Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De Zounk is uiteindelijk maar 50m echt steil. Het verraderlijke is dat je van beneden dat steile stuk nog niet ziet liggen, als je daar voor het eerst komt zie je zo wel je peren ja. Somedude moet het maar ontdekken
    Afgelopen zondag waren we in Fernelmont gaan rijden, daar zat een klimmetje bij, hallelujah. Volgens strava 340m aan gemiddeld 18%, 2'56" over gefietst aan een gemiddelde hartslag van 184. Na 20 seconden de hartslag al over de rooie en maar blijven duwen om gewoon boven te geraken, en ondertussen uitkijken voor boomwortels en afgestapte fietsers.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jama als ik niet weet waar die ligt

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Je zal er wel geregeld passeren als je een toertocht rijdt. Dit jaar zo te zien 4x opgereden tijden tt's van Holsbeek, Kortrijk-dutsel, Wijgmaal, Wezemaal

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je zal er wel geregeld passeren als je een toertocht rijdt. Dit jaar zo te zien 4x opgereden tijden tt's van Holsbeek, Kortrijk-dutsel, Wijgmaal, Wezemaal
    Nu wil ik het zeker weten

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    De Zounk is uiteindelijk maar 50m echt steil. Het verraderlijke is dat je van beneden dat steile stuk nog niet ziet liggen, als je daar voor het eerst komt zie je zo wel je peren ja. Somedude moet het maar ontdekken
    Afgelopen zondag waren we in Fernelmont gaan rijden, daar zat een klimmetje bij, hallelujah. Volgens strava 340m aan gemiddeld 18%, 2'56" over gefietst aan een gemiddelde hartslag van 184. Na 20 seconden de hartslag al over de rooie en maar blijven duwen om gewoon boven te geraken, en ondertussen uitkijken voor boomwortels en afgestapte fietsers.
    Ik heb er toch nog niet veel op buitenblad zien op rijden. Is uiteraard niet zo zwaar als wat je in de ardennen vindt, maar kan toch al tellen IMHO.

PS. Somedude, de Zounk is een zij'straat' van de meesberg in holsbeek.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik heb er toch nog niet veel op buitenblad zien op rijden. Is uiteraard niet zo zwaar als wat je in de ardennen vindt, maar kan toch al tellen IMHO.

PS. Somedude, de Zounk is een zij'straat' van de meesberg in holsbeek.
    A daar ben ik al eens voorbijgereden na het werk dan maar niet over. Is het bergop van meesberg -> honkelberg of andersom? nvm andersom volgens google street view

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn zoontje wordt volgende week 5 jaar en gaan hem een nieuwe fiets kopen.

Ik had graag een MBT gekocht, ik vermoed in 20"? Op de website van Decathlon stellen ze 20" voor voor 6 tot 9 jaar, en 24" voor 9 tot 12 jaar.

Nu, bij een fietsenhandel betaal je al snel 300€ à 400€ voor een fiets. Bij Decathlon voor een B'Twin rond de 130€. Zijn deze degelijk genoeg? Het gaat natuurlijk wel om een kind, hij gaat geen 100km per week gaan fietsen natuurlijk, maar het moet natuurlijk wel degelijk zijn. Ik weet dat B'Twin zijn imago wat tegen heeft bij de liefhebbers, maar voor een kinderfiets lijkt me dat toch voldoende, of ben ik mis?

Bij Bol.com bv ook MBT's gevonden voor 160€ à 200€ van Kreativ, geen idee of dat een goed merk is? Zijn er andere websites die jullie goed vinden (heb gekeken op Bikester bv).

Het advies vanuit een winkel is natuurlijk wel steeds mooi meegenomen, maar 400€ voor een kinderfiets vind ik nu wel nogal veel.

iTrader
    17 (100%)
    Voor die leeftijd zou ik altijd voor tweedehands opteren. Die van mij heeft een hele tijd op een b'twin rondgecrosst en die heeft mij 50euro gekost. Eens ie wat groter (jaar of 8) was heb ik dan een Scott gekocht en daar rijdt ie ook toertochten mee.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Voor die leeftijd zou ik altijd voor tweedehands opteren. Die van mij heeft een hele tijd op een b'twin rondgecrosst en die heeft mij 50euro gekost. Eens ie wat groter (jaar of 8) was heb ik dan een Scott gekocht en daar rijdt ie ook toertochten mee.
    2de hands is geen optie, dat krijg ik niet aan mijn vrouw verkocht

Maar een B'twin is volgens jou dus wel ok?

iTrader
    17 (100%)
    Voor gewoon wat rond te crossen of naar school te rijden, zeker wel.

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Die B'Twin fietskes zijn gewoon dik in orde hoor.
    Heb destijds ook zo ene 2dehands voor €50 gekocht.

Om hier bijvoorbeeld wat in Bolderberg/Lummen/Schulen omgeving te crossen op Bloso/TT parcours lukt dat zeker.

Ga trouwens eens een TT doen in de ardennen. Daar zijn altijd behoorlijk wat kinderen aanwezig. En die rijden allemaal B'Twin bijna.
    Mijn schoonouders wonen in Zuid-Frankrijk. Daar op TT's net hetzelfde. En parcours daar zijn ook Ardennen materiaal. Daar rijdt echt letterlijk 90% op B'Twin rond.

Ardennen/Frankrijk gaat dan wel over 24inch modellen.

Edit: die van mijn zoon gaat toch ook wel 24inch.geweest zijn. Soit... Altijd heel content van geweest. 20inch zal ook wel gewoon in orde zijn. Nu hebben ze mijne 26inch overgeerfd.

iTrader
    0
    Ben van plan een speed pedelec (45km/u, prijscategorie 5k) te kopen voor mijn woon-werk verkeer (moet laptop dagelijks meenemen), maar ik zou die fiets ook willen kunnen gebruiken om mijn vrienden te vergezellen bij winterse mountainbike trainingen, want ik heb geen mountainbike. Iemand enige suggesties? Is dat aan te raden of toch beter een MTB apart kopen? Aanschaf pedelec heeft een financieel voordeel via het werk. Maar misschien weegt die wat veel of is dat wat belachelijk om daar mee te gaan MTB met vrienden. Ik ken die wereld niet.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 21 september 2019 om 09:30
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ben van plan een speed pedelec (45km/u, prijscategorie 5k) te kopen voor mijn woon-werk verkeer (moet laptop dagelijks meenemen), maar ik zou die fiets ook willen kunnen gebruiken om mijn vrienden te vergezellen bij winterse mountainbike trainingen, want ik heb geen mountainbike. Iemand enige suggesties? Is dat aan te raden of toch beter een MTB apart kopen? Aanschaf pedelec heeft een financieel voordeel via het werk. Maar misschien weegt die wat veel of is dat wat belachelijk om daar mee te gaan MTB met vrienden. Ik ken die wereld niet.
    Is een e-MTB geen oplossing dan?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Is een e-MTB geen oplossing dan?
    Klinkt heel goed. Maar voor mijn woon-werk verkeer heb ik dus ook deftige verlichting nodig, de verplichte reflectors, (verwijderbare?) spatborden, een batterij die gemakkelijk 2x60km per dag aan kan, en liefst nog mogelijkheid tot gemakkelijk verwijderbare bagagedrager. Een minimaal comfort is wel nodig als de afstand woon-werk 60km enkel is... Dus daar ga ik moeten zoeken naar een fiets die een goede balans geeft.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Pagina 91 van 108 Eerste ... 4181878889909192939495101 ... Laatste

Regels voor berichten