Pagina 3 van 122 Eerste 12345671353103 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lorro85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zonet nog even 50km gaan fietsen na het eten.
    Op zo'n 5km van huis bij het oprijden van het fietspad hoorde ik ineens nen hoop gerammel ... Blijkbaar een spaak afgebroken in m'n achterwiel.
    Gelukkig ni te ver van huis dus.

Hopelijk heeft het geen kwaad gedaan dat ik er nog op 't gemakske mee naar huis ben gebold. Zat wel redelijk wat speling op m'n achterwiel.
    Welk merk van wielen als ik vragen mag?

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fulcrum blijkbaar, ik zou eerst luisteren bij Bike Components, indien je daar bot vangt rechtstreeks naar Fulcrum sturen. Ze hebben toch een vrij bombproof imago, ik vermoed dat ze dat niet willen verliezen. Niet geschoten is sowieso altijd mis.

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ter illustratie. Duidelijk afgebroken dus. Nochtans gwn fietspad opgedraaid, geen zotte toeren gedaan

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

TheRedDevils's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort ga ik naar Frankrijk om wat bergjes op te rijden. Binnen een maand wacht dus de Ventoux.
    Vanaf nu ga ik dus volop naar de Vlaamse Ardennen om wat klimmetjes in de benen te hebben, de conditie is in stijgende lijn aan het gaan.

Hierbij mijn vraag:
    Ik rijd met een compact 50/34 met cassette 11-28. Nu, volgens mij ga ik te zwaar moeten trappen (en ik ben sowieso al iemand die graag zo soepel mogelijk rijdt) bij de echt steile stukken. Zou ik een nieuwe cassette laten steken van 32? Is het de upgrade waard? Ik ken er zelf niet veel van dus zou dat de fietsenmaker laten doen...

Ik heb nog geen enkele ervaring trouwens met bergen beklimmen, soms eens een heuvel van 1 of 2km.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheRedDevils Bekijk bericht
    Binnenkort ga ik naar Frankrijk om wat bergjes op te rijden. Binnen een maand wacht dus de Ventoux.
    Vanaf nu ga ik dus volop naar de Vlaamse Ardennen om wat klimmetjes in de benen te hebben, de conditie is in stijgende lijn aan het gaan.

Hierbij mijn vraag:
    Ik rijd met een compact 50/34 met cassette 11-28. Nu, volgens mij ga ik te zwaar moeten trappen (en ik ben sowieso al iemand die graag zo soepel mogelijk rijdt) bij de echt steile stukken. Zou ik een nieuwe cassette laten steken van 32? Is het de upgrade waard? Ik ken er zelf niet veel van dus zou dat de fietsenmaker laten doen...

Ik heb nog geen enkele ervaring trouwens met bergen beklimmen, soms eens een heuvel van 1 of 2km.
    32 is zeker de moeite als je soepel wil draaien. Die casette zou ik gewoon zelf vervangen.

Is echt 2x niks om te doen en met het materiaal te kopen ga je nog goedkoper af zijn dan bij de fiets maker.

Je gaat zoiezo nog je casette moeten vervangen of terug wisselen naar je andere casette. Zoiezo is het geen verloren kost.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

lorro85's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    34/28 is zeker te doen als ge wat in conditie zijt. Maar ik zou voor uw eigen plezier toch nen 32 (laten) steken. Of zeker nen 30. Laatste keer dat ik de Ventoux heb gedaan was ook met nen 32. Niet dat ik hem echt nodig had, maar het is wel luxe op de iets moeilijkere stukken dat ge toch nog enkele tandjes lichter kunt zoveel kost een cassette nu ook weer niet.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
    PSN: laurent_vd | VeloViewer

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    32 is zeker de moeite als je soepel wil draaien. Die casette zou ik gewoon zelf vervangen.

Is echt 2x niks om te doen en met het materiaal te kopen ga je nog goedkoper af zijn dan bij de fiets maker.

