straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is op afgesloten circuit dan?
    Nope gewone banen.

Deze is zelfs van een maat van me die niet eens prof is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door straight_six; 26 mei 2020 om 12:40

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    @Mr.Fingers: als ik u posts zo lees rijdt jij regelmatig wat Ravels af. Hoe is de staat van die fietspaden?
    Ik gebruik de RaVEL voornamelijk puur om snel van punt A naar punt B te geraken zonder de benen aan choco te rijden voor onnodige hoogtemeters. Het is niet echt het meest opwindende om over te rijden, maar o zo gemakkelijk, en de landschappen zijn met momenten echt wel mooi.

Huy-Ciney: lang geleden dat ik die nog gedaan heb (pre-Strava tijdperk). Toen was die tussen Huy en Havelange verhard, en daarna een fijn grindpad (28mm don't care type, dus te doen met een koersfiets), als ik goed ben ingelicht is die nu helemaal verhard tot in Ciney. De regio is daar nu niet zo brutaal, dus het is perfect mogelijk om gewoon van Huy naar Ciney te rijden via de gewone dorpjes en verbindingswegen.

Landen-Huccorgne: Verhard, maar redelijk wat segmenten met grove asfalt dat voor geen meter bolt. Persoonlijk rijd ik dan liever de N652 om zo in Huy te geraken.

Eghezee-Landen: de beste van de drie. Zeer fraai en goed-bollend asfalt tot aan Ramillies-Gare, daar de splitsing nemen en dan is het nog steeds deftig asfalt, maar toch van iets mindere kwalteit. Wel opletten, de gemeente Orp-Jauche heeft besloten de RaVEL op zijn grondgebied af te sluiten (als enige gemeente), dus je moet van de RaVEL af aan Autre-Eglise, en kunt er pas terug op aan Hannut.

En zoals met iedere RaVEL: je hebt de laagste prioriteit, dus iedere kruisende weg is een voorrangsbaan, zelfs een karrenspoor waar al sinds 1974 niemand meer over gereden is. Wel goed om je sprintjes te oefenen.

@iceman1604: Ik gebruik LifeLine Superlight PU-shock absorbing tape. Zwart (of wit) velours met een rode basislaag.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sampras Bekijk bericht
    Vraagje voor de MTB kenners: Ik kan de fiets van ne maat overkopen voor een mooie prijs. Echter ben ik zelf meer thuis in de Race-wereld en ken er niet zo heel veel van. Ik ben op zoek naar een relatief lichte fiets die bestaat uit kwalitatief goede onderdelen.

Dit zijn de specs, en de vraagprijs is 1.500 EUR. Hij zegt 'm gekocht te hebben voor iets meer dan 3.000 EUR, maar wel al enkele jaren geleden. Is dit de moeite waard?

Dan zou ik eerder voor die prijs ne nieuwe kopen.
    10 speed nog. Ik vermoed ook nog geen boost naven dan.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Goei frame, die SLX, maar inderdaad wat gedateerde hardware erop (2x10 bvb). Kan een zeer interessant bouw-project zijn waarbij je een moderne groupset op dat frame zet, maar dan ben je ook met geld aan het gooien.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Dan zou ik eerder voor die prijs ne nieuwe kopen.
    10 speed nog. Ik vermoed ook nog geen boost naven dan.
    Inderdaad geen boost en oude 2x10 set up, maar wel hele goeie wielen en topframe.

Ik ken echter niets van tweedehandsprijzen voor fietsen...
    Bij een nieuwe fiets zal je sowieso 1x12 hebben, maar reken dan maar op minstens anderhalve kilo meer.
    De exceed 5.0 van 1700 euro weegt 11.70 kg

Ik heb ook de Exceed SLX, met andere afmontage (2x11 shimano) van 4 jaar geleden ondertussen.
    Blijft nog altijd een topfiets. Nog altijd heel tevreden van 2x11, nog nooit met 1x12 gereden wel. Zelfde met Boost, nog nooit gehad.

Die fiets van je maat is sowieso een topper (indien in goede staat). Wat een faire prijs is, heb ik geen idee van.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Ik haal dat gewicht met alu frame en wielen
    Benieuwd naar de specs van je fiets

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die vork is ook top (indien onderhouden), maar idd wat verouderde standaarden (geen boost, qr, 2x10). Maar of je daar last van gaat hebben tijdens het fietsen...

iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hmm, Quick Release was mij niet opgevallen.
    Dat zou wel een afknapper zijn voor mij. Vind het vreemd dat dat zelfs zit op zo'n dure fiets?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    TA's zijn nog niet ZO lang de standaard op MTB's hoor, als je ze al zag, was het toch vooral op de downhill fietsen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    hmm, Quick Release was mij niet opgevallen.
    Dat zou wel een afknapper zijn voor mij. Vind het vreemd dat dat zelfs zit op zo'n dure fiets?
    Grand Canyon SLX is de voorloper van de Exceed hé, met andere woorden, dat beest is stokoud, ik denk 2014. En Thibault, je vergelijkt je Exceed enkel met een Cube van 400 euro, logisch dat hij nog steeds aanvoelt als een topfiets

Een SID (niet dat ik er veel van ken, maar ik lees heel veel) is trouwens vooral een dure vork. In elke vergelijkende test met een FOX van dezelfde waarde/of een veel lagere waarde krijgt ze keihard op haar bakkes én ze is ook ongeschikt voor mensen die meer wegen dan 65kilo. Dwarfs & pros dus, maar voor al de rest ongeschikt.

