RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeBram_James Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja duh, is ook niet echt de bedoeling de fiets zo een half uur te laten staan. Maar als je op een tocht onderweg bvb even een winkel in wilt om wat eten/drinken te halen en maar 2min binnen bent, is het toch handig om de opportuniteitsdieven tegen te houden/op zen minst te vertragen. Het is alvast beter dan hem los laten staan
    Opportuniteitsdieven dat bestaat volgens mij niet... Niemand gaat effe zeggen, hola ne velo van een paar 1000 euro die ga ik effe meepakken.
    Ik zou nooit mijne fiets 2 minuten ergens buiten zicht laten staan aan zo een slot.

Wat Airjinx zegt klopt wel. Aan een toertocht, zet ik mijne ook altijd bij fietsen die er duidelijk duurder uitzien. En dan nog zo een slotje dan pakken ze inderdaad de niet gesloten fiets. Maar dat ga ik echt niet gebruiken als ik even de winkel binnen wandel.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Met de regen van vandaag dacht ik als afwisseling men rollen is terug te gebruiken. Trainingske op trainerroad. Manman, wat een verschrikking, ik kreeg men eerste reeks van blokken niet eens uitgeduwd.
    Bergen zijn hier niet en als je dan geen snelle groepsritten doet waar je moet blijven duwen dan gaan de wattjes toch rap de deur uit ... Ik kan mezelf ook niet echt hard pushen zo op de baan, om de 1 of andere reden kan ik dat beter op de rollen.

Bubble's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    Achterband van mijn zoon zijn MTB is redelijk op.
    Hij wil graag skinwall banden... (maar daar ga ik geen rekening mee houden)Of nog wat anders?
    ...
    En voor en achter dezelfde?
    Voorband heeft nog geen slijt (Tough Tom)
    Ik heb me door een topic op het mtb forum een set Speci Fast tracks besteld, ja, skinwall - smaken en kleuren.

Ik had een goei gevoel bij de standaard Ardent Race (V) en Icon (A), soepel en zacht. Maar door een blunder de achterband "kapot" gereden ttz niet tubeless meer te leggen. De voorband sneuvelde nogal snel naar mijn mening door een dunne zijkant, het was geen "Exo" stevige flank. In het tuinhuis niet goed opgelet en doorboord door een plantstokje... Niet echt chance met deze banden.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Met de regen van vandaag dacht ik als afwisseling men rollen is terug te gebruiken. Trainingske op trainerroad. Manman, wat een verschrikking, ik kreeg men eerste reeks van blokken niet eens uitgeduwd.
    Bergen zijn hier niet en als je dan geen snelle groepsritten doet waar je moet blijven duwen dan gaan de wattjes toch rap de deur uit ... Ik kan mezelf ook niet echt hard pushen zo op de baan, om de 1 of andere reden kan ik dat beter op de rollen.
    Heb ik ook, eigenlijk is het ideale om zoiezo toch 1x per week op de rollen te rijden hiervoor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

kampers's schermafbeelding
    iTrader
    51 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Heb ik ook, eigenlijk is het ideale om zoiezo toch 1x per week op de rollen te rijden hiervoor.

Rollen is efficiënter trainen. Je kunt blijven trappen, terwijl je op de weg altijd wel eens een keer aan freewheelen doet. Nadeel is dat je lichaam sneller overhit geraakt. Best altijd een ventilator op je richten om af te koelen. En dan nog.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Opportuniteitsdieven dat bestaat volgens mij niet... Niemand gaat effe zeggen, hola ne velo van een paar 1000 euro die ga ik effe meepakken.
    Nee want fietsen worden alleen maar uit mensen hun garage's 's nachts gestolen?!

