Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    171euro leaseprijs lijkt mij veel geld voor een fiets van 4k? Na drie jaar hebt ge toch meer betaald dan de waarde van de fiets?

Of mis ik iets?

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    171euro leaseprijs lijkt mij veel geld voor een fiets van 4k? Na drie jaar hebt ge toch meer betaald dan de waarde van de fiets?

Of mis ik iets?
    Dat is bruto, wat je netto aan loon verliest zal +/- 50% daar van zijn.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bruto inderdaad.
    Werk doet ook een verhoging van budget er bovenop wanneer je beslist iets van het plan te nemen ipv 13de maand gewoon uit te laten keren.
    Netto uitbetalen tov er iets mee doen is X2,35 in dit geval.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ja leasen via het werk is netto altijd voordeliger, maar ik had het letterlijk over de kost, dus bruto. Als ik simuleer bij ons op het werk voor fiets 4k, kom ik op een leasekost van bruto 25euro uit. Op drie jaar is dat toch dikke 900 dat dat scheelt, ben dus gewoon verbaasd van dat verschil.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ja leasen via het werk is netto altijd voordeliger, maar ik had het letterlijk over de kost, dus bruto. Als ik simuleer bij ons op het werk voor fiets 4k, kom ik op een leasekost van bruto 25euro uit. Op drie jaar is dat toch dikke 900 dat dat scheelt, ben dus gewoon verbaasd van dat verschil.
    25 euro per maand voor een fiets van 4k te leasen? Lijkt me toch dat je scheef kijkt. Al is 170 veel, koersfiets van 4k hier is 140, maar denk dat aankoop later wat meer is dan 600

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Even op terugkomen, misschien interesseert het iemand...
    Heb de volledige quotatie van Cyclis gekregen:
    Trek Supercaliber 9.7 2021
    - Catalogusprijs 3.999 euro
    - Verplicht slot: 40 euro
    - 300 euro onderhoudswaarde over 3 jaar inbegrepen
    - Pechdienst 24/7 België
    - Schadeverzekering: 25 euro vrijstelling
    - Diefstalverzekering: vervangen door gelijkwaardig model met start nieuw contract (geen vrijstelling) OF vervangen door gelijkwaardig model met verder lopen contract (10% cataloguswaarde vrijstelling)

=> 171,88 euro maandelijkse leaseprijs voor 36 maanden (in de praktijk gaat dit in 3 schijven van 13de maand af)
    => indien interesse om de fiets over te nemen na 36 maanden: 646,24 euro te betalen

(Van de shop krijg ik nog 350 euro waardebon om bij hen te spenderen)
    Proficiat! Ik heb nu een koersfiets in lease, hopelijk binnen 3 jaar dan een dikke mtb of gravelfiets leasen

Om in te pikken in de discussie over verhouding leaseprijs/aankoopprijs: dat hangt sterk af van de condities die je werkgever heeft onderhandeld.
    Om mijn leasebudget te kunnen bepalen had ik al eens met de verhouding van een kennis doorgerekend en mijn effectief budget lag uiteindelijk een pak hoger. Zelfde maatschappij en onderhoudsbudget maar gewoon veel betere voorwaarden. Je kan dat echt niet 1 op 1 vergelijken. Is wat hetzelfde als fleetconditie voor auto's.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    25 euro per maand voor een fiets van 4k te leasen? Lijkt me toch dat je scheef kijkt. Al is 170 veel, koersfiets van 4k hier is 140, maar denk dat aankoop later wat meer is dan 600
    Je ziet toch dat hij bedoelt 25 euro verschil? 25*12*3=900.
    Laatst gewijzigd door josilirios; 23 oktober 2020 om 21:18
    Cheer up, the worst is yet to come.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Dan staat je FTP verkeerd. In principe moet je daar enkel Ko zijn op het einde van een blok en dan voldoende uitgerust zijn aan het begin van de volgende blok.

