Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    1. Je fiets nu al niet, dus waarom denk je ook maar dat dit iets voor u is?
    2. Als je nu al geen tijd hebt om 4x per week 2u te gaan trainen, waarom denk je dan dat je een serieuze wielrenner zou kunnen worden? die trainen nog veel meer.
    3. Geld gaan verdienen als fietser, zoals je doet als 1ste provincialer in het voetbal: vergeet het maar. 0 euro voor jou, hoge kosten voor materiaal in de plaats
    4. Als het dan toch niet voor het geld of voor de liefhebberij is, waarom dan gaan fietsen. Dan kan je beter in 4de provinciale bij uw maten gaan voetballen en nog wat geld verdienen.
    5. Of ga een sport oefenen die wel competitief kan zijn, want hoeveel kermiskoersen zijn er op een jaar... Doe vb. triathlon. De loop-en zwem traininen zijn al korter en lopen kan je.

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kejuro Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vroeg ik mij ook af. Maar de spieren van wielrenners zijn meestal wel meer afgetraind dan die van voetballers/lopers denk ik
    Het beste is idd fietsen. Maar je kan altijd ook eens gaan lopen, zwemmen. Maar zelfde principe. Lage intensiteit en lange duur (LSD) je moet niet altijd kijken naar welke spieren. Wielrennen is in eerste plaats je cardiovasculair trainen. En kan je doen hoe je wilt, maar als je kan gaan fietsen best met de fiets. Fietsen doet ook veel minder schade aan je spieren dan lopen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    1. Je fiets nu al niet, dus waarom denk je ook maar dat dit iets voor u is?
    2. Als je nu al geen tijd hebt om 4x per week 2u te gaan trainen, waarom denk je dan dat je een serieuze wielrenner zou kunnen worden? die trainen nog veel meer.
    3. Geld gaan verdienen als fietser, zoals je doet als 1ste provincialer in het voetbal: vergeet het maar. 0 euro voor jou, hoge kosten voor materiaal in de plaats
    4. Als het dan toch niet voor het geld of voor de liefhebberij is, waarom dan gaan fietsen. Dan kan je beter in 4de provinciale bij uw maten gaan voetballen en nog wat geld verdienen.
    5. Of ga een sport oefenen die wel competitief kan zijn, want hoeveel kermiskoersen zijn er op een jaar... Doe vb. triathlon. De loop-en zwem traininen zijn al korter en lopen kan je.
    Wow, waarom heb ik het gevoel dat je me probeert te overtuigen om daar nie aan te beginnen?

1. Heb nooit gezegd dat dit iets voor mij is. Ik heb daar de laatste tijd (1-2 jaren) gewoon meer en meer interesse in en zou dit graag uitproberen.
    2. Ik kan elke dag wel 2-3 uurtjes mankeren om te trainen. Ik zal volgend jaar, op kot, gewoon geen tijd meer hebben om 1 uur op de trein te zitten om er naartoe te gaan + 2 uur te trainen + 1uur terug op de trein (zonder tijd te rekenen van mijn voetbalclub tot station, en van station tot kot). Dus pak 3 keer in de week 5 uur om 2 uur te trainen. + in de weekend een volledige zondagnamiddag. Ik heb ook nooit echt gezegd dat ik een "serieuze" renner wil worden eh. Ja, als wielrenner train je véél meer. Maar dan verlies ik ook geen tijd op het vervoer, en btw ik ga beginnen met wielrennen eh, Ik heb nooit gezegd dat ik direct zoveel mogelijk uren train..
    3. Heb ik inderdaad gezegd, dat ik helemaal geen cent hoop te verdienen. Voor de hoge kosten: gohja, die 3 jaren semi-profesionneel niveau voetbal zullen wel voor iets dienen eh dan
    4. Omdat ik eerder al zei, voetbal in het algemeen gewoon beu ben. Die mentaliteit vooral. Geen zorgen hoor die maten zie ik nog steeds buiten de voetbal.
    5. Nee zwemmen interesseert mij helemaal niet, deed ik enkel als revalidatie na blessure. Ik ben ook geen fan van lange afstanden lopen en (zonder te pretentieus te willen zijn) kan ik moeilijk die 'korte' afstanden blijven lopen, zoveel minuten geraak ik toch niet kwijt van mijn PR's.

