Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Man man man... ik spreek nu niet over de 4 Nederlandse vrouwen vooraan maar alles wat daar achter komt rijdt tot aan de voet van zo'n klimmetje, stapt af en blijft dan 2 seconden staan terwijl ze hun fiets in hun nek leggen. Als dat vergelijkt met de mannen beloften zelfs... dat gaat allemaal in één vloeiende beweging. Equal pay en al die dingen is allemaal goed en wel maar het niveauverschil is toch nog gigantisch groot tbh.

Het is soms leuker om naar te kijken omdat de échte top breder is maar er zijn toch zaken die serieus pijn doen aan de ogen.
    Jamaja, die vier vrouwen vooraan kunnen dat omdat er budgetten voor worden vrijgemaakt he. Als er meer geld te verdienen valt voor de vrouwen zet de professionalisering zich daar automatisch ook verder door. Bij die elite vrouwen rijden ook soms achteraan jonge vrouwen/studenten mee die de wedstrijd niet kunnen uitrijden omdat ze het gewoon fysiek niet kunnen. In Gullegem was er een Britse, ik schrok me rot, sleurde veelngewicht mee
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alvarado
    Real Madrid CF | Club Brugge KV
    no votes  

Nattefrost's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook al was het een veredeld NK, ze hebben er wel een mooie finale van gemaakt. Die laatste manoeuvres en sprint van Alvarado mochten er zijn. Wat een seizoen voor haar.
    PSN: Ainu20
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Jamaja, die vier vrouwen vooraan kunnen dat omdat er budgetten voor worden vrijgemaakt he. Als er meer geld te verdienen valt voor de vrouwen zet de professionalisering zich daar automatisch ook verder door. Bij die elite vrouwen rijden ook soms achteraan jonge vrouwen/studenten mee die de wedstrijd niet kunnen uitrijden omdat ze het gewoon fysiek niet kunnen. In Gullegem was er een Britse, ik schrok me rot, sleurde veelngewicht mee
    Kom nou bij tennis is dat toch ook, moeten in een GS 2 sets winnen van 3 en daar zijn er toch ook een pak meer vrouwen met overgewicht dan bij de mannen ze
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Sanne Cant duidelijk op de retour. De Sanne van vorig jaar was dit jaar 4des geweest net na de NL vrouwen maar dit seizoen was en is ze nergens meer. Tijd om op pensioen te gaan zeker?
    Alvarado is de terechte winnares en een goeie zaak voor het vrouwen veldrijden. Nog erg jong en de toekomst ..

En waar blijft de opvolgster van Sanne? De eerste Belgische is potverdorie iemand die bijna 40 jaar is. Ik wil hier geen afbreuk doen op de prestatie van Ellen, maar waar is het jeugdig talent uit ons landje? Dat is er dus niet .. het is momenteel erg triestig gesteld bij de vrouwen bij ons.
    no votes  

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat is de eeuwige discussie he, ja vrouwen zullen het in 99% van alle sporten (zwaar) moeten afleggen tegen mannen die allebei prof zijn, maar vrouwen hebben nu eenmaal puur biologische nadelen, een top vrouw levert imo nagenoeg altijd een even sterke prestatie als een topman. Dus dan mogen de verdienste er ook zijn.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is zelfs niet de discussie hé.
    Reverz maakte terecht een opmerking aan het schrijnende gebrek aan techniek/soepelheid bij een groot deel van de dames, dat heeft op zich weinig te maken met uithouding.
    Als er meer geld bij komt kijken bij de vrouwen zal de groep die deftig kan veldrijden breder worden waardoor we niet langer enkel naar de NL-dames hoeven te kijken als we plezier willen hebben. De reden dat zij zoveel beter zijn is niet per se omdat ze fysiek beter zijn, maar omdat het financieel interessant genoeg is om de fysiek betere in die sport te houden en te ontwikkelen.
    @SomeDude, das dan goed hé, maar dat is ook maar naast de kwestie

Also: "meer geld voor de vrouwen" =/= "equal pay" hé. Je zou zelfs gerust argumenten kunnen verzinnen waarom de top van de vrouwen momenteel gerust meer zou mogen krijgen dan sommige mannen. Interessantere wedstrijden, meer spankracht, etc
    no votes  

