Bekijk resultaten enquête: Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?

Aantal stemmers
47. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hamilton

30 63,83%
  • Bottas

1 2,13%
  • Vettel

2 4,26%
  • Leclerc

7 14,89%
  • Verstappen

6 12,77%
  • Albon

0 0%
  • Sainz

0 0%
  • Norris

0 0%
  • Ricciardo

0 0%
  • Ocon

1 2,13%
    StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    't is iets anders. We gaan wat meer zwart vanvoor zien.
    Mooier als het zilver weet ik nog niet.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hou dat niet tegen hem.
    Sorry in dat geval, maar dan begrijp ik de opbouw van je post niet.

"Schumacher was zeker goed ... maar hoeveel jaar heeft het geduurd vooraleer hij bij Ferrari wereldkampioen werd ? En dat terwijl hij de beste wagen had en zijn teamgenoot hem geen duimbreed in de weg mocht leggen."

Wat houdt die "maar" dan in?

Maar met die van 1997 en 1998 had hij toch wereldkampioen kunnen worden. Zeker indien Schumacher zo superieur was als sommigen denken.
    Ja maar nu zeg je iets anders. Er is een verschil tussen "een superieure rijder zou met een mindere wagen wereldkampioen moeten kunnen worden" (wat slechts tot een bepaalde mate klopt) waar en "Schumacher had de beste wagen".
    De beste wagen had hij vanaf 1999.

1997: ondanks 6 puntenloze resultaten wint Villeneuve de titel nog. Eindigt in de andere races nagenoeg elke keer voor Schumacher en dan meestal nog met winst. We hebben in Villeneuve's verdere carrière toch ook zowat geleerd dat die wagen hem flatteerde.
    1998: McLaren duidelijk de betere wagen ook.

In beide seizoenen maakte Schumacher ook minder fouten dan Villeneuve & Hakkinen respectievelijk. Zeker Villeneuve kon er toch wat een boeltje van maken en werd nog steeds wereldkampioen.
    Ook nuttig om te kijken wat Irvine deed in beide jaren tov zowel Schumacher als tov Frentzen resp. Coulthard.

Hoe je kan besluiten dat de Ferrari in die seizoenen de betere was... Ik vind het vreemd. Ik heb er echt nooit serieus discussie over gezien behalve nu van jou (en ik heb echt jaren gespendeerd op F1-specifieke fora).

Denk jij echt dat Schumacher in Suzuka niet had kunnen winnen indien hij echt wilde ? Denk jij echt dat hij Hakkinen niet had kunnen verslaan ? Hij had pole position en de snelste ronde. De hele race reed hij op korte afstand van Hakkinen maar nooit echt dicht genoeg om een aanval in te zetten. Denk je echt dat hij geen aanval had kunnen inzetten indien hij het zelf was die de titel zou kunnen halen. We hebben in 1994 en in 1997 gezien tot wat hij in staat is wanneer het om hem zelf gaat.
    Je en dan had hij gewonnen, reed Irvine nog steeds een anderhalve minuut verderop en won die nog steeds de titel niet.
    Stel dat hij was beginnen spelen met Hakkinen en daardoor viel hij uit, dan wint McLaren het constructeurskampioenschap.

Allez, waarom anders in Sepang toch tweede eindigen en zo punten afsnoepen van Hakkinen?
    Laatst gewijzigd door eniac; 29 juni 2020 om 13:55
    no votes  

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Waarom steek je daar zoveel moeite in

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Ik ben totaal geïnteresseerd in het komende seizoen. Het gaat één lange sprint zijn, elke fout gaat fataal zijn voor je kampioenskansen.
    Volgens mij gaat het gewoon wederom één grote Hamilton show worden. Ik zie niet goed in waarom niet ? Mercedes met hun DAS systeem gaan oppermachtig zijn in de race omwille van beperktere bandenslijtage.
    Als ik het goed begrijp gaan er niet echt veel minder races zijn als andere seizoenen. Dus een fout wordt niet echt erger dan anders.

En als Verstappen kan aanklampen maakt die toch te veel fouten. Bottas daar moet je niet op hopen, en Ferrari ook niet.

Maar hopelijk zit ik helemaal fout
    no votes  

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    We gaan het direct zien bij de eerste race. Als Ferrari/RedBull hier sterk zijn, zal het een leuk seizoen worden!

PSN: BuYcKi
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Doet mij er aan denken, ik ben nog altijd de allereerste winnaar van de F1 manager game op Techhob .

