AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De Strade Bianche, twee touretappes, twee etappes en het puntenklassement in de Dauphiné, BK tijdrijden en wat nog allemaal vs. godbetert de Amstel en wat andere veredelde kermiskoersen, wel een beetje serieus blijven he vriend.

En ofc Amstel > Strade voorlopig nog, binnen twintig jaar kan je daar (hopelijk) anders over spreken al want qua parcours zelf uiteraard Strade > Amstel.

Hoe dan ook dikke koers gereden van Van Aert. . En dikke week (of aantal dagen) gehad van Remco.

Mooi voor "ons" wielrennen.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Om ook even serieus te antwoorden (voor wie het niet doorhad ): ik zet persoonlijk de Strade en de Amstel wel op gelijke hoogte hoor.

Het deelnemersveld (deze editie al helemaal, maar ook als het samenvalt met Parijs - Nice zijn er genoeg grote jongens aanwezig), de status in het peloton, het parcours, de populariteit, de lijst met winnaars... Het is niet voor niets dat sommigen - uiteraard geheel overdreven - al durven spreken van "het zesde monument".

Oké, de Amstel is ouder, et alors?
    Laatst gewijzigd door Nahrtent; 2 augustus 2020 om 11:48

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    De absolute kenners onder ons weten uiteraard dat dit gaat over wie nu den besten is, wva of mvdp.
    Hij was écht niet gevallen #shame

Ze zijn gewoon even goed. Na voorjaar 2019 leek het alsof Mathieu Wout ook daar zou overvleugelen maar ik denk dat de Dauphiné 2019 een ferm kantelpunt geweest is, meer nog dan Rio voor Greg misschien wel...

Ik weet nog dat Patrickske vorig jaar voor Mathieu koos want "meer killer" (niet onbegrijpelijk overigens). Maar als je gisteren ziet, dat was een Masterclass... wachten wachten, rustig Bettiol gaan halen en dan zelf zijn moment uitkiezen en gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Om ook even serieus te antwoorden (voor wie het niet doorhad ): ik zet persoonlijk de Strade en de Amstel wel op gelijke hoogte hoor.

Het deelnemersveld (deze editie al helemaal, maar ook als het samenvalt met Parijs - Nice zijn er genoeg grote jongens aanwezig), de status in het peloton, het parcours, de populariteit, de lijst met winnaars... Het is niet voor niets dat sommigen - uiteraard geheel overdreven - al durven spreken van "het zesde monument".

Oké, de Amstel is ouder, et alors?
    Zesde monument is misschien net iets té maar ik zet de Strade toch al boven de Amstel. Van Strade krijg je het gevoel dat er velen die koers ooit willen winnen, veel mannen die meerijden en zeggen "deze moet ooit op mijn palmares"... bij de Amstel is dat veel minder lijkt mij. Het is een mooie koers hé, maar ik denk dat er weinig (niet Nederlanders) deze koers echt aanvinken op hun "ooit te winnen" lijstjes.

Uiteindelijk hebben alle monumenten hun eigenheid, de Amstel is eigenlijk meer een light versie van La Doyenne imo. Wat kort door de bocht maar goed, zulke one-liners zwengelen de discussie altijdlekker aan

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht

Uiteindelijk hebben alle monumenten hun eigenheid, de Amstel is eigenlijk meer een light versie van La Doyenne imo. Wat kort door de bocht maar goed, zulke one-liners zwengelen de discussie altijdlekker aan
    Sterke uitspraak.
    Vooral omdat Matthieu Bob Jungels (winnaar 2018) op zijn doos heeft gegeven in brabant. En en Fuglsang serieus op zijn doos heeft gegeven in de amstel, diezelfde Fuglsang die de week daarna in Luik won. Je weet wel de editie waar Mathieu niet aanwezig was.

Dus ja je kan misschien zeggen dat de Amstel een baby-versie van LBL is, maar dat is geen argument tegen Mvdp alvast.

Zoek voor de gek maar eens zijn uitslagen van vorig jaar op. Een hele winter dominant in het veld. En daarna in alle voorjaarsklassiekers waar hij startte gewonnen ofwel een te gekke ereplaats (4de in de ronde).
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    En bij de strade komt er dosis geluk bij kijken qua lekke banden en dergelijke
    Alaphilippe, VDP, Benoot, Gilbert hebben allemaal pech gehad.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    lol

En waarom moet iedereen ALTIJD die 2 vergelijken? Kan er bij mij niet in
    Waarom moest Pieterjan94 daar weer over beginnen? Geen kat die daar mee bezig was na zijn zege gisteren.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Waarom moest Pieterjan94 daar weer over beginnen? Geen kat die daar mee bezig was na zijn zege gisteren.
    Omdat ik al eens ne keer graag een knuppel in het hoenderhok gooi tiens! En als ik het niet doe, dan doet Wuyts het morgen wel in zijn column op Sporza over de afgelopen strade

Het was ook wel een beetje voor de grap bedoeld omdat die vergelijking vorig jaar steeds opdook. Maar op zich geen oninteressante discussie gezien de gelijkaardige achtergrond en bakken talent

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Sterke uitspraak.
    Vooral omdat Matthieu Bob Jungels (winnaar 2018) op zijn doos heeft gegeven in brabant. En en Fuglsang serieus op zijn doos heeft gegeven in de amstel, diezelfde Fuglsang die de week daarna in Luik won. Je weet wel de editie waar Mathieu niet aanwezig was.
    Dit is echt gewoon scorebordjournalistiek he. Die wedstrijden zijn echt niet te vergelijken omwille van parcours, intensiteit, belang...
    Laatst gewijzigd door Pieterjan94; 2 augustus 2020 om 14:22

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    156 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    daar is niks mee, en je bent niet verplicht om op te reageren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Omdat ik al eens ne keer graag een knuppel in het hoenderhok gooi tiens! En als ik het niet doe, dan doet Wuyts het morgen wel in zijn column op Sporza over de afgelopen strade
    zolang het binnen de lijnen is, is dat goed voor mij.
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sterke uitspraak.