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dan ben ik niet volledig mee . Discussieer dan maar verder en vergeet mijn tussenkomst .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Man man man... ik spreek nu niet over de 4 Nederlandse vrouwen vooraan maar alles wat daar achter komt rijdt tot aan de voet van zo'n klimmetje, stapt af en blijft dan 2 seconden staan terwijl ze hun fiets in hun nek leggen. Als dat vergelijkt met de mannen beloften zelfs... dat gaat allemaal in één vloeiende beweging. Equal pay en al die dingen is allemaal goed en wel maar het niveauverschil is toch nog gigantisch groot tbh.

Het is soms leuker om naar te kijken omdat de échte top breder is maar er zijn toch zaken die serieus pijn doen aan de ogen.
    Ik vond de manier hoe Kastelijn over die bergjes ging enorm tenenkrommend, zo slecht. De rest heb ik nu niet echt veel bekeken, pak er nu gewoon Kastelijn uit omdat ze meermaals in beeld kwam doordat ze in het begin in de kopgroep zat.
    Real Madrid CF | Club Brugge KV
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Dat is zelfs niet de discussie hé.
    Reverz maakte terecht een opmerking aan het schrijnende gebrek aan techniek/soepelheid bij een groot deel van de dames, dat heeft op zich weinig te maken met uithouding.
    Als er meer geld bij komt kijken bij de vrouwen zal de groep die deftig kan veldrijden breder worden waardoor we niet langer enkel naar de NL-dames hoeven te kijken als we plezier willen hebben. De reden dat zij zoveel beter zijn is niet per se omdat ze fysiek beter zijn, maar omdat het financieel interessant genoeg is om de fysiek betere in die sport te houden en te ontwikkelen.
    @SomeDude, das dan goed hé, maar dat is ook maar naast de kwestie

Also: "meer geld voor de vrouwen" =/= "equal pay" hé. Je zou zelfs gerust argumenten kunnen verzinnen waarom de top van de vrouwen momenteel gerust meer zou mogen krijgen dan sommige mannen. Interessantere wedstrijden, meer spankracht, etc
    Tel het aantal mensen op de cross eens bij de vrouwen en daarna bij de mannen, gaan er volgens mij nog steeds minder zijn
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Ik vond de manier hoe Kastelijn over die bergjes ging enorm tenenkrommend, zo slecht. De rest heb ik nu niet echt veel bekeken, pak er nu gewoon Kastelijn uit omdat ze meermaals in beeld kwam doordat ze in het begin in de kopgroep zat.
    En dat is dan de Europese kampioen
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Tel het aantal mensen op de cross eens bij de vrouwen en daarna bij de mannen, gaan er volgens mij nog steeds minder zijn
    Dat kan misschien wel zijn, maar dat heeft misschien nog te maken met onbekend is onbemind. Op de televisie is het alvast al gebeurd dat er meer volk keek naar de vrouwen dan de mannen.
    Ook het NK van de mannen werd VOOR de vrouwen uitgezonden, omdat die laatste natuurlijk veel spannender ging zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bart Wellens had het goed gezien, waarom rijdt Worst zoveel onnodig op kop tijdens de wedstrijd.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk dat velen toch onderschatten hoeveel mensen er kijken naar de vrouwen in Nederland. Waarom? Bij de vrouwen is het lekker spannend. Bij de mannen is het VDP. VDP. VDP. Dan ga je als Nederlander na een tijdje ook gewoon *geeuwen*.

Dit is wel een momentopname natuurlijk en algemeen genomen blijft het mannen veldrijden natuurlijk populairder dan de vrouwen ...
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vrouwencross is booming hoor. Hopelijk kan Neff weer goed herstellen. Dat is bijvoorbeeld iemand die technisch supertop is en over de balkjes springt. PFP is van plan om meer te crossen volgend seizoen. Met die equal pay gaat er wat meer talent vanop de weg en mtb ook meestrijden in de cross.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    For the hottest rallynews like us on https://www.facebook.com/TACrally
    no votes  

Regels voor berichten