Discussie: Wielerseizoen 2020

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Reverz, nu jij hier gebombardeerd wordt tot kenner en liefhebber van het Lotto-huis, heb je alvast wel de Vals Plat podcast met Jelle Wallays gecheckt;
    https://www.youtube.com/watch?v=BkhLwkn-kiA

Niet meteen de meest beklijvende stemmen om naar te luisteren maar wel een leuke insight over welke plezante boel het daar is bij Lelangue & Co.
    Toch schandalig hoe ze zijn omgegaan met Wallays. Zal misschien niet de makkelijkste zijn, maar geen contractverlenging geven ok, maar dan zelfs geen kans meer om zich in de kijker te rijden... Tenenkrullend

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Reverz, nu jij hier gebombardeerd wordt tot kenner en liefhebber van het Lotto-huis, heb je alvast wel de Vals Plat podcast met Jelle Wallays gecheckt;
    https://www.youtube.com/watch?v=BkhLwkn-kiA

Niet meteen de meest beklijvende stemmen om naar te luisteren maar wel een leuke insight over welke plezante boel het daar is bij Lelangue & Co.
    ge moet niet alles geloven wat Belvedere zegt hé (integendeel)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Dat is bij alle sporten zo. Kijk eens atletiek als je op een 400m verschil in tijd ziet tussen de snelste van het jaar en de 100e en dat bij de vrouwen zal wss ook pak meer zijn
    Dat verschil is klein hoor.
    Het jaar beste is 48:14 en de 100ste loopt 52:12. Als je dan weet dat de 3de 49:47 loopt dan kan je niet spreken over immense verschillen hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het jaar beste is 48:14 en de 100ste loopt 52:12. Als je dan weet dat de 3de 49:47 loopt dan kan je niet spreken over immense verschillen hoor.
    Dat verschil van 4 seconden is zeer groot op 400m.
    Ik heb genoeg 400m gedaan om te weten hoe moeilijk het is om een seconde van je tijd af te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat zijn 4 seconden he.
    Maar ik zie beste tijd van het jaar 50:50 (https://www.worldathletics.org/recor...en/senior/2020), die 48 is van Naser vorig jaar en die is nu geschorst wegens doping dacht ik
    en nummer 100 heeft 53.10 dus pak 2.5sec

Bij de mannen is de snelste tijd 44.91 dit jaar (ook wel geen vette), maar heb je wel 200 man onder de 47s wat dus dubbel is (https://www.worldathletics.org/recor...en/senior/2020) en zelfs 300 onder de 47.5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Dat verschil van 4 seconden is zeer groot op 400m.
    Ik heb genoeg 400m gedaan om te weten hoe moeilijk het is om een seconde van je tijd af te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    In Oordegem of Koning Boudewijnstadion lopen he

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Er is nog wel de kanttekening te maken dat bij atletiek iedereen zijn eigen wedstrijd loopt natuurlijk zonder al te veel externe factoren (los van de baan waarin ze lopen).
    In deze situatie trapt die vrouw van Boels letterlijk 25% minder vermogen en dan ben ik nog voorzichtig... (sommige modellen spreken tot 37%). Ik denk dat velen onder ons ondertussen wel genoeg met een power meter en/of smart trainer gereden hebben om te beseffen dat het verschil tussen 400W en 300W dag en nacht is.

Eigenlijk verliest ze daar de wedstrijd voor Jolien... Jolien moet van véél te ver haar sprint inzetten omdat die vrouw van Sunweb daar nog altijd 10-20m voor zweeft, je ziet haar dan ook wat stilvallen in de tweede helft van haar sprint. En dan mogen ze hun handjes nog kussen dat die van Trek het vuile werk nog wou opknappen...

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Er is nog wel de kanttekening te maken dat bij atletiek iedereen zijn eigen wedstrijd loopt natuurlijk zonder al te veel externe factoren (los van de baan waarin ze lopen).
    In deze situatie trapt die vrouw van Boels letterlijk 25% minder vermogen en dan ben ik nog voorzichtig... (sommige modellen spreken tot 37%). Ik denk dat velen onder ons ondertussen wel genoeg met een power meter en/of smart trainer gereden hebben om te beseffen dat het verschil tussen 400W en 300W dag en nacht is.

Eigenlijk verliest ze daar de wedstrijd voor Jolien... Jolien moet van véél te ver haar sprint inzetten omdat die vrouw van Sunweb daar nog altijd 10-20m voor zweeft, je ziet haar dan ook wat stilvallen in de tweede helft van haar sprint. En dan mogen ze hun handjes nog kussen dat die van Trek het vuile werk nog wou opknappen...
    Ging mij over feit dat bij vrouwensport er nu eenmaal overal minder aan elkaar gewaagd zijn.
    Van vermogen klopt, maar hangt er toch ook vanaf hoe fris je op dat punt aankomt. Als die bv al gans de dag gemiddeld 25% meer heeft getrapt dan die op kop

