StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarschijnlijk veel te MTB voor wat jij zoekt, maar god wat een vette helm is dit
    https://www.bike-discount.de/de/kauf...tb-helm-785547

Om nog maar te zwijgen over de Paul Smith Kask ...
    Is inderdaad iets te mtb-helm. Rij nu zowat 75% op de baan doordat er geen toertochten zijn voor tmoment en hier in de streek alles al meermaals gedaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Achteraan weiger ik iets zwaarder dan Racing Ralph op te leggen. Gewoon plat genoeg zetten op sneeuw en alles.

Vooraan ook zo licht mogelijk. Licht profiel rijdt zoveel beter dan die tractorbanden.
    De tractorbanden zijn hier toch wel nodig in de west-vlaamse boeregronden als het geregend heeft
    .

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Nino in zijne hof. Met een XC bike.
    Holey cow !

https://youtu.be/qU0k0ChL3Bc
    Ik vind het toch ook heel straf hoe Claudio gewoon volgt zonder die track ooit gereden te hebben.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik vind het toch ook heel straf hoe Claudio gewoon volgt zonder die track ooit gereden te hebben.
    Dat die die track nooit heeft gereden zou me toch wel heel hard verbazen.
    Ne Zwitser die wereldbeker downhills heeft gereden zou daar nog nooit hebben gereden? Op een moment zegt hij inderdaad wel dat hij niet weet wat er komt. Denk dat hij er al even niet gereden heeft.

Maar die rijdt ook heel straf ja. Maar dat Nino even snel of sneller is op een XC bike, dan een downhiller op een downhill bike...

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    AFS is een technologie van Campagnolo waardoor je een stijvere hub zou krijgen, en het beter zou remmen. Geen idee of het werkelijk zo is, of gewoon marketing-talk. AFS-hubs zijn wel gewoon compatibel met reguliere centerlock schijven.
    Dus eigenlijk maakt het niet uit welke ik kies? Voor futurum heb ik nog ergens een code dacht ik.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    U freehub eraf draaien en kijken of het een van u pawls is...

Ge kunt, als het dure en goed gespaakte wielen zijn, wat tools kopen en dan upgrade maken naar ratchet systeem. Dan krijgt ge van ne 370 ne 350 naaf
    Het was het ringetje dat rond de pawls zit... gebroken. Heb jij de 2 ring nut tools? Want die upgrade is wel een goed plan...

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ben vandaag voor het eerst op de tacx gekropen sinds mn valpartij. Het knaagt wel enorm dat ik nu niet buiten kan rijden maar so be it

Had nog wel enkele praktische vraagjes. De tacx flux s van de vriendin is uitgerust met een 11-speed cassette. De fiets die ik er op wil gebruiken is 10-speed. Ik ga ervan uit dat dat niet echt de bedoeling is. Wat is eigenlijk concreet het probleem daarmee want vandaag zonder probleem zo gebruikt? Wss bepaalde versnellingen die je niet kan gebruiken?

Is t toch aan te raden speciaal 10 speed cassette aan te kopen? Wss ga ik wel voornamelijk workouts doen volgende weken, in ERG modus.

Rest nog de vraag welk workout plan ik zou volgen. Zou vooral verder wat kilo's willen kwijtspelen en de conditie wat terug aanscherpen. Basisconditie heb ik wel genoeg. Er is nogal veel keuze in die workouts eig. Gwn de 4wk ftp booster of toch nog een andere? Merci

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Het was het ringetje dat rond de pawls zit... gebroken. Heb jij de 2 ring nut tools? Want die upgrade is wel een goed plan...
    Neen heb die tools niet want heb geen DT swiss naven, maar vermits ik de laatste weken wat over wielen was aan het opzoeken kwam ik het tegen.

Als het het ringetje rond u pawls is dat in 2 is hebt ge toch nog maar 1 tool nodig?

En als ge kunt wachten hebt ge die tool ook wel voor weinig geld op aliexpress...
    Laatst gewijzigd door Japser; 31 mei 2020 om 21:22

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorro85 Bekijk bericht
    Ben vandaag voor het eerst op de tacx gekropen sinds mn valpartij. Het knaagt wel enorm dat ik nu niet buiten kan rijden maar so be it

Had nog wel enkele praktische vraagjes. De tacx flux s van de vriendin is uitgerust met een 11-speed cassette. De fiets die ik er op wil gebruiken is 10-speed. Ik ga ervan uit dat dat niet echt de bedoeling is. Wat is eigenlijk concreet het probleem daarmee want vandaag zonder probleem zo gebruikt? Wss bepaalde versnellingen die je niet kan gebruiken?