Gij en Pe deden daar toch ook aan mee? Dat forum is ook helemaal dood btw, vond het nochtans best wel een leuk initiatief.
    Dat forum was van ene Kojak, ooit nog een moderator geweest op het oude Telenet forum. Hij had daar wat onenigheid en heeft dan Techhob opgericht. Dat kwam niet echt van de grond en na een tijdje ben ik daar terecht gekomen en ik kreeg daar een beetje carte blanche om een F1 gedeelte op dat forum op te starten. Echt van de grond is dat spijtig genoeg nooit gekomen, maar het was wel het enige op het forum dat een beetje animo had, waardoor ik daar op een bepaald moment mede admin ben geworden. Na enkele jaren zijn Kojak het oneens geraakt over welke richting het forum uit moest en het ene woord bracht het andere mee en dat is ontaard is nogal hevige woorden tussen Kojak en mij. Ik heb mijn boeltje gepakt en heb hem het maar alleen laten doen. Hij had ondertussen hulp van ene Grungie maar ik ben nooit meer gaan kijken op dat forum dus ik heb bijgevolg geen idee hoe lang die F1 manager daar nog geduurd heeft en ik heb zelfs geen idee of het nu nog bestaat. Kojak had wel hulp nodig in de F1 gedeelte want hij kent helemaal niks van F1. Voor ik op dat forum was dacht hij dat F1 de hulp toets van windows was .Een beetje spijtig dat het uiteen gevallen is want met Lappie en VanZwam er bij was het wel een leuke bende. Maar op een bepaald moment was er gewoon te veel gezegd en had ik er helemaal geen zin meer in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vishnusixclix
    Het was me een tikkeltje te ingewikkeld. Ook weinig vrijheid en veranderingen in prijs, om de zin van verandering, niet logisch.
    Dat spelletje was volledig mijn geesteskind. Ik had dat volledig uitgedacht, Kojak had de software gemaakt om het te laten lopen. De hele bedoeling was natuurlijk om wat discussie, in dit geval over de F1, los te weken op dat forum maar dat is nooit echt van de grond gekomen. Ik had zeker gedacht dat, eens Stoffel in de F1 zou raken, toch wat Belgen interesse zouden tonen in de F1. Maar dat was niet het geval dus. Hier moet het of voetbal of wielrennen zijn om het grote publiek aan te spreken. Iets anders is hier niet van tel. Dan weet je direct waarom Max met een Hollandse licentie is gaan rijden. Marketinggewijs de ideale beslissing. En dat zie je nu duidelijk wanneer je al die zotte Hollanders die denken dat ze iets van F1 kennen naast het circuit staan te roepen. In België zou je dat nooit voor elkaar krijgen.

Amai.. ik wijk af lol. Wat ik wilde zeggen is dat je altijd welkom was om voorstellen te doen om het spel beter te maken. Maar ik denk niet dat ik die ooit gehad heb, buiten van Grungie (met wie ik trouwens nog vaak contact heb. Toffe kerel). Indien ik me goed herinner is er ooit zelfs gevraagd of je geen interesse had om mod (of admin) te zijn maar je hebt toen bedankt wegens te druk. Soit.. allemaal lang geleden
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik heb er echt nooit serieus discussie over gezien behalve nu van jou (en ik heb echt jaren gespendeerd op F1-specifieke fora).
    Dit lijkt mij een heel leuke discussie maar dit is volgens mij niet de juiste plaats. Een ander topic misschien maar zeker niet hier. Nog beter zou trouwens zijn om zoiets tussen pot en pint eens te bespreken want dit gaat een serieus uitgebreide discussie worden denk ik .

In elk geval ben ik geen Schumacher-hater. Ik ben zelfs ooit een enorme fan geweest. Maar iemand heeft me wel de ogen geopend over wat voor een smeerlap hij eigenlijk wel niet was. Wat nog altijd niet wegneemt dat hij 1 van de allergrootste talenten ooit geweest is en dat ik geen enkel probleem hem met zijn titels of met zijn overwinningen.

