straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En waarom die seksistische opmerking over vrouwen er weer bij moet snap ik ook niet. Waarschijnlijk is het als "grapje" bedoeld, maar kan snel verkeerd overkomen.
    Ja man.. Nu heb ik hier alles wel gelezen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso123 Bekijk bericht
    mensen (en opvallend ook meer vrouwen) de weg vinden naar de wielersport. Dat hele elitaire / macho-gedoe hoeft voor mij niet
    Want vrouwen zijn normaal lui en sporten niet ofzo? Misschien als grap geschreven, maar zoiets kan snel fout overkomen!

Zie je wat ik doe? Stop toch met over alles te neuten.

Btw, daarstraks een schoon vrouw gezien met schoon strak broekje.
    (En voor de politiekcorrecten onder ons)
    Ernaast reed een man in een even strak broekje, kon hem wel minder smaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Want vrouwen zijn normaal lui en sporten niet ofzo? Misschien als grap geschreven, maar zoiets kan snel fout overkomen!

Zie je wat ik doe? Stop toch met over alles te neuten.

Btw, daarstraks een schoon vrouw gezien met schoon strak broekje.
    (En voor de politiekcorrecten onder ons)
    Ernaast reed een man in een even strak broekje, kon hem wel minder smaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Echt eh. Terwijl de vrouwen zelf hele dagen naar de benen en konten van voetballers/wielrenners zitten te kijken.

Nuja het zal zijn omdat sinterklaas dit jaar niet door gaat en ze niet kunnen neuten over zwarte Piet zeker?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Sfeerfoto van in Heuvelland vandaag.

Normaal zie je daar hier en daar een wandelaar, maar het was er los over.

Ja dat is er los over idd. Maar daar lopen al meer mensen dan er in heel Heuvelland wonen , toevallig een onderdeel van een bekende route ofzo?

Hier was het ook zo in de eerste Lockdown, op de jaagpaden en bekende routes was het onnozel druk. 2 boerenwegen verder en je zag geen kat meer. Ergens ook niet abnormaal, want de mensen die occasioneel eens gaan wandelen grijpen altijd terug op wat zeer bekend is, enkel de mensen die dat op regelmatigere basis doen kijken al eens verder imho

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Welja ze hebben daar een stuk of 5 van die bekende wandelroutes. Het was idd niet overal zo maar toch op veel plaatsen.

Maar de bossen zijn nog het ergst vanal.
    Vrijdag heb ik eens door wat bossen gereden (de geasfalteerde stukken die erdoor lopen. Echt zot.

Ik heb nog nooit zoveel auto's zien staan en ze gaan er helemaal voor want het was zelfs al donker aan het worden en het stond nog vol van de auto's.

Nuja ik wist al dat het zo ging zijn toen ze in het nieuws reclame aan het maken waren voor wandelen in het bos en aan de zee.

Ik heb het meeste problemen met deze die een fiets kopen om gewoon nog met hun vrienden te kunnen afspreken. Want die doen het zelfs nog niet eens voor de sport of om in beweging te zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Welja ze hebben daar een stuk of 5 van die bekende wandelroutes. Het was idd niet overal zo maar toch op veel plaatsen.

Maar de bossen zijn nog het ergst vanal.
    Vrijdag heb ik eens door wat bossen gereden (de geasfalteerde stukken die erdoor lopen. Echt zot.

Ik heb nog nooit zoveel auto's zien staan en ze gaan er helemaal voor want het was zelfs al donker aan het worden en het stond nog vol van de auto's.

Nuja ik wist al dat het zo ging zijn toen ze in het nieuws reclame aan het maken waren voor wandelen in het bos en aan de zee.

Ik heb het meeste problemen met deze die een fiets kopen om gewoon nog met hun vrienden te kunnen afspreken. Want die doen het zelfs nog niet eens voor de sport of om in beweging te zijn.

Zoals ik al dacht

Weggaan vna de begaande/bekende paden en je kan gewoon wandelen/fietsen zonder veel miserie. Mensen zoeken op wat gemakkelijk is he.

En ergens, kan je hen ongelijk geven? Het is momenteel weer het enige wat mag als verzetje. DNA toch nog beter eens genieten en eens buiten komen.

