iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Extra fiets zou ik ook doen. Heb nu ook een nieuwe zomerfiets en mijn andere gaat de winter fiets worden. Vorige winter mee doorgefietst en zelfs na 1 winter kraakt er al iets dat ik niet direct kan vinden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    alle huidige Shimano shifters kunnen dat inderdaad, ik heb een tijdje zo proberen rijden maar vind triggeren toch makkelijker. Sinds kort SRAM gripshift, schakelt perfect maar ik hou er niet van.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffanneke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb in de herfst zelf een trek domane sl6 disc gekocht, nu ben ik aan het twijfelen om een setje nieuwe wielen bij te kopen voor gravel ritten in de winter of anders via het werk een extra fiets (cyclo of gravel) bij te leasen zodat mijn weg fiets gespaard blijft. wat zouden jullie doen ?
    Zowieso weg fiets sparen en een extra fiets kopen.

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb in de herfst zelf een trek domane sl6 disc gekocht, nu ben ik aan het twijfelen om een setje nieuwe wielen bij te kopen voor gravel ritten in de winter of anders via het werk een extra fiets (cyclo of gravel) bij te leasen zodat mijn weg fiets gespaard blijft. wat zouden jullie doen ?
    Hands down via fietsleasing als dat kan. Je spaart op die manier je wegfiets EN als je via fietsleasing een gravelfiets koopt van pakweg €2000 betaal je daar op het einde van de rit netto maar de helft van via leasing.
    Is echt een no-brainer. Tenzij er natuurlijk eisen aan de leasing verbonden zijn (bij ons minstens 20% van de tijd commuten), je dat niet haalt, en ze daar effectief controle op uitvoeren...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenis Bekijk bericht
    Ne echte wielrenner scheert zijn benen
    MTB'ers zijn dan ook geen wielrenners en omgekeerd

Ik ben net terug van 2 weken Hinterglemm, ik heb 1 dag met de koersfiets van daaruit de Edelweißspitze (Großglockner) opgereden. Het contrast daar kon niet groter: het hele Glemmtal ziet zwart van de MTB'ers (hoofdzakelijk downhillers) en dan ik daartussen met mijn spannende Lycra tenue, schoon zicht

Schitterende infrastructuur daar natuurlijk. 4 gondelliften die heel de zomer door draaien met mogelijkheden genoeg voor DH waarvan 1 nieuwe sinds vorige winter en 1 die momenteel vervangen wordt van komende winter open gaat. Als je dat vergelijkt met de lift van Alpe d'Huez naar de Pic Blanc... laat ons zeggen dat ik die niet echt confidence inspiring vond.
    Commercieel ook goed gezien want de gemiddelde DH is een heel ander type tourist dan de gemiddelde wandelaar waardoor de bezettingsgraad van hun verblijven veel hoger is dan in andere regio's in Oostenrijk tijdens de zomer.
    Laatst gewijzigd door Reverz; 22 augustus 2019 om 10:14

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Ik ben net terug van 2 weken Hinterglemm, ik heb 1 dag met de koersfiets van daaruit de Edelweißspitze (Großglockner) opgereden. Het contrast daar kon niet groter: het hele Glemmtal ziet zwart van de MTB'ers (hoofdzakelijk downhillers) en dan ik daartussen met mijn spannende Lycra tenue, schoon zicht

Schitterende infrastructuur daar natuurlijk. 4 gondelliften die heel de zomer door draaien met mogelijkheden genoeg voor DH waarvan 1 nieuwe sinds vorige winter en 1 die momenteel vervangen wordt van komende winter open gaat. Als je dat vergelijkt met de lift van Alpe d'Huez naar de Pic Blanc... laat ons zeggen dat ik die niet echt confidence inspiring vond.
    Commercieel ook goed gezien want de gemiddelde DH is een heel ander type tourist dan de gemiddelde wandelaar waardoor de bezettingsgraad van hun verblijven veel hoger is dan in andere regio's in Oostenrijk tijdens de zomer.
    Ik ben in juli met de vrouw en kinderen 1 week geweest, maar ik vond de keuze in trails toch nog maar pover in vergelijking met andere plaatsen, maar als ik de verhuurder van de bikes moet geloven waar ik mijn fiets gehuurd had, is het daar allemaal redelijk nieuw en zijn ze in volle expansie voor nieuwe trail voor de komende jaren.
    De trails waren wel goed onderhouden. De nieuwe waar je het over hebt is de panorama trail deel 2 neem ik aan? Die was net 4 dagen open toen ik er was en die lag er echt zeer goed bij.

Wat me daar wel op viel en in zeer groot contrast met andere plaatsen, is hoeveel gezinnen daar een fiets huren en dan de DH trails af gaan. En normale DH-er heeft daar full face, body armor, elleboog en knie bescherming aan. Die gezinnen rijden er bij als de XC rijders van hier. Ronduit gevaarlijk eigenlijk als ik zag hoeveel er tegen de grond lagen of vol modder hingen van het vallen.

Ik ga er alleszins zeker nog eens terug om te biken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hands down via fietsleasing als dat kan. Je spaart op die manier je wegfiets EN als je via fietsleasing een gravelfiets koopt van pakweg €2000 betaal je daar op het einde van de rit netto maar de helft van via leasing.
    Is echt een no-brainer. Tenzij er natuurlijk eisen aan de leasing verbonden zijn (bij ons minstens 20% van de tijd commuten), je dat niet haalt, en ze daar effectief controle op uitvoeren...

