Discussie: Wielerseizoen 2020

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar met 3 was het nooit tot een sprint gekomen.
    Ik denk het ook niet. Alaphillipe reed wel heel snel de koppenberg op, en had zeker nog de demarrage in de benen om alleen boven te komen op de paterberg.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Het is nog niet veel gezegd geweest precies maar: hoe goed was Naesen? De beste Naesen sinds 2017 IMO.
    PSN: Shaddix-be

Stuyfmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Het is nog niet veel gezegd geweest precies maar: hoe goed was Naesen? De beste Naesen sinds 2017 IMO.
    Ik denk dat hij enorm baalde dat hij die vlucht gemist had, kon je duidelijk op zijn gezicht aflezen. Had hij mee geweest was hij niet per definitie kansloos.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Inderdaad Naesen was best of the rest. Zonde dat er weinig nog te doen is qua koersen voor hem.. Eigenlijk heeft ASO gefaald door in de TdF niet te kunnen aantonen dat het corona proof langs het parcours kan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    For the hottest rallynews like us on https://www.facebook.com/TACrally

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Ik denk dat hij enorm baalde dat hij die vlucht gemist had, kon je duidelijk op zijn gezicht aflezen. Had hij mee geweest was hij niet per definitie kansloos.
    Was niet van missen, was van niet beter kunnen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Wel opvallend dat VDP, VA en Alaphillipe blijkbaar echt zodanig veel sterker zijn dat zij uit een groep waarin nog veel ploegen zitten gewoon kunnen vertrekken zonder dat er ploegen nog iemand kunnen meesturen. Ik kan mij best inbeelden dat diegene die er aanhangt het niet tot het einde zal uitzingen, maar je wéét dat als 1 van die 3 vertrekt, het waarschijnlijk tot aan de finish is. Dan zijn ze gewoon de 3 beste renners van het moment.

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat Quick-step ook een tactisch foutje heeft gemaakt ook al noemden zij het een perfecte situatie toen (had het zelf nog voor de botsing gezegd voor mijn tv (Real life PCM ).
    Toen Bettiol weg was met asgreen en lampaert en Madouas had Alaphilippe toch even de benen stil moeten houden en de Lampaert en asgreen bettiol wat helpen dat ze terug konden komen.

Zodat in geval van pech (mechanische pech was nog altijd een grote optie (zie al die platte banden voor de eerste keer kwaremont) ze nog altijd in de meerderheid waren (Sterkte van de wolfpack toch ? )

Blijft doodjammer dat ze PR-RBX reeds geannuleerd hebben. De vlamingen hebben getoond hoe het wel moet in tegenstelling tot de Italianen en Fransen.
    Ging waarschijnlijk zonder problemen gelukt zijn om te organiseren !
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik vond die van vorig jaar tijdens MSR ook best goed.
    Oliver heeft altijd een piek en is dan gewoon enorm goed. Alleen duurt zijn piek precies maar een wedstrijd of twee. Maar zoals ik (kenner...) vooraf al had aangegeven, konden we wel wat verwachten van Oli, gepiekt nar hier, en niet in de spotlight als (top)favoriet...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Was niet van missen, was van niet beter kunnen.
    Vraag me nu toch wel af waarop ge dat nu baseert... Zat volgens mij gewoon ietsje te ver onder afdaling op de stationsberg (kan het niet goed zien) en beslist dat niet mee te springen met WVA op de Taaienberg, allicht omdat hij nog steeds te ver zat. Denk dat hij voor de rest nog wel genoeg heeft getoond dat hij bergop echt wel meekon.

In feite de typische twijfel van een Vlaamse renner in een voorjaarswedstrijd zoals we wel vaker zien.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Ik denk dat Quick-step ook een tactisch foutje heeft gemaakt ook al noemden zij het een perfecte situatie toen (had het zelf nog voor de botsing gezegd voor mijn tv (Real life PCM ).
    Toen Bettiol weg was met asgreen en lampaert en Madouas had Alaphilippe toch even de benen stil moeten houden en de Lampaert en asgreen bettiol wat helpen dat ze terug konden komen.

Zodat in geval van pech (mechanische pech was nog altijd een grote optie (zie al die platte banden voor de eerste keer kwaremont) ze nog altijd in de meerderheid waren (Sterkte van de wolfpack toch ? )

Blijft doodjammer dat ze PR-RBX reeds geannuleerd hebben. De vlamingen hebben getoond hoe het wel moet in tegenstelling tot de Italianen en Fransen.
    Ging waarschijnlijk zonder problemen gelukt zijn om te organiseren !
    Heeft Alaphilippe dat niet gedaan? Die situatie kan ik mij niet meer exact voor de geest halen, maar toen Asgreen alleen de sprong probeerde maken heeft Alaphillipe alvast geen meter op kop gereden (in beeld).

