Pagina 29 van 73 Eerste ... 1925262728293031323339 ... Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In Frankrijk zouden alle grote sportevenementen voor onbepaalde tijd worden afgelast lees ik net... Geen PN ook dus waarschijnlijk.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Verbaasd me dat er toch nog redelijk wat met velgremmen rijden zoals Jumbo en Sunweb
    Is toch niks raar aan? Moesten ze mogen kiezen dan rijden ze wss allemaal met velgremmen zoals ze al de laatste eeuw gedaan hebben.

In het nat zal het wel beter remmen maar op een parcour zonder zotte afdalingen maakt dat niks uit.

Is gewoon de sponsors die zich op dringen. Ik heb met velgremmen nog nooit tekort gekomen en die mannen remmen bijna niet in afdalingen dus is het gewoon extra gewicht dat ze mee zeulen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Stuyven, eindelijk!
    Eigenlijk had je heel de finale lang het gevoel dat hij niet kon verliezen.

Voor het eerst sinds jaren neem ik hem eens niet op in wielerprono's... Nu begint hij te oogsten

Trentin toch wat flauw voor de dag. In dit groepje moet hij toch meekunnen tot de meet.

Van Aert, Benoot, Naesen, Van Avermaet, ... Lijken wel in orde.

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Is toch niks raar aan? Moesten ze mogen kiezen dan rijden ze wss allemaal met velgremmen zoals ze al de laatste eeuw gedaan hebben.

In het nat zal het wel beter remmen maar op een parcour zonder zotte afdalingen maakt dat niks uit.

Is gewoon de sponsors die zich op dringen. Ik heb met velgremmen nog nooit tekort gekomen en die mannen remmen bijna niet in afdalingen dus is het gewoon extra gewicht dat ze mee zeulen.

Alsof gewicht een issue is... Adam Yates zijn addict met schijfremmen weegt 6,85kg, 50g meer dan het minimum gewicht, en niemand gaat zijn fiets opbouwen naar exact 6,8kg want als de weegschaal bij controle iets afwijkt kan je fiets worden afgekeurd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    In Frankrijk zouden alle grote sportevenementen voor onbepaalde tijd worden afgelast lees ik net... Geen PN ook dus waarschijnlijk.
    Waar heb je die info vandaan? Grote indoorevenementen en bv de marathon van Parijs zouden niet doorgaan, maar bvb voetbalmatchen wel. Als die laatste doorgaan zie ik niet echt een probleem voor PN.
    Laatst gewijzigd door langun; 29 februari 2020 om 19:52

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)

Rij jij wedtsrijden? Want vol naar een bocht gaan en dan later in de remmen gaan kan 10 plaatsen schelen bv.

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    52 (98%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Velgremmen zijn ook meer airo dan disc. En zijn ook iets lichter. Maar in deze koersen is het volgens mij meer een voordeel dat je sneller een wiel kunt wisselen als het nodig is.
    - URL van je streamkanaal: Kamperske
    - Welk genres speel je: iRacing
    - Wanneer stream je: Ik probeer elke avond te streamen
    - Youtubekanaal: Kamperske

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Elk jaar doe ik in oktober de 'charity ride' mee met Stuyven, toen er iemand zwaar gevallen was en we wat stonden te wachten heb ik ff met hem gebabbeld. Het was een héél vuile dag en ik reed dan met mijn carbon wielen, niet echt ideaal zo in groep. Ik zei dan ook dat het met schijfremmen vandaag toch wat beter was geweest. Hem kon het duidelijk niet schelen welke remmen Trek hem dwingt te gebruiken .

Ik denk dat er op fora meer over gepalaverd wordt dan dat de renners er mee bezig zijn. Velgremmen blijven het voordeel houden van snelle wielwissels, en geen kans op slepen als je van Mavic een wiel krijgt. Bij Deceuninck rijden ze zonder hendeltje in hun steekassen. Een helper kan dus nooit meer een wiel geven aan de kopman. Toch een aardig nadeel als je het mij vraagt.