Tr heeft ook zo een maffe 4h workout die als onmogelijk geacht wordt, er zijn hele dagen daaraan gewijd (weet alleen niet meer welke naam).

Tr is wel duurder geworden weg. Nu al 190 dollar. Waar is de tijd dat het 99 dollar per jaar was
    De FTP had ik nochthans gekregen na een FTP test in TR.

En met K.O. gaan bedoel ik echt K.O. gaan hé. Als in bewusteloos neervallen. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
    Maand niet mogen fietsen en binnenstebuiten moeten laten draaien in het ziekenhuis.

R1TM1X's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aangezien er toch wel wat keuze op de markt is, voor de powermetereigenaars:
    -Welke heb je
    -Waarom heb je die gekozen
    -Ben je er content van?
    4iiii left side only was veruit het goedkoopste en krijgt altijd goede reviews . Alternatief waren de assioma pedalen maar reed toen nog rond met speed play pedalen.
    Ik ben zelf alvast heel tevreden van de 4iiii. Stages is +- dezelfde prijs maar die hadden vroeger problemen met hun batterijcovers dus daar had ik geen vertrouwen in.

Als je twijfelt zeker reviews van Dcrainmaker of gplama op YouTube.
    Laatst gewijzigd door R1TM1X; 23 oktober 2020 om 22:30
    .

iTrader
    2 (80%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu dat de voetbal weeral stil ligt wil ik het fietsen terug oprakelen.

Nu ben ik wel redelijk gesteld op mijn materiaal en gaan de meeste mij denk ik zot verklaren maar hier gaan we: ik wil met mijne "goede" fiets niet buiten in het slecht weer gaan rijden en ook niet gebruiken op mijn rollen omdat die daar dan zogezegd meer van "afziet". Op zich was ik die wel na elke rit maar toch ... zit misschien ook gewoon in mijn koppeke.

Nu zoek ik dus een fiets waarmee ik op de rollen (Wahoo Snap) kan rijden en eventueel af en toe (want veel tijd heb ik niet wanneer er in de winter nog zon licht is) eens buiten.

Ze hebben mij bij de zoektocht naar mijn eerste fiets ingeprent van minstens een Shimano 105 groep te nemen en (ben uiteindelijk gestrand bij een Ultegra DI2 van 2016 weliswaar) dus wil ik nu ook minstens die 105.

Momenteel is er weinig stock dus de keuze is beperkt. Budget is ongeveer 1500 euro.

Eerst was mijn oog gevallen op een Cube Attain SL (model 20 of 21 maakt mij eigenlijk niet uit) maar zijn nergens op voorraad. Of toch niet waar ik zoek. :-) https://www.cube.eu/nl/2021/bikes/ro...in-sl-rednred/

Dan ben ik deze Canyon Endurace CF 7.0 tegen gekomen. https://www.canyon.com/nl-be/road-bi...FWH&quantity=1

Het duidelijkste verschil dat ik zie bij de Cube zijn de Disc remmen en bij de Canyon het frame in Carbon en dus lichter. Nu voor op de rollen maken de remmen en het gewicht niet veel uit (denk ik toch) en ik vermoed dat in winterse omstandigheden de Disc remmen beter werken dan de velg remmen. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik vertrek om buiten te gaan rijden als het glad of nat is dus maakt eigenlijk ook niet echt uit.

Ander punt is dat ik nu ook niet de allerhandigste ben en ook wel wat "schrik" heb om die Canyon zelf in elkaar te steken. Ook in het geval er iets van onderhoud aan zou moeten gebeuren gaan ze mij in de fietsenwinkel ook niet graag zien komen vrees ik.

Hebben jullie ervaringen met één van bovenstaande modellen, een voorkeur of een ander alternatief in die prijsklasse?

Alvast bedankt! :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    De FTP had ik nochthans gekregen na een FTP test in TR.

En met K.O. gaan bedoel ik echt K.O. gaan hé. Als in bewusteloos neervallen. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
    Maand niet mogen fietsen en binnenstebuiten moeten laten draaien in het ziekenhuis.
    En nu ga je vertellen dat je na dat onderzoek weet wat er mis is met jou?

