iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    welke momentsleutel gebruiken jullie voor aan je fiets te werken? aanraders?
    De keuze is zo groot en dan nog eens in serieus verschillende prijsklasses...

Zal enkel en alleen gebruikt worden om aan de fiets te sleutelen. Wil eens wat experimenteren met mijn positie... Door het vele fietsen heb ik het gevoel dat ik een wat agressievere positie zou aankunnen dan mijn origineel afgestelde positie, heb soms het gevoel dat ik te laag zit... Zou dus graag enkele mm hoger gaan zitten en zien wat dat geeft...
    of eens een spacer vanonder het stuur halen... om te kijken of het nog comfortabel is als ik wat dieper aan het stuur zit...
    no votes  

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RipTor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zwift kan je draaien op :

- Een Windows PC
    - Een Mac PC
    - Een Android telefoon/tablet
    - Een Apple telefoon/tablet
    - De meest populaire optie denk ik : Apple TV

Welk toestel je gebruikt maakt niet veel uit. Iedereen kan met elkaar rijden.

Werkt met een maandelijks abonnement. Ik rij normaal enkel winteruur Zwift. Nu met dat corona wat afwijkend schema.

Wat kan je doen op Zwift :
    - Gewoon solo rijden (maar dan zie je nog andere renners die solo rijden, en kan je in die hun wiel gaan hangen)
    - Groep ritten
    - Wedstrijden

Ik heb 5 jaar geleden in de Decathlon de Tacx Flow Smart rollen gekocht. Volgens mij toen voor €180 in reclame. Nu €200.
    Die doen gewoon hun werk. En bollen nog steeds. Ik zou niet weten waarom die duurdere rollen plezanter zouden zijn.
    Enige nadeel is dat die gigantisch veel lawaai maken... En dat die de stijle klimmen niet volledig simuleren (wat eigenlijk geen probleem is, want in races zet iedereen dat toch lager... En Zwift blijft uw snelheid wel correct berekenen).
    Ik zie dat die vaak reviews krijgen wegens verbindingsproblemen. Ik Zwift op een PC verbonden via ANT+. En op een iPad met Bluetooth. Nooit problemen gehad.
    Op Android met bluetooth wel problemen soms. Ligt volgens mij eerder aan de telefoon dan de rollen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat23 Bekijk bericht
    Het is een app die draait op laptop, tablet of smartphone. De app stuurt je rollen aan en omgekeerd, zodat het lastiger wordt als het bergop gaat, makkelijker wanneer je in iemand wiel zit enz. Je rollen geven dan weer door aan je app hoeveel watt je trapt, om zo te berekenen hoe snel je gaat enz. Je kan op die manier workouts volgen, deelnemen aan groepsritten en ook wedstrijden rijden.

De app kost €15/maand, maandelijks opzegbaar.

Je hebt een smart trainer nodig, die automatisch het wattage kan aanpassen in functie van wat de app doorgeeft. Pas op, sommige ‘smart trainers’ kunnen enkel je getrapte wattage weergeven, maar kunnne niet aangestuurd worden door een externe app. Dit is wel degelijk nodig om degelijk op Zwift te kunnen rijden.

Ikzelf heb ook uitgezocht wat de goedkoopste manier was om te kunnen zwiften, en heb uiteindelijk deze rollen gekocht:

https://www.futurumshop.nl/elite-tra...-smart-b.phtml

Edit: Zie nu pas dat RipTor ook al uitgebreid antwoordde
    Allemaal bedankt voor de reacties ivm m'n Zwift-vraag!
    Het gaat hier nogal goed vooruit! Op enkele dagen tijd 7 pagina's verder... een echte race-mentaliteit :-)

Sommige dingetjes snap ik nog niet helemaal.
    Het is dus voor m'n zoon, in september 16 jaar. Hij heeft verleden jaar in augustus een (goedkope) 2dehands koersfiets gekocht en heeft er ondertussen al heel wat kilometers mee gereden.
    Hij heeft de smaak goed te pakken en wil zich inschrijven bij een club, maar dat ging de laatste corona-maanden natuurlijk niet.
    Om nog meer te kunnen rijden, wil hij ook binnen op rollen gaan fietsen. Zwift is daar een leuke aanvulling op.

