iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Tja rebranded Chinezen.. Waar komt ffwd en alle bekende merken vandaan? Ook van China. Dan moet je al helemaal gek zijn om bijna 2000 euro te betalen voor een set ffwd wielen als je ze voor de helft van de prijs kan krijgen in China.

Cuore wordt wel degelijk hier gespaakt en is niet gewoon een Ali setje door een Chinees gespaakt met een sticker op. En ze zijn ook 400gr lichter
    Veel merken hebben daar hun productie uiteraard, maar er is echt wel een verschil tussen iets laten produducen in China en de drie componenten aankopen (spaken,naven, velgen) in China en ze gewoon in BE assembleren. Dat laatste is wat Cuore doet. Goed verdienmodel overigens, ik wou dat ik het zelf had bedacht een paar jaar geleden.

Het Italiaanse vlagje, dat is lachwekkend. 100pct Chinese producten, geassembleerd door een Belg. Terwijl hij pizza eet dan? Of met een Barolootje erbij? Want anders is er geen link, en dat willen ze doen geloven...

En 400 gram lichter dan CSC? Uw Cuore setje weegt sub 1kilo ofzo? Voor het geld dat je voor Cuore betaalt heb je rechtstreeks in China CX-ray spaken en 240 naven ipv Pilar en Novatec.

Nogmaals. Ik ben pro Chinezen, geen enkel probleem mee. Aankopen, assembleren en garantie geven, ook geen probleem mee. Goed gedaan en enigszins betrouwbaar.

Maar het zijn identieke producten als op Ali, en de Italiaanse bullshit (cazzate!) is misleidend en bedrieglijk.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Voor de velgrem in 50mm versie 650 euro met hun huisnaaf. Kan zijn dat ze nu wel duurder geworden zijn

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    150 euro... mocht het dat maar zijn. Ik heb rechtstreeks in China vorig jaar een setje gekocht met die “huisnaaf”. Incl shipping en douane, 255 euro totaalprijs. Niet te onderscheiden van mijn kameraad zijn Kluisbergse Italianen van 750 euro, op 15 gram in het voordeel van de Ali’s na.

Carbotim zou ik eens bekijken. Die doet exact hetzelfde maar dan zonder blabla. En qua prijs tussen de twee. (Geen persoonlijke ervaring mee trouwens)
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Veel merken hebben daar hun productie uiteraard, maar er is echt wel een verschil tussen iets laten produducen in China en de drie componenten aankopen (spaken,naven, velgen) in China en ze gewoon in BE assembleren. Dat laatste is wat Cuore doet. Goed verdienmodel overigens, ik wou dat ik het zelf had bedacht een paar jaar geleden.

Het Italiaanse vlagje, dat is lachwekkend. 100pct Chinese producten, geassembleerd door een Belg. Terwijl hij pizza eet dan? Of met een Barolootje erbij? Want anders is er geen link, en dat willen ze doen geloven...

En 400 gram lichter dan CSC? Uw Cuore setje weegt sub 1kilo ofzo? Voor het geld dat je voor Cuore betaalt heb je rechtstreeks in China CX-ray spaken en 240 naven ipv Pilar en Novatec.

Nogmaals. Ik ben pro Chinezen, geen enkel probleem mee. Aankopen, assembleren en garantie geven, ook geen probleem mee. Goed gedaan en enigszins betrouwbaar.

Maar het zijn identieke producten als op Ali, en de Italiaanse bullshit (cazzate!) is misleidend en bedrieglijk.
    Een set csc wielen met hun naaf weegt 1720gr met hun novatec naaf en gewone spaken. (staat op hun Ali site)

Mijn cuore wielen wegen 1480gr. zelf gewogen. Is geen 400gr, maar toch een kleine 250 gr. en op wielen is dat vrij veel.
    Csc wielen kosten 300€ en als je geen geluk hebt dan heb je 200€ douanekosten aan je rekker en dan heb je 500 betaald en heb je niks van garantie. Dus dan scheelt het maar 150€. En zelfs nog minder want bij cuore krijg je gele swisstop blokken en bij csc gewone kurk blokken.

Dat en de garantie is waarom ik voor cuore gekozen heb en toen waren ze de goedkoopste. Ook goedkoper dan cabotim.

Die Italiaanse vlag hoeft daar niet op, maar dat ze er op staat of niet.. Who cares. Al die mooie Italiaanse frames en schoenen zijn ook zo Italiaans als de meeneemchinees hier op de hoek. Dusja..

