SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Van kbc mag ik niet naar andere fietsenmaker gaan, ook al is de mijne overgenomen dus eigenlijk is het al een ander want 'die contracten worden met de fietsenmakers gemaakt'

Ze willen eerst nagaan bij FM wat probleem is, ja gewoon hun communicatie en ik wil er niet meer gaan. Met de auto mag je naar eender welke dealer van zelfde merk, waarom met een fiets dan niet wat een zever

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vlakke rit in buik van peloton kunnen er veel hoor, dat is 200w gemiddeld trappen?

Mijn achterrem maakt lawaai als een olifant en remkracht nihil lap. Morgen eens naar andere FM bellen voor rap binnen te steken want vertrek zaterdag naar Alpen. En als die echt niet kan, toch maar bij die waar hij aangekocht is proberen. Heb schijf met break cleaner gekuist maar helpt niet, vrijdag wel olie opgemerkt aan de kabel dus wss blokjes ook aangetast. En kan hem intrekken tot aan mijn stuur, niet handig (is al 2 keer binnen geweest bij FM maar sinds die overname trekt die dus op niets meer, volgens mij niets aan gebeurd
    Klinkt alsof er lucht in uw leiding zit. Als je olie hebt gezien rond uw remmen zou het zelfs kunnen dat er gewoon geen olie meer in uw leiding zit (ergste geval ofc)
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    156 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    nog kortingsbonnen beschikbaar voor futurumshop?
    PSN: Jonas89

Bubble's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beetje late to the party, maar ik heb onlangs deze Ortlieb Micro zadeltas gekocht voor op de MTB.

Dropper compatible! en ik heb een 29er binnenband, CO2 patronen, pluggenset, multitool, missing link etc. mee.

Wel een extra strap errond voorzien, het kliksysteem wil soms eens foert zeggen blijkbaar als het echt ruig wordt.

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Klinkt alsof er lucht in uw leiding zit. Als je olie hebt gezien rond uw remmen zou het zelfs kunnen dat er gewoon geen olie meer in uw leiding zit (ergste geval ofc)
    Ja, heb speciaal stuurlint laten vervangen zodat ze hem dan ook konden bleeden. Maar dat is dus niet gebeurd. Heb dat nochtans uitdrukkelijk gezegd maar nee ze hebben naar mijn versnellingen gekeken en ze vonden niets (want er was ook niets, had dat ook helemaal niet gevraagd)

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    nog kortingsbonnen beschikbaar voor futurumshop?
    Ik heb nog een paar codes voor 10€ bij aankoop van 75€ (van de kras&win actie), geldig tot eind augustus.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ja, heb speciaal stuurlint laten vervangen zodat ze hem dan ook konden bleeden. Maar dat is dus niet gebeurd. Heb dat nochtans uitdrukkelijk gezegd maar nee ze hebben naar mijn versnellingen gekeken en ze vonden niets (want er was ook niets, had dat ook helemaal niet gevraagd)
    Velgremmen zijn toch gemakkelijk he .

Koop u nieuwe remblokken, ontvet u schijf, koop u mineraal olie en vul gewoon langs boven bij. Volledig bleeden is uiteraard beter maar als je het wat tijd geeft zal 95% van de lucht wel naar boven komen.
    Lekken aan u remklauw is natuurlijk een groter probleem, dat komt geregeld voor bij Shimano. Zowel bij race als bij mtb/stadsfiets. Aangezien het een gekend probleem is krijg je wel in garantie een nieuwe klauw, al zal dat voor je verlof wel niet meer lukken natuurlijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Velgremmen zijn toch gemakkelijk he .

Koop u nieuwe remblokken, ontvet u schijf, koop u mineraal olie en vul gewoon langs boven bij. Volledig bleeden is uiteraard beter maar als je het wat tijd geeft zal 95% van de lucht wel naar boven komen.
    Lekken aan u remklauw is natuurlijk een groter probleem, dat komt geregeld voor bij Shimano. Zowel bij race als bij mtb/stadsfiets. Aangezien het een gekend probleem is krijg je wel in garantie een nieuwe klauw, al zal dat voor je verlof wel niet meer lukken natuurlijk.
    Remblokken zijn voor de lease, ontvet heb ik al gedaan

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand ervaringen met/tips voor een goede fietsenmaker in het Brusselse (mag je breed interpreteren, bij voorkeur het "noorden"), die 1) aan 'vreemde' koersfietsen (=/ bij hem gekocht) werkt en 2) liefst niet aan woekerprijzen?

Demonic Skull's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Larie & apekool jouw eerste deel. En je geeft zelf ook aan waarom.

2 van de allergrootste voordelen van schijfremmen, betere remwerking en geen velgslijtage heb je namelijk ook met mechanische schijfremmen.