In het wielrennen zit je met het gegeven dat de renners het uithangbord moeten zijn van wat de merken aan de wielertoerist willen slijten. Maar als je puur pro en con's vergelijkt voor profwielrennen dan hebben velgremmen simpelweg meer pro's. Niet alle merken zijn al zo ver om onder de 7kg te geraken met schijfremmen.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Rij jij wedtsrijden? Want vol naar een bocht gaan en dan later in de remmen gaan kan 10 plaatsen schelen bv.
    10 plaatsen schelen.. En wat win je dan? In een kermiskoers met 40 man met constant draaien en optrekken gaat dat Mss een verschil uit maken maar in een peleton op grote banen ben je die plaatsen direct terug kwijt.

Filmpjes genoeg op YouTube waarin de profs zeggen dat ze de voorkeur geven aan velgremmen omwille van het gewicht. Kijk maar eens naar de bergetappes in grote rondes de meesten rijden met velgremmen. + omwille van de veiligheid doordat een disc fiets zo vlug stil staat hebben ze vaak geen tijd genoeg om nog te kunnen reageren als degene ervoor hard remt.

Er zijn heel lichte disc fietsen zoals canyon er ook 1 gemaakt heeft en daar gaan we nog naartoe gaan, maar nu mag je op 700gr extra gewicht rekenen tussen velgrem en disc bij de meeste fietsen + dat die aero fietsen ook uit zichzelf nog eens zwaarder zijn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    10 plaatsen schelen.. En wat win je dan? In een kermiskoers met 40 man met constant draaien en optrekken gaat dat Mss een verschil uit maken maar in een peleton op grote banen ben je die plaatsen direct terug kwijt.

Filmpjes genoeg op YouTube waarin de profs zeggen dat ze de voorkeur geven aan velgremmen omwille van het gewicht. Kijk maar eens naar de bergetappes in grote rondes de meesten rijden met velgremmen. + omwille van de veiligheid doordat een disc fiets zo vlug stil staat hebben ze vaak geen tijd genoeg om nog te kunnen reageren als degene ervoor hard remt.

Er zijn heel lichte disc fietsen zoals canyon er ook 1 gemaakt heeft en daar gaan we nog naartoe gaan, maar nu mag je op 700gr extra gewicht rekenen tussen velgrem en disc bij de meeste fietsen + dat die aero fietsen ook uit zichzelf nog eens zwaarder zijn.

Op onze smalle wegen is dat toch handig als je bij de eerste 10 opdraait ipv 20e.
    Bergetappe snap ik nog maar die heuvels bij ons is explosief dus maakt dat beetje gewicht minder uit imo

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Op onze smalle wegen is dat toch handig als je bij de eerste 10 opdraait ipv 20e.
    Bergetappe snap ik nog maar die heuvels bij ons is explosief dus maakt dat beetje gewicht minder uit imo
    Ja idd hier gaan wel of geen schijfremmen idd niet het verschil maken. En met het weer van vandaag zou ik ook zelfs eerder schijfremmen nemen. Maar bij gewoon droog weer zie ik er niet echt meer voordeel in.

Als je bij de eerste 10 zit ga je na een bocht dat elastiek effect idd minder hebben dan de 20ste plek, maar die mannen zijn explosief genoeg om dat op te vangen en vlug van te recupereren.

Nuja het blijft een eeuwige discussie en binnen een paar jaar zal er geen discussie meer over zijn aangezien iedere fiets zo gaat zijn.

dadash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    lol Moscon weeral uit koers gezet

hij zal die man zijn zeker die met die fiets gooide

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat een platte koers. Enige met punch was Moscon...
    PSN: Shaddix-be

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    wow Jakobsen op de Beerbosstraat knap die kan dat dus ook redelijk

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lijkt het niet te halen maar die Asgreen is toch ook een beereke ze.

Edit: Dan toch, wa ne beir.
    Laatst gewijzigd door Lode16; 1 maart 2020 om 16:37

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    wow wat een kerel

Regels voor berichten