Pagina 41 van 41 Eerste ... 313738394041
    lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heeft er iemand eigenlijk een idee wat er zoal inbegrepen zit in die fietsongevallenverzekering als ge bij Cycling Vlaanderen aangesloten zijt?
    Ben gisteren geopereerd en eens verder werk aan 't maken van heel die papiermolen ... :/

Via mijn werkgever heb ik ook een hospitalisatierekening bij AG Insurance en op document dat ik daarvoor nog moet invullen vragen ze 't volgende:
    - Is de rechthebbende bij AG Insurance of een andere maatschappij gedekt door een verzekeringspolis die dezelfde waarborgen voorziet ? (Zo JA, benaming en adres van de maatschappij en polisnummer)

Ik vermoed dat het antwoord daarop neen is omdat cycling vlaanderen geen hospitalisatieverzekering is maar ik geloof dat beide wel medische kosten terugbetalen dus daarom twijfel ik. Iemand een idee?

Merci alvast
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdev Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Thx voor de antwoorden.

De ritten die jullie voorstellen. Zijn die dan gewoon op de weg? Of mogen dit ook mtb parcours zijn?

Mijn laatste rit was 46km met een gemiddelde hartslag van 144 bpm. Die heeft 1u47min geduurd. Er was wel redelijk wat wind en op het laatste zat ik er wat door. Was quasi volledig vlak, naast kanaal en schelde kunnen rijden. Zo'n ritten zou ik dus in het weekend moeten doen, maar dan iets langer en eventueel nog iets rustiger. Zo'n 60km zou mij dan ongeveer 2u30 - 2u45 op de fiets houden.

Tijdens de week kan ik dan 2x een mtb rit van zo'n 35-40km doen ook op een lagere hartslag.

Ik heb nu een apple watch die ik gebruik om op strava te recorden. Mijn gsm gebruik ik om de GPX bestanden te volgen. Een fietscomputer heb ik momenteel niet. Dus moet altijd op horloge kijken om snelheid en hartslag te zien.
    Ik rijd bijna alleen offroad (hoewel dat in belgische context betekent dat je ook wel wat asfalt doet hoor). Op de weg is het iets minder interval, maar dat is zowat het enige verschil. Volgens mij haal je zelfs iets beter rendement uit MTB-tochten net omdat het van nature een intervaltraining is.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Ik speel toch stiekem ook met het idee om L3B te rijden dit jaar. In 2018 heb ik zwaar gefaald en moest ik na de Servance reedsvoor de medio kiezen, anders was ik nooit tot boven op de planche geraakt. Ik aas dus nog op revanche

Ik zou gewoon IETS van uitdaging willen nog dit jaar. Ik had al gene gran fondo gepland omdat mijne compagnon van de Marmotte vorig niet genoeg congé heeft dit jaar... maar nu ook alle toertochten, vooral dan het Waalse luik, zijn afgeschaft, wordt het jaar wel héél mager.

Kzal wel zien... misschien last minute nog iets fixen. Alleen is L3B logistiek gezien een nachtmerrie met start/finish 60km uit elkaar...

Kzou ook terug La Picarde kunnen rijden maar dat is kwa epicness toch niet hetzelfde als in de bergen.
    Als je offroad durft. De GR SAT (Sentiers Des Abbayes Trappistes) rijden. 298km, 8k hoogtemeters... Van Chimay naar Rochefort en dan door naar Orval (of omgekeerd, maar de groene orvalse 'recoverydrink' staat mij te meest aan, dus wij gaan hem waarschijnlijk in de aangegeven richting doen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    In welke omgeving rij je nu vooral? Want je spreekt over tochten in de Ardennen, dus rekening houdend met de hoogtemeters en de meer technische trails zit je voor een tocht van 80 km in de Ardennen snel 4 tot 5 uur op je fiets.

Ik ben zelf ook terug begonnen en kan ondertussen hier in de streek rond Aalst ook al vlot een tocht van 60 km doen, maar afgelopen maandag ben ik met een vriend gaan rijden in Thuin en na 40 km was ik al steendood door de opeenvolging van beklimmingen en technische stukken. De boodschap is dus véél rijden, en zoek vooral hoogtemeters en trails op waar je aan je skills kan werken. Als je dat niet doet wordt een tocht in de Ardennen één grote ontgoocheling.
    Rond Thuin is verrassend lastig he. Die Sambervallei daar heeft nog steile wanden... Wel een beetje een 'vergeten' paradijs voor MTB'ers IMHO. Zelfs tot de buitenwijken van Charleroi toe vind je prachtige stroken.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdev Bekijk bericht
    Ik rij nu in de omgeving van Kortrijk - Zwevegem. De mtb-ritten bevatten zo'n 250 - 400 hm. Ik woon ook niet ver van de kluisberg en de kwaremont, dus als ik beklimmingen wil testen kan ik dat daar doen. Er is een lus van Kortrijk (Groene lus) waar ook wel een aantal klimmetjes inzitten waar ik kan trainen en zien of ik verbeter Das een toer van 36km, maar voor mij 46km (rij er naar toe).

