Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rofco Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tritico Lombardo en route D occitanie, maar op Eurosport is het snooker

Enig idee waar je die zaken kan kijken? Ik heb het wel wat gehad met oude koersen te herbekijken
    Er waren geen beelden, romelus en Karsten waren in zak en as dat ze naar het snooker moesten...

En Froome als helper. Wat een verrassing!!!

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zal niet lang duren in de Tour vooraleer hij daar ook in een knechtenrol vervalt.

Slechte positie voor hem. Bernal is uittredend winnaar, dé man voor toekomst (bij INEOS), Froome wordt een dagje ouder en is daar aan zijn laatste maanden bezig.
    Denk dat we dit jaar niet veel rekening met hem moeten houden voor het podium. En ook bij zijn nieuwe ploeg niet. Er staat een té goede lichting te trappelen. Hij zal z'n rol nog wel spelen, dat wel.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Er waren geen beelden, romelus en Karsten waren in zak en as dat ze naar het snooker moesten...

En Froome als helper. Wat een verrassing!!!
    Hmm ja, voor de home of cycling te noemen had ik nu toch wel verwacht dat ze zoveel mogelijk gingen uitzenden. Maar als er geen beelden zijn dan wordt het lastig.

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Mja, Wuyts op pensioen... allemaal goed en wel. Maar dan krijgen we wel deze in de plaats hoogstwaarschijnlijk:

Spoiler:
    Dat is bijlange niet beter idd.. integendeel
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Mja, Wuyts op pensioen... allemaal goed en wel. Maar dan krijgen we wel deze in de plaats hoogstwaarschijnlijk:

Spoiler:

Dan overweeg ik Eurosport zelfs
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Anders wachten we gewoon op Kevin Pauwels als commentator. Gaat nog steeds beter zijn als Van Gucht (waarom hebben ze die nog niet buitengesmeten eigenlijk?).

Maarten Vangramberen zou inderdaad een goeie commentator zijn, maar die zijn forté ligt toch ook meer bij de interviews (en dat lijkt ook iets wat hij liever doet dan in zo'n hok een evenement in "eenrichtingsverkeer" volbabbelen). Renaat Schotte idem, plus dat iedereen in de koers Renaat kent (en omgekeerd), wat behoorlijk wat deuren opent. Het voorjaar zou ook gewoon niet compleet zijn zonder de interventies van Renaat, en dan bij voorkeur als de moto over een kasseistrook aan het denderen is (zou de regie dat opzettelijk doen? Een seintje geven om door te schakelen naar Renaat omdat ze merken dat hij op een kasseistrook zit).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    20 (96%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nummer 1 en 2 in strade reden zonder schijfremmen, hmm

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gilly Bekijk bericht
    Nummer 1 en 2 in strade reden zonder schijfremmen, hmm
    Velgremmen zijn aerodynamischer dan schijfremmen... het fabeltje dat Wuyts daar op hing van "lager gewicht" DAT is nu eens grotendeels onzin.
    Zolang de UCI voorschrijft dat een racefiets minstens 6,8kg moet wegen is er zo goed als geen penalty op het gewicht van een fiets met schijfremmen t.o.v. eentje met velgremmen.

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar kunnen ze de wielen/banden combo niet aerodynamischer maken met schijfremmen omdat ze geen rekening meer moeten houden met het feit dat die door de remhoef moeten?

En zou dat samen met het later/betrouwbaarder kunnen remmen uiteindelijk niet kunnen zorgen voor een snellere totale tijd?

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zelf geen fan van schijfremmen. Vooral profs hebben dat niet nodig. Maar denk niet dat wel of geen schijfremmen niet veel uitmaakt op winst of niet.

Het gewicht dat ze extra aan schijven hebben zullen ze ergens anders wel er uit halen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat schijfremmen een fiets trager maken is discuteerbaar, je leest vanalles, naar mijn eigen mening is dat niet het geval of verwaarloosbaar. Kan wel zijn dat je met die schijf wat meer zijwind pakt (de ene schijf is de andere ook niet) maar je kan dan weer andere aanpassingen maken aan je fiets/frame om die aerodynamischer te maken die met velgremmen niet mogelijk zijn. Voor zover dat bij een rit als de Strade al van belang is...

Denk dat dat een persoonlijke voorkeur is van die gasten, of zou het met eventuele wielwissels te maken hebben? Bij velgremmen luistert het allemaal wat minder nauw.

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartG Bekijk bericht
    Dat schijfremmen een fiets trager maken is discuteerbaar, je leest vanalles, naar mijn eigen mening is dat niet het geval of verwaarloosbaar. Kan wel zijn dat je met die schijf wat meer zijwind pakt (de ene schijf is de andere ook niet) maar je kan dan weer andere aanpassingen maken aan je fiets/frame om die aerodynamischer te maken die met velgremmen niet mogelijk zijn. Voor zover dat bij een rit als de Strade al van belang is...

Denk dat dat een persoonlijke voorkeur is van die gasten, of zou het met eventuele wielwissels te maken hebben? Bij velgremmen luistert het allemaal wat minder nauw.
    Ik zou in de strade ook wel niet kiezen voor schijfremmen omdat je constant door het grind en vuiligheid zit te fietsen.

Volgens mij heb je veel kans dat er daar een steentje ofzo blijft tussen zitten en de boel begint te slepen. Dan ga je wel vermogensverlies hebben natuurlijk.

Nu ik kan ook mis zijn want ik heb velgremmen en geen ervaring met schijfremmen.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik zou in de strade ook wel niet kiezen voor schijfremmen omdat je constant door het grind en vuiligheid zit te fietsen.

Volgens mij heb je veel kans dat er daar een steentje ofzo blijft tussen zitten en de boel begint te slepen. Dan ga je wel vermogensverlies hebben natuurlijk.

Nu ik kan ook mis zijn want ik heb velgremmen en geen ervaring met schijfremmen.

Dat is geen enkel probleem hoor. Maar voor profs blijft de meerwaarde van schijfremmen quasi 0, tenzij in een natte bergrit met aankomst beneden.
    Bij veel ploegen betaalt de fietsenleverancier een groot deel van de rekening, en die hebben natuurlijk graag dat profs rijden met wat ze aan ons willen verkopen. Er zijn weinig merken die echt aan 6,8kg geraken met schijfremmen, wat hogere velgen, powermeter etc.
    Qua aerodynamica zijn schijfremmen inderdaad trager omdat de schijf voor extra turbulentie zorgt aan de voorvork. Gaat uiteraard niet over grote verschillen maar goed, it's all about marginal gains he.
    Dat Ineos en Jumbo de top kanshebbers zijn voor de tour en bij velgremmen blijven is geen toeval he.

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vandaag een jaar geleden dat Bjorg Lambrecht het leven liet...
    Zijn ongeluk heeft me echt gepakt.. Mooi dat ze hem in Polen ook niet vergeten zijn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht

Vandaar dat in MTB en het veld iedereen met schijfremmen rijdt

Regels voor berichten