Discussie: Wielerseizoen 2020

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het RSZ-regime heeft toch niets te doen met hetgeen Wally op zijn rekening ziet verschijnen?

Zou Stuyven die auto gekocht hebben of wordt hij gesponsord? Ik zag daar toch ook vanalles over verschijnen, en als je alles zelf uit je zak betaalt, dan zou ik die poespas vermijden.
    Tuurlijk wel aangezien het over bruto lonen gaat (7500 euro aan 13.07 is 1000 euro)

Mijn bron zegt gekocht met 25% korting (wist niet dat dat op internet stond, heeft me dat al paar weken geleden gezegd)
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 21 oktober 2020 om 14:21

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tuurlijk wel aangezien het over bruto lonen gaat.

Mijn bron zegt gekocht met 25% korting (wist niet dat dat op internet stond, heeft me dat al paar weken geleden gezegd)
    https://www.hln.be/time-out/jasper-s...zoen~a5c72c76/

Het voordelig RSZ regime heeft betrekking op het deel van de werkgever (dat berekend wordt het brutoloon en daarbovenop komt om uiteindelijk tot de totale loonkost te komen). Voor de werknemer verandert er helemaal niets op zijn loonbriefje, laat staan geldelijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    https://www.hln.be/time-out/jasper-s...zoen~a5c72c76/

Het voordelig RSZ regime heeft betrekking op het deel van de werkgever (dat berekend wordt het brutoloon en daarbovenop komt om uiteindelijk tot de totale loonkost te komen). Voor de werknemer verandert er helemaal niets op zijn loonbriefje, laat staan geldelijk.
    Euhm volgens mij niet:
    https://www.socialsecurity.be/employ.../sportmen.html

Indien het bruto maandloon van de sportbeoefenaar ten minste 2.399,25 EUR (vanaf 1 maart 2020) bedraagt, moeten de bijdragen op dit bedrag worden berekend, anders op het reële loon.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Van dat bedrag verschiet ik toch wel, rond de 10k bruto voor een renner die maar amper iets heeft gewonnen.
    DDV, twee keer Parijs Tours, rit in een GT zou ik nu niet niets noemen.
    Open vraag is vooral wat voor renner Wallays is. Daar heeft hij (en Lotto) nooit echt een keuze in gemaakt. Is het een beschermd renner of puur knecht? Nooit echt een idee gehad dat er een idee achter hem (en vele anderen) zat.

En een hoog loon... Blijft een renner in een WT ploeg hé, mag wel wat tegenover staan. Genoeg uren arbeid die schuilgaan achter het leven van een renner, dan is 10K niet veel tbh.

Al helemaal niet als ge gaat kijken naar de shotters uit de derde klas/1ste amateur...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    EDIT: toont ook de verrotte mentaliteit bij Lotto aan en het feit daar dringend eens iets moest veranderen. Het feit dat je bij een andere ploeg een mooi voorstel naast je neer leg in volle crisistijd (er was toen voor verschillende teams geen bestaanszekerheid), vermoedelijk omdat je er vrij zeker van bent dat je contract bij je huidige team toch wel verlengd wordt. Dat alles los van het feit dat je kwa resultaten weinig adelbrieven kan voorleggen (Parijs-Tours 2019 ok, maar dat is niet meer het niveau van Parijs-Tours 15 jaar geleden) dat is toch geen gezonde situatie imo.
    Vooral heel triestig dat ze bij de overeenkomst met Soudal een meerjarenplan konden opmaken door de zekerheid die ze hadden.
    In 2019 hadden ze een budget dat groter was als dat van Jumbo Visma, aangezien Zeeman aangaf dat Jumbo Visma bij de laagste budgetten zat. Akkoord, je moet soms meevallers hebben qua transfers, Roglic was een buitenkans voor Jumbo Visma, maar 't is toch triestig dat je nu zoveel jaar later moet vaststellen dat er nog steeds niets staat.

Je grootste uithangborden zijn Caleb Ewan en Thomas De Gendt, internationaal gezien. Toch om te huilen? Alle goede jeugd trekt weg en wat je binnenhaalt is vaak derde garnituur... Om dan nog maar te zwijgen van de wijze waarop ze soms koersen. "Wij maken de koers" zie ik toch minder en minder...

Al jaren zijn er dingen aan het veranderen, maar 't is precies zelden positief. Vraag me oprecht af wat het idee achter die ploeg is. En als Jannie Haek zoveel wringt omdat 'm liever geen geld in wielrennen pompt, dan moeten ze zich maar terugtrekken. Twee overheidsgesubsidieerde wielerploegen vind ik sowieso al van het goede te veel.
    Laatst gewijzigd door Pieterjan94; 21 oktober 2020 om 14:46

dadash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    amai ferme rukwindjes

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Nee, het geeft enkel aan dat ze bij Cofidis minstens 135k aanboden in mei/juni en nu minstens 40k. Dat zegt niks concreet over zijn huidig loon bij Lotto

Het geeft echter wel een indicatie van zijn loon bij Lotto. Tzal geen 60k zijn want dan had zijn krabbel in mei/juni wel gestaan... zijn loon bij Lotto zal dus toch wel minstens 100k geweest zijn, anders twijfel je imo niet. In ieder geval, met alle respect voor Wally, veel geld voor een renner van dat kaliber (naar mijn bescheiden mening).

EDIT: toont ook de verrotte mentaliteit bij Lotto aan en het feit daar dringend eens iets moest veranderen. Het feit dat je bij een andere ploeg een mooi voorstel naast je neer leg in volle crisistijd (er was toen voor verschillende teams geen bestaanszekerheid), vermoedelijk omdat je er vrij zeker van bent dat je contract bij je huidige team toch wel verlengd wordt. Dat alles los van het feit dat je kwa resultaten weinig adelbrieven kan voorleggen (Parijs-Tours 2019 ok, maar dat is niet meer het niveau van Parijs-Tours 15 jaar geleden) dat is toch geen gezonde situatie imo.
    Zoals ik het begrijp had Wallays maar wat graag zijn krabbel gezet op dat moment maar trok Cofidis zich plots terug omdat ze extra klimmers wilden.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadash Bekijk bericht
    amai ferme rukwindjes
    Wat een amateurisme ivm de afstand, of hebben de renners wel juiste info gekregen?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Wat een amateurisme ivm de afstand, of hebben de renners wel juiste info gekregen?
    geen idee maar is inderdaad amateuristisch om 2 keer te veranderen van afstand

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Oei VDP de gracht in

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    slecht moment om u lens te kuisen maat

wel ferme val kan zelfs de beste stuurmannen overkomen

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Haha, die cameraman

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    7 man weg 4 DQS en 3 snelle mannen. Dit wordt nog een ferme opgave om te winnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een koers! Waaier koersen blijven toch het mooiste om te zien hoor...

herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadash Bekijk bericht
    slecht moment om u lens te kuisen maat

wel ferme val kan zelfs de beste stuurmannen overkomen
    Wou precies opschuiven op het moment dat Bystrom ook net naar links ging. Zag er even slecht uit.
    ik ben groter dan maaltijdbox

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    157 (99%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Schoon koers wel daar in de westhoek
    PSN: Jonas89

Regels voor berichten