SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind een bel op je fiets hebben gewoon elementaire beleefdheid (en het is ook gewoon verplicht). HideMyBell op de koersfiets, gewoon zo'n BBB belletje van 5€ op de Gravelbike. En ik kan perfect remmen en bellen tegelijk hoor.
    Met 2 remmen tegelijk?

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Er is niets mis met defensief genoeg te rijden zodat je die 1.5 seconde die je nodig hebt om naar je bel te gaan en terug naar je remhendel wel kunt overbruggen met juist de voorrem. Ik rem trouwens zelden met twee remmen tegelijk.

EDIT: dàt zou wat zijn. Een DI2/ETAP-knop op de brifters kunnen gebruiken om een bel met een electromagnetische klepel (zoals een deurbel) te kunnen bedienen. Toch eens onderzoeken of dat niet kan.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Volledig akkoord, maar je geeft er nog steeds een draai aan waardoor je het beter voorstelt dan het is.
    Het kost je dan nog steeds 1300 euro (1500-200 opbrengst bij verkoop) om hem 3 jaar te gebruiken, niet om hem te hebben.
    Dat terzijde, ik ga er van uit dat je weet waar je mee bezig bent
    Klopt. Selffullfilling prophecy. Je moet wat he om je irrationele beslissingen te verantwoorden.
    Jawel, ze zijn allemaal aangepast (een van de nieuwe criteria is dat ze nu 2 bidons moeten kunnen huisvesten binnen het frame zelf, daardoor is de staande vork en de toptop wat omhoog gekomen). Ook een herwerkte headtube zonder luikjes, en een andere seattube & headtube hoek. Overlay geeft dit:

En Canyon heeft ook nog overjaarse modellen in de outlet staan, dat zal je prijs ook drukken: https://www.canyon.com/en-lu/outlet/mountain-bikes/
    Ah, wist ik niet. Thanks voor de info.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    De bel discussie is hier ook al verschillende malen langsgekomen. Persoonlijk kan ik gewoon niet zonder bel rijden, ik voel me dan ofwel een boer eersteklas of ik moet telkens onnodig veel vertragen om tot dezelfde snelheid te komen van de voorliggers om dan met een stem die luid genoeg is dat ze mij horen maar niet zo luid dat ik als wielerterrorist overkom te vragen of ik mag passeren.

Ik verkies dan te bellen ruim op voorhand, desnoods 2 maal indien de eerste keer nog te ver was, om daarna aan een gepaste snelheid te passeren.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Als ik stop met trappen op koersfiets maakt dat evenveel lawaai als een bel.
    Mtb single track vol wortels laat ik echt mijn handgrepen niet los om te bellen ze, dan rem ik wel zo hard dat ze het ook horen

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dus je voelt je minder boer met 2x te bellen en er dan voorbij vlammen dan er 1 seconde achter te blijven en vriendelijk "excuseer" te zeggen en eens te bedanken in het passeren?

Ik vermoed dat ik op mijn manier toch vaker een "graag gedaan" terug krijg.

Nu als dat de elimentaire beleefdheid us anno 2020 ga ik me ook een bel aanschaffen. Het zal mijn gemiddelde zeker ten goede komen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hier is het de meerderheid van de tijd van "edde gij geen bel ofzo?" Daarom: een bel
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Hier is het de meerderheid van de tijd van "edde gij geen bel ofzo?" Daarom: een bel
    Dan zeg ik altijd: jawel!

Soit ik kom van de baanatletiek daar was het ook gewoon roepen of errond gaan mss daarom dat ik dat liever doe. Al roep ik zelden, meestal is dat op auto's en de rest van de tijd doe ik zoals straight_six

Wahoo app is precies geupdate, 24km op een uur rijden en toch 15km/u gemiddeld zal miles/u zijn
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 19 oktober 2020 om 18:52

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Dus je voelt je minder boer met 2x te bellen en er dan voorbij vlammen dan er 1 seconde achter te blijven en vriendelijk "excuseer" te zeggen en eens te bedanken in het passeren?