De eerste dief die uw losstaande fiets al een uur in de gaten aan het houden is alvorens hem te pikken, moet ik ook nog ontmoeten.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Inderdaad, alleen jammer dat het zo weinig regent . Krachttraining op de rollen en endurance kilometers op de baan, dat is wel de ideale combinatie. Qua conditie kan ik momenteel zeker niet klagen maar de echte snee zit er zo niet meer op.
    In het verleden heb ik wel is eerst 2u buiten gereden en dan nog wat blokjes op de rollen. Als je 3x5' blokjes doet is dat uiteindelijk snel gepiept, alleen moet je het doen!

iTrader
    10 (100%)
    Op de rollen heb ik met dezelfde hartslag ook achteraf meer het gevoel dat mijn benen een goeie training gehad hebben itt buiten. Daar moet ik echt al vol gas gaan om in een uur datzelfde effect te hebben.

Zal wel te maken hebben dat je meer spieren gebruikt om ook recht te blijven en al zeker?

Nuja ik doe het ook niet hoor.. Ik zit er al genoeg op in die lange winter

iTrader
    7 (100%)
    Voornamelijk het feit dat je op de rollen is niet uitbolt, je benen even losgooien op de rollen en je staat direct stil, buiten niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb geen rollen maar vroeger liep ik regelmatig en dat hielp precies ook voor kracht in de benen.
    Ga eens terug proberen af en toe te gaan lopen dus (ben extreem blessure gevoelig, deed competitie maar trainde de helft van de tegenstanders meer kon ik niet aan)

Maar eerst van mijn pijnlijke lies afraken

iTrader
    0
    Ik heb meer progressie gemaakt door tijdritten van 1u te gaan doen op een vast parcours, dan door telkens 1uur in het 'zweethok' op de rollen te zitten.
    Op de baan kan ik gemakkelijker de motivatie houden om aan hoge hartslag te blijven duwen, terwijl op rollen na 10 minuten doorduwen er steeds wel genoeg van hebt en omlaag schakelt.

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Heeft er hier iemand een gravel bike?

Serieus aan het overwegen om een te kopen, ik durf nu al eens een grindpad te nemen met de koersfiets en vind dat wel leuk, maar de grip is niet optimaal. Daarnaast om buiten te rijden in de winter, op de rollen te zetten en misschien eens op fietsvakantie te gaan.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Ik heb meer progressie gemaakt door tijdritten van 1u te gaan doen op een vast parcours, dan door telkens 1uur in het 'zweethok' op de rollen te zitten.
    Op de baan kan ik gemakkelijker de motivatie houden om aan hoge hartslag te blijven duwen, terwijl op rollen na 10 minuten doorduwen er steeds wel genoeg van hebt en omlaag schakelt.
    Ja, dat is de ene persoon tegenover de andere zeker. Zeker in de winter, als je een hele dag op het werk hebt gezeten en dan vroeg donker, kan ik echt genieten van zo'n uurtje blokjes wegrammen, stevig muziekje op en gaan. Daarom dat je die trainingen ook in ERG doet hé, dan kan je niet terugschakelen . Het is de wattages wegtrappen of stilvallen.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Ja, dat is de ene persoon tegenover de andere zeker. Zeker in de winter, als je een hele dag op het werk hebt gezeten en dan vroeg donker, kan ik echt genieten van zo'n uurtje blokjes wegrammen, stevig muziekje op en gaan. Daarom dat je die trainingen ook in ERG doet hé, dan kan je niet terugschakelen . Het is de wattages wegtrappen of stilvallen.
    Idem. Het is in de winter ook gewoon sneller. Enkel een broek met zeem aan en voor de rest maakt het niet uit. Je zit direct op je fiets.
    Dan beetje Netflix of iets anders op en gaan

iTrader
    10 (100%)
    Idd gewoon blokjes op trainerroad of op zwift weg trappen in erg mode en je gaat wel je spieren voelen achteraf

Vind het ook wel altijd een uitdaging om die training af te maken en heb er ook een voldaan gevoel bij.

Maar voor ik eraan begin is het wel even de knop omzetten om er op te kruipen want veel zin heb ik er nooit in.

Nu we daarover bezig zijn. Er komt een nieuw ding uit voor op de rollen. Veloton heet het, zou in de toekomst op de playstation beschikbaar zijn.

Het is meer een spelletje waar je de klassieke koersen mee rijdt

Pagina 65 van 105 Eerste ... 155561626364656667686975 ... Laatste

Regels voor berichten