Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Zo heb eens vanop zolder onze "oude" rollen klaar gezet, tzijn deze: https://www.bikeradar.com/reviews/tr...rainer-review/

Een manier om zwift daarop te zetten is niet mogelijk zeker? En zo ja wet heb ik nog nodig?
    PSN: Jonas89

blub's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo heb eens vanop zolder onze "oude" rollen klaar gezet, tzijn deze: https://www.bikeradar.com/reviews/tr...rainer-review/

Een manier om zwift daarop te zetten is niet mogelijk zeker? En zo ja wet heb ik nog nodig?
    Je zal wel kunnen zwiften als je een ANT+ stick of dingle in laptop steekt, maar je zal geen weerstand-feedback krijgen van het spel (hellingen enzo).
    Dit zal je dan manueel moeten bijsturen. Je geleverde vermogen ga je wel sturen naar Zwift en dat zal je ingame ook zien. Dus meefietsen kan je zeker, enkel het dynamische van de omgeving ga je niet krijgen.
    Hoist Your Colours High!

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Heb alleen nog maar met nieuwe ketting op de rollen gereden maar lijkt me idd eerder van resterend vuil want mijn zag dacht ik nog redelijk 'grijs'
    Ja mijn ketting is ook niet echt zwart van uitzicht, maar als ik er aan kom is het toch wel een zwarte afdruk in mijn hand

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
    Je zal wel kunnen zwiften als je een ANT+ stick of dingle in laptop steekt, maar je zal geen weerstand-feedback krijgen van het spel (hellingen enzo).
    Dit zal je dan manueel moeten bijsturen. Je geleverde vermogen ga je wel sturen naar Zwift en dat zal je ingame ook zien. Dus meefietsen kan je zeker, enkel het dynamische van de omgeving ga je niet krijgen.
    Pretty sure dat je daar niet mee kan Zwiften... enfin, je kan Zwiften maar het gaat op niks trekken want op welke basis ga je je vermogen doorsturen naar Zwift? Dat is even nuttig als een random filmpje van een fietser op Youtube open zetten en wat meetrappen.

Zulke oude Tacx rollen werken met een closed ANT+ protocol waarbij de trainers enkel met Tacx software communiceren. Tacx heeft zijn trainers pas een 4-5-tal jaar geleden uitgerust met ANT+ FE-C waardoor de trainers vanaf dat moment met alle andere software konden communiceren, oudere trainers kunnen dit niet. Het enige wat je dus gaat kunnen doen is een klassieke snelheidssensor op je fiets zetten die dan gaat kijken hoe snel je wiel rond draait. Dit zou nuttig kunnen zijn op een rollensysteem zoals de oudere Kinetic Road Machine die werkt met een vloeistofrem waar dus een vaste weerstandscurve aan vast hangt maar op een trainer die je onafhankelijk zelf kan gaat regelen met meer of minder weerstand is er geen enkele manier voor Zwift om te checken hoeveel vermogen je weg trapt. Een wiel dat 30kph draait op zo'n trainer op stand 1 of op max gaan heel andere vermogens zijn. Zwift kan dit niet weten.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Na 2j pas door dat je muc-off bike cleaner niet zoals ik auto was moet gebruiken (dus in water) maar gewoon moet spuiten
    Alleen jaag je zo een bus er dan wel heel snel door en heb eigenlijk niet de indruk dat mijn kader properder is dan als ik autowash zou doen. Mss andere delen van de fiets wel?

Of hoe kuisen jullie je fiets?

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Pretty sure dat je daar niet mee kan Zwiften... enfin, je kan Zwiften maar het gaat op niks trekken want op welke basis ga je je vermogen doorsturen naar Zwift? Dat is even nuttig als een random filmpje van een fietser op Youtube open zetten en wat meetrappen.

Zulke oude Tacx rollen werken met een closed ANT+ protocol waarbij de trainers enkel met Tacx software communiceren. Tacx heeft zijn trainers pas een 4-5-tal jaar geleden uitgerust met ANT+ FE-C waardoor de trainers vanaf dat moment met alle andere software konden communiceren, oudere trainers kunnen dit niet. Het enige wat je dus gaat kunnen doen is een klassieke snelheidssensor op je fiets zetten die dan gaat kijken hoe snel je wiel rond draait. Dit zou nuttig kunnen zijn op een rollensysteem zoals de oudere Kinetic Road Machine die werkt met een vloeistofrem waar dus een vaste weerstandscurve aan vast hangt maar op een trainer die je onafhankelijk zelf kan gaat regelen met meer of minder weerstand is er geen enkele manier voor Zwift om te checken hoeveel vermogen je weg trapt. Een wiel dat 30kph draait op zo'n trainer op stand 1 of op max gaan heel andere vermogens zijn. Zwift kan dit niet weten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
    Oké, Thanks ja dan is het géén zwift. Tzal netflix worden

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Of hoe kuisen jullie je fiets?
    Emmertje lauw water en detergent (appel) van Boni. Specifieke fiets-kruisproducten zijn een scam.