Je gaat zoiezo nog je casette moeten vervangen of terug wisselen naar je andere casette. Zoiezo is het geen verloren kost.

²

Er kan echt niets fout lopen met het zelf vervangen van een cassette.
    Koop een degelijke kettingzweep en cassette removal tool* en dan kan je het altijd zelf doen.

*ik raad een uit één stuk aan (zoiets: https://www.bike-components.de/en/3m...sal-o11500001/ )
    Veel beter dan deze: https://www.bike-components.de/en/Sh...ersal-o100001/

bij die tweede heb je nog een steeksleutel/Engelse sleutel nodig, waarbij het moeilijker is om er degelijk kracht op te zetten.
    Laatst gewijzigd door Arkaine; 17 mei 2019 om 22:08

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, merci voor de reacties.
    Heb ik daarvoor ook een nieuwe ketting nodig (de 32)? Ik vermoed van niet?

En hiermee heb ik genoeg om die cassette te verwijderen en te bevestigen?

https://www.fashionforcycling.be/ket...223002931.html
    https://www.fashionforcycling.be/fie...223003129.html
    Laatst gewijzigd door TheRedDevils; 17 mei 2019 om 22:59

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, merci voor de reacties.
    Heb ik daarvoor ook een nieuwe ketting nodig (de 32)? Ik vermoed van niet?

En hiermee heb ik genoeg om die cassette te verwijderen en te bevestigen?

https://www.fashionforcycling.be/ket...223002931.html
    https://www.fashionforcycling.be/fie...223003129.html
    Jep, ik heb dezelfde. Van je ketting ga je wel eens moeten kijken of hij lang genoeg is om de 32 aan te kunnen anders kun je je derailleur kapot trekken.

Ik zou de casette vervangen en dan eens schakelen groot tandwiel vooraan en dan altijd naar een groter achteraan en kijk of je derailleur niet te ver naar voren getrokken wordt.

Indien wel ga je een langere ketting nodig hebben. Maar een nieuwe ketting is zoiezo beter op een nieuwe casette.

En versnellingen gaan Mss ook eens opnieuw afgeregeld moeten worden.

Dat laatste laat ik wel bij de fiets maker doen want ik heb er het geduld en gevoel precies niet voor

Al het andere doe ik zelf en ik heb 2 linkerhanden. Dus als ik het kan kan een kind van 10 jaar het .

Gewoon eens wat youtube filmpjes bekijken of laten lopen terwijl je bezig bent.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien eerst eens vragen welke kooilengte hij heeft? Met een korte kooi, en de kans is 80%, kan je helemaal geen 32 steken. Op de limiet een 30..
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Hierbij mijn vraag:

En misschien eens naar de Ardennen gaan en een aantal klimmetjes van een paar km doen? Col de Haussire, 3.9km aan 7pct... ideaal om eens te voelen wat een Ventoux met je doet. Rij 'm 5 keer na elkaar op en je hebt de perfecte voorbereiding

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Misschien eerst eens vragen welke kooilengte hij heeft? Met een korte kooi, en de kans is 80%, kan je helemaal geen 32 steken. Op de limiet een 30..
    Is volgens mij korte kooi, inderdaad. Dju, das een mindere natuurlijk.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij de recentste groepen is een korte kooi eigenlijk al een middellange. 32t lukt dan gewoon, je mag enkel niet 50-32 gaan rijden.
    Zoek hier in België is een kilometer op aan 10% en bekijk is welk verzet je gebruikt. Of rij de Ventoux is na op de rollen aan 100% . Zo heb ik ontdekt dat alp d'huez op 34x23 toch wat te zwaar is

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan dat ook gewoon opzoeken op website die versnelling en hun snelheid aan bepaalde cadance aangeven

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge alleen via Sault omhoog gaat rijden dan lukt da nog met de 28 vanachter , maar via Bedoin en Malaucene gade in de problemen komen

Pagina 3 van 122 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten