Bekijk resultaten enquête: Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?

Aantal stemmers
47. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hamilton

30 63,83%
  • Bottas

1 2,13%
  • Vettel

2 4,26%
  • Leclerc

7 14,89%
  • Verstappen

6 12,77%
  • Albon

0 0%
  • Sainz

0 0%
  • Norris

0 0%
  • Ricciardo

0 0%
  • Ocon

1 2,13%

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik sluit me hier volledig bij aan. Was ook blijven staan. Racisme is verwerpelijk, maar door de knieën gaan is politiek enorm geladen.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    En over het incident Hamilton - Albon: ik vind dat de straf correct is. En mocht ik iets veranderen, dan eerder een drive-through dan die 5 seconden penalty. Met een snelle auto kan je op enkele ronden een gat trekken. Hij verliest er nu 2 plaatsen door en voor hetzelfde geld was het 1 plaats geweest. Drive-through en aansluiten achter Latifi.
    no votes  

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als 5s hier te mild was, dan was dat ook voor Vettel in Canada bvb.

Nee, 5s was correct. Hamilton was in fout, maar het was geen echte move om te dóén crashen. Meer een uitgelokt race-incident.
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor zover ik kan inschatten gaat Albon net dichter bij de baan rand rijden.
    Ik heb het nog eens bekeken vanuit alle hoeken die ik voorradig heb en inderdaad, Albon gaat inderdaad dichter bij de rand rijden. Ik was van mening dat hij al rechtdoor reed of misschien zelfs al een beetje naar rechts kwam. Niet dus.
    Bij de onboard beelden van Lewis is te zien dat die ook nog alijd serieus aan het sturen is. Of het full lock is is moeilijk in te schatten maar het is in elk geval meer dan ik dacht. Maar eigenlijk maakt dat niet uit. Hij had dus inderdaad meer moeten insturen (indien dat nog ging tenminste) of gas lossen. Of dat laatste nog mogelijk was weet ik niet want het ging allemaal heel snel natuurlijk. In elk geval leg ik me neer bij de 5 sec straf. Ze lijkt me terecht te zijn. Al blijf ik het enorm jammer vinden voor Albon want die kerel had inderdaad de mogelijkheid om de race te winnen.

Max is nogal zuur want hij denkt dat hij best had kunnen winnen zonder die technische problemen. Moest Red Bull nog steeds een Renault motor gehad hebben was het kot te klein denk ik. Voorlopig wijst Max echter nog niet expliciet naar Honda.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Max is nogal zuur want hij denkt dat hij best had kunnen winnen zonder die technische problemen. Moest Red Bull nog steeds een Renault motor gehad hebben was het kot te klein denk ik. Voorlopig wijst Max echter nog niet expliciet naar Honda.
    Ik denk dat Max terrecht zuur is, had hij daar gewoon tussen gezeten dan had die absoluut een kans gehad op die win.

En over het incident Hamilton - Albon: ik vind dat de straf correct is. En mocht ik iets veranderen, dan eerder een drive-through dan die 5 seconden penalty. Met een snelle auto kan je op enkele ronden een gat trekken. Hij verliest er nu 2 plaatsen door en voor hetzelfde geld was het 1 plaats geweest. Drive-through en aansluiten achter Latifi.
    Zegt Albon dit zelf, of typ jij dat nu?

Ik denk dat 5 seconden correct was, binnen de mogelijkheden die men heeft. De penalty moet niet harder/zachter zijn omdat het over een podiumplaats ging.

Ik denk echter dat F1 dringend de 'long lap' van MotoGP moet introduceren. Dat is geen drive through, en al bij al soms minder dan 5 seconden mààr je verliest wel gelijk de plaatsen als die zich ook vlak achter je bevinden.
    no votes  

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerste race helft was maar een saaie boel, tweede helft maakt veel goed.
    Wat random bedenkingen:

Mercedes: weer sterk maar toch kleine issues (vibraties) maar al bij al vrij gemakkelijk naar de overwinning. Bottas wel een heel sterk weekend, hopelijk is die nu vertrokken voor een periode waarin hij Lewis het echt moeilijk kan maken. Hamilton was ook niet slecht maar haalt gewoon het "ik ga wijd en de ander moet maar kiezen" trucje uit. Even daarna gaat Leclerc op exact hetzelfde punt voorbij Norris, dat toont duidelijk aan dat Albon daar echt niks geks deed.

Ferrari: lijken veel chance te hebben gehad met die onverwachte P2. Sterk eind van Leclerc, Vettel was zwak.

McLaren: zeer knappe prestatie van Norris, even knallen in die final lap. Hopelijk meer dan een eenmalige uitschieter maar de wagen lijkt me echt wel sterk.
    Heb het al eens gezegd: het vertrek van Alonso was het beste dat het team is overkomen.

