langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Man, ik trap geen deuk in een pak boter momenteel...

Mijn week Alpen met Marmotte als afsluiter heeft duidelijk heel wat vermoeidheid veroorzaakt.

Zondag Marmotte, woensdag 30 min aan 60% ftp, donderdag had ik 3 blokken van 15min over unders (95-105%), na 2 blokken moeten stoppen. Vandaag waren er 6 blokken van 6 min 108% ftp voorzien, de eerste blok lukte nog net, naar het einde van de tweede blok moest ik vechten om 250W te trappen ipv 290W, wat de effectieve target was.

Het is ook onbekend terrein, normaal stopt mijn semi gestructureerd seizoen na zo'n rit, nu moet ik het 2 maand verlengen in de hoop dat La Marmotte effectief doorgaat in september.

Volgende week is gelukkig een recovery week, in realiteit zullen het er dan eerder 2 zijn geweest.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Nog belangrijker als trainen is rusten hé.
    De laatste tijd hou ik mijn trainingload wel beter in de gaten. Vorige week heb ik een pittige week gehad, deze week dan weer nog maar 1x op mijn fiets gezeten, so be it. Ik heb zeker niet het gevoel dat ik er slechter van word. Na zo wat rust heb ik ook gewoon meer goesting om er weer eventjes de pees op te leggen. Het najaar met (hopelijk!) toertochten is nog ver dus ik wil ook niet half uitgepierd september/oktober in gaan.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Klopt zeker, maar ik had niet verwacht dat het zo lang ging duren tot de vermoeidheid weg zou zijn

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Voelde vandaag ook wel dat ik al wat had gereden deze week maar toch de 100 aangetikt @ 28km/u. Wat NP gaf van 186 (Strava geeft 178) en HS 135 (overwegend vlak )

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    De schroef die mijn Wahoo-houder aan het stuur vast moet zetten, is losgetrild op de kasseien en ben ik dus kwijt. Weet iemand welk type/maat bout dit is om te vervangen?
    Ik gok op een M5 met 12mm lengte?
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 12 juli 2020 om 16:43
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vraagje voor de mtb'ers.

Ik zou graag een dropper post steken op mijn Trek Procaliber 6, frame is voorzien voor interne kabels hiervoor. Mijn zadelpen steekt nu 24 cm uit alvorens de 'overgang' naar het verbindingstuk voor het zadel begint, 200mm drop lijkt me dan ook het interessantst?

Ik heb een post nodig met 31,6mm diameter, bij voorkeur niet te duur maar wel kwaliteit zodat ik niet binnen 6 maanden problemen heb.

Aanraders?

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    In 200mm heb je niet immens veel keuze, ik heb wel al goede dingen gelezen over Brand-X https://www.wiggle.nl/brand-x-ascend...rende-zadelpen
    Rond de 200 euro heb je wel een heleboel merken die droppers aanbieden, maar dan vaker 150mm. Ik blijf het verbazend veel geld vinden voor een zadelpen dat je met een kabeltje kan doen zakken

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    200mm voor een XC lijkt me best wel veel eigenlijk. Ik kan me niet inbeelden dat je op een XC zo ver naar achter gaat hangen dat je die 200mm volledig gaat benutten. Lijkt me dat 150mm genoeg is eigenlijk. Als ik naar de XC world cups keek reden de meesten ook niet met zo'n grote drops.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vraagje voor de mtb'ers.

Ik zou graag een dropper post steken op mijn Trek Procaliber 6, frame is voorzien voor interne kabels hiervoor. Mijn zadelpen steekt nu 24 cm uit alvorens de 'overgang' naar het verbindingstuk voor het zadel begint, 200mm drop lijkt me dan ook het interessantst?

Ik heb een post nodig met 31,6mm diameter, bij voorkeur niet te duur maar wel kwaliteit zodat ik niet binnen 6 maanden problemen heb.

Aanraders?
    Hebben ze er zelf geen van bontrager ? Dan zou ik die gewoon nemen.

Gisteren in Opitter gaan rijden met een local die daar alle wegskes kent. Wat een prachtige bossen daar.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Hebben ze er zelf geen van bontrager ? Dan zou ik die gewoon nemen.
    Jawel bv: https://www.mantel.com/be/bontrager-...e-dropper-post

Zijn er mensen die komoot wereldwijd pakket hebben?
    Mss toch eens aanschaffen voor TBT kost 30 euro op zich niet zoveel

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik gebruik RideWithGPS, wat gratis is. Zelfde functionaliteit, en niet zo'n merde om routes in te maken (telkens die pop-up van "waypoint" in komoot is ambetant). RWGPS geeft zelfs TbT-navigatiedata mee zodat dat ook werkt op "domme" units zoals de Wahoo Bolt.

Ennieweej, dit weekend was het weer van dattum: de longtermchallenge heeft het weer eens gehaald van gezond verstand.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    De schroef die mijn Wahoo-houder aan het stuur vast moet zetten, is losgetrild op de kasseien en ben ik dus kwijt. Weet iemand welk type/maat bout dit is om te vervangen?
    Ik gok op een M5 met 12mm lengte?
    M4 boutje van 15mm lang (voor de Wahoo "up front" aero-mount)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik gebruik RideWithGPS, wat gratis is. Zelfde functionaliteit, en niet zo'n merde om routes in te maken (telkens die pop-up van "waypoint" in komoot is ambetant). RWGPS geeft zelfs TbT-navigatiedata mee zodat dat ook werkt op "domme" units zoals de Wahoo Bolt.
    Het is idd voor mijn wahoo
    Geen idee wat jij met die pop-up bedoelt ik klik daar gewoon wat in rond en die maakt toerkes

In ride with GPS kan je geen routes importeren precies tenzij je betaald

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    RWGPS geeft zelfs TbT-navigatiedata mee zodat dat ook werkt op "domme" units zoals de Wahoo Bolt.
    Dat doet Komoot ook hoor
    Ik heb er zoveel uitgeprobeerd maar RWGPS vond ik vooral qua UI dikke tegenvaller. Gratis versie was ook maar beperkt.

Ik gebruik nog steeds altijd de Strava routebuilder, exporteer die dan naar GPX om die vervolgens te importeren in Komoot zodat ik mijn vriendin kan uitnodigen voor de route en zij die op haar Bolt kan syncen
    Onnozele procedure I know, onbegrijpelijk dat er geen soortgelijke functie in Strava bestaat waarbij je vrienden kan uitnodigen voor je route.
    Laatst gewijzigd door lorro85; 13 juli 2020 om 16:12
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Geen idee wat jij met die pop-up bedoelt
    Iedere keer als je een waypoint zet, komt er bij mij een pop-up met "set as destination or include in route". Als je dan 50 van die punten moet zetten, en telkens moet wegklikken. Nee RWGPS is dan veel gebruiksvriendelijker (en gratis navigatie op de fiets ook, wat bij komoot niet het geval is).

De nieuwe strava routebuilder werkt ook aanvaardbaar, maar zit achter een algehele paywall, en heeft nog steeds vreemde kronkels zodat die regelmatig mij langs vreemde wegen wil sturen ipv een perfect recht A->B traject met gewoon asfalt. Die Strava werkt wel als je gewoon wat wil rijden en het je geen fluit scheelt langs waar je rijdt. Wil je wel meer detail erin, ben je lang bezig met te micro-managen.

Regels voor berichten