Dus ja je kan misschien zeggen dat de Amstel een baby-versie van LBL is, maar dat is geen argument tegen Mvdp alvast.

Zoek voor de gek maar eens zijn uitslagen van vorig jaar op. Een hele winter dominant in het veld. En daarna in alle voorjaarsklassiekers waar hij startte gewonnen ofwel een te gekke ereplaats (4de in de ronde).
    Wat zijn dat voor vergelijkingen kerel?

AGR en LBL zijn ten eerste twee verschillende koersen. Ik wil het nog wel eens zien of VDP die laatste aankan hoor. No way dat VDP vorig jaar daar Fuglsang had geklopt zelfs, die was werkelijk outstanding. En dat VDP de AGR nog heeft gewonnen is puur te wijten aan het getaffel van Fuglsang en Alaflup, anders kwam die kerel er nooit meer bij. Zelfs een kapotte Kwiatkowski is zelfs nog komen aansluiten. Fantastisch wat VDP daar gedaan heeft hè, maar als die twee normaal doen dan wint hij niet.

Ik ben fan van beide heren, maar wat Wout gisteren heeft gedaan vind ik misschien nog wel straffer. Zowel de sterkste als de slimste renner in koers. Geen domme krachten verspild zoals bv. Fuglsang, perfect gereageerd wanneer nodig en bovenal: hij wist hoe hij moest winnen. Die anderen wisten dat ook goed genoeg en hij knalt ze los uit het wiel: fenomenaal.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Maar het is geen 6u koers

VDP had volgens mij RVV vorig jaar kunnen winnen zonder zijn val. En WK zonder hongerklop

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Maar het is geen 6u koers

VDP had volgens mij RVV vorig jaar kunnen winnen zonder zijn val. En WK zonder hongerklop
    Ja, en VA wint Parijs-Roubaix zonder materiaalpech en valpartij..
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Sterke uitspraak.

En Caleb Ewan gaf Bernal ferm op zijn doos op de Champs-Elysees... ik snap je punt niet.

Ik vergeleek ook niet Mathieu met Wout maar zuiver de wedstrijden Strade VS Amstel en welke wedstrijd meer aanspraak zou kunnen maken op de titel 6de monument. Dan vind ik dat de Strade, ondanks de jonge leeftijd meer aanspraak maakt op die titel.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    En Caleb Ewan gaf Bernal ferm op zijn doos op de Champs-Elysees... ik snap je punt niet.

Ik vergeleek ook niet Mathieu met Wout maar zuiver de wedstrijden Strade VS Amstel en welke wedstrijd meer aanspraak zou kunnen maken op de titel 6de monument. Dan vind ik dat de Strade, ondanks de jonge leeftijd meer aanspraak maakt op die titel.
    Ik zou de Amstel ook geen monument noemen. Maar we moeten die wederzijds ook naar waarde schatten.
    Zo is de Amstel Gold race goed voor meer hoogtemeters dan LBL. En het hoogteprofiel tegenover LBL is ook zeker niet minder.
    De Amstel is gewoon meer dan terecht een heuvelklassieker, en een heel zware. Doen alsof het een platte kermiskoers is, dat is echt flauw.

Heb zelf ook al beide deels gereden. Kan je alvast zeggen dat de Amstel toch echt geen simpel parcours is. Dan is de ronde van Vlaanderen een vlakke koers.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lode16 Bekijk bericht
    Ja, en VA wint Parijs-Roubaix zonder materiaalpech en valpartij..
    VdP was nog beste op de Paterberg als ik me niet vergis dus zit wel klein verschil op

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Wuyts
    Wat Wout van Aert zaterdag liet zien, had hij ook kunnen doen in de voorjaarsuitgave van de Strade Bianche, die er door corona niet gekomen is op 7 maart. Ook voor die koers was hij klaar en reed hij op dit niveau rond.

De waarden die hij toen haalde op stage op Tenerife, zijn de waarden die hij ook nu gehaald heeft op stage in Tignes.

Ik geloof dus niet dat corona hem geholpen heeft. Dat is grotendeels onzin.
    De Wuyts ... even snel iets verkondigen als zijnde fieten waarvoor hij totaal geen bewijzen heeft en dan op de koop toe collega Renaat Schotte botweg schofferen door diens kijk op de zaken af te doen als "grotendeels onzin". En dat terwijl de denkpiste van Renaat niet eens echt vergezocht was. De arrogantie... urgh.

Wanneer gaat die man eindelijk met pensioen?

Regels voor berichten