In de ardennen ist geen tocht van 80km ze. Denk dat we een 2-tal ritten / dag doen. Elk van zo'n 30-35 km denk ik.
    Kijk ook eens naar de andere kant van de taalgrens. Wij hebben de voorbije weekends lussen gedaan met de GR-wandelroutes in die regio en was best wel de moeite. De lus Ellezelles - Ath - Ellezelles via GR129 en GR123 vond ik echt wel een aanrader.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Rond Thuin is verrassend lastig he. Die Sambervallei daar heeft nog steile wanden... Wel een beetje een 'vergeten' paradijs voor MTB'ers IMHO. Zelfs tot de buitenwijken van Charleroi toe vind je prachtige stroken.
    Ik was daar inderdaad enorm van verschoten. We vertrokken vanuit Lobbes en het was zelden plat, een ander voordeel is dat het maar een uurtje rijden is van hier in tegenstelling tot de 'echte' Ardennen.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Gewoon doen :-)

Uw hartslag leren kennen. Na een tijd weet ge : als ik onder dat getal blijf, dan kan ik eeuwig blijven doorgaan.
    Dus vooral rustig rijden. Niet opblazen in het begin. Voldoende en op tijd eten en drinken.
    Bij mij (39 jaar) ligt dat rond de 165-170 constant. Op een recht stuk zakt dat wel eens naar 160, maar wordt eigenlijk nooit minder.
    Ik vind dat eigenlijk altijd veel, maar ben nooit kapot opt einde. Hartslag in rust is rond de 60.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Bij mij (39 jaar) ligt dat rond de 165-170 constant. Op een recht stuk zakt dat wel eens naar 160, maar wordt eigenlijk nooit minder.
    Ik vind dat eigenlijk altijd veel, maar ben nooit kapot opt einde. Hartslag in rust is rond de 60.
    Ik ben 44. De mijne ligt nog een pak hoger.
    Heb er al gehad van +180 avg. Maar dat is dan 40km gas geven. Op zwift wedstrijden dat is de 200 aantikken bij momenten.

Als ik onder de 180 blijf. Dan kan ik wel blijven gaan.

Is gewoon bij iedereen anders. Ben ervoor naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoeken. Heel normaal. Sommigen raken niet boven de 150 zei die dokter. Sommige hebben direct gigantisch hoog.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat doen jullie met oude buitenbanden? Ik had deze mee naar het recyclagepark, omdat autobanden en scooterbanden wel worden apart gesorteerd. Blijkbaar zijn fietsbanden hier restafval.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik doe ze bij het restafval aangezien het restafval is.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    autobanden en scooterbanden wel worden apart gesorteerd
    In auto & brommerbanden zit vaak een ijzeren hieldraad of wapening, dat wordt gerecycleerd. In een fietsband zit dat niet. Restafval it is, spijtiggenoeg.

Of je laat er een broeksriem van maken.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Kine-oefeningen (al is dat meer binnenband), bomen aan paal hangen of sportclubs kunnen er soms ook iets mee

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    kost wat geld, maar dat busje was voor mij wel een zegen.

ofwel als je kan, logeren rond de start en de dag ervoor je auto al bij de finish zetten en terugfietsen. Dat wordt ook veel gedaan.

en echte bikkels rijden na 3 ballons gewoon nog eens 40_50km naar hun huisje terug
    Ik behoor helaas tot het ras van de saloncoureur.

Wete... Luxeuil-les-Bains ligt dan wel wat uit de Vogezen, de weg tussen La Planche en Luxeuil is alles behalve vlak. Ik weet van 2018 nog dat het zogezegd "vlakke" tussenstuk tussen de Ballon d'Alsace en Plancer-les-Mines vre-se-lijk was, en dan weet je dat daar nog een beest van ne slotklim volgt :o 214km en dan nog 60km terug op zo'n parcours, dat overleef ik niet.

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    123HM naar boven zegt google maps mij... en meer als 1000 naar beneden. Dat is uitbollen

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Ik behoor helaas tot het ras van de saloncoureur.

Wete... Luxeuil-les-Bains ligt dan wel wat uit de Vogezen, de weg tussen La Planche en Luxeuil is alles behalve vlak. Ik weet van 2018 nog dat het zogezegd "vlakke" tussenstuk tussen de Ballon d'Alsace en Plancer-les-Mines vre-se-lijk was, en dan weet je dat daar nog een beest van ne slotklim volgt :o 214km en dan nog 60km terug op zo'n parcours, dat overleef ik niet.
    Ik weet het, die tocht ook al 2x gedaan. Eerste jar had ik vervoer, het 2e jaar dat busje genomen. Was niet ideaal, maar wel blij dat ik het genomen had. Terug fietsen was geen optie meer

Regels voor berichten