Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielD4 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Benieuwd naar de specs van je fiets
    https://ibb.co/Tvrq44Y

online photo gallery free

En dan nog XT pedalen.
    Zojuist mijn eigen achterwiel herspaakt. (Naaf behouden dus nieuwe nippels, velg en spaken gekocht)
    Volgende fiets komt enkel in stukjes toe!

Ondertussen wel X0 shifter ipv GX shifter.

Edit: zo een lijstje is handig vermits er tegenwoordig 101 verschillende "standaarden" bestaan. Dan moet ik maar gewoon klikken en heb alle info.
    Laatst gewijzigd door Japser; 26 mei 2020 om 15:43

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShApeBE Bekijk bericht
    Maar wat dragen jullie zo in het tussenseizoen? Pak nu van 10-15°C en van 15-20°C, neem nu zondag geweest als voorbeeld (voor de mensen die het vergeten zijn, niet boven de 20° en vrij veel koude wind)

Ik heb zo'n truitje van Van Rysel met lange mouwen en een dunne fleece. Perfect voor tot het 20°C is. En in de winter is dat deel van mijn "laagjes-outfit". Daaronder indien nodig een merinowollen shirt met lange mouwen (koop ik bij Futurumshop).

https://www.decathlon.be/nl/p/fietss...n/_/R-p-306282

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Na een stilstand van ongeveer 10 jaar wegens tal van redenen... , begint het toch enorm te kriebelen om opnieuw te beginnen fietsen.
    Alleen is mijn opslagdoos vol met oude koerskleren waardeloos geworden, ze goed als alle rekkers zijn verstorven.

Nu ben ik deze morgen al opnieuw achter een broek, shirt en onderlijfje geweest (naar fashion for cycling), maar aangezien zo goed als alles veranderd is kwa kledij had ik best nog enkele vraagjes.
    Bij warm weer is het niet zo moeilijk.
    Maar wat dragen jullie zo in het tussenseizoen? Pak nu van 10-15°C en van 15-20°C, neem nu zondag geweest als voorbeeld (voor de mensen die het vergeten zijn, niet boven de 20° en vrij veel koude wind)
    Vroeger had ik gewoon een truitje met lange mouwen, die een zeer lichte fleece stof had aan de binnenkant + onderlijfje. Zoiets maken ze nu niet meer, en als het nat werd, zijde gescheten
    Is zo'n castelli perfetto ros light/gabba met daaronder een licht truitje met lange mouwen goed te doen voor zo'n weer? (andere/goedkopere merken zijn ook goed ze )
    Ik heb in T Shirt en korte broek gereden zondag namiddag

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Ik heb in T Shirt en korte broek gereden zondag namiddag
    Idem. Allez truitje met korte mouwen.
    Het was zondag nu toch echt niet koud?

ShApeBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Idem. Allez truitje met korte mouwen.
    Het was zondag nu toch echt niet koud?
    Mwa zondagvoormiddag, was het zeker niet warm genoeg. De twee jeugdrenners nieuweling of junior die ik gezien heb reden met langebroek en lange mouw+body zonder mouwen en geven mij gelijk Bij de toeristen enkel korte broek en 50/50 korte lange mouw. Beter te warm dan te koud heb ik altijd geleerd.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ja, de Gran Fondo Challenge is 100km in 1 rit. Kan een immense taak lijken, maar mits wat training en opbouwen is het op zich niet onoverkomelijk hoor. Wat je kunt doen is in Oudenaarde de Schelde volgen tot Gent, daar omdraaien, en dan richting Doornik rijden, en dan terug naar Oudenaarde.
    Ja is mijn vaste route maar niet zo ver.
    Vertrek hier uit Oudenaarde oftewel naar MacPudding langs de Schelde (je zal wel weten wat ik bedoel) en terug.
    Oftewel langs de Schelde in Gavere eraf, en dan padje langs spoorweg naar De Pinte
    Oftewel naar Kerkhove langs de Schelde en dan het oud-spoorwegpadje naar de taalgrens en dan ook terug langs de Koppenberg.

Volgende doel is naar Ghelamco Arena. Maar ben tevreden met per week 110-140km (meestal in 3 keer). Als het goed weer is uiteraard
    PSN: Jonas89

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Eenmaal beetje getraind is 100km eerder een regel dan een uitzondering

Vandaag zowaar even 150w aangetikt! Kleine progressie

ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zondag ook gewoon kort/kort gereden. Ik had me 's morgens nog ingesmeerd met zonnecréme maar dat was misschien wat overdreven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Boah, zaterdag 8,5u gefietst op 3 frangipannekes als ontbijt, een middagmaaltijd (wat Griekse pasta) en een pannekoeknvzn de pannekoekenboot. Als ik datzelfde moet doen tegen maar 20km/u kan er ook nog wel wat af qua eten denk ik.

Als je van de fiets stapt heb je wel serieus honger denk ik dan.