Het andere grote voordeel , de grotere moduleerbaarheid heb je niet, maar die heb je ook niet met velgremmen. De STI’s die gebruikt worden bij mechanische schijfremmen zijn dan ook identiek aan die voor velgremmen.

Een mechanische schijfrem is veel minder goed dan een hydraulische, maar nog altijd 10 keer beter dan een velgrem, zeker in natte omstandigheden. Of die klauw nu geactiveerd wordt door een kabel of oliedruk, het voornaamste is dat ze op een schijf klemt en niet op de velg.

Maar Sven is waarschijnlijk van ‘78 en gelooft ook nog in een 39/23 als lichtste versnelling en 19mm brede bandjes.
    Zou toch ook niet direct voor mechanische schijfremmen gaan; ik kom van hybride TRP Hy/Rd (hydraulische calipers, maar aangedreven door kabels, dus dat zou al redelijk goed moeten zijn; beide pads worden ingeduwd, ook self-adjusting voor slijtage...) op mijn gravel bike en heb die zelf eigenhandig vervangen door full hydro's (inclusief RX812 sub brake levers; nog wel handig bergaf & offroad). Zelfs dat verschil vind ik al vrij groot (gewoon al het feit dat je die vertraging + weerstand van de kabel niet hebt).

Het vervangen van de shifters vond ik toch een dure upgrade (die hybride calipers zijn dan weer pokkeduur t.o.v. hydraulische dus een beetje zonde dat ze dat op die fiets gestoken hebben imho; compenseert de meerprijs van de shifters denk ik), dus indien mogelijk, zou ik direct voor hydraulische schijfremmen gaan. (Op trekkingfietsen steken ze wel eens mechanische, maar als je geen wereldreis doet door onherbergzaam gebied lijken hydraulische mij tegenwoordig zeker betrouwbaar genoeg).

Aangezien fietsen met velgremmen een ander frame hebben, is dat upgrade pad en die extra kost daar al uitgesloten (ok, er bestaan adapters, maar dat zou ik zelf toch niet riskeren).

Voor mij persoonlijk: indien budget genoeg -> hydraulische schijfrem, indien minder budget: als het vooral voor goed weer & asfalt is, zijn velgremmen zeker ok, indien ook slecht weer/meer offroad, zijn goeie mechanische schijfremmen een optie. Al vraag ik me af of die laatste niet nog sneller gaan verdwijnen dan velgremmen.

Demonic Skull's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Remblokken zijn voor de lease, ontvet heb ik al gedaan
    Zelf proberen bleeden is niet zo moeilijk indien Shimano race(?). Mineraalolie (lhm+ of shimano zelf) + die shimano funnel. (Voor sommige shifters heb je nog een adapter nodig, maar die zit normaal bij de shifter). Op mijn calipers gebruik ik gewoon een stukje transparante flexibele slang (4mm denk ik) van brico, want er zat niks in de ontluchtingskit die ik al had dat paste (slangetjes daar rekten niet uit). Zorgen dat de caliper het laagst staat en eerst gewoon olie door laten lopen, op druk brengen is door remhendel in te drukken, dan caliper telkens open en toe te zetten, vervolgens remhendel terug te lossen en veel te herhalen. Zal vast wel op youtube staan. Waarmee ik niet zeg dat je 't zelf moet proberen, maar voor de prijs van het gereedschap moet je 't alvast niet laten (ok, ook nog paar inbussleutels nodig).

Als er iets lekt, gaat het misschien niet zo simpel zijn. Hopelijk krijg je het nog in orde voor 't weekend! Altijd vervelend van die last-minute mankementen

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Nog eens gevoeld en is nu droog dus denk dat dat tijdelijk was. Voor mij valt bleeden onder jaarlijks onderhoud, ergste is dat ze dat niet gedaan hebben en heb het 2 keer op 1 maand gevraagd (omdat ze 1e keer niet alles binnen hadden)

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nog eens gevoeld en is nu droog dus denk dat dat tijdelijk was. Voor mij valt bleeden onder jaarlijks onderhoud, ergste is dat ze dat niet gedaan hebben en heb het 2 keer op 1 maand gevraagd (omdat ze 1e keer niet alles binnen hadden)
    Kan ook effectief zijn dat uw olie gewoon uit de leiding is gelopen, mispak u daar niet aan.
    Bleeden is iets wat rem per rem afhankelijk is. Ik heb er van sram gehad die ik 2-3 keren per jaar moet bleeden, maar evenzeer een set die ik 1x gebleed heb op twee jaar. Men Hopes bleed ik 1x per jaar gewoon om de olie te verversen en omdat het bleedproces super gemakkelijk is.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat een vodden fietsenwinkel dan zeg.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Het was Naesen tijdens een fantastische uitzending van de rode lantaarn.
    Artikeltje : https://www.indeleiderstrui.nl/algem...t-zo-talentvol
    Merci Pieterjan!!

Regels voor berichten