Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Home Gym - waar op letten?

llow,

iedereen kent ze wel: de new year's resolutions die voor de deur staan en de drang om weer te gaan sporten. Gezien de thuissituatie het niet echt toelaat om enkele avonden per week veel tijd in de fitness te spenderen, ging ik op zoek naar een alternatief voor thuis. Blijkbaar bestaan er wel betaalbare alternatieven en ik botste vooral op deze 2 toestellen:

https://www.betersport.be/home-gym-f...ss-unit-4.html
    https://www.betersport.be/home-gym-f...ss-unit-6.html

Nu, ik ben absoluut geen fervent sporter maar ben toch al een paar keer gestart met fitnessen maar daarna ook even snel weer gestopt door de rompslomp (verplaatsing, wachten op toestellen, gebrekkige douches, etc...)
    Als ik de berekening even maak bij de fitness in de buurt (Basic Fit), zou ik na 2j fitnessen evenveel abonnementsgeld kwijt zijn als de aanschaf van die unit 6.

Zitten er mensen op het forum die even een vergelijking kunnen maken, vanuit hun ervaring, tussen die 2 toestellen en mij eventueel wat aankoopadvies geven (waar is dat subforum trouwens naartoe in de buy&sell section? )

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Jonas89; 29 december 2019 om 15:02

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou eerlijkheidshalve gewoon een deftig squat rack en wat platen kopen, daar gaat ge veel meer aan hebben.
    Laatst gewijzigd door puni; 27 december 2019 om 23:02
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou eerlijkheidshalve gewoon een deftig squat rack en wat platen kopen, daar gaat ge veel meer aan hebben.
    Dit x 1000

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Veel gaat afhangen van uw budget. Toestellen zoals jij post zijn goed voor mensen die een beetje in beweging willen zijn of voor oudere mensen. Maar als je ook maar enige soort zchte progressie wil maken zal je zeer snel tegen de limieten van zo’n toestel zitten.

Zoals puni zei ga je veel meer waar voor je geld krijgen met een squat of power rack met een bankje, barbell en wat plates. Daarmee kan je elke spiergroep trainen die je wil en de enige upgrade die je in principe moet doen is extra plates.

Maar het probleem is dat alles dat ook maar een beetje deftig is redelijk wat geld kost. Deftig materiaal is niet alleen nodig om lang mee te gaan maar ook voor veiligheid. Want je kan makkelijk een rekje van 50 euro bij de decathlon halen maar ik zou daar nooit onder gaan staan terwijl er een barbell van 100 kg op hangt. Maar die dingen kosten echt veel geld, zelfs op de tweedehands markt zal je snel de 1000 euro aantikken.

Een (imo) betere oplossing kunnen kettlebells zijn, daar kan je ook een enorme variatie aan oefeningen voor alle spiergroepen mee uitvoeren. En je gaat er een pak goedkoper mee uitkomen. Als je dan nog zo’n rek van decathlon neemt waarmee je pull ups en dips kan uitvoeren ben je al ver. Dan kan je eventueel nog ergens een bank en een paar dumbells kopen voor borst oefeningen. Dat gaat imo de meest realistische oplossing zijn om thuis te trainen zonder meteen massa’s geld uit te geven.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Veel gaat afhangen van uw budget. Toestellen zoals jij post zijn goed voor mensen die een beetje in beweging willen zijn of voor oudere mensen. Maar als je ook maar enige soort zchte progressie wil maken zal je zeer snel tegen de limieten van zo’n toestel zitten.

Zoals puni zei ga je veel meer waar voor je geld krijgen met een squat of power rack met een bankje, barbell en wat plates. Daarmee kan je elke spiergroep trainen die je wil en de enige upgrade die je in principe moet doen is extra plates.

Maar het probleem is dat alles dat ook maar een beetje deftig is redelijk wat geld kost. Deftig materiaal is niet alleen nodig om lang mee te gaan maar ook voor veiligheid. Want je kan makkelijk een rekje van 50 euro bij de decathlon halen maar ik zou daar nooit onder gaan staan terwijl er een barbell van 100 kg op hangt. Maar die dingen kosten echt veel geld, zelfs op de tweedehands markt zal je snel de 1000 euro aantikken.

