Bekijk resultaten enquête: Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?

Aantal stemmers
47. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Hamilton

30 63,83%
  • Bottas

1 2,13%
  • Vettel

2 4,26%
  • Leclerc

7 14,89%
  • Verstappen

6 12,77%
  • Albon

0 0%
  • Sainz

0 0%
  • Norris

0 0%
  • Ricciardo

0 0%
  • Ocon

1 2,13%
    FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Altijd ironisch dat de persoon die zichzelf de nuchtere noemt wel de aanbrenger van de meest uitgebreide complot theoriën en conclusies uit het luchtledige is.

Maar oké, laat het maar rusten, je hebt gelijk.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het lijkt hier misschien weer dat ik Vettel viseer, maar dat is absoluut niet zo.
    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Z_dZw1iBWL0
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat we na 70 jaar Ferrari wel door hebben dat Ferrari altijd gewerkt heeft met een #1 en een #2 driver. Meeste teams doen dat wel maar bij Ferrari is het wel extreem. Vooral in de jaren dat Schumacher bij Ferrari zat was het echt triestig.
    Ook vorig jaar was er bij Ferrari een duidelijke hyrarchie te zien in de lineup. En je moet geen raketgeleerde zijn om te zien wie #1 was en wie #2. Van bij de seizoensstart was Leclerc de snellere van de 2. Of hem dat uiteindelijk de titel zou opgeleverd hebben betwijfel ik wel want uiteindelijk is pure snelheid niet alles, kijk maar naar Alain Prost bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel intriest om te zien dat hij vanaf race 1 achter Vettel moest blijven terwijl hij duidelijk sneller was.
    Of Vettel er achter zat zullen we nooit weten. Een fan zal zeggen van niet. Een nuchterder persoon zal zijn twijfels hebben en zal zeker de vriendschap tussen Sergio Marchionne en Vettel onder de loep nemen. Het is geen toeval dat pas na de dood van Sergio plots Leclerc gepromoveerd werd. Zo lang Sergio nog leefde zat Kimi in pole position voor dat tweede racezitje bij Ferrari.

Ik vraag me ondertussen wel af wat de toekomst brengt. Bij Ferrari hebben ze ondertussen eindelijk door dat Sebastian dat mega hoge loon niet waard is. Als iemand die voor amper 10% van dat loon ongeveer dezelfde resultaten kan neerzetten moet je toch door hebben dat dat hoge loon eigenlijk weggegooid geld is dat je beter ergens anders in kan investeren. Dit zeg ik trouwens niet om Vettel af te breken. Ik vraag me af of er überhaupt 1 piloot in dat hele veld dat mega hoge loon waard is. Ja, zelfs bij Hamilton betwijfel ik dat.
    Wat ik wil vind is dat ze Sebastian stileltjes aan mogen vervangen. Hij heeft zijn kans gehad imo en is er niet in geslaagd om Ferrari de wereldtitel te schenken. Hij zelf zal daar niet alleen de reden voor zijn, maar je kan niet ontkennen dat zijn fouten Ferrari toch ook wel wat punten gekost hebben. Punten die ze best hadden kunnen gebruiken. Van mij mogen ze Vettel stilletjes aan vervangen door Ricciardo of Hulkenberg. Ik weet niet of die het beter zouden doen, maar ik vind gewoon dat Vettel ondertussen wel kansen genoeg gehad heeft.
    En denk jij dat Vettel dan niet zijn invloed zal proberen te gebruiken om er voor te zorgen dat Kimi toch naast hem zou blijven zitten ? Hij is toch de #1 driver hé. Hij is naar Ferrari gekomen, met 4 wereldtitels op zak, met maar 1 doel. En dat is die wereldtitel terug naar Maranello te brengen. Denk je dat hij helemaal niks te zeggen heeft ? Natuurlijk wel.
    Het lijkt hier misschien weer dat ik Vettel viseer, maar dat is absoluut niet zo. Elke #1 driver zal proberen om een teamgenoot naast hem te hebben die hij weet dat hij aan kan. Hamilton is net hetzelfde. Je kan er donder op zeggen dat die heel gelukkig is met Bottas naast hem. Met Rosberg had die veel meer problemen.
    In mijn post van een paar dagen geleden was ik misschien wat cru. Maar toch blijf ik van mening dat Vettel toch wel gedeeltelijk verantwoordelijk is voor het feit dat hij als speerpunt gezien wordt om Hamilton te kloppen. Hij zit in de beste wagen na de Mercedes, hij heeft 4 wereldtitels op zak en hij is de duidelijke #1 van dat team. Logisch dat alle ogen op hem gericht zijn.

En daar gaan we weer!

De dag dat Vettel stopt zak jij in een depressie omdat je niet meer weet waar je met je negatieve energie naar toe moet.