Dat is trouwens ook een rit van net in het begin van de Lockdown he, het enige waar die binnen mocht was de bakker WSS
    Pannenkoekenboot in Dessel? Kunt ge daar gewoon à la minute uw pannenkoekske afhalen of moet ge op voorhand iets bestellen?
    Laatst gewijzigd door ShadesOfJae; 26 mei 2020 om 18:23

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShadesOfJae Bekijk bericht
    Zondag ook gewoon kort/kort gereden. Ik had me 's morgens nog ingesmeerd met zonnecréme maar dat was misschien wat overdreven.

Pannenkoekenboot in Dessel? Kunt ge daar gewoon à la minute uw pannenkoekske afhalen of moet ge op voorhand iets bestellen?
    Boven aan het raampje bestellen en DNA proberen om uw benen niet te breken om het beneden op te halen (allemaal buiten uiteraard). A la minuten.

Zaterdag ook kort kort gereden maar het was wel op het randje. 15 graden is voor mij een nipte, zeker voor de knietjes. Op sommige stukken wel geen overschot gehad (in de schaduw)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Inmiddels wat verder geraakt voor leasefiets, budget blijkt ook iets ruimer dan initieel verwacht dus hoeft zich niet te beperken tot de giant tcr
    Mijn favorieten:
    - specialized tarmac wordt niet meer gemaakt en is wachten op nieuw model
    - bmc teammachine wordt niet meer gemaakt en is wachten op nieuw model

Leasing moet deze maand binnen en bij bmc hebben ze pas binnen 2 weken concrete info over nieuw model.
    Fietsenmaker wou mij leasing opmaken voor huidig model en dan binnen 2 weken corrigeren omdat huidig model niet meer te verkrijgen is (mijn maat is al volledig uit stock).
    Iets spannender om een fiets te bestellen die je zelf nog niet hebt gezien wel
    Bij specialized gewoon een njet
    Cheer up, the worst is yet to come.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Dat is idd wel kak, heb ik ook gehad is echt nu niet moment om te kiezen. Ik had er 1 in mijn maat gevonden dus die maar genomen

Nu kan ik elk moment van het jaar kiezen.

scrapeyourknee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    die nieuwe tarmac ziet er niet slecht uit, al ben ik eerder fan van de iets traditionelere modellen!

bmc ben ik ook benieuwd naar! is nog niet veel van geweten.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Na een stilstand van ongeveer 10 jaar wegens tal van redenen... , begint het toch enorm te kriebelen om opnieuw te beginnen fietsen.
    Alleen is mijn opslagdoos vol met oude koerskleren waardeloos geworden, ze goed als alle rekkers zijn verstorven.

Nu ben ik deze morgen al opnieuw achter een broek, shirt en onderlijfje geweest (naar fashion for cycling), maar aangezien zo goed als alles veranderd is kwa kledij had ik best nog enkele vraagjes.
    Vroeger had ik gewoon een truitje met lange mouwen, die een zeer lichte fleece stof had aan de binnenkant + onderlijfje. Zoiets maken ze nu niet meer, en als het nat werd, zijde gescheten
    Is zo'n castelli perfetto ros light/gabba met daaronder een licht truitje met lange mouwen goed te doen voor zo'n weer? (andere/goedkopere merken zijn ook goed ze )
    Castelli perfetto longsleeve met een dunne baselayer eronder en korte bibs was mijn outfit voor zondagochtend.
    Die Perfetto draag ik eigenlijk vanaf 10-12 graden en dan dun of dikke baselayer er onder. Heb die nu 3 jaar en heel tevreden van.
    Voor nog koudere temperaturen werkte ik vroeger met extra laagjes, maar deze winter heb ik een PSN Winter Jacket & Deep Winter Tights van LaPassione gekocht. En dat vind ik toch aangenamer dan al die extra lagen kleding, hoe minder lagen hoe beter de zweetafvoer vind ik... die Winter Jacket met een thermal baselayer doet zijn ding tot tegen het vriespunt... had al goede ervaringen gehoord van LaPassione en kan dit enkel bevestigen nu.
    Die Perfetto is een zalig kledingstuk voor in het tussenseizoen maar wel prijzig natuurlijk, andere online premium merken die “direct naar de consument” werken, zoals LaPassione bijvoorbeeld, hebben ondertussen allemaal hun eigen versie van de Perfetto/Gabba die het even goed doet voor een wat lagere prijs.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

15-20 graden deze https://galibier.cc/product/roubaixjersey/

en als het kouder is maar nog meer dan 10 graden, dan een willekeurig onderlijveke eronder of een windjack meepakken, afhankelijk van het moment van de dag.

Beter te warm kleden en openritsen dan koud hebben onderweg imo

Is natuurlijk ook persoonsgebonden. Ik ken er die zweren bij een langebroek bij alles onder de 20 graden, maar dan zweet ik mij kapot.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu we toch over kledij bezig zijn: overschoenen enkel voor de regen? Ik heb er van endura die goed tegen de regen kunnen maar die zijn veel te warm als het geen winter is.

Of gewoon opgeven en leren leven met de natte voeten?

Regels voor berichten