Een (imo) betere oplossing kunnen kettlebells zijn, daar kan je ook een enorme variatie aan oefeningen voor alle spiergroepen mee uitvoeren. En je gaat er een pak goedkoper mee uitkomen. Als je dan nog zo’n rek van decathlon neemt waarmee je pull ups en dips kan uitvoeren ben je al ver. Dan kan je eventueel nog ergens een bank en een paar dumbells kopen voor borst oefeningen. Dat gaat imo de meest realistische oplossing zijn om thuis te trainen zonder meteen massa’s geld uit te geven.
    Mijne kwam van helisports.nl en heb voor alles samen rond de 800€ nieuw betaald.

Olympische barbell met 130kg gewichten
    Squat rack
    Low/high pulley
    Bank die tot 280kg aan kan.

Ik heb daar 4 jaar mee getraind en dat rack heeft nooit een krimp gegeven.

Als je het nog iets goedkoper wilt en minder plaats hebt kun je ook een half rack kopen.

Later nog een setje olympische dumbells bij gekocht en dan heb je alles wat je wil.

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien is het doel ook belangrijk om te vermelden:
    Bedoeling is gewoon van in vorm te geraken/blijven; zeker niet om zwaar te gaan doortrainen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Koop u een vloermatje,wat kettlebelts en wat halters. De mogelijkheden/combinaties zijn eindeloos. Combineer dit met een beetje lichte cardio. Zo een toestel zal u niet motiveren,eerder in de weg staan.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben hier een mini home gym in elkaar aant steken in de kelder. Moet nog 1 muur voegen, dan de stoom nog en dan kan alles erin wat ik heb.

Dat is dan een taxc met koersfiets, halterbank met barbell en dumbells (van mijn schoonbroer, die dat kwijt moest). Dan zo een kettler fitnessbank die mijn ouders nog hadden staan. Daarbuiten heb ik nog elastieken en een trx.

Vandaag is de 49" 4k tv aangekomen.

Hopelijk is ei d volgende week alles klaar voor gebruik.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    heb zelf al jaren een reeks vaste dumbells (12 tem 20 kg) waar ik het mee doe.
    Vroeger nog benchbank ook

ga nog een jaartje blijven lopen en wellicht erna terug nr de gym. Thuis fitnessen was vroeger vaak een voornemen, maar merkte al snel dat de motivatie dan heel snel wegtrok. Moet echt een gym hebben om focus te hebben, motivatie en drive...maar idd, als uw doelen vrij beperkt zijn moet zo'n homegym zeker lukken

misschien eens faillissementen in de gaten houden. Moest ooit zelf een fitnessruimte inkleden in een gevangenis en had daar toen iemand voor die alles opkocht van faillisementen

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nipt af gekregen dees vakantie.

Edit: tis gelukt op andere manier

Laatst gewijzigd door jack|herrer; 5 januari 2020 om 19:48
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Nipt af gekregen dees vakantie.

Edit: lekker, tapatalk draait mijn foto om. Gee idee hoe ik die moet rechtzetten
    Ik ben er ondersteboven van.

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uiteindelijk toch voor die focus fitness unit 6 gegaan, in combinatie met een bank en 2 losse dumbbells!
    Voorlopig doet dat heel goed zijn werk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Home Gym - waar op letten?

Hier heb ik goedkope powercage gehaald met dipstangen en monkeybar. al het materiaal komt van fitness seller.

Belastbaarheid 300kg en dat ga ik wss nooit benchen of squatten
    Lat pulley met roeifunctie voor de pull oefeningen
    Bankje en losse schijven in gietijzer. (Goedkoopst)

Al bij al denk ik een 1100-1200 euro in totaal maar doet al 4 jaar dienst. Het fitness abbo heb ik er al lang uitgehaald aangezien de vriendin ook heel af en toe er van gebruik maakt.
    Voordeel is altijd trainen wanneer je wil. Nadeel is karakter kan je niet trainen

Maar ik denk dat de resale value wel hoog is van deze.
    Denk gemakkelijk 60-70% van aankoop

iemand trouwens ervaringen met die powerblocks?
    https://www.fitness-seller.nl/powerblockr-sport-5-0/
    lijkt me gemakkelijk om niet altijd die gewichten op de dumbell te schuiven zoals ik nu doe maar de prijs vind ik er wel wat over.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door zwarten; 4 februari 2020 om 20:10

Regels voor berichten