Mag ik gewoon een nieuwe uitdaging willen proberen? Ik heb nooit de pretentie gehad om hoog niveau renner te willen worden, verre van. Wielrennen interesseert me erg en ik vind het een mooie sport en zit al een tijd te overwegen mij een fiets te kopen en zien hoe het in elkaar zit. Ik weet dat ik door te fietsen nooit meer ga verdienen/verder geraken door te blijven voetballen, ma da boeit mij ook helemaal nie. Daarom dat ik verder ga studeren. Ik ken genoeg voetballers in mijn omgeving die boven de 1500 per maand verdienen in 1e provinciaal, maar eerlijk da interesseert mij echt helemaal nie meer, da provinciaal voetbal.
    En ja inderdaad, voor hetzelfde geld staat mij da niet, kan ik dat helemaal niet ofzo. Of misschien wil ik dan toch terug gaan voetballen. I don't know. Wie weet..

Ik vroeg jullie in het algemeen gewoon hoe het zit om van voetbal te switchen naar wielrennen, qua conditie etc en om als 20-jarige te beginnen
    Laatst gewijzigd door Kejuro; 10 augustus 2019 om 00:38

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kejuro Bekijk bericht
    Wow, waarom heb ik het gevoel dat je me probeert te overtuigen om daar nie aan te beginnen?

Ik vroeg jullie in het algemeen gewoon hoe het zit om van voetbal te switchen naar wielrennen, qua conditie etc en om als 20-jarige te beginnen
    Maak u ni zo druk probeer het met een “goedkope/2dehands” fiets en kijk vandaar verder.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mag ik gewoon een nieuwe uitdaging willen proberen? Ik heb nooit de pretentie gehad om hoog niveau renner te willen worden, verre van. Wielrennen interesseert me erg en ik vind het een mooie sport en zit al een tijd te overwegen mij een fiets te kopen en zien hoe het in elkaar zit.
    Het is niet hetzelfde als voetbal waarbij je u moet inschrijven bij een club, competities moet meedoen, samen trainen, regels moet kennen, tactiek moet kennen.
    Om de sport te leren kennen kan je gewoon een fiets kopen en beginnen trappen.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 10 augustus 2019 om 11:15

thugman's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste Kejuro,

1.Koop je een goede 2dehands fiets in jouw maat met een stel stevige wielen.
    2. Stel voor jezelf een schema op met de momenten waarop je kan trainen en hoeveel tijd je er wil in investeren.
    3. Begin nu te trainen voor het volgende seizoen (wissel lange duurtrainingen af met kortere intensievere)
    4. Zoek je iemand in de buurt of vrienden die fietsen of wedstrijden rijden en ga regelmatig eens met hun mee rijden.
    5. Start volgend seizoen in 1 van de nevenbonden (VWF,WAOD,LWU,...) Probeer daar te overleven en zie hoever je staat na 1 seizoen.

+ 2 extra tips:
    -Laat je met het geld dat je bespaart door een 2dehands fiets te kopen eens testen in een sportcentrum (inspanningstest) zij gaan je direct al kunnen zeggen hoe het met je conditie gesteld is en hoe je best traint.
    -Zorg dat de fiets die je koopt gepast is en investeer desnoods in een bikefit. Het kost wel wat maar comfort op je fiets is super belangrijk.

Als je nog meer vragen hebt spreek me gerust eens aan!
    Van welke regio ben je?
    pain is temporary, quitting lasts forever!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Aan je looptijden te zien, zal je vo2max al zeker niet laag zijn. Als je het kan opbrengen om consistent te trainen zal het koersen bij de nevenbonden wel lukken. Je voetbalachtergrond is zeker geen nadeel. Explosiviteit is iets wat je nodig hebt in zulke wedstrijden. Het niveau van het nevenbondencircuit is ook niet buitenaards. Amuseer je vooral, rij eens mee met het scheldepeleton om wat gevoel van snelheid op te doen.
    Geld ga je er waarschijnlijk niet mee verdienen, in tegendeel

