-
8 november 2020, 00:00 #3556
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
2 leden vonden dit bericht nuttig.Met citaat reageren
-
-
8 november 2020, 00:40 #3557
- iTrader
- 9 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Zie je wat ik doe? Stop toch met over alles te neuten.
Btw, daarstraks een schoon vrouw gezien met schoon strak broekje.
(En voor de politiekcorrecten onder ons)
Ernaast reed een man in een even strak broekje, kon hem wel minder smaken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalkno votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 01:00 #3558
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Echt eh. Terwijl de vrouwen zelf hele dagen naar de benen en konten van voetballers/wielrenners zitten te kijken.
Nuja het zal zijn omdat sinterklaas dit jaar niet door gaat en ze niet kunnen neuten over zwarte Piet zeker?
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalkno votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 08:48 #3559
Hier was het ook zo in de eerste Lockdown, op de jaagpaden en bekende routes was het onnozel druk. 2 boerenwegen verder en je zag geen kat meer. Ergens ook niet abnormaal, want de mensen die occasioneel eens gaan wandelen grijpen altijd terug op wat zeer bekend is, enkel de mensen die dat op regelmatigere basis doen kijken al eens verder imhono votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 09:31 #3560
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Welja ze hebben daar een stuk of 5 van die bekende wandelroutes. Het was idd niet overal zo maar toch op veel plaatsen.
Maar de bossen zijn nog het ergst vanal.
Vrijdag heb ik eens door wat bossen gereden (de geasfalteerde stukken die erdoor lopen. Echt zot.
Ik heb nog nooit zoveel auto's zien staan en ze gaan er helemaal voor want het was zelfs al donker aan het worden en het stond nog vol van de auto's.
Nuja ik wist al dat het zo ging zijn toen ze in het nieuws reclame aan het maken waren voor wandelen in het bos en aan de zee.
Ik heb het meeste problemen met deze die een fiets kopen om gewoon nog met hun vrienden te kunnen afspreken. Want die doen het zelfs nog niet eens voor de sport of om in beweging te zijn.
-
8 november 2020, 13:13 #3561
Weggaan vna de begaande/bekende paden en je kan gewoon wandelen/fietsen zonder veel miserie. Mensen zoeken op wat gemakkelijk is he.
En ergens, kan je hen ongelijk geven? Het is momenteel weer het enige wat mag als verzetje. DNA toch nog beter eens genieten en eens buiten komen.
That Being said, ik zou ook nog eens buiten moeten fietsen, teveel tijd in verbouwen gestoken waardoor enkel rollen ritjes op de planning stonden.no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 13:18 #3562
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Ik heb de indruk dat mijn conditie een pak beter wordt van buiten te fietsen tov binnen.
-
8 november 2020, 13:24 #3563
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 0 Post(s)
Ik ben vertrokken rond 7u30 en gezorgd dat ik tegen 11u aan den apero kon beginnen. Rond 10 begon het inderdaad al drukker te worden. Laat het volgende week af en toe wat druppelen met 4 BF erbij en tzal al direct wat kalmer zijn.
no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 13:26 #3564
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 13:53 #3565
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 0 Post(s)
Ik heb al een paar maand zo van die Squirt Chain Lube staan, ongebruikt. Blijkbaar moet je dan nooit meer je ketting ontvetten? Normaal ontvet ik na elke MTB rit en smeer ik m'n ketting in met olie.
Wie heeft dit hier al gebruikt? Er zijn blijkbaar veel voor- en tegenstanders..
Ik zou misschien vanaf de volgende keer enkel dat gebruiken.. Wel zonde van de ontvetter die ik net gekocht heb
Eerste keer alles goed ontvetten en kuisen zou genoeg zijn, en vanaf dan gewoon een klein beetje lube aanbrengen op je ketting na elke rit.
Zou wel handig zijn, want hier kruipt nogal veel zand overal tussen en tijd besparen is altijd leuk...
https://www.vaneycksport.com/nl/fiet...be-120-ml.html.
Legendno votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 14:24 #3566
- iTrader
- 13 (100%)
- Mentioned
- 13 Post(s)
Ben er fan van ...
Ontvet enkel nog de eerste keer goed mijn ketting.no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 14:39 #3567
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 4 Post(s)
Squirt is een zogenaamde "dry lube". Dus een droge smering die in suspensie in een oplosmiddel zit (water in dit geval). Je smeert dat dus op je ketting en laat dat dan drogen. Het water verdampt, en de smeercomponenten blijven achter. Grote voordeel is dat de smering droog is, en dus geen zand & vuil aantrekt. Het nadeel is: het is een wateroplosbare smering, dus als het regent, regen je er je smering zo tussenuit. Wat dus de reden is dat dry lube vaak gebruikt wordt in de zomer, en in de winter een wet lube (olie).
Je moet inderdaad wel beginnen met een absoluut zuivere ketting, zonder een spatje vet op & in. Vet/olie werkt niet samen met dry-lube, en zorgt voor dikke zwarte klonten die van je ketting brokkelen.
Qua tijd besparen is het niet zo veel, want je moet nog altijd je ketting kuisen om te voorkomen dat er toch zand zich tussen kan nestelen. Maar je moet niet meer apart gaan ontvetten, het kuisen van de ketting kan immers gewoon met wat sop als je de fiets wast. (gravelbike that is).no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 14:40 #3568
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Super goed ontvetten, liefst een paar keer en best vanal eigenlijk een nacht laten weken in ontvetter. Dan heel goed afspoelen en drogen, mag zeker niet meer nat zijn.
Dan een laag wax, paar uur laten drogen, nog een laag wax, weer laten drogen en dan een laatste laag wax. En dan iedere 200km doe ik er nog eens bij.
Als je de fiets wast, je ketting niet met water doen, gewoon eens met een doek erover is genoeg.
Maar wax is eigenlijk best als het droog weer is, voor modderige MTB ritten zou ik het niet gebruiken.
Op mijn zomerfiets heb ik nu 8000km met mijn ketting met wax en is nog niet versleten. (die fiets komt wel niet buiten als het nat is).
Mijn winterfiets met olie zit ik nu net door mijn 2de ketting op hetzelfde aantal kms.
-
8 november 2020, 14:42 #3569
- iTrader
- 1 (100%)
- Mentioned
- 10 Post(s)
Ik gebruik het ondertussen 2 jaar op mtb en racer, zeker op de mtb is het een groot verschil omdat er veel minder snel stof aan blijft kleven. Ik doe veel langer met ketting en tandwielen.
Nooit ontvetten is ook wel veel gezegd, ik doe dat soms nog wel is hoor. Dat het er weer 100% als nieuw er uit ziet. Ik ben heel content dat ik van die zwarte plakboel af ben, zo kan ik mijn koersfiets ook beter wisselen tussen binnen en buiten zonder dat de cassette op mijn rollen ook smerig word.
Als je met gebruikte ketting en tandwielen squirt wil gebruiken zal je heel goed moeten ontvetten. Zelfs best je ketting is een tijdje in de naft ofzo leggen dat je ook het vuil van binnenin weg krijgt.
Ik heb al vuile ritten gereden dat ik veel gepiep van kettingen rond me hoorde en dat de mijne muisstil was. Uiteindelijk zit de wax tussen je schakels dus het is ook niet dat dat er op 1,2,3 is afgeregend. Ik heb er echt geen slechte ervaring mee in regenweer.no votesMet citaat reageren
-
8 november 2020, 14:42 #3570
- iTrader
- 10 (100%)
- Mentioned
- 4 Post(s)
Gewoon droge doek erop er en dat is meer dan genoeg aangezien het geen vuil aan trekt.