MTB'ers zijn dan ook geen wielrenners en omgekeerd

Bij mijn bedrijf zijn er geen eisen met fiets percentages.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een domane SL6 is nu toch niet het type fiets dat je wil sparen. Gewoon gebruiken door weer en wind, die kan daar gerust tegen hoor!

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Een domane SL6 is nu toch niet het type fiets dat je wil sparen. Gewoon gebruiken door weer en wind, die kan daar gerust tegen hoor!
    Akkoord dat deze door weer en wind gebruikt kan worden, maar om hiermee graveltochten mee te doen en de steentjes en veldwegen op te zoeken...

Ik persoonlijk heb liever voor elk onderdeel een aparte fiets. Wegfiets blijft relatief proper en steenslagvrij. Mtb en gravel mogen vuil en steenslag hebben.

Ieder zijn goesting natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    snap ik. Ik heb ook 3 fietsen (commuter ,race, mtb), maar toen ik meerdere racers had (een goeie en één voor rollen/vuil weer) had ik altijd het gevoel dat ik mijn goeie fiets te weinig gebruikte. Die stond daar dan ongebruikt waarde te verminderen, terwijl ik er ook gewoon op kon rijden op de rollen.

Een fiets is na 3j nog 1/3 waard van de aankoopwaarde, ook al is die in perfecte staat. De afschrijving zit 'm in de leeftijd, niet echt in de staat van de lak etc. Als het de bedoeling is om 'm nog jaren in perfecte staat te gebruiken is het een ander verhaal natuurlijk. Het is altijd prettig om een krasvrije fiets te hebben

Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er mensen met ervaring met de 'nieuwe' Assos S9 bibs? Ik heb momenteel een S7 Equipe en ben daar content van maar ben stilaan aan het rondkijken voor een nieuw paar, als je een koersbroek vrij intensief gebruikt heb je regelmatig een nieuwe nodig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Ik ben in juli met de vrouw en kinderen 1 week geweest, maar ik vond de keuze in trails toch nog maar pover in vergelijking met andere plaatsen, maar als ik de verhuurder van de bikes moet geloven waar ik mijn fiets gehuurd had, is het daar allemaal redelijk nieuw en zijn ze in volle expansie voor nieuwe trail voor de komende jaren.
    De trails waren wel goed onderhouden. De nieuwe waar je het over hebt is de panorama trail deel 2 neem ik aan? Die was net 4 dagen open toen ik er was en die lag er echt zeer goed bij.
    Ik had het eerder op de liften. De staat van de trails en hoe uitdagend/gevarieerd deze zijn daar kan ik weinig over zeggen aangezien ik geen kennis van zaken heb.

Ik had het eerder over de staat van de liften. De gondellift aan de Kohlmaisgipfel is vervangen in 2018. De gondellift aan de Zwolferkogel wordt momenteel vervangen en is vanaf deze winter terug beschikbaar hoewel ik daar dit jaar weinig of geen tracks van de berg heb ik zien komen, in tegenstelling tot op de Kohlmaisgipfel en de Reiterkogel. Sowieso gaan ze het gebied nog verder ontwikkelen, je ziet aan alles dat ze in het Glemmtal zeer hard inzetten op die toeristische tak omdat ze weten dat daar gewoon nog veel bijkomende inkomsten te genereren vallen en deze perfect te combineren zijn met het publiek dat ze momenteel al aantrekken.
    Laatst gewijzigd door Reverz; 22 augustus 2019 om 13:49

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij mijn bedrijf zijn er geen eisen met fiets percentages.
    Volgens mij is er wetgeving die zegt dat je x percentage van uw tijd met de fiets moet komen als die geleased is

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    snap ik. Ik heb ook 3 fietsen (commuter ,race, mtb), maar toen ik meerdere racers had (een goeie en één voor rollen/vuil weer) had ik altijd het gevoel dat ik mijn goeie fiets te weinig gebruikte. Die stond daar dan ongebruikt waarde te verminderen, terwijl ik er ook gewoon op kon rijden op de rollen.

Een fiets is na 3j nog 1/3 waard van de aankoopwaarde, ook al is die in perfecte staat. De afschrijving zit 'm in de leeftijd, niet echt in de staat van de lak etc. Als het de bedoeling is om 'm nog jaren in perfecte staat te gebruiken is het een ander verhaal natuurlijk. Het is altijd prettig om een krasvrije fiets te hebben
    Dan heb ik geluk gehad door mijn 4 jaar oude fiets te verkopen voor 2/3de van de nieuwprijs

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Dan heb ik geluk gehad door mijn 4 jaar oude fiets te verkopen voor 2/3de van de nieuwprijs
    Of je kan beter verkopen dan de andere kon aankopen

@Assos S9: als je regelmatig fietst heb je méér dan één koersbroek hoop ik . Ik heb er 4 die ik door elkaar gebruik en dan nog 2 "brolbroeken (decca en doltcini) voor op de rollen

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf geen ervaring met de s9, enkel s7. Mijn broer rijdt wel met de s9 en hij vindt het een zeer goeie broek, maar hij heeft nooit met een s7 gereden dus kan niet vergelijken.

Slecht zal ze sowieso niet zijn.

Ik zie alleszins geen reden om momenteel van merk te veranderen, mijn 2 Mille s7's vind ik hands down beter dan mijn Castelli broek van gelijkaardige prijs. Die gebruik ik enkel nog voor kortere ritten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik had het eerder op de liften.
    Die waren inderdaad absoluut top.

Pagina 74 van 128 Eerste ... 246470717273747576777884124 ... Laatste

Regels voor berichten