Op 1 ding wil ik wel nog reageren :
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eniac
    Je en dan had hij gewonnen, reed Irvine nog steeds een anderhalve minuut verderop en won die nog steeds de titel niet.
    Indien Schumacher die race gewonnen had was Irvine volgens mij wereldkampioen geworden. Maar Japan 1999 was zo een beetje de meest inspiratieloze race die ik ooit van Schumacher gezien heb. Hij had de snelste wagen en was veruit de beste piloot van het veld. Hij had pole position, de snelste ronde en slaagde er maar niet in om op een circuit waar inhalen mogelijk is om toch dicht genoeg bij Hakkinen te komen om een aanval in te zetten. Sorry, dat geloof ik niet.
    Schumacher won niet omdat hij niet wilde dat Irvine wereldkampioen werd. Waar ik hem, nogmaals, 100% gelijk in geef.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    beste nieuwe livery van het seizoen, tbh
    Prachtige livery. De reden waarom ze met die livery rijden is bullshit imo. Ik vraag me af wat Hamilton zijn probleem plots is. Hij heeft miljoenen blanke fans die hem op handen dragen. Met heel zijn gedoe geeft hij die fans gewoon een slag in het gezicht.
    De F1 zou zich beter distanciëren van heel deze discussie. Dit is politiek en heeft niks met sport te maken. Indien Hamilton het nodig vind om hier een punt van te maken moet hij in het parlement gaan zitten ipv in een F1 bolide. Ik vind het heel hyprociet wat hij hier doet. Indien de F1 echt zo racistisch was, was hij en nooit in geslaagd om zoveel wereldtitels te vergaren.
    Maar ja, het is niet de eerste keer dat hij zo hypocriet bezig is. Enkele maanden geleden was hij nog aan't kwaken over zijn vegan zijn en over hoe we de planeet naar de botten helpen met onze milieuvervuiling. Sorry, maar iemand die zich rijk gemaakt heeft door met peperdure bolides zinloos rondjes zitten draaien op circuits over de hele wereld en daarbij zich nog eens laten sponsoren door een chemiereus als Ineos, is wel de laatste persoon die recht heeft van spreken. Als hij zo een problemen heeft met hoe het er nu aan toe gaat, zit hij op de verkeerde plaats en moet hij dringend op zoek naar een andere carrière.

BTW... Ecclestone had ergens wel een punt. Maar als je dat zegt ben je tegenwoordig persona non grata. Kijk, het is volledig verkeerd wat er met George Floyd gebeurd is, maar om nu alle blanken plots racisten te noemn gaat mij echt toch wel een brug te ver. Het is niet zo dat er onder de zwarte bevolking geen racisten zijn. Zoek maar eens op wat er de laatste jaren gaande is in Zuid-Afrika. Dat is even erg als wat er met George Floyd gebeurd is, maar blijkbaar mag de pers daar geen ruchtbaarheid aan geven.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 30 juni 2020 om 05:30
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Rub1con76's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben het vaak niet met Pe eens maar hier steun ik hem 100% in.
    Totale waanzin wat er nu speelt en iedereen blijft er maar aan meedoen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Pe, misschien de eigen raad opvolgen dan en die discussie dan maar voeren in Pol&Actua, niet hier.
    no votes  

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Idd. FlatSix is me voor. Maar hier geen discussie over BLM, we hebben daar een topic voor in Actua
    PSN: Jonas89
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dat forum was van ene Kojak, ooit nog een moderator geweest op het oude Telenet forum. Hij had daar wat onenigheid en heeft dan Techhob opgericht. Dat kwam niet echt van de grond en na een tijdje ben ik daar terecht gekomen en ik kreeg daar een beetje carte blanche om een F1 gedeelte op dat forum op te starten. Echt van de grond is dat spijtig genoeg nooit gekomen, maar het was wel het enige op het forum dat een beetje animo had, waardoor ik daar op een bepaald moment mede admin ben geworden. Na enkele jaren zijn Kojak het oneens geraakt over welke richting het forum uit moest en het ene woord bracht het andere mee en dat is ontaard is nogal hevige woorden tussen Kojak en mij. Ik heb mijn boeltje gepakt en heb hem het maar alleen laten doen. Hij had ondertussen hulp van ene Grungie maar ik ben nooit meer gaan kijken op dat forum dus ik heb bijgevolg geen idee hoe lang die F1 manager daar nog geduurd heeft en ik heb zelfs geen idee of het nu nog bestaat. Kojak had wel hulp nodig in de F1 gedeelte want hij kent helemaal niks van F1. Voor ik op dat forum was dacht hij dat F1 de hulp toets van windows was .Een beetje spijtig dat het uiteen gevallen is want met Lappie en VanZwam er bij was het wel een leuke bende. Maar op een bepaald moment was er gewoon te veel gezegd en had ik er helemaal geen zin meer in.