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door straight_six; 13 mei 2020 om 08:49
    no votes  

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Verdorie, hier wordt veel gepost.
    Onlangs was er nog iemand die een helm gekocht had (ABUS?)
    Ik zou ook een nieuwe helm willen bestellen via futurum, maar is dat te doen qua maat en pasvorm enzo?
    Denk niet dat die werken zoals zalando en je een deel kan bestellen en houden welke best past?
    Currently playing: Anthem | Apex Legends
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als je etiketjes etc aan de helm laat kan je het altijd nog terugsturen, is heel eenvoudig bij Futurum. Heb paar maanden geleden zelfs nog een retourtje gedaan +/- 360 dagen na aankoop, was geen probleem
    no votes  

EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Ze doen dat al meer dan 10 jaar hoor :-)
    Dell laptop kopen met mooie korting? PM mij!
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Verdorie, hier wordt veel gepost.
    Onlangs was er nog iemand die een helm gekocht had (ABUS?)
    Ik zou ook een nieuwe helm willen bestellen via futurum, maar is dat te doen qua maat en pasvorm enzo?
    Denk niet dat die werken zoals zalando en je een deel kan bestellen en houden welke best past?
    Helmen mag je testen (=ermee gaan rijden dus) bij futurum en terugsturen.
    Etiketjes hoeven er zelfs niet aan te hangen.

99.9% zeker, dus kijk nog even naar de voorwaarden
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat het hier al eens over cuore is gegaan nee? Zal wel niets mis mee zijn, maar op hun website : "italian high end", kom op zeg.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je hebt ook maar een handvol (deftige) carbonfabrieken in de wereld, dus sowieso dat heel veel merken hun basismateriaal allemaal uit dezelfde fabriek komt.
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Helmen mag je testen (=ermee gaan rijden dus) bij futurum en terugsturen.
    Etiketjes hoeven er zelfs niet aan te hangen.

99.9% zeker, dus kijk nog even naar de voorwaarden
    Yup...
    Ik heb al MTB schoenen van futurum :
    - Plaatjes in gedraaid
    - Mee op de rollen gereden
    - De grootste modder TT in de winter ooit mee gereden

mogen terugsturen. Tot mijn eigen gigantische verbazing. Nog een extra mail gestuurd om hun er nog eens op wijzen dat ik daar al plaatjes in had gedraaid en mee in de modder had zitten ploeteren. Geen enkel probleem. Dag erna geld terug.

En dan is men verbaasd dat mensen online kopen en niet in de winkel....
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Denk dat het hier al eens over cuore is gegaan nee? Zal wel niets mis mee zijn, maar op hun website : "italian high end", kom op zeg.
    Is wel grappig eigenlijk. Ik ken ze niet maar idd in koeinletters 'italian high end'.
    En als je dan naar beneden scrolled : Pontstraat 23, 9690 Kluisbergen (Belgium). En op facebook alle posts in het Nederlands...
    no votes  

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    "het risico op douanekosten". Als dat een onderneming is worden die netjes ingevoerd en gedeclareerd hoor. Het enige verschil is dat die dat invoeren in de meest efficiente tarief ipv dat Bpost/DHL/UPS/TNT u dertien keer naait door het in het duurste tarief aan te bieden.

Dat van die carbonproductie klopt wel als een bus. Als uw carbon velgen uit Italie zouden komen dan werden ze 9/10 geproduceerd door Lamborghini. Ik vrees dat ge met 2000 EUR niet meer zou toekomen
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Even Italiaans als Felicé Damiano!

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Even Italiaans als Felicé Damiano!

Doubt it, Dr Dré is opgegroeid in Maasmechelen, dan krijgt ge vanzelf genoeg Zuiderse invloeden binnen hoor.

Cuore is even Italiaans als de doorsnee Flamano die zich verbonden voelt met Italie door te rijden in een Vespaclub en tijdens de drankpauze naar Crodino te vragen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Je hebt ook maar een handvol (deftige) carbonfabrieken in de wereld, dus sowieso dat heel veel merken hun basismateriaal allemaal uit dezelfde fabriek komt.
    Inderdaad en allemaal geen problemen mee, het is die marketing (en bijhorende prijsverhoging) erbij. Net zoals met dat carbona cfr 505 (ofzo) gravel frame. Hoeveel ge die niet ziet terugkomen bij de kleine merken die dus gewoon groot inkopen en duur doorverkopen.
    no votes  

Regels voor berichten