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Obi Wan Kenobi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laat beginnen met koersen is in principe geen probleem, mits het nodige talent durf en geldvermogen , GVA (17 jaar) , Ludo diercksens (30 jaar) , woods (27 jaar) , Roglic (23 jaar)
    Om snel aan een profcontract te raken is Zwift een van de mogelijkheden
    Anakin, how many times have I told you to stay away from the power couplings.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    51 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obi Wan Kenobi Bekijk bericht
    Laat beginnen met koersen is in principe geen probleem, mits het nodige talent durf en geldvermogen , GVA (17 jaar) , Ludo diercksens (30 jaar) , woods (27 jaar) , Roglic (23 jaar)
    Om snel aan een profcontract te raken is Zwift een van de mogelijkheden
    Ludo mss niet de beste om aan te halen.. (doping)

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    Want de rest reed clean?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kampers Bekijk bericht
    LOL

Die heeft zijn contract niet door doping gehaald. Hij is zelfs nooit positief getest geweest daarop. Enkel een ontstekingsremmer gebruikt die op een verboden lijst stond, waar hij niks vanaf wist. En waar hij zelf iets over verteld had, zonder enig verder bewijs. Echt geen nood om deze man door het slijk te halen hier hoor.

Hij is het beste voorbeeld dat je op late leeftijd nog prof kan worden.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En op briefje van wedstrijd dokter!

EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Doe vb. triathlon. De loop-en zwem traininen zijn al korter en lopen kan je.

De zwemtrainingen zijn korter, maar om 1.5u te zwemmen ben je rap 3u kwijt. Daarbij mag je als triatleet veel meer organiseren en nog meer trainen dan als wielrenner.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thugman Bekijk bericht
    Beste Kejuro,

1.Koop je een goede 2dehands fiets in jouw maat met een stel stevige wielen.
    2. Stel voor jezelf een schema op met de momenten waarop je kan trainen en hoeveel tijd je er wil in investeren.
    3. Begin nu te trainen voor het volgende seizoen (wissel lange duurtrainingen af met kortere intensievere)
    4. Zoek je iemand in de buurt of vrienden die fietsen of wedstrijden rijden en ga regelmatig eens met hun mee rijden.
    5. Start volgend seizoen in 1 van de nevenbonden (VWF,WAOD,LWU,...) Probeer daar te overleven en zie hoever je staat na 1 seizoen.

+ 2 extra tips:
    -Laat je met het geld dat je bespaart door een 2dehands fiets te kopen eens testen in een sportcentrum (inspanningstest) zij gaan je direct al kunnen zeggen hoe het met je conditie gesteld is en hoe je best traint.
    -Zorg dat de fiets die je koopt gepast is en investeer desnoods in een bikefit. Het kost wel wat maar comfort op je fiets is super belangrijk.

Als je nog meer vragen hebt spreek me gerust eens aan!
    Van welke regio ben je?
    Luister naar diene mens
    Dell laptop kopen met mooie korting? PM mij!

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is niet wielrennen maar...

https://sites.google.com/site/atbcross/

MTB maar meestal wel vrij snelle parcours meestal. Eigenlijk zowat cyclocross, maar met mtb's.

Onderverdeeld in 6 categorieën.
    De website trekt op niet veel, maar de wedstrijden die ik mee heb gedaan waren wel goed in orde. Lijkt me ideaal om in te stappen.

thugman's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit seizoen nog instappen lijkt me wat snel zeker omdat je nog niet over een fiets beschikt.
    Leren in groep en peloton rijden vergt wel wat basis fietstechniek waar je eerst moet over beschikken. Begin misschien om vanaf het moment dat je je fiets hebt er zoveel mogelijk mee te rijden zodat je hem onder controle hebt.
    Nog een tip waar ik gisteren aan dacht:
    Omdat iedereen nu zo wat aan het upgraden is naar schrijfremmen kan je wel serieuze zaken doen 2dehands indien je nog een fiets neemt met velgremmen (waar ongeveer nog 80% van het peloton op rondrijdt).
    Een kameraad van mij heeft net al zijn materiaal weggedaan omdat hij overstapt naar schijven.
    900 euro voor een full carbon fiets met campa 11 speed + paar trainingswielen, paar lage carbon wielen met tuben, paar hoge carbon wielen met tuben en een paar aluminium handgemaakte wielen met tubes.
    Als je zo een koopje kan doen ben je natuurlijk direct vertrokken.
    pain is temporary, quitting lasts forever!

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten