na het sporten dit ongeveer opnieuw op te nemen, maar wil hier niet in onder/overdrijven.

thx!

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hangt echt van de rit, de intensiteit, het hoogteprofiel en het weer af. Er zijn ritten dat ik niets eet, en slechts een halve drinkbus drink. En dan zijn er ritten waarbij ik de facto een rijdend buffet ben.

2500 calorieën voor een rit van 3h kan wel hoor, als je volle mep aan het rijden bent geweest.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    2500 calorieën op 3u lijkt me veel, ik denk dat ik een koers van 3u moet rijden om daar aan te geraken.

Kiezen voor een koolhydraatrijke drank is de gemakkelijkste manier om voldoende koolhydraten binnen te krijgen. In een bidon van 750ml doe ik een 75gr koolhydraten, x2 voor een rit van 3u. Je moet rekenen op +/- 60gr per uur dus zelfs zonder te eten zit al vrij goed.

Een banaan, frangipane, etc dat is allemaal maar +/- 30gr koolhydraten. Dat schiet dus niet zo op. Naast mijn drinken zal ik wat gummie bears eten, maar ook niet veel meer dan dat. Bij ritten van 4 a 5u zal ik me meer bezig houden met ook frequent iets te eten. Na een rit heb ik nooit honger dus ik probeer onderweg genoeg binnen te krijgen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf uitzoeken wat voldoende is voor wat soort rit. Ieder lichaam is anders.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    2500 calorieën op 3u lijkt me veel, ik denk dat ik een koers van 3u moet rijden om daar aan te geraken.

Kiezen voor een koolhydraatrijke drank is de gemakkelijkste manier om voldoende koolhydraten binnen te krijgen. In een bidon van 750ml doe ik een 75gr koolhydraten, x2 voor een rit van 3u. Je moet rekenen op +/- 60gr per uur dus zelfs zonder te eten zit al vrij goed.

Een banaan, frangipane, etc dat is allemaal maar +/- 30gr koolhydraten. Dat schiet dus niet zo op. Naast mijn drinken zal ik wat gummie bears eten, maar ook niet veel meer dan dat. Bij ritten van 4 a 5u zal ik me meer bezig houden met ook frequent iets te eten. Na een rit heb ik nooit honger dus ik probeer onderweg genoeg binnen te krijgen.

Uiteindelijk moet je voor jezelf uitzoeken wat voldoende is voor wat soort rit. Ieder lichaam is anders.
    Wat die je dan juist in je bidon?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik ben een fameuze zweter dus ik drink sowieso veel (op een rit van 2u30-3u gaan er zeker 2 bidons door met dit weer). Met isotoon poeder in is dat eigenlijk quasi genoeg voor mij om mijn energie op peil te houden. Tenzij ik weet dat we een rit doen met wat hoogtemeters, dan zal ik na pakweg anderhalf uur een graanreep nemen. Mijn conditie is nog niet top en ik weeg relatief veel, dus ik verbruik ook redelijk wat.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dan toch liever die cannondale gravels met lefty-vork. Lol. Niet dat een gravelbike hier op de shortlist staat voor aankoop, maar bon.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Aangezien er hier veel ervaren fietsers tussen zitten wou ik ook even de vraag hier neergooien naast het googelen. Hoeveel/wat eten & drinken jullie als jullie gaan fietsen? Net 3 uur gaan fietsen en de laatste 10km waren een lijdensweg.. Rap een pittazaak binnengesprongen voor een Cola, maar ik zou het toch graag vermijden in het vervolg.

Volgend op deze vraag, hoeveel verbrand je ongeveer met fietsen en nemen jullie al die calorieën terug op na het fietsen? Ik zat (volgens mijn horloge) aan een +- 2500 calorieën. Is dit realistisch of niet echt? Ik probeer na het sporten dit ongeveer opnieuw op te nemen, maar wil hier niet in onder/overdrijven.

thx!
    Al een paar weken gewoon op graanrepen, bananen en water op weg. Lage intensiteitsritten van 3-4u op de cyclocross of mountainbike weliswaar. We zijn zo wat wandelpaden aan het fietsen, eigenlijk, dus het is echt wel op t gemakske...

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Gisteren voor de eerste keer in Wallonië technische trails gaan doen met mijn Trek Fuel EX 9.7. Ik heb nu toch definitief beslist om van klikpedalen over te schakelen op flats, wanneer het technisch en steil bergaf gaat geeft me dat toch net iets meer zelfvertrouwen.

Regels voor berichten