SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vreemde discussie.
    Volgens mij staat echt letterlijk in de regels dat je met uw auto naar een bos mag rijden om daar te gaan fietsen. Of iedere contactloze sport zoals wandelen.

Alleen dat redelijke afstand. Geen idee wat dat wil zeggen...
    Als je den auto moet pakken om ergens te gaan fietsen is dat niet meer in de buurt.
    Als iedereen dat doet dan zitten die bossen ook vol zoals het met het strand zou zijn
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Met welke bandendruk rijden jullie op de koersfiets?

Ik zag deze week op GCN dat je via de Sram AXS site je ideale bandendruk kon berekenen, uit nieuwsgierigheid dus eens gedaan

- eigen gewicht: 76kg
    - gewicht fiets: 8,4kg
    - 28mm banden
    - breedte binnenkant velg: 21mm
    - binnenband in tubeless ready velgen

Geven ze mij 62 psi vooraan en 66 psi achteraan. Ligt dit nu aan mij of is dit nu toch wel zeer laag?
    amai, wij zouden bijna tweelingen kunnen zijn
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Woensdag bleef mijn onderste derailleurwieltje ineens steken. Hij draaide niet meer door en de ketting liep erover.
    Trailside wieltje eruit gehaald en de ballagers waren volledig versleten. In het proces ook wat balletjes kwijt geraakt
    De tanden op de wieltjes zijn ook volledig afgesleten, dus heb woensdagavond nieuwe besteld bij futurumshop. Hopelijk komen ze vandaag, of ten laatste zaterdagochtend nog binnen dat ik van het mooie weer nog kan genieten. Anders heb ik een premium betaald voor niets.

17.90 euro bij Futurum, 9.14 euro bij bike24
    Laatst gewijzigd door Lemme; 8 mei 2020 om 13:14 Reden: Corona stukje er uit gehaald
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Dat terzijde, ik kwam hier eigenlijk voor iets totaal anders. Ik ben zelf een fervent trail/ultra loper. Echter heb ik meer en meer zin om mij ook een mountainbike aan te schaffen om eens wat te kunnen afwisselen. Het gaat nooit de bedoeling zijn om echt lange ritten te doen, daarvoor blijft het lopen op nummer 1 staan. Zou eerder zijn om mee te nemen naar de Ardennen en daar dan 1 à 2u meet te knallen als krachttraining.

Concreet heb ik daarover 2 vragen, die jullie al tot vervelens toe hebben moeten beantwoorden.

1) Ik heb een budget van € 1000, maar wil eigenlijk enkel nieuw kopen. Om de eenvoudige reden dat ik er niets van ken en een tweedehands aankoop dus niet correct kan beoordelen. Zijn er bepaalde merken/modellen die ik hiervoor kan overwegen?
    2) Mijn technische kennis over fietsen is 0,0. Als ik er pakweg 4 x per maand 1 à 2u mee fiets en correct proper maak wanneer nodig, volstaat het dan om hem gewoon 1 x per jaar binnen te brengen bij de fietsenmaker of moet ik er zelf echt nog onderhoud aan uitvoeren.

Mijn excuses voor de beginnersvragen, maar zoals gezegd ben ik een complete leek. Als iemand van jullie ooit vragen zou hebben over trail/ultra lopen wil ik gerust helpen!
    Laatst gewijzigd door Karry98; 8 mei 2020 om 11:57 Reden: Gedeelte over Corona verwijderd.
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Kunnen jullie Corona-discussie in de juiste thread houden aub? Daarover hoeft hier niet gediscussieerd worden. Merci!
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    amai, wij zouden bijna tweelingen kunnen zijn
    Fietstweelingen dan? Want ik vermoed dat er nog wel wat mensen 76kg wegen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Dat terzijde, ik kwam hier eigenlijk voor iets totaal anders. Ik ben zelf een fervent trail/ultra loper. Echter heb ik meer en meer zin om mij ook een mountainbike aan te schaffen om eens wat te kunnen afwisselen. Het gaat nooit de bedoeling zijn om echt lange ritten te doen, daarvoor blijft het lopen op nummer 1 staan. Zou eerder zijn om mee te nemen naar de Ardennen en daar dan 1 à 2u meet te knallen als krachttraining.

Concreet heb ik daarover 2 vragen, die jullie al tot vervelens toe hebben moeten beantwoorden.

1) Ik heb een budget van € 1000, maar wil eigenlijk enkel nieuw kopen. Om de eenvoudige reden dat ik er niets van ken en een tweedehands aankoop dus niet correct kan beoordelen. Zijn er bepaalde merken/modellen die ik hiervoor kan overwegen?
    2) Mijn technische kennis over fietsen is 0,0. Als ik er pakweg 4 x per maand 1 à 2u mee fiets en correct proper maak wanneer nodig, volstaat het dan om hem gewoon 1 x per jaar binnen te brengen bij de fietsenmaker of moet ik er zelf echt nog onderhoud aan uitvoeren.