Ik vermoed dat ik op mijn manier toch vaker een "graag gedaan" terug krijg.

Nu als dat de elimentaire beleefdheid us anno 2020 ga ik me ook een bel aanschaffen. Het zal mijn gemiddelde zeker ten goede komen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
    Hoe je mijn woorden volledig kan verkrachten, ofwel wil je het niet begrijpen of je vindt plezier in discussies nutteloos laten verder gaan. Geen reactie die ik van jou had verwacht, teleurstellend.

Ik zeg OF een boer (door ver op voorhand te roepen, fluiten, whatever) OF ik vertraag onnodig veel voor de situatie. Jouw manier is volledig veilig en pas ik ook toe op de mtb wanneer mijn bel niet wil werken door modder.

Op een jaagpad van 3 meter breed is dat echter totale overkill en bel ik +- 5 sec voor ik inhaal zodat ze op de hoogte zijn dat ik langskom. Afhankelijk van wie ik inhaal pas ik dan mijn snelheid aan. Een man van 20-50 jaar die aan een vlot tempo en in een rechte lijn rijdt zal ik vlotter passeren dan een gezin met 2 kinderen op een wandelfietsje bvb, idem met ouderen die mij niet horen afkomen. Bij alle mensen die wat aan de kant gaan nadat ik gebeld heb zeg ik ook danku of zwaai ik eens, leg mij dan eens uit hoe dat onvriendelijk is.

Als er iets is dat ik haat is het wel om als onvoorzichtig bestempeld te worden want ik ben het allesbehalve, en doe dan ook steeds mijn best om wielertoeristen in een goed daglicht te stellen.
    Laatst gewijzigd door langun; 19 oktober 2020 om 19:46

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jawel, ze zijn allemaal aangepast (een van de nieuwe criteria is dat ze nu 2 bidons moeten kunnen huisvesten binnen het frame zelf, daardoor is de staande vork en de toptop wat omhoog gekomen).
    Twee grote bidons (750 ml) pasten al in het frame hoor.
    Misschien niet bij (X)S, al vermoed ik van wel. Maar bij de M geen probleem

Gewoon een update van het frame. De hoeken wat aangepast en nieuwe interne kabelgeleiding.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Twee grote bidons (750 ml) pasten al in het frame hoor.
    Misschien niet bij (X)S, al vermoed ik van wel. Maar bij de M geen probleem

Gewoon een update van het frame. De hoeken wat aangepast en nieuwe interne kabelgeleiding.
    En dus een nieuw model...
    Je gaat bij een auto toch ook niet veel neerleggen voor een oud midel. Zelfs niet als het maar een facelift is.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    En dus een nieuw model...
    Je gaat bij een auto toch ook niet veel neerleggen voor een oud midel. Zelfs niet als het maar een facelift is.
    Het ging mij gewoon om de bidon-opmerking die niet klopte

Uiteraard zakt het oude model in waarde.
    Helaas, want ik heb ook de oude Exceed

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bij het kleinste frame kreeg je er geen 2 flessen in, de rest wel inderdaad.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dan zeg ik altijd: jawel!

Soit ik kom van de baanatletiek daar was het ook gewoon roepen of errond gaan mss daarom dat ik dat liever doe. Al roep ik zelden, meestal is dat op auto's en de rest van de tijd doe ik zoals straight_six

Wahoo app is precies geupdate, 24km op een uur rijden en toch 15km/u gemiddeld zal miles/u zijn
    Elk merk dat zijn units standaard in iets anders dan km/uur zet is zijn geld niet waard :o zelfs de optie m/h geven should be frowned upon...

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Het ging mij gewoon om de bidon-opmerking die niet klopte
    https://www.canyon.com/en-at/blog-co...ceed-my21.html
    https://www.bikeradar.com/news/2021-canyon-exceed/

Staat zelfs expliciet in de release-nota.

Regels voor berichten