Ik kocht mijn Rocky Mountain Element van 2015 2j geleden (dus 3j oud) voor €1300 en dat was een fiets van €4200 nieuw.
    Met andere woorden, voor meer dan €1000 heb je een heel slechte deal vast.
    Laatst gewijzigd door poeperman2; 26 mei 2020 om 15:11

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    De Gran Fondo is nochtans redelijk easy toch?

De distance challenge van 1250km is voor de meesten geen sinecure maar die extra 600km challenge voor juni is nu ook weer niet zó lastig. Das 150km/week... 2 ritjes van 35km in de week en 1tje van 80km in het weekend of iets dergelijks zou zelfs voor een niet-zo-serieuze fietser zeker geen probleem mogen vormen.

De climbing challenge is over een volledige maand gezien ook niet zo extreem maar je moet hellingen ter beschikking hebben in de buurt. Regio Oudenaarde lukt dat al aardig lijkt mij, maar hier in het Waasland is het strafste wat we ter beschikking hebben de "Muur van Tielrode" met een whopping 15m hoogteverschil.
    Die 100km in 1 keer? ik fiets maar telkens 40-50km, is al een opmerkelijke prestatie voor mij, die 10jaar niet omgekeken heeft naar een fiets
    PSN: Jonas89

iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    'k zal mijn bril niet opgehad hebben! Ik zag SLX en ging uit van de Exceed SLX
    Vond de 2x10 ook al vreemd eigenlijk. Volgens mij bestond de Exceed pas van 2016.

Negeer wat ik heb gezegd

Edit: Een Exceed uit 2016 is nog altijd hetzelfde frame als een uit 2020 en boet dus ook niet in aan kwaliteit bij goed onderhoud. Heeft volgens mij enkel een update gekregen om compatibel te zijn met Boost. Dat is gewoon een topper in hardtail XC segment, of het er nu een is uit 2016 of 2020.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Die 100km in 1 keer? ik fiets maar telkens 40-50km, is al een opmerkelijke prestatie voor mij, die 10jaar niet omgekeken heeft naar een fiets
    Ja, de Gran Fondo Challenge is 100km in 1 rit. Kan een immense taak lijken, maar mits wat training en opbouwen is het op zich niet onoverkomelijk hoor. Wat je kunt doen is in Oudenaarde de Schelde volgen tot Gent, daar omdraaien, en dan richting Doornik rijden, en dan terug naar Oudenaarde.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Goei frame, die SLX, maar inderdaad wat gedateerde hardware erop (2x10 bvb). Kan een zeer interessant bouw-project zijn waarbij je een moderne groupset op dat frame zet, maar dan ben je ook met geld aan het gooien.
    Op QR release een 1x12 zetten dat werkt niet goed.

Dat hefboom effect van dat gigantische achtertandwiel kan een QR niet aan.
    Zelf geprobeerd... Om het half jaar QR krom getrokken.

Dat is zeker nog een zeer goede fiets hé.
    Maar mijn mening is dat als je een nieuwe koopt van €1500, dat je een betere fiets hebt.

ShApeBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na een stilstand van ongeveer 10 jaar wegens tal van redenen... , begint het toch enorm te kriebelen om opnieuw te beginnen fietsen.
    Alleen is mijn opslagdoos vol met oude koerskleren waardeloos geworden, ze goed als alle rekkers zijn verstorven.

Nu ben ik deze morgen al opnieuw achter een broek, shirt en onderlijfje geweest (naar fashion for cycling), maar aangezien zo goed als alles veranderd is kwa kledij had ik best nog enkele vraagjes.
    Bij warm weer is het niet zo moeilijk.
    Maar wat dragen jullie zo in het tussenseizoen? Pak nu van 10-15°C en van 15-20°C, neem nu zondag geweest als voorbeeld (voor de mensen die het vergeten zijn, niet boven de 20° en vrij veel koude wind)
    Vroeger had ik gewoon een truitje met lange mouwen, die een zeer lichte fleece stof had aan de binnenkant + onderlijfje. Zoiets maken ze nu niet meer, en als het nat werd, zijde gescheten
    Is zo'n castelli perfetto ros light/gabba met daaronder een licht truitje met lange mouwen goed te doen voor zo'n weer? (andere/goedkopere merken zijn ook goed ze )

Regels voor berichten