Mijn excuses voor de beginnersvragen, maar zoals gezegd ben ik een complete leek. Als iemand van jullie ooit vragen zou hebben over trail/ultra lopen wil ik gerust helpen!
    Afhankelijk van terrein kan dit interessant zijn, past binnen budget, al kunnen sommige fietsenmakers moeilijk doen om er aan te werken omdat hij online is gekocht: https://www.canyon.com/nl-be/mountai...nfarbe=RD%2FBK

Naar onderhoud toe: zonder brokken volstaat dat wel om jaarlijks eens binnen te brengen, Zorgen dat je alles proper houdt en de ketting ingevet is en dan valt dat voor de rest wel goed mee.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Woensdag bleef mijn onderste derailleurwieltje ineens steken. Hij draaide niet meer door en de ketting liep erover.
    Trailside wieltje eruit gehaald en de ballagers waren volledig versleten. In het proces ook wat balletjes kwijt geraakt
    De tanden op de wieltjes zijn ook volledig afgesleten, dus heb woensdagavond nieuwe besteld bij futurumshop. Hopelijk komen ze vandaag, of ten laatste zaterdagochtend nog binnen dat ik van het mooie weer nog kan genieten. Anders heb ik een premium betaald voor niets.

17.90 euro bij Futurum, 9.14 euro bij bike24
    heb den indruk dat ze bij Futurum/postnl ook wat achter beginnen geraken. Bij mij ging het wel om iets uit de outlet dus mss wat meer werk voor het sorteercentrum. Ik vind de prijs bij Futurum er ook vaak over (zeker in vergelijking met de Duitse vrienden) maar qua service zitten die er wel een pak boven. Onlangs nog gemaild voor een paar overschoenen dat begon te verslijten na 6 maand intensief gebruik. Veel winkels zouden zeggen dat dat dikke pech is, futurum betaalt gewoon terug zonder vragen.
    no votes  

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht

Ik zou ook die canyon kopen die hier aangeraden wordt. Meer als genoeg om wat te gaan rijden. Qua onderhoud gewoon kuisen en de ketting insmeren zou genoeg moeten zijn. Tenzij je veel zelf rijdt dan kan je ook de remblokjes makkelijk zelf vervangen.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Of eens naar cube kijken want bij canyon koper er nog kosten bij waardoor die niet altijd goedkoper zijn (verzendkosten, pedalen, bidonhouders, .. die je bij FM niet / gratis hebt. En je moet bij die canyon uw stuur nog monteren enzo bv...) Al is cube vaak uitverkocht op dit moment
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 8 mei 2020 om 15:12
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben ook een Canyon adept, maar soms is Trek ook een goeie keuze. Als je daar de dealerkorting van aftrekt zit je vaak onder de prijs van Canyon. Niet dat ik persoonlijk dan een Trek zou nemen, maar je hebt wel dealerservice en levenslange garantie.
    @Pieterjan94: ik wil je graag een bericht terugsturen, maar je inbox zit vol
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn technische kennis over fietsen is 0,0
    Ik zou ook die canyon kopen die hier aangeraden wordt.

Ik vind het persoonlijk ongelooflijk vreemd dat hier altijd Canyon wordt aangeraden aan nieuwelingen.
    Die dan nog expliciet aangeven dat ze 0,0 technische kennis hebben....

Ofwel zijn de fm in de rest van het land beter gezind naar Canyon toe. Hier in Limburg werken de meesten er niet aan. Ofwel rekenen ze ne prijs door dat ge uw voordeel al heel snel kwijt zijt.
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poeperman2 Bekijk bericht
    Ik ben ook een Canyon adept, maar soms is Trek ook een goeie keuze. Als je daar de dealerkorting van aftrekt zit je vaak onder de prijs van Canyon. Niet dat ik persoonlijk dan een Trek zou nemen, maar je hebt wel dealerservice en levenslange garantie.
    @Pieterjan94: ik wil je graag een bericht terugsturen, maar je inbox zit vol
    Chaise, fixed!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ik mijn garmin (530) en route wil volgen op mijn kaartje loopt de lijn van mijn route altijd in vogelvlucht van punt naar punt zonder de straten te volgen. ik kan dit waarschijnlijk instellen zodat hij dat wel doet maar vind het niet direct. Is er iemand die het mij kan helpen ?
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Ik vind het persoonlijk ongelooflijk vreemd dat hier altijd Canyon wordt aangeraden aan nieuwelingen.
    Die dan nog expliciet aangeven dat ze 0,0 technische kennis hebben....
    5 boutjes aandraaien tot het pijltje op het wijzertje staat is nu wel iets dat iemand die de leeftijd van 7 jaar gepasseerd heeft wel kan hé. Temeer omdat Canyon al het gereedschap gewoon meegeeft in de doos, en er (uitgebreide) handleidingen staan over hoe het te doen. Zowel op papier als op het internet.

En al helemaal als je een MTB hebt en die gebruikt waarvoor die gemaakt is, ga je vroeg of laat (en eerder vroeg dan laat) toch te maken hebben met af en toe zélfs eens iets te moeten sleutelen aan die fiets.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 8 mei 2020 om 16:33
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    5 boutjes aandraaien tot het pijltje op het wijzertje staat is nu wel iets dat iemand die de leeftijd van 7 jaar gepasseerd heeft wel kan hé. Temeer omdat Canyon al het gereedschap gewoon meegeeft in de doos, en er (uitgebreide) handleidingen staan over hoe het te doen. Zowel op papier als op het internet.
    Ikzelf zal ook nooit voor Canyon kiezen gewoon omdat ik bij een lokale FM wil kunnen langs gaan als er iets mis is (of als ik vermoed dat er iets mis is). Ergens wel spijtig want hun fietsen zien er wel de max uit + je ziet ze tegenwoordig overal rondbollen.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends
    no votes  

Regels voor berichten