Klopt het dat je op een rollen-systeem best een andere buitenband gebruikt? Want hij heeft maar 1 fiets en het gaat een heel gedoe zijn om telkens de band te moeten vervangen.

En het ANT+ vs Bluetooth snap ik ook nog niet volledig.
    Kan je zo een ANT+-ding kopen en dat gebruiken op elk rollensysteem wat er is, dus ook de heel oude rollen?
    We hebben hier thuis enkel iPad's en iPhone's, geen Windows- of Android-systemen. Dus is bluetooth voldoende heb ik begrepen?
    En hoe sluit je aan op Apple TV?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShadesOfJae Bekijk bericht
    Mijn Flow Smart staat te koop! Ik heb er drie winters mee op Zwift gereden, maar ondertussen ook overgeschakeld op een direct drive.
    Het grootste nadeel is inderdaad dat die redelijk veel lawaai produceert, maar voor de rest veel plezier aan gehad voor relatief weinig geld.
    Dat zou misschien heel interessant zijn!
    Kan je me iets meer info geven?
    Laatst gewijzigd door RuZ; 7 mei 2020 om 18:32
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Zolang ze geen betonplaten meer leggen maakt het mij ook niet uit wat er ligt.
    Jammer genoeg zie je meer en meer dat ze de rijbaan in perfect asfalt leggen en het fietspad, als het al mee gerenoveerd wordt, gewoon opnieuw in betonplaten. Onvoorstelbaar.
    Omdat er meestal nutsvoorzieningen onder liggen (al nemen ze dan meestal klinkers)
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    Het gaat hier nogal goed vooruit! Op enkele dagen tijd 7 pagina's verder... een echte race-mentaliteit :-)

Het is dus voor m'n zoon, in september 16 jaar. Hij heeft verleden jaar in augustus een (goedkope) 2dehands koersfiets gekocht en heeft er ondertussen al heel wat kilometers mee gereden.
    Hij heeft de smaak goed te pakken en wil zich inschrijven bij een club, maar dat ging de laatste corona-maanden natuurlijk niet.
    Om nog meer te kunnen rijden, wil hij ook binnen op rollen gaan fietsen. Zwift is daar een leuke aanvulling op.

Klopt het dat je op een rollen-systeem best een andere buitenband gebruikt? Want hij heeft maar 1 fiets en het gaat een heel gedoe zijn om telkens de band te moeten vervangen.

Kan je zo een ANT+-ding kopen en dat gebruiken op elk rollensysteem wat er is, dus ook de heel oude rollen?
    We hebben hier thuis enkel iPad's en iPhone's, geen Windows- of Android-systemen. Dus is bluetooth voldoende heb ik begrepen?

Ant+ is een andere soort connectie dan bluetooth (die is 1 op 1, ant+ niet) en als je rollen dat ondersteunen kan je met een ant+ Dongle (USB stick) u rollen connecteren op de laptop bv
    Maar je rollen moeten dat dus hebben. En op Windows werkt bluetooth niet (bij mij, Dongle kost 30 euro of Ali-express nog goedkoper wss)

Ivm buitenband: als je een wheel on hebt ja omdat je uw weerstand dan op uw band zet slijt dat keihard af tenzij je speciale band hebt die er voor dient. Dus voor wheel on moet je best andere fiets of ander wiel hebben of niet meer buiten gaan
    no votes  

langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Met welke bandendruk rijden jullie op de koersfiets?