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Toch schandalig hoe ze zijn omgegaan met Wallays. Zal misschien niet de makkelijkste zijn, maar geen contractverlenging geven ok, maar dan zelfs geen kans meer om zich in de kijker te rijden... Tenenkrullend
    Zou naar Cofidis gaan en daar 30% gaan verdienen van nu. Minimumloon WT is 40k bruto jaarloon, dus dat betekend dat hij dat minimaal krijgt en hij dus bij de lotto rond de 135k zat ofte 10k bruto/maand

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zou naar Cofidis gaan en daar 30% gaan verdienen van nu. Minimumloon WT is 40k bruto jaarloon, dus dat betekend dat hij dat minimaal krijgt en hij dus bij de lotto rond de 135k zat ofte 10k bruto/maand
    Hij zei het eerst wat onduidelijk, de tweede maal was het duidelijker. Als hij naar Cofidis gaat zal het voor 30% zijn van wat ze in mei/juni aanboden bij Cofidis. Geeft dus geen indicatie van hoeveel hij bij Lotto verdiende.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    geeft wel aan dat hij minstens dat bedrag kreeg bij lotto dat SomeDude aangeeft niet?

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    geeft wel aan dat hij minstens dat bedrag kreeg bij lotto dat SomeDude aangeeft niet?
    Nee, het geeft enkel aan dat ze bij Cofidis minstens 135k aanboden in mei/juni en nu minstens 40k. Dat zegt niks concreet over zijn huidig loon bij Lotto

Het geeft echter wel een indicatie van zijn loon bij Lotto. Tzal geen 60k zijn want dan had zijn krabbel in mei/juni wel gestaan... zijn loon bij Lotto zal dus toch wel minstens 100k geweest zijn, anders twijfel je imo niet. In ieder geval, met alle respect voor Wally, veel geld voor een renner van dat kaliber (naar mijn bescheiden mening).

EDIT: toont ook de verrotte mentaliteit bij Lotto aan en het feit daar dringend eens iets moest veranderen. Het feit dat je bij een andere ploeg een mooi voorstel naast je neer leg in volle crisistijd (er was toen voor verschillende teams geen bestaanszekerheid), vermoedelijk omdat je er vrij zeker van bent dat je contract bij je huidige team toch wel verlengd wordt. Dat alles los van het feit dat je kwa resultaten weinig adelbrieven kan voorleggen (Parijs-Tours 2019 ok, maar dat is niet meer het niveau van Parijs-Tours 15 jaar geleden) dat is toch geen gezonde situatie imo.
    Laatst gewijzigd door Reverz; 21 oktober 2020 om 13:30

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Van dat bedrag verschiet ik toch wel, rond de 10k bruto voor een renner die maar amper iets heeft gewonnen.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Nee, het geeft enkel aan dat ze bij Cofidis minstens 135k aanboden in mei/juni en nu minstens 40k. Dat zegt niks concreet over zijn huidig loon bij Lotto

Het geeft echter wel een indicatie van zijn loon bij Lotto. Tzal geen 60k zijn want dan had zijn krabbel in mei/juni wel gestaan... zijn loon bij Lotto zal dus toch wel minstens 100k geweest zijn, anders twijfel je imo niet. In ieder geval, met alle respect voor Wally, veel geld voor een renner van dat kaliber (naar mijn bescheiden mening).

EDIT: toont ook de verrotte mentaliteit bij Lotto aan en het feit daar dringend eens iets moest veranderen. Het feit dat je bij een andere ploeg een mooi voorstel naast je neer leg in volle crisistijd (er was toen voor verschillende teams geen bestaanszekerheid), vermoedelijk omdat je er vrij zeker van bent dat je contract bij je huidige team toch wel verlengd wordt. Dat alles los van het feit dat je kwa resultaten weinig adelbrieven kan voorleggen (Parijs-Tours 2019 ok, maar dat is niet meer het niveau van Parijs-Tours 15 jaar geleden) dat is toch geen gezonde situatie imo.
    Jup je hebt gelijk ik redeneerde verkeerd. Al had ik ook wel de reflex als lotto minder betaald dan wat Cofidis eerst aanbiedt dan ga je daar toch eens over denken om te tekenen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Van dat bedrag verschiet ik toch wel, rond de 10k bruto voor een renner die maar amper iets heeft gewonnen.
    En dan moet je nog rekening houden met RSZ plafond van 2.5k itt ons gewone werknemers.

Nu goed een Jasper Stuyven woont in Monaco, laat af en toe kine overkomen voor 1 dag en heeft net een RS6 gekocht dus die verdient nog wel stuk meer

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En dan moet je nog rekening houden met RSZ plafond van 2.5k itt ons gewone werknemers.

Nu goed een Jasper Stuyven woont in Monaco, laat af en toe kine overkomen voor 1 dag en heeft net een RS6 gekocht dus die verdient nog wel stuk meer
    Het RSZ-regime heeft toch niets te doen met hetgeen Wally op zijn rekening ziet verschijnen?

Zou Stuyven die auto gekocht hebben of wordt hij gesponsord? Ik zag daar toch ook vanalles over verschijnen, en als je alles zelf uit je zak betaalt, dan zou ik die poespas vermijden.

Regels voor berichten