Ik vind het ergerlijk dat we heel die zaak van eerste en tweede rijder tot in den treure moeten aanhoren, terwijl Bottas bijvoorbeeld klaar en duidelijk in dienst van Hamilton rijdt, maar daar wordt zo goed als niets over gezegd, hoge bomen vangen veel wind zekerst.
    Voor de rest was het bij Ferrari dat iemand zoals Massa een eerste plaats kon afdwingen, terwijl raikkonen toen de WK was voor ferrari.
    Als er iets is dat altijd boven komt drijven in de 70 jaar dat Ferrari meedoet, dat is dat de scuderia groter is en meer is dan zijn piloten, en dat Ferrari dus altijd het laatste woord heeft, zelfs al ben je WK (vraag maar aan Prost).

En serieus, Hulkenberg als vervanger? waarom in godsnaam?
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

RiCOManiaC's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraag me wel af wie ze gaan kiezen als vervanger voor Vettel, want ze komen er precies nie uit qua contract. Ik hoop toch ook wel dat Vettel eindelijk weg is bij Ferrari. Sainz, Ricciardo kan je dan kiezen maar zou weer lastig zijn voor de harmonie natuurlijk en beide rijders gaan nooit 2e rijder willen zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht

Toch is het zo. Over Hamilton bijvoorbeeld denk ik net hetzelfde als over Vettel. Ook die zal zijn zegje wel willen hebben over wie zijn teamgenoot is. Ik denk dat elke piloot dat wel zal doen trouwens. Het is toch heel normaal dat elke piloot het liefst een teamgenoot heeft van wie hij weet dat hij kan verslaan. Lijkt me logisch.

Prachtige film trouwens...
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

RiCOManiaC's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Toch is het zo. Over Hamilton bijvoorbeeld denk ik net hetzelfde als over Vettel. Ook die zal zijn zegje wel willen hebben over wie zijn teamgenoot is. Ik denk dat elke piloot dat wel zal doen trouwens. Het is toch heel normaal dat elke piloot het liefst een teamgenoot heeft van wie hij weet dat hij kan verslaan. Lijkt me logisch.

Prachtige film trouwens...
    Hamilton heeft sws zijn zegje in het bepalen wie zijn teamgenoot wordt. Dat is algemeen geweten. Max idem.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken Bekijk bericht
    En daar gaan we weer!

De dag dat Vettel stopt zak jij in een depressie omdat je niet meer weet waar je met je negatieve energie naar toe moet.
    hehe.. dan kak ik wat op Stroll. Die is van hetzelfde niveau dan Vettel
    (grapje hé mannen)

[QUOTE=Wolfken;22383311]
    Ik vind het ergerlijk dat we heel die zaak van eerste en tweede rijder tot in den treure moeten aanhoren, terwijl Bottas bijvoorbeeld klaar en duidelijk in dienst van Hamilton rijdt, maar daar wordt zo goed als niets over gezegd, hoge bomen vangen veel wind zekerst.[/quote
    Dan moet je mijn posts eens goed lezen. Ik heb niks anders dan gezegd dat Hamilton ook heel tevreden is dat hij Bottas als teamgenoot heeft omdat hij die aan kan.

En serieus, Hulkenberg als vervanger? waarom in godsnaam?
    Omdat Hulkenberg in de F1 nooit een wagen heeft gehad waarmee hij kon laten zien wat waard was. Hij is veel beter dan dat zijn resultaten laten uitschijnen. Hij heeft gewoon altijd in de verkeerde wagen gezeten. In 2013 bijvoorbeeld was hij met de Sauber enorm sterk, maar Sauber is nu niet een merk waarmee je voor overwinningen kon meespelen.
    Laatst gewijzigd door _Pe_; 3 mei 2020 om 18:09
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Aankunnen is niet hetzelfde als teamorders he.

Het valt wel op dat elk team dat doet, maar dat het vooral Ferrari is die daar altijd op aangesproken wordt. Een zin als "Meeste teams doen dat wel maar bij Ferrari is het wel extreem. Vooral in de jaren dat Schumacher bij Ferrari zat was het echt triestig." is daar een perfect voorbeeld van.
    In het verleden hebben piloten zelfs hun wagen moeten afgeven aan hun teamgenoot he.

Hulkenberg is zeker geen slechte rijder, maar dat je die hoger inschat dan Vettel? Daarvoor is wat Hulkenberg tot nu toe laten zien heeft toch te weinig.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Omdat Ferrari liefst werkt met een 1ste en 2de piloot.

Sainz en Ricciardo zijn geen 2de piloten. Hulkenbergh wel.
    Maar om die nu terug uit pensioen te gaan opvissen..... Pak dan maar iemand uit hun junior team. Gio of Raikonnen dus