That Being said, ik zou ook nog eens buiten moeten fietsen, teveel tijd in verbouwen gestoken waardoor enkel rollen ritjes op de planning stonden.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Zoals ik al dacht

Weggaan vna de begaande/bekende paden en je kan gewoon wandelen/fietsen zonder veel miserie. Mensen zoeken op wat gemakkelijk is he.

En ergens, kan je hen ongelijk geven? Het is momenteel weer het enige wat mag als verzetje. DNA toch nog beter eens genieten en eens buiten komen.

That Being said, ik zou ook nog eens buiten moeten fietsen, teveel tijd in verbouwen gestoken waardoor enkel rollen ritjes op de planning stonden.
    Buiten is idd echt een heel verschil. Het rare is als ik op zwift gereden heb dan zijn mijn benen echt kapot na een paar uur deftig door rijden. Maar als ik buiten gaan fietsen heb dan ben ik helemaal meer versleten zonder dar zwaar gevoel in mijn benen. (en ik heb ook veel meer honger).

Ik heb de indruk dat mijn conditie een pak beter wordt van buiten te fietsen tov binnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben vertrokken rond 7u30 en gezorgd dat ik tegen 11u aan den apero kon beginnen. Rond 10 begon het inderdaad al drukker te worden. Laat het volgende week af en toe wat druppelen met 4 BF erbij en tzal al direct wat kalmer zijn.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zino Bekijk bericht
    Ik ben vertrokken rond 7u30 en gezorgd dat ik tegen 11u aan den apero kon beginnen. Rond 10 begon het inderdaad al drukker te worden. Laat het volgende week af en toe wat druppelen met 4 BF erbij en tzal al direct wat kalmer zijn.
    Jah laat maar zitten. Ik rij daar ook wel door, maar tis nu toch een pak plezanter weer om eens een lange rit te doen.

TheRedDevils's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb al een paar maand zo van die Squirt Chain Lube staan, ongebruikt. Blijkbaar moet je dan nooit meer je ketting ontvetten? Normaal ontvet ik na elke MTB rit en smeer ik m'n ketting in met olie.
    Wie heeft dit hier al gebruikt? Er zijn blijkbaar veel voor- en tegenstanders..
    Ik zou misschien vanaf de volgende keer enkel dat gebruiken.. Wel zonde van de ontvetter die ik net gekocht heb
    Eerste keer alles goed ontvetten en kuisen zou genoeg zijn, en vanaf dan gewoon een klein beetje lube aanbrengen op je ketting na elke rit.

Zou wel handig zijn, want hier kruipt nogal veel zand overal tussen en tijd besparen is altijd leuk...

https://www.vaneycksport.com/nl/fiet...be-120-ml.html

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ben er fan van ...
    Ontvet enkel nog de eerste keer goed mijn ketting.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Squirt is een zogenaamde "dry lube". Dus een droge smering die in suspensie in een oplosmiddel zit (water in dit geval). Je smeert dat dus op je ketting en laat dat dan drogen. Het water verdampt, en de smeercomponenten blijven achter. Grote voordeel is dat de smering droog is, en dus geen zand & vuil aantrekt. Het nadeel is: het is een wateroplosbare smering, dus als het regent, regen je er je smering zo tussenuit. Wat dus de reden is dat dry lube vaak gebruikt wordt in de zomer, en in de winter een wet lube (olie).

Je moet inderdaad wel beginnen met een absoluut zuivere ketting, zonder een spatje vet op & in. Vet/olie werkt niet samen met dry-lube, en zorgt voor dikke zwarte klonten die van je ketting brokkelen.

Qua tijd besparen is het niet zo veel, want je moet nog altijd je ketting kuisen om te voorkomen dat er toch zand zich tussen kan nestelen. Maar je moet niet meer apart gaan ontvetten, het kuisen van de ketting kan immers gewoon met wat sop als je de fiets wast. (gravelbike that is).

