langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dan zal het regiogebonden zijn, maar hier ben ik zonder problemen al geholpen door 4 verschillende fietsenmakers, 0 die problemen gaven.
    Laatst gewijzigd door langun; 27 september 2020 om 14:55

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Is dat dan vooral boom in gewone/elektrische fietsen of ook in race? Nu zolang er maar niet teveel MTB'ers bijkomend die alles kapot rijden of zoals op wijngaardberg er voor zorgen dat na de TT eigenaar stuk privé misnoegd is vind ik het niet erg

Ging voor ik verhuisde naar andere kant van Leuven naar FM die me ondanks dat fiets niet van daar kwam altijd snel hielp (bulls van 10j oud). Moest ik eens een fiets leasen van Scott zal ik hem zeker daar leasen maar zal niet voor meteen zijn, tenzij ze lease van scalpel nu weigeren omdat ik al een koersfiets lease (loopt wel af in juni dus maar 6 maand overlap want verwacht scalpel maar december/januari te hebben)

Daarstraks weer ene dat thuis onder de sloef ligt peis ik. Moest vanuit zijn auto in andere richting op mij toeteren en met arm door het raam gesticuleren omdat ik niet op fietspad reed (omdat ik eraf was gegaan omdat er 2 pipo's op gewone fiets in tegengestelde richting reden en geen zin had om hoge borduur weer op te rijden aangezien er geen auto kwam en ik 200m verder er gewoon weer op kon).
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 27 september 2020 om 14:55

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Het is een algemene boom maar nog het meest in race en mtb. Dan vooral in de goedkopere modellen omdat het voor die mensen vaak de eerste fiets is.
    Ik had gedacht om misschien een hardtail bij te kopen om in de winter wat minder op de rollen te moeten kruipen maar ik wel dan wel iets dat me 100% aan staat. Dat was niet meer mogelijk voor mei volgend jaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is een algemene boom maar nog het meest in race en mtb. Dan vooral in de goedkopere modellen omdat het voor die mensen vaak de eerste fiets is.
    Ik had gedacht om misschien een hardtail bij te kopen om in de winter wat minder op de rollen te moeten kruipen maar ik wel dan wel iets dat me 100% aan staat. Dat was niet meer mogelijk voor mei volgend jaar.
    Mei oei dat is wel extreem

Twijfel nog wat ik met mijn huidige mtb ga doen (procaliber 8 van vorig jaar, XL (denk ik, op 1 na grootste maat)) heb die voor 1000 euro 2e hands gekocht (3 maand oud) maar is net te klein (al kan zadel mss nog hoger eigenlijk moet ik eens kijken)). Verkopen, houden of 'ombouwen' naar gewone fiets

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net mijn eerste tourtocht gedaan. Die van Bilzen 50km. Weinig hoogtemeters, maar het was super vettig en flink kapotgereden (was 3de dag). Dus vond het toch zwaar, maar smaakt naar meer!
    Ook eerste keer dat de MTB echt modder zag, dat materiaal krijgt wat te verduren zeg.

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Net mijn eerste tourtocht gedaan. Die van Bilzen 50km. Weinig hoogtemeters, maar het was super vettig en flink kapotgereden (was 3de dag). Dus vond het toch zwaar, maar smaakt naar meer!
    Ook eerste keer dat de MTB echt modder zag, dat materiaal krijgt wat te verduren zeg.
    Itt wat de meeste denken is MTB een zomersport en niet om in de modder te ploeteren

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Itt wat de meeste denken is MTB een zomersport en niet om in de modder te ploeteren

Inderdaad. Rij alleen nog in de winter als het droog is (of op de brede paden in het bos die verhard zijn)

Akai's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Elektrisch vs niet-elektrisch: zal je zelf moeten inschatten.

Online vs fysiek: ondertussen hebben de meeste fietsenmakers wel door dat dit een trend is die moeilijk terug te draaien is. Ik zou vooral gaan voor de fiets die je het meest aanspreekt.

