Bekijk resultaten enquête: Wie wordt derde in de eindstand?

Aantal stemmers
37. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bottas

5 13,51%
  • Verstappen

17 45,95%
  • Vettel

5 13,51%
  • Leclerc

10 27,03%

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Albon liet daar toch wel veel plaats voor Hamilton. Zo verbazingwekkend is het niet dat Hamilton daar plots aan de binnenkant zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Ik weet niet of ik Hamilton een straf zou geven. Albon laat de deur wel heel ver open. Hamilton zit er gewoon op tijd langs, en houdt ook mooi helemaal de binnenkant.
    Albon laat de deur niet open, hij neemt de normale lijn... Hij zit er ook niet echt langs, tikt met zijn voorwiel Albon's achterwiel aan. Dat komt omdat hij veel meer moest vertragen om die bocht daar langs binnen te halen. Daardoor alleen al weet je dat dat een hopeloos manoeuvre was.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    En daar is de tijdstraf. Voorlopig schuift Sainz door naar P3 maar ook under investigation voor illegaal gebruik van DRS...

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het was geen hopeloos manoeuvre.

Op replay is wel duidelijk te zien dat Albon de deur wagenwijd open zet met ongewoon wijde lijn. Als er dan iemand als Hamilton, of een Ricciardo of Verstappen, of Leclerc achter u zit dan gaan die daarin gaan.
    Albon sluit dan die deur plots heel scherp af en tegen dan is het te laat.

Lijkt mij beetje rookie fout van coureur die nog niet gewoon is vooraan te rijden.
    Maar Hamilton had daar ook wel op kunnen anticiperen natuurlijk. Van hem mag meer verwacht worden.
    Unlimited Potential!

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Trouwens, heel dat strafpunten systeem is op zich maar een raar iets. Is nu al heel wat jaren in voege (weet niet hoe lang precies), maar is er ooit al eens 1 iemand geschorst geweest? kan ik mij eigenlijk niet herinneren. Denk het niet.

Vettel zit op het randje momenteel, heeft 9 strafpunten dus +3 (you never know. kan evengoed als race-incident afgehandeld worden) zou een race ban betekenen voor Abu Dhabi.
    Denk dat de kans dus klein is, maar ik zou het eigenlijk wel eens willen zien gebeuren. Om eens een voorbeeld te stellen
    Je moet 12 punten krijgen in 12 maanden voor een raceban.

Vettel is trouwens leider in strafpunten .

Event Session Misdemeanour Penalty Points
    2015 Canadian Grand Prix Third practice Overtook Roberto Merhi under red flags Five-place grid drop 3
    2016 British Grand Prix Race Forced Felipe Massa off the track Five-second time penalty 2
    2016 Malaysian Grand Prix Race Caused a collision with Nico Rosberg Three-place grid drop 2
    2016 Mexican Grand Prix Race Abnormal change of position while defending Ten-second time penalty 2
    2017 Azerbaijan Grand Prix Race Caused a collision with Lewis Hamilton Ten-second stop-go penalty 3
    2018 French Grand Prix Race Involved in an incident with Valtteri Bottas Five-second time penalty 2
    2018 Austrian Grand Prix Qualifying Impeded Carlos Sainz Jnr Three-place grid drop 1
    2018 United States Grand Prix First practice Failed to reduce speed significantly under red flag Three-place grid drop 2
    2019 Canadian Grand Prix Race Rejoined the track when it was not safe to do so Five-second time penalty 2
    2019 British Grand Prix Race Caused a collision with Max Verstappen 10-second time penalty 2
    2019 Italian Grand Prix Race Rejoined the track when it was not safe to do so Ten-second stop-go penalty 3

2018 USA is verlopen dus hij zit op dit moment aan 7.
    o/

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Het was geen hopeloos manoeuvre.

Op replay is wel duidelijk te zien dat Albon de deur wagenwijd open zet met ongewoon wijde lijn. Als er dan iemand als Hamilton, of een Ricciardo of Verstappen, of Leclerc achter u zit dan gaan die daarin gaan.
    Albon sluit dan die deur plots heel scherp af en tegen dan is het te laat.

Lijkt mij beetje rookie fout van coureur die nog niet gewoon is vooraan te rijden.
    Ja, bla. Die lijn is niet "ongewoon wijd", die is daar zeer normaal. En Hamilton is daar te laat. Voorwiel tegen achterwiel.

Hamilton neemt zelf de volledige schuld op zich en de FIA straft hem ervoor. Dan kan je discussiëren tot je blauw ziet hoor.

_Pe_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het geval Hamilton - Albon : Ik zou dit gewoon klasseren als race incident. Akkoord, Hamilton ging daar nogal opportunistisch te werk, maar dat neemt niet weg dat hij er wel langs zat. Ik zie niet echt in wat hij daar verkeerd deed want hij bleef mooi binnenkant bocht. Hij reed dus zeker niet tegen Albon aan. Maar ook Albon zou ik niet direct de schuld geven. Die had Hamilton gewoon niet gezien, wat nogal logisch is omdat hij Hamilton daar gewoon niet verwacht had. Ik denk niet dat in die bocht nog een inhaalmaneuvre gebeurd is deze race. Ik denk dat Albon zich serieus verschrok toen hij tegen Lewis op reed en uiteindelijk heeft hij zichzelf gestraft in die actie.