Hoogglans kaders worden zo eens in de zoveel maanden eens ingewreven met commandant5 om den blink wat meer naar voor te brengen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht

Zulke oude Tacx rollen werken met een closed ANT+ protocol waarbij de trainers enkel met Tacx software communiceren. Tacx heeft zijn trainers pas een 4-5-tal jaar geleden uitgerust met ANT+ FE-C waardoor de trainers vanaf dat moment met alle andere software konden communiceren, oudere trainers kunnen dit niet. Het enige wat je dus gaat kunnen doen is een klassieke snelheidssensor op je fiets zetten die dan gaat kijken hoe snel je wiel rond draait...geen enkele manier voor Zwift om te checken hoeveel vermogen je weg trapt. Een wiel dat 30kph draait op zo'n trainer op stand 1 of op max gaan heel andere vermogens zijn. Zwift kan dit niet weten.
    Zwift weet dit bij een groot aantal trainers wél... omdat ze een lijst hebben met de weerstand van alle trainers in elke positie van de hendel.

als hij in deze lijst voorkomt (onderaan, classic trainers) kan je opzoeken in welke positie je hendel moet staan (vast!) om accuraat te zwiften.
    https://zwift.com/hardware?utm_sourc...dium=affiliate

Je moet dus de weerstand op een bepaalde stand (bv; hendel op 4) laten staan. Doordat de vermogenscurve van die specifieke trainers gekend zijn bij Zwift, in combinatie met een wielsensor, kan hij een soort "estimated power" gebruiken. Je laat de weerstand van de trainer dus altijd staan op dezelfde positie. Door te schakelen met je versnellingen kan je dan soepeler of zwaarder trappen. De omgeving heeft (vanzelfsprekend) enkel invloed op de snelheid die je ziet, je voelt er niks van

Concreet:
    - de trainer gaat niets bijregelen als je een helling tegenkomt, maar je snelheid gaat omlaag (200w op het vlakke is trager dan 200w op een helling)
    - je kan/mag schakelen met je versnellingen en kan zo spelen met de weerstand
    - het is hélemaal niet accuraat (ik had een Blue Matic en die gaf mij +/- 50w teveel als FTP - bleek helaas toen ik een Direto kocht - die op zijn beurt ook optimistischer is dan mijn huidige Wahoo Kickr Core)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Emmertje lauw water en detergent (appel) van Boni. Specifieke fiets-kruisproducten zijn een scam.

Hoogglans kaders worden zo eens in de zoveel maanden eens ingewreven met commandant5 om den blink wat meer naar voor te brengen.
    Dat gevoel had ik ook al. Voor componenten ga ik dan wel nog specifieke producten gebruiken maar voor de grote kuis gewoon van de auto zal wel volstaan

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht

Heb identiek dezelfde rollen en Die marcheren niet op Swift heb dat al eens onderzocht en ander rollen kopen is me te duur want ik fiets maar 2/3x op een jaar op rollen en dan ben ik het al beu
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kuis hem volledig met Dasty en gelijk afsluiten op ketting en tandwielen spuit ik extra Dasty dan afspuiten droog maken en squirt erop

iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenis Bekijk bericht
    Heb identiek dezelfde rollen en Die marcheren niet op Swift heb dat al eens onderzocht en ander rollen kopen is me te duur want ik fiets maar 2/3x op een jaar op rollen en dan ben ik het al beu
    Slecht zijn ze niet, integendeel. alleen wat oud. Maar doen wat ze moeten doen

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

Akkoord, maar echt milieuvriendelijk is het toch allemaal niet. Je kan uw ketting ook ontvetten met diesel, maar als je dat in uw tuin of op straat gaat doen...

Ik woon op een appartement en ontvet en smeer met bio-afbreekbare middelen, toch iets vriendelijker voor het voetpad hier voor de deur.

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Na een volledig weekend rust, vandaag toerke op de MTB. 't ging slechter als ik verwacht had. Zware benen tijdens de rit en kon snelheid niet hoog houden. Bij de minste bergop voelde ik het in m'n dijen.
    Ook nu, achteraf, stramme spieren. Toch redelijk lang geleden dat ik dat gehad heb.
    Morgen rustig ochtendloopje inbouwen.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik gebruik dit van aktiv8. Werkt echt super goed voor plaatsen waar je moeilijk geraakt met een spons, zoals alle hoeken en kantjes van een direct mount rem. Inspuiten, enkele minuten laten trekken en afspuiten. En met die bus van 5L ben ik al een hele tijd zoet.

https://www.codagex.be/websolutions/...de=AFLES&cpl=1

Regels voor berichten