Alu vs carbon: ik begrijp het gevoel zeker, al zou carbon in de tussentijd sterker zijn dan alu.
    Bij problemen aan een carbon frame, zijn de reparatiekosten dan (aanzienlijk) hoger of valt dat mee? (in vergelijking met een aluminium frame)
    It's a sunny, woodsy day in Lumberton, so get those chainsaws out.
    This is the mighty W.O.O.D., the musical voice of Lumberton.
    At the sound of the falling tree, it's 9:30.
    There's a whole lotta wood waitin' out there, so let's get goin'.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Als het een beetje schuiven is draagt nog bij tot extra techniciteit, das wel leuk. Maar zoals het dit weekend gegoten heeft komt mijn mtb niet buiten.
    Ik vind het ook gewoon irritant dat alles vol modder hangt. Je kledij, brokken modder tot in de gaten van je helm, je schoenen in elke porie vol vuil (overschoenen kunnen dat wel verhelpen). In de zomer laat in mijn fiets na het kuisen nog wat in de tuin staan, in de zon zodat hij goed kan drogen. In de wintermaanden is dat toch ook miserie. Sommige mensen trekken zich daar niks van aan maar dat kan ik niet, soms kom je mensen in de zomer tegen met een fiets vol modder ... terwijl het al 2 maand kurkdroog is

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht

In de winter kan je die TTen rijden met je crossfiets. Dat is WEL gemaakt om in de modder te ploeteren.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    In de winter kan je die TTen rijden met je crossfiets. Dat is WEL gemaakt om in de modder te ploeteren.
    Om daarna heel de winter sporen te hebben waardoor je er zelfs niet meer kan lopen pff stomme modderduivels

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JackM Bekijk bericht
    Thx

Tjah, ik weet ook dat ik geen krak ben in het neertypen van wat in men hoofd zit. Maar Pieter zen reactie is ook niet nodig denk ik ..

Kzal het nog even kort trachten te herhalen:

Twijfel tussen elektrisch en niet elektrische mtb. Reden daarvoor is omdat ik denk dat ik een elektrische vaker zou gebruiken.
    Twijfel tussen aankoop in fysieke winkel of online shop. Reden daarvoor is omdat ik denk dat een enduro fiets meer (speciefiek) onderhoud zal vragen dan een hardtail of wegfiets en ik dan best bij een fysieke shop terecht kan.
    Klein beetje twijfel tussen carbon frame of aluminium frame. Aluminum lijkt me iets veiliger en meer robuust tegen valpartijen.
    IMHO haal je meer voldoening uit je prestaties met een niet-elektrische. En naarmate je fysiek verbetert gaat die ook meer gebruikt worden. MTB'en is een sport om verliefd op te worden, eigenlijk.

Online of fysieke winkel maakt eigenlijk niet zoveel meer uit. Beetje goeie fietsenmaker verdient mooi zijn brood aan de herstellingen.

Aluminium of Carbon is een lastige keuze. Voor het gewicht moet je het bij een endurofiets niet doen, dus dat gaat IMHO puur over rijgevoel gaan. Ik rijd zelf met carbon en dat voelt altijd wat directer aan qua sturen, maar iemand die geen Carbon gewoon is gaat het verschil nooit opmerken, denk ik want het is echt wel klein.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JackM's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    IMHO haal je meer voldoening uit je prestaties met een niet-elektrische. En naarmate je fysiek verbetert gaat die ook meer gebruikt worden. MTB'en is een sport om verliefd op te worden, eigenlijk.

Online of fysieke winkel maakt eigenlijk niet zoveel meer uit. Beetje goeie fietsenmaker verdient mooi zijn brood aan de herstellingen.

Aluminium of Carbon is een lastige keuze. Voor het gewicht moet je het bij een endurofiets niet doen, dus dat gaat IMHO puur over rijgevoel gaan. Ik rijd zelf met carbon en dat voelt altijd wat directer aan qua sturen, maar iemand die geen Carbon gewoon is gaat het verschil nooit opmerken, denk ik want het is echt wel klein.
    Merci!

Men andere fietsen hebben een alu frame, dus daar ga ik dat verschil wslk niet echt merken.
    Het zal toch nog wat twijfelen zijn welke hat zal worden.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akai Bekijk bericht
    Bij problemen aan een carbon frame, zijn de reparatiekosten dan (aanzienlijk) hoger of valt dat mee? (in vergelijking met een aluminium frame)
    Helaas al twee keer moeten doen. Een keer geen idee wat de oorzaak was, tweede keer pressfit trapaslagers blijven aandraaien toen ze niet wilden verder schuiven.
    ~150 euro voor het herstel. Ik heb de lak niet laten herstellen (sowieso op zwarte plek en onderaan downtube) en zelf fiets gedemonteerd om enkel kader op te sturen.

Bij vele herstellers krijg je om een of andere reden een offerte van ~400 euro terug.

Twee keer bij carbonreparatie.nl laten doen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    damn toch maar weinig toertochten die doorgaan precies vanaf oktober probeer ik toch regelmatig es een MTBtoertochtje mee te pikken, maar tzal precies dit jaar geen waar zijn.

Regels voor berichten