Dat spelletje was volledig mijn geesteskind. Ik had dat volledig uitgedacht, Kojak had de software gemaakt om het te laten lopen. De hele bedoeling was natuurlijk om wat discussie, in dit geval over de F1, los te weken op dat forum maar dat is nooit echt van de grond gekomen. Ik had zeker gedacht dat, eens Stoffel in de F1 zou raken, toch wat Belgen interesse zouden tonen in de F1. Maar dat was niet het geval dus. Hier moet het of voetbal of wielrennen zijn om het grote publiek aan te spreken. Iets anders is hier niet van tel. Dan weet je direct waarom Max met een Hollandse licentie is gaan rijden. Marketinggewijs de ideale beslissing. En dat zie je nu duidelijk wanneer je al die zotte Hollanders die denken dat ze iets van F1 kennen naast het circuit staan te roepen. In België zou je dat nooit voor elkaar krijgen.

Amai.. ik wijk af lol. Wat ik wilde zeggen is dat je altijd welkom was om voorstellen te doen om het spel beter te maken. Maar ik denk niet dat ik die ooit gehad heb, buiten van Grungie (met wie ik trouwens nog vaak contact heb. Toffe kerel). Indien ik me goed herinner is er ooit zelfs gevraagd of je geen interesse had om mod (of admin) te zijn maar je hebt toen bedankt wegens te druk. Soit.. allemaal lang geleden
    Dat forum is helemaal dood, ik heb nog meegedaan tot de laatste F1 fantasy in 2018, maar sindsdien daar ook niets meer gepost (deed daar sowieso weinig anders dan die F1 fantasy). Ik vond die formule best leuk, het eerste seizoen was nog eenvoudig (mss daarom dat ik toen heb gewonnen ), maar nadien vond ik er toch genoeg variatie inzitten. Alleen, er haakten gedurende het seizoen teveel spelers af, zeker de laatste jaren. En gezien het totale aantal deelnemers al niet extreem hoog lag schoot er niet veel meer over natuurlijk.

Maar ik denk echt niet dat dat ligt aan het feit dat er niet genoeg interesse is in de F1 en de Vlaming enkel interesse heeft in wielrennen of voetbal. Ik denk wel dat dat komt omdat er quasi geen luis op dat forum zat en er bv hier op 9Lives moest gerekruteerd worden voor die fantasy. En dat is echt niet te verwonderen met een geweldige sexy forumnaam als "Techhob-M&M"...
    no votes  

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hij had ondertussen hulp van ene Grungie maar ik ben nooit meer gaan kijken op dat forum dus ik heb bijgevolg geen idee hoe lang die F1 manager daar nog geduurd heeft en ik heb zelfs geen idee of het nu nog bestaat.
    Dat is een username/mod van het verloren gegane pitstop.tv forum? Er was daar nog een leuke F1 pronostiek waar je de top 8 moest voorspellen + snelste ronde + pole met de tijd (Dichtsbijzijnde kreeg X punten, iedereen die in de marge van 0,5s zat kreeg y punten).
    o/
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Pe, misschien de eigen raad opvolgen dan en die discussie dan maar voeren in Pol&Actua, niet hier.
    Je hebt gelijk FlatSix, maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Komt toch alleen maar miserie en ambras van. Mijn mening over heel dat gedoe is nogal extreem (zoals wel vaker het geval is lol) en ik zal toch direct al racist bestempeld worden, terwijl ik dat volgens mij absoluut niet ben. Er zitten enkele Turken in mijn vriendenkring dus ik heb absoluut geen problemen met mensen van vreemde origine.
    Voor de rest ga ik er over zwijgen . Ik had eerlijk gezegd al spijt wat ik in die post geschreven had lol.
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Dat is een username/mod van het verloren gegane pitstop.tv forum? Er was daar nog een leuke F1 pronostiek waar je de top 8 moest voorspellen + snelste ronde + pole met de tijd (Dichtsbijzijnde kreeg X punten, iedereen die in de marge van 0,5s zat kreeg y punten).
    Hij heeft tot een jaar of 2 geleden nog een F1 pronostiek georganiseerd op een ander Vlaams forum, waar hij trouwens helemaal geen mod is, maar is daar mee gestopt door gebrek aan interesse. Op het einde had hij nog een lid of 6 over geloof ik en dan is hij er maar mee gestopt. Wel organiseert hij op dat forum nog altijd een WRC pronostiek en daar is wel veel interesse in. De meeste leden daar zijn rallyliefhebbers dus dat heeft blijkbaar wel aanhang.
    De naam van dat forum ga ik hier niet noemen want ik maak liever geen reclame. Moesten er mensen zijn die toch interesse hebben in die prono kan je me altijd een pm sturen. In elk geval heeft dat forum, in tegenstelling tot "Techob M&M" wel een naam die autosportliefhebbers zou moeten lokken, maar ook daar is nogal weinig te beleven.
    no votes  

Regels voor berichten