Je hebt idd gelijk, dat zou niet mogen. Ik moet wel zeggen de enige keren dat ik bijna Ko ging was nadat ik een FTP test deed, te weinig trainde voor een paar weken, dan een paar weken helemaal niets en dan een hiit training aan die vorige FTP. Dan klopt die natuurlijk niet meer.

Die FTP is ook gewoon een waarde met een beperkte houdbaarheid. Ik kan wel zeggen dat ik ooit een FTP van 350+ Watt had, als ik dat.nu wil trappen dan kunnen ze me komen halen met de ambulance denk ik.

Weet je toevallig nog welke workout dat was waar je zo slecht op ging? Ik heb die WSS ook al gereden en zou dan wel eens willen vergelijken.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    We gaan KO gaan nu toch niet steken op 1 bepaalde training? Als hij die dag op Zwift een race had gereden zal hij ook wel KO gegaan zijn zeker.
    Ik ben ook ooit is 1x flauwgevallen, in het ziekenhuis niks gevonden maar vermoedelijk gewoon de combo heel warme zomerdagen en vermoeid van te werken.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Proficiat! Ik heb nu een koersfiets in lease, hopelijk binnen 3 jaar dan een dikke mtb of gravelfiets leasen

Om in te pikken in de discussie over verhouding leaseprijs/aankoopprijs: dat hangt sterk af van de condities die je werkgever heeft onderhandeld.
    Om mijn leasebudget te kunnen bepalen had ik al eens met de verhouding van een kennis doorgerekend en mijn effectief budget lag uiteindelijk een pak hoger. Zelfde maatschappij en onderhoudsbudget maar gewoon veel betere voorwaarden. Je kan dat echt niet 1 op 1 vergelijken. Is wat hetzelfde als fleetconditie voor auto's.

Je ziet toch dat hij bedoelt 25 euro verschil? 25*12*3=900.
    1e: bij KBC lijkt me die prijs overal zelfde. Heb enkel indicatieve lijst maar die was bij vorige en huidige WG zelfde. Fietsen zijn ook even duur he het is de lease die de prijs bepaald, niet uw werkgever die bij specifieke garage een deal heeft.

2e: wss maar zo schrijft hij het niet

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als je KO gaat dan is het omdat je ofwel niet gegeten hebt of omdat je de warmte niet genoeg van je lichaam laat afvoeren of beide samen.

Als je zulke trainingen doet kun je beter de garagepoort (in mijn geval) open zetten en een deftige ventilator.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een nieuwe subcategorie mtb is opgestaan: de lightweight e-bike
    https://www.orbea.com/be-nl/ebikes/mtb-fun/rise

Ziet er wel ziek nice uit

edit: geen idee of het de eerste in zijn soort is. Voor het eerst op youtube zien passeren zopas

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    We gaan KO gaan nu toch niet steken op 1 bepaalde training? Als hij die dag op Zwift een race had gereden zal hij ook wel KO gegaan zijn zeker.
    Ik ben ook ooit is 1x flauwgevallen, in het ziekenhuis niks gevonden maar vermoedelijk gewoon de combo heel warme zomerdagen en vermoeid van te werken.
    Hij geeft wel aan dat hij dan 'aar het ziekenhuis is gegaan voor controle, daar ga ik dan ook wel van uit dat er iets mis gegaan is.

Het kan zijn van te weinig eten Enzo, maar dan ga je wel sneller dan een maand terug fietsen, dus ik denk dat we niet het hele verhaal kennen.

Ko gaan bij een training kan ik alleen maar krijgen bij mijn bovenstaa'd geval, maar dan staat mijn FTP gewoon fout en veel te zwaar. Bij een normaal FTP moeten de trainingen in principe doennaar zijn. En zeker bij Trainerroad, daar waar ze met die data echt wel wat doen (luister maar eens 'aar de podcasts)

Regels voor berichten