Is t toch aan te raden speciaal 10 speed cassette aan te kopen? Wss ga ik wel voornamelijk workouts doen volgende weken, in ERG modus.

Rest nog de vraag welk workout plan ik zou volgen. Zou vooral verder wat kilo's willen kwijtspelen en de conditie wat terug aanscherpen. Basisconditie heb ik wel genoeg. Er is nogal veel keuze in die workouts eig. Gwn de 4wk ftp booster of toch nog een andere? Merci

10 op 11 speed gaat niet lukken. Elke keer als ge gaat schakelen gaat ge eigenlijk een beetje tussen de tanden terecht komen.
    Wat ge wel kunt doen is 1 versnelling kiezen die goed afstellen en dan single speed rijden

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb daarstraks toch wel een keer of 4 op en neer geschakeld en da ging eigenlijk zonder problemen. Daarom vond ik t wat gek. Maar voorlopig ga ik t wel voornamelijk op single speed houden waarschijnlijk

PSN: laurent_vd | VeloViewer

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorro85 Bekijk bericht
    Heb daarstraks toch wel een keer of 4 op en neer geschakeld en da ging eigenlijk zonder problemen. Daarom vond ik t wat gek. Maar voorlopig ga ik t wel voornamelijk op single speed houden waarschijnlijk

Het ding is waar ge vroeger 10 stappen nodig had om van de kleinste naar de grootste te gaan hebt ge er nu 11 nodig. Dus zit niet veel speling op, maar wss zal er ergens eentje zijn die is niet omhoog wilt.

sQuare's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand toevallig al de link van de Futurum challenge van op Strava? : -)
    8

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Vorig jaar was ik ineens 3 vijzen aan mijn bladen kwijt. Denk dat ik daardoor bladen wat Scheef heb getrokken, want sindsdien valt mijn ketting ertussen als ik achteraan klein sta (dus groot) en buitenblad naar binnenblad schakel.
    Is dat te fixen of wordt dat nieuw blad (of beide heb er nu 15k mee gedaan dus nog niet versleten)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk bericht
    Iemand toevallig al de link van de Futurum challenge van op Strava? : -)
    Tip : doe je bestelling dan ook via een nieuw account, dan krijg je een bon van 20€ bijgevoegd owv je eerste bestelling
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Neen heb die tools niet want heb geen DT swiss naven, maar vermits ik de laatste weken wat over wielen was aan het opzoeken kwam ik het tegen.

Als het het ringetje rond u pawls is dat in 2 is hebt ge toch nog maar 1 tool nodig?

En als ge kunt wachten hebt ge die tool ook wel voor weinig geld op aliexpress...
    Twee tools.... een ring nut tool voor de 350/240 naven en een ring nut tool voor de 370 naaf, die zijn blijkbaar niet identiek. En de 370 versie bestaat niet bij Ali

Heb nu gewoon een servicekitje besteld en dan kan ik weer voort. Ondertussen nadenken wat ik ga doen:

- nieuwe wielset met microspline (heb nu 11/50 NX, maar wil graag een 10)
    - nieuwe naaf (350 of XT en dan meteen de versie met microspline body) - vraag gesteld aan Dt swiss of de spaken gelijk kunnen blijven
    - ombouwen naar 350 zoals je aanhaalt
    - enkel nieuwe body, maar dan doe ik niet echt een upgrade

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dus de fiets zelf:
    CANYON Roadlite CF 7.0
    FAHRRAD - BICYCLE
    2020 stealth
    SIZE: M
    Framecolor black
    Framesize M
    Stem length 90 mm

Dan komt er extra bij (de cassette staat nu op mijn zwift, maar die krijgt ge mee zodat ge er 2 hebt)

Pedalen: Shimano PD-M540 SPD Pedal - black
    Cassette (extra): SRAM Rival PG-1130 Cassette 11-speed - Sprocket Ratio: 11-32

Staat nergens anders te koop met extra foto's want die heeft enkel het fabriek en mijn tuinhuis gezien. Als ge foto's van iets specifieks wilt stuur me even een PM.
    Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen.
    Ik vrees dat de maat M te klein zal zijn.
    Mag ik vragen hoe groot jij bent?

Regels voor berichten