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheRedDevils Bekijk bericht
    Ik heb al een paar maand zo van die Squirt Chain Lube staan, ongebruikt. Blijkbaar moet je dan nooit meer je ketting ontvetten? Normaal ontvet ik na elke MTB rit en smeer ik m'n ketting in met olie.
    Wie heeft dit hier al gebruikt? Er zijn blijkbaar veel voor- en tegenstanders..
    Ik zou misschien vanaf de volgende keer enkel dat gebruiken.. Wel zonde van de ontvetter die ik net gekocht heb
    Eerste keer alles goed ontvetten en kuisen zou genoeg zijn, en vanaf dan gewoon een klein beetje lube aanbrengen op je ketting na elke rit.

Zou wel handig zijn, want hier kruipt nogal veel zand overal tussen en tijd besparen is altijd leuk...

https://www.vaneycksport.com/nl/fiet...be-120-ml.html
    De eerste keer is wel heel belangrijk dat je het juist doet om er tevreden van te zijn. Degene die klagen gebruiken het meestal op de verkeerde manier.

Super goed ontvetten, liefst een paar keer en best vanal eigenlijk een nacht laten weken in ontvetter. Dan heel goed afspoelen en drogen, mag zeker niet meer nat zijn.

Dan een laag wax, paar uur laten drogen, nog een laag wax, weer laten drogen en dan een laatste laag wax. En dan iedere 200km doe ik er nog eens bij.

Als je de fiets wast, je ketting niet met water doen, gewoon eens met een doek erover is genoeg.

Maar wax is eigenlijk best als het droog weer is, voor modderige MTB ritten zou ik het niet gebruiken.

Op mijn zomerfiets heb ik nu 8000km met mijn ketting met wax en is nog niet versleten. (die fiets komt wel niet buiten als het nat is).

Mijn winterfiets met olie zit ik nu net door mijn 2de ketting op hetzelfde aantal kms.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik gebruik het ondertussen 2 jaar op mtb en racer, zeker op de mtb is het een groot verschil omdat er veel minder snel stof aan blijft kleven. Ik doe veel langer met ketting en tandwielen.
    Nooit ontvetten is ook wel veel gezegd, ik doe dat soms nog wel is hoor. Dat het er weer 100% als nieuw er uit ziet. Ik ben heel content dat ik van die zwarte plakboel af ben, zo kan ik mijn koersfiets ook beter wisselen tussen binnen en buiten zonder dat de cassette op mijn rollen ook smerig word.

Als je met gebruikte ketting en tandwielen squirt wil gebruiken zal je heel goed moeten ontvetten. Zelfs best je ketting is een tijdje in de naft ofzo leggen dat je ook het vuil van binnenin weg krijgt.

Ik heb al vuile ritten gereden dat ik veel gepiep van kettingen rond me hoorde en dat de mijne muisstil was. Uiteindelijk zit de wax tussen je schakels dus het is ook niet dat dat er op 1,2,3 is afgeregend. Ik heb er echt geen slechte ervaring mee in regenweer.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Squirt is een zogenaamde "dry lube". Dus een droge smering die in suspensie in een oplosmiddel zit (water in dit geval). Je smeert dat dus op je ketting en laat dat dan drogen. Het water verdampt, en de smeercomponenten blijven achter. Grote voordeel is dat de smering droog is, en dus geen zand & vuil aantrekt. Het nadeel is: het is een wateroplosbare smering, dus als het regent, regen je er je smering zo tussenuit. Wat dus de reden is dat dry lube vaak gebruikt wordt in de zomer, en in de winter een wet lube (olie).

Je moet inderdaad wel beginnen met een absoluut zuivere ketting, zonder een spatje vet op & in. Vet/olie werkt niet samen met dry-lube, en zorgt voor dikke zwarte klonten die van je ketting brokkelen.

Qua tijd besparen is het niet zo veel, want je moet nog altijd je ketting kuisen om te voorkomen dat er toch zand zich tussen kan nestelen. Maar je moet niet meer apart gaan ontvetten, het kuisen van de ketting kan immers gewoon met wat sop als je de fiets wast.
    Als je squirt gebruikt is het beter om je ketting niet met dat sop te kuisen. Zoveel mogelijk droog proberen te houden want je wil net zoveel mogelijk wax tussen de schakels houden om op te bouwen.

Gewoon droge doek erop er en dat is meer dan genoeg aangezien het geen vuil aan trekt.

Regels voor berichten