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hulkenberg is zeker geen slechte rijder, maar dat je die hoger inschat dan Vettel? Daarvoor is wat Hulkenberg tot nu toe laten zien heeft toch te weinig.
    Hoho.. niet te hard van stapel lopen. Ik heb nergens gezegd dat ik Hulkenberg hoger in schat dan Vettel. Ik heb gezegd dat ik vind dat Vettel ondertussen zijn kans wel gehad heeft. Ik persoonlijk ben van mening dat hij bij Ferrari niet in zijn opdracht geslaagd is. En om eerlijk te zijn zie ik hem er ook niet meer in slagen ook niet want het is niet dat ik vind dat hij er op vooruit gaat. Integendeel. Ik heb de indruk dat hij elk jaar meer en meer fouten maakt. Hij probeert misschien gewoon te hard. Misschien is het gewoon stress. Ik weet het niet, maar ik vind wel dat hij bij Red Bull stukken beter reed dan nu.
    Charles heeft vorig jaar laten zien dat Ferrari Vettel niet nodig heeft. Ferrari moet echt niet die astronomische bedragen betalen aan Vettel om te kunnen winnen. Ze kunnen ook winnen met een veel goedkopere piloot. Charles is nog wat groen achter de oren om echt mee te spelen voor de wereldtitel. Die heeft vorig jaar, in zijn jeugdige onervarenheid, ook wat fouten gemaakt. Enter Hulkenberg. Een ervaren, snelle piloot die van mij best wel eens zijn eerste echte kans mag krijgen.

Ik ga ook niet echt akkoord met de stelling van Riptor. : "Hulkenberg uit zijn pensioen halen". Hij had nooit met pensioen gestuurd mogen worden. Ik kan zonder problemen 5 piloten opnoemen die in de F1 zijn mogen blijven en die niet half zo goed zijn als Hulkenberg.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hulkenberg is ook een dure vogel hoor.
    Anders stond hij nog gewoon op de grid. Haas kon of wou niet betalen wat hij wil hebben.

En Hulkenberg is toch echt op pensioen.... Of dat nu terecht is of niet.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ik denk dat we na 70 jaar Ferrari wel door hebben dat Ferrari altijd gewerkt heeft met een #1 en een #2 driver. Meeste teams doen dat wel maar bij Ferrari is het wel extreem. Vooral in de jaren dat Schumacher bij Ferrari zat was het echt triestig.
    Ook vorig jaar was er bij Ferrari een duidelijke hyrarchie te zien in de lineup. En je moet geen raketgeleerde zijn om te zien wie #1 was en wie #2. Van bij de seizoensstart was Leclerc de snellere van de 2. Of hem dat uiteindelijk de titel zou opgeleverd hebben betwijfel ik wel want uiteindelijk is pure snelheid niet alles, kijk maar naar Alain Prost bijvoorbeeld. Maar ik vond het wel intriest om te zien dat hij vanaf race 1 achter Vettel moest blijven terwijl hij duidelijk sneller was.
    Allemaal naast de kwestie.

Of Vettel er achter zat zullen we nooit weten.
    Stel het dan niet alsof het een feit is? En dat heeft niets met fan zijn of niet te maken, gewoon voortgaan op degelijke informatie in plaats van geroddel. Feit is dat Vettel eigenlijk nooit meer heeft gezegd in eender welke teamgenoot discussie dan een voorkeur uitspreken en "maar ik maak de beslissingen niet, het team kiest en dat is goed voor mij".

De vraag is dan omgekeerd, als je zo'n stellingen gaat maken, waarop is dat dan in godsnaam weer gebaseerd allemaal? Dat is toch niet anders dan uit de lucht getrokken?

Het is geen toeval dat pas na de dood van Sergio plots Leclerc gepromoveerd werd.
    Nogal bij de haren getrokken, het zo heel vreemd zijn moest hij nog voor de dood van Marchionne gepromoveerd geweest zijn. Het is zo al ongebruikelijk dat een rookie na 1 seizoen naar Ferrari mag, laat staan dat het dan nog voor de zomerstop zou gecommuniceerd worden. Ik heb er nu niet echt de gegevens over maar voor zover ik weet communiceert Ferrari (bijna?) altijd pas in september rond rijderswissels.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Enter Hulkenberg. Een ervaren, snelle piloot die van mij best wel eens zijn eerste echte kans mag krijgen.
    Ik was vroeger nogal fan van Hulkenberg maar ik ben toch min of meer ontgoocheld geraakt. Laat ons eerlijk zijn, de strijd tegen Perez heeft hij verloren en Ricciardo wist vorig jaar ook het team binnen te komen en hem te verslaan. Hij is goed, maar op basis van zijn prestaties vind ik het moeilijk geworden om een topzitje te verantwoorden. Dan zou Ricciardo toch een voetje voor moeten hebben.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik was vroeger nogal fan van Hulkenberg maar ik ben toch min of meer ontgoocheld geraakt. Laat ons eerlijk zijn, de strijd tegen Perez heeft hij verloren en Ricciardo wist vorig jaar ook het team binnen te komen en hem te verslaan. Hij is goed, maar op basis van zijn prestaties vind ik het moeilijk geworden om een topzitje te verantwoorden. Dan zou Ricciardo toch een voetje voor moeten hebben.
    Ik moet ook zeggen dat ik meer in Hülkenberg zag dan er uiteindelijk is uit gekomen, maar dat Haas hem niet neemt om Grosjean of Magnussen (wie ik sneller acht, maar te wispelturig) te vervangen, dat snap ik dan ook weer niet.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ja volledig akkoord daarmee. Hoort zeker nog in de F1 en ik vind het jammer dat hij er niet meer bij is.

Regels voor berichten