Red Bull: ook goed maar minder dan Mercedes. Jammer dat ze lege handen overblijven.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    no votes  

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik denk dat Max terrecht zuur is, had hij daar gewoon tussen gezeten dan had die absoluut een kans gehad op die win.
    Hij is zeker terecht zuur. Ik haalde dat maar aan omdat hij eigenlijk er niet zo heel veel over zegt. Over Renault was hij veel mondiger. Dit zal niet te vaak mogen gebeuren of hij zal ook niet zo braaf blijven over Honda

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Zegt Albon dit zelf, of typ jij dat nu?

Ik denk dat 5 seconden correct was, binnen de mogelijkheden die men heeft. De penalty moet niet harder/zachter zijn omdat het over een podiumplaats ging.

Ik denk echter dat F1 dringend de 'long lap' van MotoGP moet introduceren. Dat is geen drive through, en al bij al soms minder dan 5 seconden mààr je verliest wel gelijk de plaatsen als die zich ook vlak achter je bevinden.
    Ik weet niet wie dit getypt heeft maar ik niet. In elk geval ga ik akkoord met je stelling over zo een long llap. F1 had dat al lang moeten hebben.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)
    no votes  

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mercedes steekt verder boven het veld uit dan voorgaande jaren
    Een schrale troost is dat het wel spannend is tussen RP/Ferrari/Mclaren. RB zit er ergens tussenin.
    Ik hoop zo hard op een sterke Bottas.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ferrari hun data zegt 0,7 seconde per ronde verlies op de rechte stukken.

Dan mag je nog een held zijn in de bochten, dit is seizoen afgeschreven hoor.
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StruikGewas Bekijk bericht
    Mercedes steekt verder boven het veld uit dan voorgaande jaren
    Een schrale troost is dat het wel spannend is tussen RP/Ferrari/Mclaren. RB zit er ergens tussenin.
    Ik hoop zo hard op een sterke Bottas.
    Omdat Ferrari een seconde per ronde trager is dan vorig jaar.
    Midfield is nu wel leuker.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    McLaren: zeer knappe prestatie van Norris, even knallen in die final lap. Hopelijk meer dan een eenmalige uitschieter maar de wagen lijkt me echt wel sterk.
    Heb het al eens gezegd: het vertrek van Alonso was het beste dat het team is overkomen.
    .
    Vandoorne is/was misschien niet de sterkste rijder en komt misschien net te kort voor de F1, maar Alonso was toch echt geen cadeau.
    Ik ben het ermee eens dat het feit dat Alonso weg is een goede zaak is voor het team. Daarvoor moest alles wijken en dat was echt geen positieve evolutie.
    no votes  

schumi2003's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Max is altijd zuur haha.

En de fake show van Mercedes zijn we allemaal beu. Er is iets aan de hand zo gezegd en ze laten het uitvoerig horen via teamradio en dan x laps later niks aan de hand.

Vond gisteren ook wel grappig dat Ferrari een fake pitstop deed, iets wat Mercedes altijd deed en niet meer toegestaan is.
    Legends come and go but hero's never die
    no votes  

iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumi2003 Bekijk bericht
    En de fake show van Mercedes zijn we allemaal beu. Er is iets aan de hand zo gezegd en ze laten het uitvoerig horen via teamradio en dan x laps later niks aan de hand.
    Hehe true. Net als ze eens onder elkaar zouden kunnen beginnen strijden dan dreigt er plots vanalles kapot te gaan. En de piloot kan helaas niet veel anders dan het team op hun woord geloven, want degenen die langs de kant op een scherm zitten te turen weten dezer dagen gek genoeg meer over hoe de wagen eraan toe is dan degene die ermee rijdt.

Ik snap Mercedes natuurlijk wel dat ze geen 1-2 willen laten schieten door onnodige risico's, maar ik zou het meer appreciëren mochten ze niet telkens iets uitvinden en het gewoon zeggen zoals het is: "Kijk jongens, voor neurotische Duitsers rijden heeft als voordeel dat je het veld domineert, en als nadeel dat je saai achter elkaar blijft tuffen. Live with it."
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumi2003 Bekijk bericht

Vond gisteren ook wel grappig dat Ferrari een fake pitstop deed, iets wat Mercedes altijd deed en niet meer toegestaan is.
    Mercedes deed het al meermaals nadat het verboden werd, de stewards geven blijkbaar niets om die regel of vinden dat ze hem niet kunnen toepassen.
    no votes  

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    246 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is ook moeilijk aan te tonen he.. Als de rijder dan bv. zegt dat hij echt nog niet wou binnenkomen? Wie gaat hem tegenspreken dat het waar/niet waar is.

PSN: BuYcKi
    no votes  

Regels voor berichten