De race van Vettel : Ik denk dat iedereen hier wel weet dat ik niet heel hoog met hem op loop. Vandaag was wederom een prachtig voorbeeld van waarom. Hij liet zich in de start ringeloren door Hamilton en bij de herstart door Albon. Op dat moment hing hij dan 4de met zijn teamgenoot, op vers rubber en dus waarschijnlijk wel wat sneller, vlak achter hem. Eigenlijk had hij op dat moment ruimte moeten laten voor Leclerc want die had nog op het podium kunnen raken, misschien zelfs op P2 . Enkel Verstappen en Leclerc zaten op vers rubber dus die 2 waren het snelst. Maar Vettel voorrang geven aan een teamgenoot ? Dat is veel gevraagd hé. Dat Leclerc de eerste races steevast de weg moest ruimen voor Vettel is hij blijkbaar al vergeten. Soit... Binotto oogst wat hij gezaaid heeft. Vanaf race 1 ging het al mis in dat team dit jaar.
    I have no idols. I admire work, dedication and competence (Ayrton Senna 1960-1994)

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    En daar is de tijdstraf. Voorlopig schuift Sainz door naar P3 maar ook under investigation voor illegaal gebruik van DRS...
    Dan Kimi mogelijk naar P3

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Albon nam in zijn interview ook min of meer de schuld op zichzelf.... Ik stuurde in, had helemaal niet door dat Hamilton daar zat.

In een normale situatie is dat de racelijn ja. Maar als er een heel veld in uw gat neemt best wat meer naar binnen rijden toch ?

Deze race zijn ze ook weer vlot met penalty's tov paar races terug. Ricciardo bv, was inderdaad zijn fout... Maar laat die penalty's toch voor wat ze zijn. Ontmoedigd echt het racen als je voor iedere mislukte actie een straf gaat uitdelen.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _Pe_ Bekijk bericht
    Dat Leclerc de eerste races steevast de weg moest ruimen voor Vettel is hij blijkbaar al vergeten.
    Steevast? Dan vergeet je toch alweer een aantal voorvallen waarbij Vettel de weg moest ruimen voor Leclerc...

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Albon nam in zijn interview ook min of meer de schuld op zichzelf.... Ik stuurde in, had helemaal niet door dat Hamilton daar zat.

In een normale situatie is dat de racelijn ja. Maar als er een heel veld in uw gat neemt best wat meer naar binnen rijden toch ?

Deze race zijn ze ook weer vlot met penalty's tov paar races terug. Ricciardo bv, was inderdaad zijn fout... Maar laat die penalty's toch voor wat ze zijn. Ontmoedigd echt het racen als je voor iedere mislukte actie een straf gaat uitdelen.
    Dat is om te voorkomen dat ze demolition racer gaan spelen hé.
    Alles toelaten zou ik ook overdreven vinden.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

In een normale situatie is dat de racelijn ja. Maar als er een heel veld in uw gat neemt best wat meer naar binnen rijden toch ?.
    Dat is toch niet de fout op zich nemen? Dat is gewoon vanuit zijn standpunt wat er gebeurde.

Dat manoeuvre was kansloos omdat Hamilton daar quasi moet parkeren op de apex gezien zijn bocht een pak scherper is dan die van Albon die wel de snelheid erin kan houden.

Pffff jongens, ik snap het hier soms niet hoor. Was het Verstappen geweest, hij krijgt hier 100% zeker weer het halve forum op zich. Hamilton kan echt niets verkeerd doen in de ogen van sommigen.

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    242 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een race einde. Het begin van de race vond ik niet veel speciaals eigenlijk..

Vettel again. Iemand die hem nog gaat blijven verdedigen nu? Hopelijk neemt Ferrari de juiste beslissing voor volgend jaar. Zoals hier ook aangehaald: Leclerc had vers rubber, Ferrari moest toen al hebben gezegd tegen Vettel ‘laat hem gaan’.

Zeer beu voor Albon.. toen was ik toch wel ff pissed op Hamilton.

Mercedes wel enorm zwak.. Dat einde: Hamilton bleef zelf naast Gasly hangen. Dat is echt geen goede reclame voor Mercedes.

PSN: BuYcKi

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    .

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat er hier nu nog echt Hamilton verdedigen en dat afdoen als normaal race incident of erger, zelfs Albon dit gaan verwijten? Serieus? Je kan het niet duidelijker hebben dan dit toch? Ham was te laat, raakt Albon achteraan, hij is in fout, punt.

En ik ben redelijk pro Vettel, maar hier was hij gewoon fout. Leek wel revanche omdat Leclerc hem aanviel en pakte in T1. Vind ik in elk geval laag van hem.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sainz idd DRS onder dubbele gele vlag. Was kort, maar regels zijn wel duidelijk. Domme fout.

https://streamable.com/0e9m9
    Unlimited Potential!

Pagina 97 van 117 Eerste ... 478793949596979899100101107 ... Laatste

Regels voor berichten