Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789
    Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Whistler is het mekka van het mtb'en (zeker voor downhill/zwaardere enduro).
    Er ligt letterlijk alles wat ge u kunt inbeelden, met ondergronden die gaan van Stenen en rockslabs, zanderig tot perfecte loam.
    Eind augustus.

Opwarmen op B-Line

Toch richting red gaan op de 2de dag ofzo, nekeer Crank It Up. Daarna de meer Enduro stukken opzoeken.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Als iemand met juridische achtergrond die nu actief is in de verzekeringssector kan ik bevestigen dat die hele theorie nergens op slaat. Hoe kom je er zelfs op...
    "The only true wisdom is in knowing you know nothing."
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A45AMG Bekijk bericht
    Nogmaals Ik kan u het tegendeel aantonen...
    Maar goed einde discussie voor mij. Allemaal veel geluk met jullie namaak.
    Toon het dan maar eens...

Ik koop ook geen namaak. Maar om dan met onzin verhalen af te komen...
    Dus als ik een namaak dogma koop, en ik haal de stickers er vanaf, dan is weer alles in orde ?

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb ooit is ne Oakley besteld op Ali, vooral om wat andere kleuren monturen te hebben.
    Tegengehouden en vernietigd door de douane, en zo'n brief in de bus over namaak en blablabla. Sindsdien niet meer aan gewaagd

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Ik heb ooit is ne Oakley besteld op Ali, vooral om wat andere kleuren monturen te hebben.
    Tegengehouden en vernietigd door de douane, en zo'n brief in de bus over namaak en blablabla. Sindsdien niet meer aan gewaagd
    Binnenkort zitten ze in Luik dus dan moet dat niet meer via douane

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Binnenkort zitten ze in Luik dus dan moet dat niet meer via douane
    Ik denk dat daar geen fake zaken gaan liggen...

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94
    Na een paar jaar rijden op een tweedehands decathlon racefiets (ter waarde van 145euro) ben ik wat aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. Ik vroeg me daarbij af of er ook een verschil in merkkwaliteit is. Het budget waarin ik aan het ben is 800-1000euro. Verre van topfietsen, maar zijn er dus merken waar je beter van kan weg blijven met dat budget?
    Voor zij die ooit nog eens op zoek zijn naar een nieuwe fiets, of willen beginnen met deze leuke sport, mijn ervaring!

De tips die hier werden tentoongespreid heb ik in het achterhoofd gehouden. Een 11sp vs. 10sp, tiagra vs 105 vs ultegra, nieuw vs 2dehands, service canyon vs service fietsenmaker enzovoort.
    Uiteindelijk had ik mezelf voorgenomen om toch zeker een maand 2dehands in het oog te houden om daarna -als ik écht niets zou vinden- me tot Canyon te wenden.

Vele uren scrollen en vele e-mails later was mijn oog uiteindelijk gevallen op een Ridley Fenix SL die origineel was aangekocht eind december 2017 (een dikke 15maanden oud dus).
    Een Shimano Ultegra 11sp afmontering voor een zeer schappelijke prijs (na wat op en af gemail) van 650euro leek mij zeker een goede deal (zelfs onder mijn originele budget). Eenmaal ter plaatse leek het sop de kolen waard waarna ik in het bezit kwam van een nieuwe racefiets, hoera!
    De ketting was wel echt aan vervanging toe, wat ik uiteindelijk heb laten doen (incl. cassette) aangezien ik niet meteen het materiaal had om het zelf te doen en ik nog wat ecocheques moest uitgeven.

Nu dat ik toch al heel wat ritten met de Ridley heb gereden, ben ik echt wel enorm verbaasd van het verschil ten opzichte van mijn vorige goedkope Btwin. Het frame is deze keer wél de correcte maat, wat al een pak scheelt in comfort, maar jezus wat een verschil in 'smoothness'. Mijn gemiddelde cadans ligt hoger zonder dat ik daar speciaal op moet focussen. Vroeger lag het gemiddelde zonder concentratie rond de 90, waar het nu toch gemakkelijk 95-96 is, wat aantoont dat het 'ronddraaien' veel soepeler verloopt.
    Ook het schakelen en het zoeken naar het juiste verzet is veel comfortabeler met een 11sp vs de 8sp die ik had. Uiteraard logisch, maar dat het verschil zoooooo groot zou zijn had ik nooit durven denken.
    Gewoon overall gemak op de fiets is zoveel groter dan tevoren waardoor het fietsgenot gewoon nog groter is dan dat het al was.

Mocht ik in de tijd kunnen reizen en teruggaan naar mijn 21-jarige studentenversie die op het punt stond de btwin te kopen: doe het niet. Spaar een beetje meer door voor een "deftige" tweedehands, het fietsen zal zoveel aangenamer zijn. Mocht de sport tegenvallen, de wederverkoopwaarde zakt niet spectaculair na 3 maanden proberen.

My 2 cents
    Laatst gewijzigd door Pieterjan94; Gisteren om 20:42

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    ik heb een echte jawbreaker en een valse en ik rijd liever met mijn valse

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    @Pieterjan: lijkt me een heel mooie prijs voor die fiets! Nog veel plezier ermee.

iTrader
    1 (100%)
    Vandaag landen Trois ponts landen gereden. Net na de eerste bevoorrading toch gemerkt dat de benen op de klimmen niet geweldig waren en dan maar beslist om de 160km te doen.

Vanaf km 100 een flinke regenbui over ons en ik was er dus niet rouwig om.

Vanaf de laatste bevoorrading wel een goede groep gevonden. Met een man of 15 ronddraaien en de laatste 25km tegen 40-45 km/u gedaan. Was wel Nice. Mede daardoor was het gemiddelde wel wat omhoog gegaan. Uiteindelijk 29 gemiddeld dus ik was wel nog content.

Volgende week Waalse pijl. Ik heb er nu al zin in

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik Namen geweest die Ferdinand Bracke, schoon rit , goei bevoorrading meer keuze dan bij proximus lol
    alleen na 100km 2 uur in de regen gereden pff, en ik heb heel de rit op een eiland gereden zo weinig volk

Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789

Regels voor berichten