Bekijk resultaten enquête: Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?

Aantal stemmers
47. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hamilton

30 63,83%
  • Bottas

1 2,13%
  • Vettel

2 4,26%
  • Leclerc

7 14,89%
  • Verstappen

6 12,77%
  • Albon

0 0%
  • Sainz

0 0%
  • Norris

0 0%
  • Ricciardo

0 0%
  • Ocon

1 2,13%
Pagina 78 van 95 Eerste ... 286874757677787980818288 ... Laatste
    Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik kijk wel uit naar Norris + Ricciardo die 2 kunnen hun eigen comedy show beginnen.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiCOManiaC Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vanwege vorig jaar vooral en omdat em nie veel kost. Probleem is eigenlijk dat Sainz niet echt die nr 2 status wilt, dus da kan voor miserie zorgen bij Ferrari. Ze hebben eigenlijk een Bottas type nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
    Als ik Ferrari was had ik effectief gewoon Bottas gepakt.
    Geef die een 3-jarig contact ipv altijd 1 jaar zoals Mercedes. Volgens mij hapt die direct toe.

Riccardo naar McLaren. Dat snap ik niet. Bij een niet fabrieks team heb je toch letterlijk 0% kans om ooit voor de titel te gaan ?

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiCOManiaC Bekijk bericht
    Vanwege vorig jaar vooral en omdat em nie veel kost. Probleem is eigenlijk dat Sainz niet echt die nr 2 status wilt, dus da kan voor miserie zorgen bij Ferrari. Ze hebben eigenlijk een Bottas type nodig

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
    tbh, ik denk dat als je als een Sainz zijnde bij Ferrari aan de slag kunt, dat je zowiezo geintresseerd zult zijn. Dat is hetzelfde als Bottas bij Mercedes, eigenlijk. Die had ook naar een Renault of een HAAS kunnen gaan om nr 1 te worden in het team, maar tegen een Mercedes zeg je ook niet nee.

en met Leclerc en Sainz is er voorlopig ook geen echte nr 1. Dat kan nog veranderen als Leclerc echt gaat domineren tov Vettel in het restantje seizoen 2020, maar dat is nog afwachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht

Riccardo naar McLaren. Dat snap ik niet. Bij een niet fabrieks team heb je toch letterlijk 0% kans om ooit voor de titel te gaan ?
    nochtans, Renault is een fabrieksteam, en daar heb je ook 0% kans. Force Point wordt ook een "fabrieksteam" van Aston Martin, maar die zie ik ook niet snel kampioen worden.
    Red Bull, daarentegen, is géén fabrieksteam, maar Verstappen is toch elk jaar een outsider.

van de 4 laatste constructeurs kampioenen, was enkel Mercedes een fabrieksteam.
    in dit F1-tijdperk geldt eigenlijk: buiten Mercedes wordt niemand kampioen.

hopelijk zijn de reglementswijzigingen voor 2022 drastisch genoeg...
    Laatst gewijzigd door marcel; 13 mei 2020 om 08:06

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom die regelementswijziging een jaar worden uitgesteld snap ik helemaal niet. Het zal hopelijk voor een verfrissing zorgen en de teams hebben massa's tijd nu om die te implementeren.

ik vind dit een van de debielste beslissingen ooit in F1. Domme beslissingen zijn er al genoeg geweest, nu de debiele
    There's no such thing as too much snow

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    van de 4 laatste constructeurs kampioenen, was enkel Mercedes een fabrieksteam.
    Dat is op zijn minst toch ruw omgaan met de realiteit
    Zowel Red Bull als McLaren hadden de status als fabrieksteams voor Mercedes en Renault. Brawn was een outlier, maar die hadden toen de duurst ontwikkelde wagen ooit die wel degelijk voortkwam uit een factory effort (en de motoren maakten toen weinig verschil).

Niet dat ik het er ook volledig mee oneens ben - Red Bull is ook na het verliezen van de factory team status (na terugkomst van Renault) rustig doorgegaan met het Renault fabrieksteam in de pan te hakken.
    Ik zou dan eerder naar budget kijken: je moet bij de absolute top spenders horen om een titel te pakken.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk bericht
    Waarom die regelementswijziging een jaar worden uitgesteld snap ik helemaal niet. Het zal hopelijk voor een verfrissing zorgen en de teams hebben massa's tijd nu om die te implementeren.
    Omdat alles nu volledig stil ligt, er veel minder inkomsten zijn, een aantal teams nu al met het water op de lippen staan en in die situatie een nieuwe wagen ontwikkelen helemaal de doodsteek zou kunnen zijn.
    Daarom wordt alles met een jaartje bevroren waardoor iedereen het hopelijk overleeft, om dan volgend jaar met de 2020 wagen (of een kleine evolutie) te kunnen rijden.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Als Sainz naar Ferrari gaat heeft die voor dezelfde teams gereden als Alonso, als je STR even gelijk stelt als nog Minardi.

Ik denk dat Bottas ook wel zou toehappen. Een nieuwe kans om ergens nr1 te worden? Niet dat ik denk dat die in de buurt komt van Leclerc, maar oké.