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Heeft Alaphilippe dat niet gedaan? Die situatie kan ik mij niet meer exact voor de geest halen, maar toen Asgreen alleen de sprong probeerde maken heeft Alaphillipe alvast geen meter op kop gereden (in beeld).
    Gisteren zei Van Aert (of was het Van der Poel?) toch dat ze verschoten dat Alaphilippe goed meewerkte terwijl ze zelf te horen kregen dat er nog Quicksteppers op komst waren.

Maar bon, valt Alaphilippe niet dan kraait er geen haan over...
    PSN: Shaddix-be

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Vraag me nu toch wel af waarop ge dat nu baseert... Zat volgens mij gewoon ietsje te ver onder afdaling op de stationsberg (kan het niet goed zien) en beslist dat niet mee te springen met WVA op de Taaienberg, allicht omdat hij nog steeds te ver zat. Denk dat hij voor de rest nog wel genoeg heeft getoond dat hij bergop echt wel meekon.

In feite de typische twijfel van een Vlaamse renner in een voorjaarswedstrijd zoals we wel vaker zien.
    Alaphilippe en VDP zijn weg, VA rijdt er naar toe dan moet je gewoon mee zijn. Daarna rijden er nog eens 4 weg waar hij niet bij zit
    Dan ben je imo niet goed genoeg om voor de hoofdvogel te strijden

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht

Wout kletst er niet ineens naartoe op de Taaienberg hoor, hij rijdt het laatste gaatje dicht maar hij zat al bijna op het wiel op het moment dat ze aan de kasseien komen. Ik heb om eerlijk te zijn ook niet gezien waar Naesen ergens zat maar ik heb wel gezien dat Wout vrij ver zet na de stationsberg door die kettingproblemen. Hij is dan toch in dat "vlakke" tussenstuk gaan lopen. Het is een beetje een ongelukkige montage van random fragmenten, maar in dit filmpje zie je na 1:45 wel dat Wout al voor de Taaienberg terug alleen rijdt. Daar moet Naesen eigenlijk altijd bij zitten.

https://www.youtube.com/watch?v=-aF5kkmWG1Y&t=110s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Hij pakte alleszins nog vol over toen Bettiol met Madouas, Asgreen en Lampaert in de achtervolging reed. Ik denk dat Wout & Mathieu vooral dat vreemd vonden. Aan de andere kant wist Alaphilippe zichzelf wrs gewoon de sterkste vooraan en dan kan je beter met 3 doorrijden naar de Pater en Bettiol nog wat verder laten sudderen. Komt hij er nu bij dan heeft hij een ferme streep op de carrosserie, waait hij toch terug... ook goed. Je hebt dan alleszins niemand gratis laten terugkomen.

Het is ook niet alsof Asgreen en Lampaert hier echt sterk genoeg waren om iets te betekenen na het wegvallen van Alaphilippe... ze hadden op de Kwaremont en/of Pater dan toch wel moeten passen. Anders hadden ze op de laatste keer Kwaremont wel op het wiel van Naesen gezeten toen die ging.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    het feit dat asgreen en lampaert niet mochten helpen kwam ook vanuit de volgwagen he. Hebben ze zelf toegegeven na de koers dat dat een tactisch blundertje was (en al helemaal nadat alaphil een moto probeert te tackelen).

dadash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    goh jah die 4 zaten niet ver van het koptrio maar die groep erachter zat ook heel kort dus het risico bestond wel dat als vooraan die 2 groepen samen kwamen er even een moment van aarzeling zou zijn en die groep achtervolgers zo het gat zou kunnen dichten de verschillen waren op dat moment echt niet groot dus niet zo onlogisch dat ze gewoon voluit de kaart Alap trokken die op dat moment gewoon de beste indruk maakte.

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dan kwam er sowieso niemand meer terug als ze die lieten terugkeren.
    Lampaert en Asgreen waren sowieso bij de sterkere van de "best of the rest" en had Alaphilippe nog meer kunnen rusten om na de pater een solootje te trekken tot in Oudenaarde.
    (akkoord dat ze het sowieso niet gingen kunnen halen van WVA-MVDP maar konden ze toch nog voor het podium gaan).

Terwijl in de situatie zonder die "tackle" WVA en VDP ik wel nog zag terugkeren (met 2 is er toch sneller compromis om vol samen te werken dan op het wk).
    Want alaphilippe ging ook niet zoveel voorsprong gehad hebben aan de top zoals op hij had op het wk.
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.

Regels voor berichten