Ik zag deze week op GCN dat je via de Sram AXS site je ideale bandendruk kon berekenen, uit nieuwsgierigheid dus eens gedaan

- eigen gewicht: 76kg
    - gewicht fiets: 8,4kg
    - 28mm banden
    - breedte binnenkant velg: 21mm
    - binnenband in tubeless ready velgen

Geven ze mij 62 psi vooraan en 66 psi achteraan. Ligt dit nu aan mij of is dit nu toch wel zeer laag?
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Net ook eens getest, en voor mij geven ze een druk van 5.83bar voor 25mm banden op een smalle velg, voor iemand van 86kg en een fiets van 8.6kg. Ik heb daar al eens mee gereden, en 't was een pinch-flat op 250 meter van de voordeur. Ik rijd met 8 bar als het asfalt is, 7 bar als het slechte betonbanen en kasseien zijn. Met 7 bar kan ik mijn lubberend karkas van het Kauterhof in Hoegaarden smijten zonder tot op de velg te zakken, en toch nog iets van demping/vering hebben.

Ik denk dat er het een en het ander niet echt klopt aan die website. MrsFingers rijdt met 28mm tubeless op 5 bar, weegt 60kg, en dat gaat zonder tot op de velg te zakken op kasseien.
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik weeg 82kg, fiets 8kg en 25mm banden en hij zegt 5 bar is me ook wel te laag hoor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik weeg 82kg, fiets 8kg en 25mm banden en hij zegt 5 bar is me ook wel te laag hoor.
    Wel raar dat ik met 70kg en 25mm banden op 5,2 bar uit kom. En 5,2 bar is exact waar ik mee fiets . Als ik jou cijfers in geef heb je een interne velgbreedte van 25mm?
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceman1604 Bekijk bericht
    welke momentsleutel gebruiken jullie voor aan je fiets te werken? aanraders?
    De keuze is zo groot en dan nog eens in serieus verschillende prijsklasses...

Zal enkel en alleen gebruikt worden om aan de fiets te sleutelen. Wil eens wat experimenteren met mijn positie... Door het vele fietsen heb ik het gevoel dat ik een wat agressievere positie zou aankunnen dan mijn origineel afgestelde positie, heb soms het gevoel dat ik te laag zit... Zou dus graag enkele mm hoger gaan zitten en zien wat dat geeft...
    of eens een spacer vanonder het stuur halen... om te kijken of het nog comfortabel is als ik wat dieper aan het stuur zit...
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...632047?lang=en (daar het kleine broertje van gekocht)
    no votes  

Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Over routes gesproken. Op welke manier kan je een gpx downloaden en bewerken?
    Had ergens een lus gevonden maar zou de weg er naar toe ook nog willen uittekenen :-) .
    Via komoot vind ik het niet meteen.
    Currently playing: Anthem | Apex Legends
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mixhell Bekijk bericht
    Over routes gesproken. Op welke manier kan je een gpx downloaden en bewerken?
    Had ergens een lus gevonden maar zou de weg er naar toe ook nog willen uittekenen :-) .
    Via komoot vind ik het niet meteen.
    Komoot

Rechts vanboven op het plusje, importeer gpx bestand, bestand uploaden, importeren om een route te plannen, sport kiezen, tour opslaan, tour bewerken
    no votes  

RipTor's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht

Als je Apple producten hebt moet je u van ANT+ niks aantrekken.

Je installeert gewoon de Zwift app op uw iPad of AppleTV. Ge steekt uw rollen op. Als je Zwift start connecteert dat binnen de 10 seconden via bluetooth.
    Is echt super simpel.

Andere buitenband is aangeraden maar niet nodig. Toch niet Tacx.
    Achterband zal wel sneller slijten.
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik krijg Zwift niet werkend met apple + bluetooth. Het signaal valt constant weg (nieuwe Macbook Pro, IMac en iPad).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Het was UPS, die zijn nog tien keer erger :')
    Net ergens bordje gezien: gelieve de pakjes niet over het hek te gooien
    no votes  

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Wel raar dat ik met 70kg en 25mm banden op 5,2 bar uit kom. En 5,2 bar is exact waar ik mee fiets . Als ik jou cijfers in geef heb je een interne velgbreedte van 25mm?
    Geen idee wat mijn interne velg breedte is, maar heb eens 21mm,23mm en 25mm ingegeven en was allemaal niet veel verschil.

Ik heb ook 25mm banden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

Regels voor berichten