Dat gezegd zijnde, elke rijder wil nu toch gewoon dat zitje op Hamilton (zit té comfortabel bij Mercedes) en Verstappen (Weet dat RB rond hem draait) na? Liever in uw carriere eens een kans maken op 1 overwinning meet een Ferrari dan 5 seizoenen ploeteren in het middenveld a la Hülkenberg toch?

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geef de zoon van de meister een kans als het persenl toch een nr2 moet zijn in het team en ge moet besparen.
    Zal er ooit toch inkomen, why not nu?

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dat is op zijn minst toch ruw omgaan met de realiteit
    Zowel Red Bull als McLaren hadden de status als fabrieksteams voor Mercedes en Renault. Brawn was een outlier, maar die hadden toen de duurst ontwikkelde wagen ooit die wel degelijk voortkwam uit een factory effort (en de motoren maakten toen weinig verschil).

Niet dat ik het er ook volledig mee oneens ben - Red Bull is ook na het verliezen van de factory team status (na terugkomst van Renault) rustig doorgegaan met het Renault fabrieksteam in de pan te hakken.
    Ik zou dan eerder naar budget kijken: je moet bij de absolute top spenders horen om een titel te pakken.
    hah, klopt wat je zegt hoor maar zelfs dàn is Brawn een outlier: die heeft dat team voor een symbolische dollar gekocht, en puur door de voorsprong van de basiswagen (double diffuser!) de titel gepakt. Geld om die te ontwikkelen was er eigenlijk niet.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philharmoniker Bekijk bericht
    Geef de zoon van de meister een kans als het persenl toch een nr2 moet zijn in het team en ge moet besparen.

Het is niet onterrecht om je af te vragen of Leclerc/Sainz of Leclerc/Schumacher goeie combinaties zijn om een totaal nieuwe set regels in te stappen? Dat spreekt in het voordeel van Ricciardo.

Maar van wat ik lees is het al een done deal voor Sainz.

Eigen ook wel straf, tijdje nowhere, met geluk toch nog in STR geraakt, slimme switch naar Renault, en dan ineens knal knal McLaren zitje laten zien dat hij erbij hoort, en nu ineens Ferrari. De Zak zal ook niet blij zijn.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Sainz naar Ferrari snap ik wel. Leclerc is een toptalent, maar om die nu op zijn leeftijd de duidelijke nr1 status te geven door er pakweg Bottas naast te zetten? Nee, denk dat die beter wat uitgedaagd wordt door iemand die zelf ook nog ambitieus en bovendien bovengemiddeld snel is.

Ricciardo naar McLaren, tja, maakt eigenlijk ook niet echt uit. Die gaat toch geen wereldkampioen meer worden, dus of die nu in de subtop bij McLaren of bij Renault rijdt. Bij Ferrari en Mercedes gaan ze die niet halen, en RB zal hem ook niet terugnemen. Dus heeft hij maar keuze uit de subtoppers, en dan maakt het imo weinig uit bij welk team je terechtkomt. Alhoewel, als Renault geen progressie maakt de komende jaren gaan die er toch ook gewoon de stekker uittrekken me dunkt. Dan zit je (afgezien van de geruchten over faling nu in de coronatijden) imo mss nog beter bij McLaren, die toch altijd gaan blijven proberen om terug de aansluiting met de top te krijgen.

Voor de rest denk en vrees ik dat Hamilton en Verstappen de komende jaren nergens anders naartoe gaan, tenzij ze bij Mercedes er ook genoeg van hebben en de budgetten bevriezen.

En Vettel, ik zou hem graag nog zien in het veld, ben altijd fan geweest en ik denk dat hij zonder de druk van Ferrari het plezier en de resultaten wel terug kan vinden, maar ik vrees dat hij er de brui aan gaat geven.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philharmoniker Bekijk bericht

omdat hij 0 ervaring heeft? heeft 1 seizoen GP2 gereden, en is daar 12de geëindigd.
    Ferrari wilt mee doen om de wereldtitel, en dan moet de nr2 ook een zeker niveau halen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Schumacher heeft letterlijk nog niks bewezen om een F1 zitje te verdienen. Dat hij het zou krijgen omwille van zijn naam, is zo fout als maar kan zijn.
    Maar ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    hah, klopt wat je zegt hoor maar zelfs dàn is Brawn een outlier: die heeft dat team voor een symbolische dollar gekocht, en puur door de voorsprong van de basiswagen (double diffuser!) de titel gepakt. Geld om die te ontwikkelen was er eigenlijk niet.
    Maar die is wel met gigantisch budget gemaakt, dus dat ze zo goed waren aan het begin van het seizoen is niet vreemd. Maar het gebrek aan cash liet zich doorheen het jaar wel voelen, dat klopt. En Mercedes heeft daar de gevolgen ook nog van gevoeld toen ze Brawn overkochten.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.motorsportweek.com/2020/...y9FEFRm6-T6NrY

Sainz naar Ferrari
    Ricciardo naar Mclaren
    Zhou naar Renault

volgens de geruchten

Regels voor berichten